אלה פריד חותכת תחזית לאלביט מערכות: "אתגר לא פשוט"
בלאומי שוקי הון הוציאו היום עדכון לאחר פרסום הדו"חות של אלביט מערכות 1% מוקדם יותר היום, ולפיו האנליסטית אלה פריד הורידה את תחזית הצמיחה של החברה השמינית בגודלה בבורסה, וזאת על רקע החשש כי החברה צפויה לעמוד באתגר לא פשוט על מנת לשמור על רמת הרווחיות התפעולית.
פריד הורידה את תחזית הצמיחה של אלביט מערכות בהכנסות משיעור של 5.5% לכ-4%. "אנו ממתנים את תחזית הכנסות השנתית שלנו לכ-3.39 מיליארד דולר ומניחים צמיחה שנתית מקסימאלית של כ-3.9% בהכנסות 2017", כתבה פריד. למרות שאלביט מערכות רשמה התחזקות בצבר ההזמנות לטווח הקצר, בלאומי שוקי הון לא תומכים בעמדה לפיה החברה תרשום ברבעון הבא הכנסות בסך של כ-1.1 מיליארד דולר הנחוצות כדי לעמוד בתחזית הצמיחה השנתית בה החזיקה עד כה.
אלה פריד: "נראה כי בשנה הבאה, השמירה על רמת הרווחיות התפעולית המרשימה (המדווחת) של כ-10.3% ברבעון, ושל כ-9.1% ב-3 רבעונים - עלולה להיות אתגר לא פשוט, שכן לתוצאות תרמו ההתייעלות בהנהלה וכלליות וגידור המט"ח הקיים עד סוף השנה. מנגד, עם צבר הזמנות כה חזק אין לצפות לירידה בהוצאות המו"פ וגם לא להתמתנות בהוצאות השיווק, הנובעות מריבוי ופיזור ההזדמנויות".
"העובדה כי הישגי הצמיחה המרשימה בצבר לא באו לביטוי מלא בתחזית ההכנסות לשנת 2017 עלולה להעיב בטווח הקצר על מחיר המניה. זאת, כיוון שאלביט מערכות נסחרת כבר כמה רבעונים ברף הגבוה של מכפילי רווחיות בקבוצת ההשוואה של מובילות ביטחון צפון אמריקניות. מכפיל הרווח של אלביט עומד על 26 וריבוי המשקיעים הזרים בה בהחלט מעלים את הרגישות לציפיות הקונסנזוס".
- מניות הביטוח ימשיכו לזנק: "תשואה של 20%-40% בשנתיים הקרובות"
- פז מקבלת אפסייד של 25% מלאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הרווחיות של אלביט מערכות, כמו של רוב היצואניות, נפגעת מהשקל החזק מול הדולר. נציין כי התוצאות הטובות השנה נתמכות בהגנות על המטבע שבוצעו בשנים קודמות. מכיוון שהשנה הגנות כאלה אינן ניתנות לביצוע, בגלל רמות מחירי המט"ח, החברה תיאלץ להגביר שוב את צעדי ההתייעלות. באשר לתכניות הקלות המס על חברות מייצאות, טרם התגבש אפיק ברור וקונקרטי שיקזז את השפעותיו השליליות של המטבע. אלביט מערכות היא חברה מעולה אבל הרגישות לתמחור גוברת", כתבה פריד.
החדשות הטובות
"הצבר החזק שיקף את עוצמת הסקטור. השיעור הגולמי היה חזק, עלה מינורית ועמד סביב 31%. מגמת השיפור בהנהלה וכלליות נמשכה. חלקה של אירופה בתמהיל המכירות לסגמנטים גיאוגרפיים עלה לכ-22%, כביטוי לצמיחה ביבשת".
החדשות האמביוולנטיות
"נמשכת מגמת הגידול בהוצאות שיווק, המבטאות את ריבוי ההזדמנויות בשטח. הצבר בהחלט מוכיח זאת. שיעור הרווח התפעולי המדווח ברבעון עמד על 10.2% GAAP. איננו יכולים לכמת במדויק את תרומת ההגנות, אבל להערכתנו היא תרמה לשיפור".
- "אם לא נשלב חרדים וערבים - ישראל לא תצמח"
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
החדשות הרעות
"תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית יורדת והחברה פחות בולטת בקרב קבוצת ההשוואה".
הסגמנטים הגיאוגרפיים
"ראינו כצפוי המשך התחזקות של מכירות לאירופה, אשר הפכה לסגמנט השני בהיקפו ברבעון הקודם. דרום מזרח אסיה בינתיים נותר חלש".
- 8.מגיב 14/11/2017 20:58הגב לתגובה זובנוסף,,,,, אם המדינה תממש את רצונה (הבלתי מובן ומוסבר כשלעצמו...??) להעביר את תעש לאלביט, כמציע יחיד, (אחרים כנראה חכמים יותר..) בשנה הקרובה כשם שמתפרסם, אלביט יכנס להרפתקאה ספקולטיבית משמעותית ולמחויבויות של הרבה מליארדים (ידועים ושאינם ידועים) שיעיקו באופן משמעותי ,,, אם בכלל יהיו תוצאות כל שהן, וזה די בספק גדול זה יקרה בטווח של מספר שנים מהיום. בינתיים....
- 7.שנה הבאה תהיה שנת השיא בהתחמשות העולמית (ל"ת)קצין חימוש עולמי 14/11/2017 19:41הגב לתגובה זו
- 6.עובד אלביט 14/11/2017 19:38הגב לתגובה זומעל גיל 50 כולנו סחורה לא רצוייה
- 5.בועז 14/11/2017 17:13הגב לתגובה זוומברברת ומקשקשת. בלי להבין בכלל מה אלביט מערכות עושה. אני לא יודע בדיוק מה יקרה עם המנייה. אבל כל מה שהיא כותבת על צבר הזמנות ועוד זה חוסר הבנה ענק. אבל מה, היא מקבלת על זה כסף. והטמבלים אוכלים את זה.
- 4.אלביט מערכות!!!! (ל"ת)זה הזמן לקנות 14/11/2017 13:52הגב לתגובה זו
- 3.מאיר 14/11/2017 13:30הגב לתגובה זואתגר לא פשוט משמעותו - משמעותו ניעור המשקיעים ,כרגע כדאי לקנות בזול יותר. נושא הבטחון ימשיך להוביל. הפיתוחים ימשיכו ושיכלול כלי הנשק לא יפסק. ג.נ מחזיק ומחזק.
- 2.אני עוד זוכר את המלצת הההמומחית ל מניות הנפט (ל"ת)YL 14/11/2017 13:19הגב לתגובה זו
- 1.הוא לא חתך (ל"ת)יוסי 14/11/2017 12:50הגב לתגובה זו
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
