אינטר תעשיות מוכרת 30% ממניות החברה ומשנה את הרכב קבוצת השליטה
חברת OSEG תשקיע בחברת אינטר תעשיות -1.68% עד 21.25 מיליון שקל, בתמורה להקצאת עד 30% ממניות החברה והצטרפות לקבוצת השליטה, העסקה נחתמה לפי שער ממוצע של 5.33 שקלים למניה, גבוה ב-100% משער הבסיס של המניה הבוקר. המנייה מזנקת כעת מעל 20%. בנוסף, החברה פרסמה דוחות כספיים פושרים לשנת 2019 ולרבעון ה-4 ומדווחת על מינוי מנכ"ל חדש לחברה אחרי 30 שנים.
אינטר תעשיות הינה קבוצת חברות תעשייתיות אשר פועלות בישראל ומחוץ לישראל בתכנון ויצור לוחות חשמל והקמת מערכות חשמל, מערכות אלקטרו-מכאניות וביצוע עבודות בהנדסה אזרחית. בנוסף הקבוצה מייבאת ומשווקת ציוד חשמל הכולל לוחות מתח גבוה, תאורה, תעלות והתקנים משולבים לחשמל ותקשורת.
השקעה של OSEG בפרמיה של 100%
חברת OSEG שהיו"ר שלה הינו תמיר פרדו והמנכ"ל אסי שלגי (לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה) תשקיע באינטר עד 21.25 מיליון שקל, בשני שלבים, בתמורה לאחזקות של 30% ממניות החברה והצטרפות לקבוצת השליטה.
העסקה נחתמה לפי שער ממוצע של 5.33 שקלים למניה, כאמור גבוה ב-100% מעל שער הסגירה אמש. בשלב הראשון, יושקעו 8 מיליון שקל בתמורה ל-14% ממניות החברה במחיר מניה של 5.29 שקלים המשקף לחברה שווי של 49 מיליון שקל. השלב השני, במסגרתו תינתן למשקיעים אופציה עד ליום 30.6.21 להשקעה של עוד כ-13.25 מיליון שקל תמורת 16% נוספים מהון המניות במחיר מניה של 5.36 שקלים למניה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את העסקה הוביל ג'רי שנירר (מנכל אפקון לשעבר) אשר ימונה לתפקיד מנכ"ל החברה. אריה קורוטקין, אשר כיהן כמנכ"ל החברה במשך 30 השנים האחרונות, יכהן, החל מכניסת העסקה לתוקף, כיו"ר הדירקטוריון.
הדוחות הכספיים לשנת 2019 ולרבעון הרביעי
הכנסות ממכירות בשנת 2019 הסתכמו בכ-332 מיליון שקל לעומת 335 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-1%. הכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכמו בכ-81 מיליון שקל לעומת כ- 88.5 מליון בתקופה המקבילה, קיטון של כ-8%.
בשנת 2019 החברה מדווחת על ההפסד נקי של כ-7.5 מיליון שקל לעומת רווח של כ-5 מיליון שקל בשנת 2018. ברבעון הרביעי לשנת 2019 מדווחת על הפסד של כ-9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
הרקע להפסד ברבעון רביעי נובע, כתוצאה מסגירת חשבונות סופיים בשלושה פרויקטים בתחום המערכות המשולבות, בנוסף רשמה חברה בת הפרשה לחובות מסופקים בסך של כ-2 מיליון שקל בגין פרויקט שנמצא בתביעה משפטית.
משבר הקורונה לא צפוי להשפיע מהותית
החברה לא צופה השפעות של נגיף הקורנה במהלך שנת 2020. בחברה מציינים כי בהתאם להערכות מצב הנערכות על ידי החברה באופן שוטף, ובשים לב לכך שענף הבנייה הוכרז בשלב זה כענף המהווה "מפעל חיוני" באופן שמתאפשרת המשך עבודה בפרויקטים השונים של הקבוצה ללא שינויים מהותיים, לא מאותרת השפעה מהותית על פעילותה של הקבוצה בטווח המיידי.
החברה בוחנת ומפקחת באופן שוטף אחר זמינותם של עובדים בפרויקטים השונים ופועלת על מנת לאפשר עבודה רציפה בהתאם למגבלות הקיימות. כמו כן, הנהלת החברה החליטה לנקוט במספר צעדים במטרה לצמצם הוצאות, ביניהם הוצאת עובדי מנהלה לחופשה, ונערכת להגיב בהמשך בהתאם להתפתחויות.
אריה קורוטקין, מנכ"ל החברה: "אני שמח על הצטרפותו של ג'רי שלו ניסיון רב בתחום פעילותה של החברה. זו היא תרומה אסטרטגית וכספית שתחזק את החברה ותרחיב את פעילותה גם לחו"ל. לאור העובדה שענף הבניה הוכרז "ענף מוחרג" החברה ממשיכה בעבודה בפרוייקטים השונים ללא שינויים מהותיים ואין לפי שעה השפעה מהותית על פעילות הקבוצה. צבר העבודות להיום (593 מיליון שקל) יאפשר לנו להמשיך בפעילות מגוונת בהתאם למצב הסביבה העיסקית."
- 2.שלומי אוחנה 15/05/2020 12:12הגב לתגובה זובהצלחה, תמיד שמח לעזור לך
- 1.עם הנהלה של 20 אגורות! 01/04/2020 17:35הגב לתגובה זועם הנהלה של 20 אגורות!
- סיגל 12/06/2021 12:47הגב לתגובה זואינטר מספר 1 בשוק!!!
- תפסיק להיות קנאי וממורמר! (ל"ת)תל אביבית 30/06/2020 16:05הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
