ארקו: בזכות הקורונה ה-EBITDA המתואם של GPM זינק ב-150%
חברת ארקו החזקות מדווחת על ירידה של כ-28% בהכנסות GPM לרמה של כ-712 מיליון דולר, בעיקר בגלל צניחה בהכנסות ממכירת דלקים על רקע משבר הקורונה. עם זאת, בשורה התחתונה החברה עברה לרווח של 31.6 מיליון דולר. ה-Store level Ebitda של GPM, ברבעון השני של 2020 הוכפל לכ-88.8 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם של GPM זינק ב-150%.
נזכיר, כי החברה דיווחה כבר בסוף יוני כי היא צפויה להציג תוצאות חזקות ברבעון השני (לכתבה המלאה) כך שהמשקיעים לא מגיבים בהתלהבות רבה לדוחות (למרות שהתוצאות טובות יותר ביחס לתוצאות שדווחו בסוף יוני). לאחר מכן, דיווחה החברה על חתימת מזכר הבנות לפיו Haymaker תרכוש אותה ואת החברות הבנות לפי שווי אקוויטי של 1 מיליארד דולר, כחלק מהליך הנפקה בנאסד"ק (לכתבה המלאה) - דיווח שהזניק את מחיר המניה בכ-120%. כעת בחברה מציינים כי להערכתם המיזוג יושלם עד סוף השנה.
בשורה התחתונה GPM רשמה ברבעון השני לשנת 2020 רווח נקי של כ-31.6 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-9.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות GPM ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו לכ-712 מיליון דולר, לעומת סך של כ-992 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממכירת דלקים ברבעון הסתכמו בכ-305 מיליון דולר, בהשוואה לכ-620 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברבעון נובע מירידה של כ-26.4% בהיקף הגאלונים שנמכרו על בסיס same store בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד לאור הירידה בתנועת הלקוחות בשל מגבלות התנועה שהוטלו כפועל יוצא ממגפת הקורונה וכן ירידה של כ-29% במחיר הממוצע לגאלון ברבעון אל מול הרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות מחנויות הנוחות עלו ברבעון השני של 2020 בכ-9% לכ-392 מיליון דולר, לעומת כ-360 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעסקאות שהושלמו במהלך 2019, וכן מעלייה של כ-5% בהיקף המכירות על בסיס same store.
- ארקו צונחת ב-40%: הרווח הנקי נפל ב-40% ל-20.8 מיליון דולר
- לפני ההנפקה: צ'קראטק בפיילוט עם ארקו קורפ בארצות הברית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך הרבעון השני של 2020 חלה עלייה הדרגתית בהיקף המכירות על בסיס same store כאשר אל מול ירידה של כ-1.3% בלבד בחודש אפריל 2020 בהשוואה לחודש המקביל אשתקד ברקע למגבלות התנועה שהוטלו, נרשמה עלייה של כ-5.6% וכ-9.8% במהלך חודשים מאי ויוני 2020, בהתאמה.
בחברה מסבירים כי העלייה נבעה מיישום תוכניות שיווקיות של GPM ביניהן מועדון הלקוחות ושימוש בתוכנת JDA (פלנוגרמה), מהמשך הגידול בהכנסות ממוצרים שהביקוש להם גדול בתקופה (כגון מסכות וחומרי חיטוי לידיים) ומגמת הגידול בהיקף המכירות עם התמשכות ההסרה ההדרגתית באזורים שונים בארה"ב של המגבלות השונות על תנועה ועל פתיחת עסקים והסטת ביקושים מערוצי קמעונאות אחרים לחנויות הנוחות.
ה-Store level Ebitda של GPM, ברבעון השני של 2020 הוכפל לכ-88.8 מיליון דולר, לעומת כ-44.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווחיות הגולמית ממכירת דלקים, כאמור לעיל.
- השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
- הפניקס תשקיע עד מיליארד שקל בפרויקטי אנרגיה של EDF ישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
ה-Adjusted Ebitda של GPM ברבעון השני של 2020 גדל בכ-149% לכ-69.2 מיליון דולר, לעומת כ-27.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
אריק קוטלר, מנכ"ל ויו"ר ארקו החזקות: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני של 2020 עם שיפור חד בכל הפרמטרים התפעוליים ורווח נקי משמעותי לחברת הבת GPM. המומנטום החיובי בתוצאותינו העסקיות, שהואץ ברבעון הראשון ברקע לירידה החדה במחירי הנפט, נמשך ביתר שאת גם ברבעון השני של השנה עם רווחיות ממכירת דלקים שנותרה גבוהה למרות ההתאוששות במחירי הנפט, לצד גידול ניכר במכירות בחנויות נוחות על בסיס same store שהתעצם בחודשים מאי-יוני לאור שינויים בהרגלי הצריכה בארה"ב ברקע למגפת הקורונה ופעולות בהן נקטנו להגברת המכירות.
"בחודש יולי האחרון חתמנו על מכתב כוונות בלתי מחייב למיזוג עם חברת Haymaker לפי שווי פעילות של כ-1.5 מיליארד דולר לחברה הממוזגת. אנחנו פועלים בימים אלו להתקשרות בהסכמים מחייבים ומעריכים שהעסקה תושלם עד לסוף שנת 2020. החיבור המתוכנן עם Haymaker שהינה חברה נסחרת בנאסד"ק, יתמוך בצורה משמעותית באסטרטגיית הצמיחה שלנו בתחום חנויות הנוחות ותחנות הדלק, תוך הצפת ערך לבעלי המניות בשתי החברות.
"במקביל, אנחנו ממשיכים לפעול להשלמת עסקת Empire עליה חתמנו בדצמבר האחרון, וכחלק מכך השלמנו את המימון להשלמת העסקה. עסקה זו שאנו פועלים להשלמתה במהלך המחצית השניה של 2020, מהווה קפיצת מדרגה עבור ארקו, צפויה להכפיל את היקף הפעילות הכולל של קבוצת GPM לכ-2,900 אתרים על פני 33 מדינות בארה"ב, ותהפוך אותה לשחקנית משמעותית גם בתחום אספקת הדלקים. החברה ממשיכה ליהנות מגמישות ונזילות פיננסית המתבטאת בין היתר בהיקף מזומנים של כ-365 מיליון שקל בקופת ארקו, היקף מזומנים של כ-42.5 מיליון דולר בקופת GPM, וכן קו אשראי ל-GPM בהיקף של כ-110 מיליון דולר וקו אשראי בסך של עד 500 מיליון דולר ל-GPMP".
- 6.תומר 03/12/2020 21:32הגב לתגובה זוהפעם
- 5.זוהי רק שריקת הפתיחה למה שצפוי לנו. (ל"ת)סתם מישו 20/08/2020 16:37הגב לתגובה זו
- 4.Teri 20/08/2020 14:21הגב לתגובה זואפשר עזרה האם כדאי לי לרכוש? או שזה הלכת שולל?
- 3.גיא 20/08/2020 12:36הגב לתגובה זושלום לכולם רק עיסקת אמפייר תכפיל את שווי החברה תזרים של 100 מיליון דולר נקי לאחר הוצאות ייתן מכפיל 10-12 זה עוד 1-1.2 מילארד דולר לשווי רק מה דיווטנד של חלוקת כסף כ 1 שקל לכל מניה נותן תשואה של 50 אחוז מטורף
- 2.אבשלום 20/08/2020 12:01הגב לתגובה זוצועדת קדימה בענק לקראת המיזוג בהצלחה
- 1.אבי 20/08/2020 11:43הגב לתגובה זועדיין מאוד מאוד זולה לדעתי
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
