מניית בזק מקבלת אפסייד של 23% מלאומי פרטנרס
"בטווח הבינוני-ארוך מדובר בחברה שיכולה לייצר תזרים חופשי גבוה ולחזור ולחלק דיבידנדים; בזק ממשיכה להציג חוזקה ותוצאות הרבעון הושפעו מהסגר, לכן ההערכה היא שלא מדובר באירועים פרמננטיים"
"בטווח הבינוני-ארוך מדובר בחברה שיכולה לייצר תזרים חופשי גבוה ובעתיד לחזור ולחלק דיבידנדים", כך כותבים בסקירה על קבוצת בזק -0.17% כלכלני לאומי פרטנרס, שמעניקים למניה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 4.5 שקלים – אפסייד של 23.2% על שער הבסיס (3.7 שקל) של המניה הבוקר.
לדברי כותבי הסקירה, "בזק עומדת כיום בעיצומם של שינויים רבים. חלק מהפעילויות של החברות הבנות יכולות בעתיד להיות חלק מבזק קווי ולצד זאת רשת הסיבים האופטיים עתידה להיפתח, תחת יעד אופטימי להגעה של כמיליון בתי אב עד סוף 2021. ייתכן שהחברה טרם סיימה לסווג מחדש את הדוחות הכספיים אחורה, וכמו כן נעשו חילופים בצוות ההנהלה, לרבות סמנכ"ל הכספים שעזב, ולצדם התייעלות בחברות הבנות תחת הנהלת אלפא". כל זה מוביל לכך שהטווח הקצר יכול להכיל לא מעט שינויים, אך בלאומי פרטנרס מאמינים ביכולת של החברה לייצר תזרים חופשי גבוה בטווח הבינוני-ארוך.
תוצאות הרבעון השלישי שפרסמה החברה הושפעו מסיווג מחדש של הדוחות וכן מהקורונה, כשבנטרול השפעות חשבונאיות בבזק בינלאומי התוצאות היו מעורבות. הכותבים מציינים בסקירתם כי מצד אחד, בזק קווי ממשיכה להציג חוזקה בביצועים כשהמגמות שאפינו אותה קודם, דוגמת ירידה בפעילות הטלפוניה ועליה בשאר הפעילויות, המשיכו ברבעון הנוכחי. Yes שומרת עדיין על רווחיות, אולם ההפסדים בפלאפון עלו ובזק בינלאומי מציגה הפסד גם ברווח הנקי המתואם.
במגזר הקווי, כמות מנויי האינטרנט עמדה על כ-1.565 מיליון אשר שיקפו ירידה של כ-6,000 מנויים לעומת רבעון קודם, מתוכם קיטון של כ-10,000 לקוחות סיטונאיים וגידול של כ-4,000 לקוחות קמעונאיים. הרווח הממוצע ללקוח (ARPU) קמעונאי באינטרנט עמד על 100 שקל לעומת כ-98 שקל ברבעון הקודם ובזה המקביל אשתקד. בטלפוניה החברה ממשיכה לאבד מנויים עם איבוד רבעוני של כ-22,000 ורמת ה-ARPL עמדה על 51 שקל בדומה לרבעון קודם ול-49 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך הכנסות המגזר הקווי הסתכמו בכ-1.042 מיליון שקל, ששיקפו עליה של כ-1.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (כאשר נמשכה מגמת העלייה בהכנסות ממגזר האינטרנט, תקשורת נתונים ותמסורת ושירותי ענן ומנגד ירידה מתמשכת במגזר הטלפוניה הקווית) והרווח התפעולי עמד על כ-446 מיליון שקל.
בחברה הבת פלאפון, כמות המנויים נכון לסוף הרבעון עמדה על כ- 2.406 מיליון מתוכם 1.986 מיליון מנויי Post-Paid (עליה של 27,000 מנויים מרבעון קודם) והיתרה Pre-Paid, ובסך הכל משקף עליה של כ-30 אלף מנויים לעומת רבעון קודם. רמת ה-ARPU עמדה על כ-55 שקל בדומה לרבעון קודם, אך נמוך ב-10 שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הנטישה הרבעוני עמד על כ-7.1%, ירידה מרמה של כ-7.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כל אלה הובילו לסך הכנסות רבעוניות של כ-545 מיליון שקל, אשר שיקפו ירידה של כ-10.9 לעומת רבעון מקביל אשתקד, ולהפסד נקי של 12 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מהשפעת משבר הקורונה שהביא לירידה בשירותי נדידה עם סגירת השמיים לטיסות.
בגזרת בזק בינלאומי, תוצאות הרבעון השלישי הושפעו מרישום ירידת ערך בשל היערכות לניתוק לקוחות משלמים שלא עשו שימוש בשירותי ה-ISP במשך תקופה ממושכת אולם לא הפסיקו באופן יזום את ההתקשרות מול החברה. ההכנסות ברבעון עמדו על כ-315 מיליון שקל, ששיקפו ירידה של כ-4.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה מקיטון במכירת ציוד ורישוי לעסקים, בהכנסות מאינטרנט ומשיחות בינלאומיות. לא היה שינוי חשבונאי בדיווח ההכנסות ברבעון שלוש 2019.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ההפסד התפעולי הרבעוני עמד על 275 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד טרום השינוי, והפסד של 40 מיליון שקל לאחר השינוי. ה-EBITDA הרבעוני הסתכם בהפסד של כ-233 מיליון שקל (וה-EBITDA המתואם על כ-49 מיליון שקל) לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד טרום השינוי, ו-7 מיליון שקל לאחר השינוי (וה-EBITDA המתואם על כ-52 מיליון שקל).
אצל Yes כמות המנויים נכון לסוף הרבעון עמדה על כ-556 אלף, ירידה של כאלף לעומת הרבעון הקודם. מנגד, שיעור הנטישה ירד ל-5.4%. רמת ה-ARPU ירדה בחדות לרמה של 187 שקל לעומת 190 שקל ברבעון קודם, דבר שהוביל להכנסות רבעונית של כ-313 מיליון, ששיקפו ירידה שנתית של כ-6.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי של כ-16 מיליון שקל.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.03%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות קופצת ב-10%; מדד הביטוח נופל 1.6%
המדדים נסחרים בירידות כאשר מניות הביטוח בולטות בירידות, בעוד מניות הביטחוניות נהנות מביקושים; במקביל, המתיחות בין רוסיה לנאט"ו מחריפה עם חדירת רחפנים לפולין, בעוד איראן ו־IAEA מנסות לייצב את החזית הגרעינית
המסחר ביום שאחרי התקיפה הישראלית בקטאר מתנהל בירידות שערים, כאשר מדדי ת"א 35 ו-90 נסחרים בירידה של עד 0.5%.
במבט על הסקטורים המרכזיים ירידות, כאשר
מדד הבנקים יורד 0.5% ומדד הביטוח בולט לשלילה ומאבד 1.5%. מי שבולטות לחיוב הן המניות הביטחוניות, אולי דווקא כמו שמצופה מהן.
השוק עלה אתמול על חדשות התקיפה,
אך הבוקר מתגברים הדיווחים כי אולי התקיפה לא השיגה את היעדים שקיוו להם במערכת הביטחון. ומה קורה בקטאר? הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו. היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות
נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בכוח שלה וברצון לנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יקבלו יותר כוח, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון. קטאר נגד ישראל; ישראל נגד חמאס - תמונת מצב ומה צפוי להמשך?
ואם מדברים על אירועים גיאופוליטיים, אתמול רחפנים רוסיים חדרו לפולין, והמתיחות הגיאופוליטית מסלימה: נאט"ו בכוננות, נמלי תעופה נסגרו; היום דווח כי ראש ממשלת פולין דונלד טוסק הצהיר כי פולין ביקשה מנאט"ו להפעיל את סעיף 4 של הברית, סעיף שמאפשר התייעצות דחופה בין החברות כאשר אחת מהן מרגישה שאיום נשקף לביטחונה או לשלמותה הטריטוריאלית, לאחר שמטוסי נאט"ו הוזנקו כדי להתמודד עם חדירת כטב"מים רוסים למרחב האווירי של פולין, וברקע נשקלת אפשרות לחזק את מערך ההגנה האווירית באזור. האירועים מסמנים החרפה חמורה במתיחות בין רוסיה לנאט"ו, כאשר פולין מדגישה שמדובר בהפרה ישירה ומסוכנת של ריבונותה. מה מחפשת רוסיה בפולין ואיך זה משפיע על החברות הביטחוניות (גם בישראל)? בכתבה כאן - רחפנים רוסיים חדרו לפולין: עוד דלק למניות הביטחון
בעוד בנאט"ו הגזרה מתחממת, באיראן הגזרה מתקררת. על פי דווחים, איראן וה-IAEA חתמו אתמול על הסכם טכני במצרים שמייצר מסגרת לחידוש שיתוף הפעולה וביקורות גרעיניות, במאמץ לבלום הליך סנקציות מתמשך מצד ברית המעצמות. יחד עם זאת, הקיום הפורמלי של הסכם זה תלוי בהמשך תנודות בשטח, במיוחד אם יוחזרו סנקציות, והאופן שבו תתבצע הפיקוח בפועל.
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- אל על ונאוויטס ירדו, נובה זינקה ב-4.3%; מניות הנדל"ן עלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול ביצעה ישראל תקיפה אווירית על מטה הנהגת חמאס בדוחא שבקטאר. זה הפעם הראשונה שאירוע צבאי כזה מתרחש בשטח מדינה שהייתה עד כה מעורבת בתיווך. צה"ל שוב הוכיח עליונות, רגישות ודיוק בלתי רגיל בפעולה בלב דוחא, התקיפה הישירה הראשונה נגד הנהגת חמאס בקטאר. המהלך סימן עוצמה אסטרטגית ויישום מדויק של יכולת תקיפה מעבר לגבולות, ותמך בשוק המניות. בסיכום היום מדדי ת"א 35 ו-125 רשמו שיאים חדשים, ות"א 90 רחוק מרחק נקודות בודדות משיא דומה. גם בשוק הגלובלי התגובה הייתה מאופקת, כאשר הנפט שנחשב לאינדיקטור שמושפע מהמתיחות במזרח התיכון עלה קלות לרמה של 63 דולר לחבית.