אמיר וידמן מנכ"ל המ-לט
צילום: יח"צ

המלט מתאוששת - עברה לרווח של 2.3 מיליון דולר ברבען השלישי

החברה מקבוצת פימי מדווחת על צמיחה של 6.7% בהכנסות ל-50 מיליון דולר, ירידה קלה בשולי הרווחיות הגולמית ועל מעבר לרווח בשורה התחתונה - מכפיל הרווח נחתך, אבל עדיין עומד על 32
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה המלט שוק ההון

חברת המלט של קבוצת פימי (30.5%) מדווחת על צמיחה של 6.7% בהכנסות ל-50 מיליון דולר, ירידה קלה בשולי הרווחיות הגולמית ועל מעבר לרווח של כ-2.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. מכפיל הרווח ירד מרמה של 53.5 לרמה של 32 ביחס לרווחי 12 החודשים האחרונים.

המכירות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-50.1 מיליון דולר, גידול של כ-6.7% לעומת מכירות של כ-47.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד הנובע בעיקר מעלייה במכירות בתחום המוצרים האולטרה-נקיים.

 

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.3 מיליון דולר בהשוואה להפסד של כ-925 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי לשנת 2020 הסתכם בכ-13.2 מיליון דולר (כ-26.1% מסך המכירות) בהשוואה לרווח גולמי של כ-12.8 מיליון דולר (כ-26.9% מסך המכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מהשפעת תמהיל המכירות ומשחיקת שער החליפין הממוצע של הדולר האמריקאי ביחס לשקל.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי לשנת 2020 הסתכם בכ-3.4 מיליון דולר בהשוואה לכ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף לגידול בהכנסות, החברה הציגה ירידה בהוצאות התפעול ביחס לרבעון המקביל, כאשר ירידה של כ-142 אלף דולר בהוצאות המכירה והשיווק מיוחסת בין השאר לקבלת "מענק קורונה" בחברה בת בסך של 0.6 מיליון דולר. וירידה של כ-573 אלף דולר בהוצאות הנהלה וכלליות נובעת בעיקרה מירידה בשירותים מקצועיים וקיטון בהפרשה לחובות מסופקים.

 

ה-EBITDA שהציגה הקבוצה ברבעון השלישי לשנת 2020 צמח בכ-24.3% והסתכם בכ-6.9 מיליון דולר לעומת כ-5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

מגזרי פעילות

מכירות המוצרים לתעשיית האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-18.7 מיליון דולר לעומת כ-14.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-31.3%. העלייה נובעת בעיקרה מעליה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה בקיזוז ירידה בביקושים בסין.

מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-22.3 מיליון דולר לעומת כ-22.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תמהיל המכירות הושפע בעיקר מירידה בביקושים בטריטורית צפון אמריקה לטובת עליה בביקושים בטריטוריות המזרח הרחוק ובאירופה.

מכירות המוצרים לבקרת זרימה הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-9.5 מיליון דולר לעומת כ-10.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת  בעיקרה מירידה בביקושים באירופה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רוני 27/11/2020 22:09
    הגב לתגובה זו
    שמח ללמוד ממך
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: