עידן עופר
צילום: יח"צ

לאחר הירידות במניית כיל, הבנקים משחררים חבל לעידן עופר

ברקע ללחץ על מחיר המניה בתקופה האחרונה, החברה לישראל הודיעה היום כי הגיעה להסכמות עם הבנקים על הורדת מחיר הסף למניה כיל, מחיר שיפעיל את הטריגר לבקשה לפירעון מיידי של הלוואות החברה

ניצן כהן | (7)
נושאים בכתבה החברה לישראל

לחברה לישראל שבשליטת איש העסקים עידן עופר (כ-51%) יש חוב של 250 מיליון דולר למערכת הבנקאית. הבטוחה לתשלום החוב הזה הן מניות כיל שבבעלותה. היום הודיעה החברה לישראל כי הגיעה להסכמות עם הבנק, הסכמות שנכנסו לתוקף היום, לפיהם במידה ומחיר מניית כיל ירד מתחת ל-1.97 דולר  יוכל הבנק להעמיד את ההלוואה (בסך 250 מיליון דולר) לפירעון מידי.

 

טרם ההסכמות מחיר המינימום של מניית כיל לצורך מימוש הבטוחה שניתנה להלוואה עמד על 2.4 דולר למניה כך שעידן עופר קיבל הטבה משמעותית מהבנק שמשמעות ששווי הבטוחה שהיה גבוה רק ב-19% מטריגר שהיה מעמיד את ההלוואה לפירעון מידי, יהיה גבוה כעת בכ-33% מהטריגר.

 

המחיר הנוכחי של מניית כיל עומד על כ-2.94 דולר למניה מה שהפך את הטריגר, במצב השווקים הזה לקרוב, קרוב מאוד.

 

מניית כיל ירדה מתחילת השנה בכ-35% ובמצב השווקים הסיניים וההודים (צרכנים מרכזיים של מוצרי החברה) היא עלולה לסבול מטלטלות בהמשך השנה מה שלא נסתר מעיני הבנק שביקש בתחילת השנה גם להגדיל את מספר המניות המשועבדות לו כדי להבטיח פירעון הלוואות ואשראי בגובה של 405 מיליון דולר.

 

החברה לישראל דיווחה עוד היום כי היא מחזיקה ביתרות מזומנים ופיקדונות של 511 מיליון דולר מהם 112 מיליון דולר משועבדים לטובת לטובת הלוואות של 112 מיליון דולר ועוד 7 מיליון דולר משמשמים כבטוחות לעסקאות בנגזרים.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קש 03/04/2020 13:06
    הגב לתגובה זו
    כל המרבה הרי זה משובח אני מודה למשפחת עופר על ההנחה במחיר כן ירבו לארג'ים בשוק המעוף תבורכו משמים צדיקים יראי עולם .מי אומר ולא קונה ?
  • 4.
    יללה שביתה (ל"ת)
    סוסו 03/04/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דירה=קורת גג 03/04/2020 08:30
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • לא שפוי=אברבנל=צורך בסיסי לסתומים (ל"ת)
    ששון 03/04/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא רק שישנסקי הרס את מניות הגז וכיל גם הפוליטיקאים . (ל"ת)
    כיל ושישנסקי 03/04/2020 08:24
    הגב לתגובה זו
  • יעל 03/04/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    פוליטיקאים סתומים שלא מבינים כלום ראה דוגמא מעכשיו ליצמן מה הוא הבין בבריאות ישב שם כדי לדאוג לסקטור שלו
  • 1.
    דירה=קורת גג 03/04/2020 01:43
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.