ארקו: בזכות הקורונה ה-EBITDA המתואם של GPM זינק ב-150%
חברת ארקו החזקות מדווחת על ירידה של כ-28% בהכנסות GPM לרמה של כ-712 מיליון דולר, בעיקר בגלל צניחה בהכנסות ממכירת דלקים על רקע משבר הקורונה. עם זאת, בשורה התחתונה החברה עברה לרווח של 31.6 מיליון דולר. ה-Store level Ebitda של GPM, ברבעון השני של 2020 הוכפל לכ-88.8 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם של GPM זינק ב-150%.
נזכיר, כי החברה דיווחה כבר בסוף יוני כי היא צפויה להציג תוצאות חזקות ברבעון השני (לכתבה המלאה) כך שהמשקיעים לא מגיבים בהתלהבות רבה לדוחות (למרות שהתוצאות טובות יותר ביחס לתוצאות שדווחו בסוף יוני). לאחר מכן, דיווחה החברה על חתימת מזכר הבנות לפיו Haymaker תרכוש אותה ואת החברות הבנות לפי שווי אקוויטי של 1 מיליארד דולר, כחלק מהליך הנפקה בנאסד"ק (לכתבה המלאה) - דיווח שהזניק את מחיר המניה בכ-120%. כעת בחברה מציינים כי להערכתם המיזוג יושלם עד סוף השנה.
בשורה התחתונה GPM רשמה ברבעון השני לשנת 2020 רווח נקי של כ-31.6 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-9.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות GPM ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו לכ-712 מיליון דולר, לעומת סך של כ-992 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממכירת דלקים ברבעון הסתכמו בכ-305 מיליון דולר, בהשוואה לכ-620 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברבעון נובע מירידה של כ-26.4% בהיקף הגאלונים שנמכרו על בסיס same store בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד לאור הירידה בתנועת הלקוחות בשל מגבלות התנועה שהוטלו כפועל יוצא ממגפת הקורונה וכן ירידה של כ-29% במחיר הממוצע לגאלון ברבעון אל מול הרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות מחנויות הנוחות עלו ברבעון השני של 2020 בכ-9% לכ-392 מיליון דולר, לעומת כ-360 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעסקאות שהושלמו במהלך 2019, וכן מעלייה של כ-5% בהיקף המכירות על בסיס same store.
- ארקו צונחת ב-40%: הרווח הנקי נפל ב-40% ל-20.8 מיליון דולר
- לפני ההנפקה: צ'קראטק בפיילוט עם ארקו קורפ בארצות הברית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך הרבעון השני של 2020 חלה עלייה הדרגתית בהיקף המכירות על בסיס same store כאשר אל מול ירידה של כ-1.3% בלבד בחודש אפריל 2020 בהשוואה לחודש המקביל אשתקד ברקע למגבלות התנועה שהוטלו, נרשמה עלייה של כ-5.6% וכ-9.8% במהלך חודשים מאי ויוני 2020, בהתאמה.
בחברה מסבירים כי העלייה נבעה מיישום תוכניות שיווקיות של GPM ביניהן מועדון הלקוחות ושימוש בתוכנת JDA (פלנוגרמה), מהמשך הגידול בהכנסות ממוצרים שהביקוש להם גדול בתקופה (כגון מסכות וחומרי חיטוי לידיים) ומגמת הגידול בהיקף המכירות עם התמשכות ההסרה ההדרגתית באזורים שונים בארה"ב של המגבלות השונות על תנועה ועל פתיחת עסקים והסטת ביקושים מערוצי קמעונאות אחרים לחנויות הנוחות.
ה-Store level Ebitda של GPM, ברבעון השני של 2020 הוכפל לכ-88.8 מיליון דולר, לעומת כ-44.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווחיות הגולמית ממכירת דלקים, כאמור לעיל.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ה-Adjusted Ebitda של GPM ברבעון השני של 2020 גדל בכ-149% לכ-69.2 מיליון דולר, לעומת כ-27.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
אריק קוטלר, מנכ"ל ויו"ר ארקו החזקות: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני של 2020 עם שיפור חד בכל הפרמטרים התפעוליים ורווח נקי משמעותי לחברת הבת GPM. המומנטום החיובי בתוצאותינו העסקיות, שהואץ ברבעון הראשון ברקע לירידה החדה במחירי הנפט, נמשך ביתר שאת גם ברבעון השני של השנה עם רווחיות ממכירת דלקים שנותרה גבוהה למרות ההתאוששות במחירי הנפט, לצד גידול ניכר במכירות בחנויות נוחות על בסיס same store שהתעצם בחודשים מאי-יוני לאור שינויים בהרגלי הצריכה בארה"ב ברקע למגפת הקורונה ופעולות בהן נקטנו להגברת המכירות.
"בחודש יולי האחרון חתמנו על מכתב כוונות בלתי מחייב למיזוג עם חברת Haymaker לפי שווי פעילות של כ-1.5 מיליארד דולר לחברה הממוזגת. אנחנו פועלים בימים אלו להתקשרות בהסכמים מחייבים ומעריכים שהעסקה תושלם עד לסוף שנת 2020. החיבור המתוכנן עם Haymaker שהינה חברה נסחרת בנאסד"ק, יתמוך בצורה משמעותית באסטרטגיית הצמיחה שלנו בתחום חנויות הנוחות ותחנות הדלק, תוך הצפת ערך לבעלי המניות בשתי החברות.
"במקביל, אנחנו ממשיכים לפעול להשלמת עסקת Empire עליה חתמנו בדצמבר האחרון, וכחלק מכך השלמנו את המימון להשלמת העסקה. עסקה זו שאנו פועלים להשלמתה במהלך המחצית השניה של 2020, מהווה קפיצת מדרגה עבור ארקו, צפויה להכפיל את היקף הפעילות הכולל של קבוצת GPM לכ-2,900 אתרים על פני 33 מדינות בארה"ב, ותהפוך אותה לשחקנית משמעותית גם בתחום אספקת הדלקים. החברה ממשיכה ליהנות מגמישות ונזילות פיננסית המתבטאת בין היתר בהיקף מזומנים של כ-365 מיליון שקל בקופת ארקו, היקף מזומנים של כ-42.5 מיליון דולר בקופת GPM, וכן קו אשראי ל-GPM בהיקף של כ-110 מיליון דולר וקו אשראי בסך של עד 500 מיליון דולר ל-GPMP".
- 6.תומר 03/12/2020 21:32הגב לתגובה זוהפעם
- 5.זוהי רק שריקת הפתיחה למה שצפוי לנו. (ל"ת)סתם מישו 20/08/2020 16:37הגב לתגובה זו
- 4.Teri 20/08/2020 14:21הגב לתגובה זואפשר עזרה האם כדאי לי לרכוש? או שזה הלכת שולל?
- 3.גיא 20/08/2020 12:36הגב לתגובה זושלום לכולם רק עיסקת אמפייר תכפיל את שווי החברה תזרים של 100 מיליון דולר נקי לאחר הוצאות ייתן מכפיל 10-12 זה עוד 1-1.2 מילארד דולר לשווי רק מה דיווטנד של חלוקת כסף כ 1 שקל לכל מניה נותן תשואה של 50 אחוז מטורף
- 2.אבשלום 20/08/2020 12:01הגב לתגובה זוצועדת קדימה בענק לקראת המיזוג בהצלחה
- 1.אבי 20/08/2020 11:43הגב לתגובה זועדיין מאוד מאוד זולה לדעתי

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?