וונטייז: איפה הכסף מדסילו? המשקיעים מאבדים עניין
מניית וונטייז, משלימה היום ירידה של כ-35% מתחילת החודש, וזאת לאחר שרק לפני חודשיים זינקה ביותר מ-170% בעקבות דיווח של החברה על עסקה עם אולפן הסרטים דסילו האמריקאי. סיפור הצלילה החופשית של המנייה הוא מהמוזרים בהם נתקלנו, כאשר למרות שהחברה דיווחה על חתימת ההסכם, הכסף מאולפן הסרטים פשוט לא מגיע.
קצת רקע, העסקה החלומית עם דסילו כללה שני שלבים, כאשר הראשון שבהם הוא מכירה של 3.5 מיליון מניות (9% ממניות השליטה) במחיר של 1.41 דולר למניה (4.9 שקלים לפי השער היציג באותו מועד), כלומר פרמיה של 298% על המניה שנסחרה במחיר של 1.23 שקלים באותו יום, אך מסיבות טכניות כאלה ואחרות עליהן דיווחה החברה, העסקה התעכבה. ביינתים, מניית וונטייז נעה בתנודתיות רבה, כשהחברה מדללת את משקיעיה ברקע בהנפקת מניות.
על פי הדיווחים של וונטייז, דסילו הודיעה להם כי היא מתקדמת עם ביצוע הצעדים המעשיים הנדרשים להשלמת שלב א' של העסקה, אך הודיעה לה שהיא תצטרך תקופה נוספת להשלמת שלב א' של העסקה, תוך שציינה כי היא מעוניינת להביא להשלמת שלב זה במועד הקצר ביותר האפשרי מבחינתה.
בפועל, חודשיים מאז הדיווח על השלמת העסקה, לא בוצעה שום פעולה של העברת כספים מדסילו לוונטייז, אך הבעלים של החברה, נועם יוסיפידס ואורן לוי מכרו באמצעות חברת טי.וי סמארטפיי לימיטד (T.V SmartPay Limited) הרשומה בקפריסין, מניות בהיקף של 1.1 מיליון שקל במהלך המסחר לפי שער של 218 אג' למניה, כאשר העסקה עם דסילו שיקפה מחיר של 490 אג' למניה, כלומר שווי נמוך בהרבה מהמחיר המשתקף בעסקה, מה שמעלה שאלות לגבי המהלך של יוסיפידס ולוי אם לוקחים בחשבון שהעסקה אכן תצא לפועל.
- וונטיז נכנסה להקפאת הליכים; כמה יקבלו מחזיקי האג"ח?
- נגמר הסרט: בעלי האג"ח צפויים לדרוש את פירוק החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.מנחם 21/06/2018 15:03הגב לתגובה זוהם יקטפו מעל 145% וייצאו .
- 4.בעלי השליטה בדרך לכלא, לא ברור??? (ל"ת)גבר גבר 20/06/2018 15:22הגב לתגובה זו
- 3.מה לגבי תגובה מהחברה? (ל"ת)דודי 20/06/2018 14:19הגב לתגובה זו
- 2.רני 20/06/2018 14:18הגב לתגובה זוהרשות חייבת לדרוש הסברים מהחברהכל הסיפור נראה מוזר, ביום אחד החברה מודיע על המרת הלוואה של מיליון דולר למניות בשווי של 3.8₪ ויום לאחר מכן היא מנפיקה מניות בשליש מחיר.
- 1.תביעה משפטית לחברה- אין מנוס- מרמים את הרשות ואת כולם (ל"ת)המאוכזב 20/06/2018 14:18הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
