ניתוח

המניה שתפסה את הכרטיס האחרון לת"א-35, וזו שצפויה לראות מכירות של מעל 300 מיליון שקל -הנה כל הפרטים

'תקופת המדידה' הסתיימה וכעת ניתן להציג את הרכבי המדדים הצפויים, וגם את תנועת הכספים 
מערכת Bizportal | (9)

זהו, הרשימה נסגרה. הבורסה אמנם תודיע רק ב-26 לחודש בצורה מסודרת על המניות שיכללו במדדים השונים לאחר השקת הרפורמה ב-9 בפברואר, אבל 'תקופת המדידה' הסתיימה ביום ה' האחרון וכבר כעת ניתן לפרסם את ההרכבים הצפויים ואת תנועת הכספים.

לפי ניתוח של ידידיה אפק, אנליסט מדדים בפסגות, לאחר קרב עיקש את הכרטיס האחרון למדד ת"א 35 תפסה מנית סודהסטרים שמצטרפת לטאואר, אלוני חץ, אמות, בזן, ארפורט סיטי, הראל השקעות, סלקום, ביג ופרטנר. מניית דלק רכב שהייתה מאוד גבולית נשארה מחץ למדד המוביל וכך גם מגדל ביטוח שמבחינת שווי שוק נכנסת ללא בעיה אבל לא עמדה בקריטריון של מיליארד שקל שווי החזקות ציבור.

בכל הקשור למדד ת"א-90 (שיושק עם 96 מניות), את הכרטיס האחרון תפסה רדהיל. האנליסט של פסגות מציין כי "כל המניות שיכנסו למדד (למעט רדהיל) עלו בשיעור ניכר בשנה האחרונה לקראת הרפורמה במדדים - התשואה החציונית בין 33 המניות החדשות היא 48%! בשל כך אנו לא נופתע אם מניות אלו יניבו תשואת חסר בחודשים הקרובים, ויפגעו מעט בתשואת מדד ת"א 90". הנה הטבלה: 

מבחינת ההיצעים והביקושים במניות השונות, הנה הצפי לתנועות הבולטות:

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    dw 16/01/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    זו פשוט חברה קטנה מדי. כנייר ת"א75 היא סבירה. כנייר יתר50 היא מצויינת, אבל במעוף? נו באמת. היה להם לאחרונה רבעון טוב אולם קודם לכן המפעלונצ'יק הזה ייצר 12M$ שנתי. מנייר מעוף אפשר לצפות לרווח של לפחות 100 מלשח בשיגרה, ורצוי 200-300 ומעלה. הנייר כנראה יצא מהמדד בעידכון הבא. הוא פשוט לא מתאים לשם.
  • 6.
    uyg 16/01/2017 08:05
    הגב לתגובה זו
    למה המנייה לא שם
  • 5.
    בעדכון הבא ארקו החזקות ב ת"א 35 !!! (ל"ת)
    רון 15/01/2017 18:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קסם שורט בנקים - 1098441 (ל"ת)
    מי שיקח ירוויח 15/01/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
  • בינתיים רק יורדת 5 שנים (ל"ת)
    רפי 16/01/2017 08:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בהחלט ראויה (ל"ת)
    אמריקנוס 15/01/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה השינוי במדד יתר 150 ? (ל"ת)
    אמיר 15/01/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שימו לב למדיוי בקרוב אוטוטו רצים למעלה יעד 35 אג (ל"ת)
    אלון 15/01/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
  • גיא 16/01/2017 15:34
    הגב לתגובה זו
    ופח זה פח לא חשוב אם הוא צפרדע או קופסא
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.