המלט מתאוששת - עברה לרווח של 2.3 מיליון דולר ברבען השלישי
חברת המלט של קבוצת פימי (30.5%) מדווחת על צמיחה של 6.7% בהכנסות ל-50 מיליון דולר, ירידה קלה בשולי הרווחיות הגולמית ועל מעבר לרווח של כ-2.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. מכפיל הרווח ירד מרמה של 53.5 לרמה של 32 ביחס לרווחי 12 החודשים האחרונים.
המכירות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-50.1 מיליון דולר, גידול של כ-6.7% לעומת מכירות של כ-47.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד הנובע בעיקר מעלייה במכירות בתחום המוצרים האולטרה-נקיים.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.3 מיליון דולר בהשוואה להפסד של כ-925 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי לשנת 2020 הסתכם בכ-13.2 מיליון דולר (כ-26.1% מסך המכירות) בהשוואה לרווח גולמי של כ-12.8 מיליון דולר (כ-26.9% מסך המכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מהשפעת תמהיל המכירות ומשחיקת שער החליפין הממוצע של הדולר האמריקאי ביחס לשקל.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי לשנת 2020 הסתכם בכ-3.4 מיליון דולר בהשוואה לכ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף לגידול בהכנסות, החברה הציגה ירידה בהוצאות התפעול ביחס לרבעון המקביל, כאשר ירידה של כ-142 אלף דולר בהוצאות המכירה והשיווק מיוחסת בין השאר לקבלת "מענק קורונה" בחברה בת בסך של 0.6 מיליון דולר. וירידה של כ-573 אלף דולר בהוצאות הנהלה וכלליות נובעת בעיקרה מירידה בשירותים מקצועיים וקיטון בהפרשה לחובות מסופקים.
- המלט: תשואה "מובטחת" של 6.7% עד חודש מאי אך המשקיעים חשדניים
- פימי מוכרת את המ-לט לפי שווי של 900 מ' ש'; פרמיה של 34% על השוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA שהציגה הקבוצה ברבעון השלישי לשנת 2020 צמח בכ-24.3% והסתכם בכ-6.9 מיליון דולר לעומת כ-5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מגזרי פעילות
מכירות המוצרים לתעשיית האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-18.7 מיליון דולר לעומת כ-14.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-31.3%. העלייה נובעת בעיקרה מעליה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה בקיזוז ירידה בביקושים בסין.
מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-22.3 מיליון דולר לעומת כ-22.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תמהיל המכירות הושפע בעיקר מירידה בביקושים בטריטורית צפון אמריקה לטובת עליה בביקושים בטריטוריות המזרח הרחוק ובאירופה.
מכירות המוצרים לבקרת זרימה הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-9.5 מיליון דולר לעומת כ-10.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקרה מירידה בביקושים באירופה.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 1.רוני 27/11/2020 22:09הגב לתגובה זושמח ללמוד ממך

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
