עמיתים מתנגדת למענק של 20 מיליון דולר ליהודאי
חברת עמיתים מקרנות הפנסיה הוותיקות הוציאה היום (א') מכתב עמדה לג'ון פרבר, יו"ר דירקטוריון פרוטרום , בשם קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, בנוגע לבונוס בגובה של 20 מיליון דולר לנשיא מנהל העסקים הראשי של החברה ,אורי יהודאי, בהמשך למיזוג בין פרוטרום ללענקית תמציות הטעם והריח IFF האמריקאית.
עמיתים, המחזיקה במצטבר ביותר מ-919 אלף מניות של פרוטרום, סבורה כי מדובר במענק "אינו נכון", כלשון ההודעה.
"לצד ההערכה הכנה שאנו רוכשים לפועלו של נושא המשרה הנ"ל ולתרומתו רבת השנים לביצועי החברה ולמיצובה כחברה מובילה בתחומה, אנו סבורים שמתן המענק, במזומן בפעימה אחת, ללא מנגנונים לשמירה על הלימות אינטרסים עם בעלי המניות והחברה לטווח ארוך, אינו נכון ועל כן אנו מתנגדים לו. אנו קוראים לדירקטוריון החברה לשקול שוב את אופן מתן המענק והרכבו, באופן שיביא לזהות אינטרסים בין המנכ"ל להצלחת החברה בטווח הארוך", כתב בהודעה של עמיתים.
בין קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר ניתן למצוא את מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים, קרן מקפת מרכז לפנסיה ותגמולים אגודה שיתופית, קרן הגמלאות המרכזית של עובדי ההסתדרות, קרן הגמלאות של חברי אגד וקופת הפנסיה לעובדי הדסה.
- 5.מה עם המשקיעים הקטנים שמחזיקים במניות מישהו יודע ? (ל"ת)א 30/07/2018 08:35הגב לתגובה זו
- 4.דעה 30/07/2018 00:57הגב לתגובה זוהייתי מוכן שכל חברה קיימת בשוק ההון תעשה תשואה כזו ובסוף יגיע קרן או חברה שתיתן עוד קצת אקסטרא ושהמנכ"ל יקבל מענק כזה. זה חלום של כל משקיע מנכ"ל שמבצע עליית ערך מטאורית של אלפי אחוזים אז ה20 מליון הם ממש גרעינים, אופציות לא רלוונטיות עבורו בגלל שהוא עוזב את החברה. (אופציה נועדה לגרום למנכ"ל להעלות את הערך שלה וזה לא המצב).
- 3.שלמה 29/07/2018 17:54הגב לתגובה זולמנכל צריך לתת אופציות ולא סתם מענק , כפי שגיל שוויד מקבל מצ'ק פוינט
- 2.נ.ברוך 29/07/2018 17:34הגב לתגובה זומוגזם לכל הדעות ,בשל עבודתו קיבל לכאורה בונוסים ושכר עבודה ולכן אין ואין לאשר בונוסים ומענקים כאלה לאף אחד במשק. בימים הקרובים נשמע על עוד סיפור מעוות שאמור לקבל 20000000 כן עשרים מיליון בונוס על מכירה . יש לאסור על מתן מתנות מופלגות כאלה ויש להעניק לו רק תעודת הוקרה על פועלו.
- 1.מה עם 29/07/2018 17:20הגב לתגובה זושב ועל תעשה שווה כלום אז למה עמלות ניהול.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳