תמכרו פרטנר, תקנו סלקום
לאומי מעניק מחיר יעד של 15 שקל לפרטנר, מתחת למחיר השוק ולסלקום מעניק פרמיה של 11%; מחירי היעד מחביאים העדפה לסלקום, אבל בלאומי מדגישים - "פרטנר היא המועדפת שלנו לאורך זמן". מבולבלים? תצמדו למחירי היעד
מניית סלקום קרסה בשנה האחרונה במעל 60%, גם פרטנר, אבל פחות. שתי המניות נמצאות תחת האש של הרגולטור, והעתיד של שתיהן עדיין לא ברור.
לאומי שוקי הון פרסם דוח על שתי החברות. שתיהן לגישתו במצב לא מזהיר, אבל הוא מספק מחיר יעד אופטימי יותר (ביחס למחיר השוק) למניית סלקום, בעוד שמחיר היעד של פרטנר (ביחס למחיר השוק) מבטא תשואה שלילית.
ועדיין - בלאומי מעדיפים את פרטנר, "פרטנר היא המועדפת שלנו על פני זמן" הם מדגישים. בשיחות שקיימנו עם אנילסטים בשוק, הם דווקא רואים אפסייד גדול יותר בסלקום, אז בקיצור, ולמרות שזה יכול להיות מבלבל, המסר הוא - קנו סלקום, מכרו פרטנר. היום בשוק סלקום עולה ב-1%, פרטנר יורדת ב-3%.
"הפוטנציאל הממשי ימשיך להיות תלוי בפעילות הסלולר, וזו לא תתאושש עד שהרגולטור יאפשר קונסולידציה בתעשייה", כך לדברי גיל דטנר, אנליסט תקשורת בלאומי שוקי הון אשר חותך היום את מחירי היעד למניות סלקום 2.27% ו פרטנר 0.82% . למרות ירידות השערים מאז העדכון האחרון, דטנר מותיר את ההמלצות למניות פרטנר וסלקום על משקל שוק.
דטנר חותך את מחיר היעד למניית פרטנר מ-19 שקלים למחיר יעד של 15 שקלים, נמוך בכ-4% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר מדובר למעשה בהמלצת מכירה סמויה. ברגע שמחיר היעד נמוך ממחיר השוק, משמע, מי שקונה מפסיד ולהיפך. את מחיר היעד של סלקום חותך דטנר מ-23 שקלים למחיר יעד של 11 שקלים, גבוה בכ-11% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר.
- אחרי צניחה של 30% השנה, לאומי שוקי הון מעניק לבזק אפסייד של 18%
- מה חושבים האנליסטים על תוצאות רמי לוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכל תלוי בפוליטיקאים
"הסביבה העסקית בשוק התקשורת מוכתבת על ידי המדינה, והנחישות של הממשלה לשמר מחירים נמוכים בתעשייה לא מאפשרת לדעתנו להניח עליית מחירים בשוק הסלולר- בשלב זה. הערכת השווי שלנו עבור חברות הסלולר ממשיכה להיות מושתת על המציאות הנוכחית המאתגרת, ולא על תקוות לעתיד. הפוטנציאל הממשי ימשיך להיות תלוי בפעילות הסלולר, וזו לא תתאושש עד שהרגולטור יאפשר קונסולידציה בתעשייה. אין לנו דרך לחזות שינוי שהוא כולו פוליטי, כאשר ברור שאם הממשלה אכן תאשר תהליך מסוג זה, לא יהיה צורך לחכות להמלצות האנליסטים", כותב דטנר.
עוד מוסיף דטנר, "כבר מספר שנים שהתזה התומכת בהשקעה בחברות הסלולר חוזרת שוב ושוב על אותה טענה: התעשייה נמצאת בחוסר שווי משקל, בשל עודף שחקנים בענף. בסופו של דבר הקונסולידציה תגיע, המחירים יעלו והרווחים יזנקו. יש בכך הגיון רב, שכן נראה שהמפעילים בתעשייה לא מרוויחים, ולכן נמנעים מלהשקיע בתחזוקה ושדרוג של הרשתות. מצב כזה לא יוכל להימשך לנצח. עם זאת, הגיון לחוד ומציאות לחוד, בחמש השנים האחרונות, התזרים החופשי של החברות נשחק לאפס, כאשר המניות איבדו 50% (פרטנר) ו-77% (סלקום) משוויין".
תרחישים אפשריים
בלאומי שוקי הון צופים שלושה תרחישים מרכזיים בשוק הסלולר בשנים הקרובות; הראשון, שמשרד התקשורת יפעל על מנת להחזיר את האיזון לשוק, בעיקר דרך קונסולידציה. השני, שמשרד התקשורת יתערב רק לאחר משבר עמוק וחריף במיוחד. השלישי, שהמצב הקיים ימשך עוד תקופה ארוכה, כאשר כל שחקן ימצא דרכים להישאר עם הראש מעל המים, תוך רצון לזכות לתנאי שוק יותר טובים בעתיד.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 7.בנצי 06/07/2019 06:51הגב לתגובה זואבל רק אחריי לפני זה לא אומרים כלום
- 6.תכלס 05/07/2019 10:40הגב לתגובה זוכל המתנדים מראים סימון שפל בנתניה ומעבר לעליות עד לרמה קניית יתר RSI =73 מתנד RSI יומי .
- עוקב 23/07/2019 13:00הגב לתגובה זוסלקום מתרסקת, על מה אתה מדבר? אני לא נושם פה, ניתוח טכני, זה כירורגיה טכנית מה שאתה עושה ועדיין כושר ניבוי אפס
- 5.לרון 04/07/2019 20:36הגב לתגובה זוהופך מזהב לזבל! ועכשיו אחרי סוגיית חזרת דרעי,כן כן, שמתניהו יחזיר את כחלון כדי לוודא הריגה למשק,אני הייתי שם את איילת שקד כשרת אוצר עם או בלי זאת מבלפור.נמשיך ככה והאירנים לא יצטרכו להתאמץ יותר,רק שיחכו,האתיופים יהיו חוליה בהשמדתנו,רק אל תשכחו להעלות את ה"פלשמורה"!
- 4.תמכרו פרטנר וסלקום ותקנו בזק (ל"ת)רו"ח 04/07/2019 17:32הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 04/07/2019 14:40הגב לתגובה זוצריכה לשאת בתוצאות ולהביא לתיקון השוק.
- זה כל הרעיון (ל"ת)גבי 10/07/2019 10:41הגב לתגובה זו
- נכון כחלון סתום ברמה קשה (ל"ת)עמרי גאון 04/07/2019 19:10הגב לתגובה זו
- 2.רפי 04/07/2019 13:31הגב לתגובה זוזו עובדה ידועה שהמפעילים הוירטואלים כרגע מפסידים כסף ומתחרטים על הרגע שנכנסו לשוק ומחפשים מי שיקנה אותם. הם יפסידו יותר כי בהסכמי ההתקשרות שלהם עם סלקום התעריף עולה ולכן נראה שיציאה של וירטואלי מהשוק או מיזוג זה ענין של חודשים. בנוסף קראתי שמשרד התקשורת בוחן חזק התערבות בשוק
- 1.פשוט בושה 04/07/2019 13:15הגב לתגובה זוגם הבן שלי בן 8 יכול להיות כזה אנליסט
- בני 06/07/2019 06:52הגב לתגובה זוקשקשנים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
