סייפ-טי רוכשת את נאט-נט ב-9.7 מיליון דולר, הציבור ידולל עד 62%
מפתחת ומשווקת פתרונות אבטחת המידע הארגוני, חברת סייפ-טי גרופ הדואלית (סימול: SFET) דיווחה הבוקר (ד') על חתימת הסכם לרכישת חברת נט-נאט הישראלית תמורת כ-9.7 מיליון דולר, בעסקת מניות ומזומן, כאשר רכיב המזומן ימומן באמצעות הלוואה המירה למניות ממוסדיים אמריקאים המשקפת דיסקאונט של כ-22% על מחיר השוק. השלמת העסקה עשויה לדלל את אחזקות הציבור מרמה של כ-65.64% כיום, לכ-24.78%.
על פי הדיווח, סייפ-טי תרכוש 100% ממניות נט-נאט, ומהחברה האם שלה את הנכסים הדרושים לפעילותה השוטפת, תמורת 9.7 מיליון דולר, בעסקת מניות ומזומן, ביחס של כ-40% במניות וכ-60% במזומן (כ-5.8 מיליון דולר במזומן). התמורה עשויה לכלול תשלום נוסף בשנת 2020, בכפוף להיקף הגידול בהכנסותיה של נט-נאט בשנת 2019 לעומת 2018.
סגירת העסקה כפופה, בין היתר, לאישורם של בעלי מניות סייפ-טי. מידע נוסף אודות ההסכם יימסר בהודעה לבעלי המניות לקראת כינוס אספת בעלי מניות לאישור העסקה.
לנט-נאט מומחיות בשוק שירותי הענן, והיא מציעה שירותי רשת Proxy בלעדית בבעלותה, המבוססים על טכנולוגיה ושיתופי פעולה ייחודיים עם ספקי אינטרנט ברחבי העולם, לצורך שימוש חברות סייבר וכריית נתונים (Web Intelligence). בחברה מעריכים כי נט-נאט סינרגטית לפעילות הקיימת של סייפ-טי וכי באפשרותה להציג הזדמנויות בתעשיות ובשווקים חדשים, תוך הגדלת ההכנסות ותזרים המזומנים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על-פי נתונים כספיים בלתי מבוקרים שנמסרו לסייפ-טי, נט-נאט הציגה צמיחה משמעותית בהכנסות, מ-0.8 מיליון דולר בשנת 2017 ל-2.2 מיליון דולר ב-2018, החברה אינה נושאת בחובות או התחייבויות לזמן ארוך.
רכיב המזומן ימומן באמצעות הלוואה המירה למניות
בנוסף, הודיעה סייפ-טי על חתימת הסכמים עם שני משקיעים מוסדיים אמריקאים לקבלת הלוואה המירה בהיקף של 6 מיליון דולר, אשר בעיקר תשמש את החברה למימון רכיב המזומן ברכישת נט-נאט (כ-5.8 מיליון דולר).
ההלוואה ההמירה הינה לתקופה של 18 חודשים, נושאת ריבית שנתית בשיעור של 8%, וניתנת להמרה לכ-2.93 מיליון יחידות מניה אמריקאיות (ADS) המייצגות כ-117.07 מיליון מניות רגילות של סייפ-טי, במחיר מימוש של 2.05 דולר ל-ADS המשקף דיסקאונט של כ-22% ביחס למחיר הנעילה של ה-ADS אתמול בנאסד"ק.
- כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
- אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
סייפ-טי הסכימה גם להקצות למשקיעים כ-2.93 מיליון כתבי אופציה לרכישת ADS במחיר מימוש של 2.3575 דולר ל-ADS. קבלת סכום של 5 מיליון דולר מתוך ההלוואה כפוף, בין היתר, לאישור אסיפת בעלי המניות של סייפ-טי.
בחברה מציינים כי מטרת הרכישה היא לאפשר לסייפ-טי להציע ללקוחותיה שירות software-defined access בענן, באמצעות שילוב בין טכנולוגיית ה-Software-Defined Perimeter של סייפ-טי ותשתית השירות בענן הגלובלית העצמאית של נט-נאט. בנוסף, השימוש בכתובת IP לא מזוהה יאפשר ללקוחותיה של סייפ-טי לחזק את האבטחה והבקרה על כל ניסיונות הגישה לשירותים פנימיים והגלישה היוצאת.
כמות המניות יותר מתוכפל
- 2.דיסקאונט 22% על מחיר המניה אז היא טסה 35% (ל"ת)הגיוני 10/04/2019 15:48הגב לתגובה זו
- 1.לרון 10/04/2019 14:18הגב לתגובה זולעליה המוגזמת של המניה!
- שרה 10/04/2019 17:28הגב לתגובה זואין שום סיבה לעליה הזאת, סתם משחקים בה...

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?
למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד
המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים,
שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.
בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות
מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך
שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.
צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים.
בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.
- דוחות הבנקים בארה"ב: רווחים מזנקים ותחזיות מעודדות
- בנקאים בג'ינס: על הביצועים של זרועות ההשקעה של הבנקים - מי עשתה קופה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי
מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו
אימקו אימקו 9.46% הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.
המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.
“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”
אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.
- אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה
- אימקו בתוצאות מאכזבות, הצבר ירד; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות.
הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.