TV

צפי לתנודה חריפה? זיו פניני מתייחס למצב השוק ערב הבחירות בארה"ב, ומציע דרכי פעולה לסוחר - צפו בראיון

בעוד שבוע בדיוק יתקיימו הבחירות בארה"ב. בשיחה עם BizportalTV מתייחס מנהל תחום נגזרים וסיכונים ב-IBI לדרכי הפעולה האפשרויות
מערכת Bizportal | (38)
נושאים בכתבה זיו פניני

ביום שלישי בשבוע הבא (8 בנובמבר) יתקיימו הבחירות בארה"ב. ולפי סקר עדכני של הוושינגטון פוסט ו-ABC שפורסם היום - טראמפ תפס את ההובלה עם 46% מול 45% להילרי קלינטון. למעשה, מדבר בשיויון שכן ההובלה המעזרית הינה עמוק בתוך טעות הדגימה, אבל הדבר החשוב הוא המומנטום שנמצא לחלוטין בידיים של טראמפ. מבחינת השווקים, אמנם וול סטריט רשמה אתמול 5 ימי ירידות רצופים ברקע להתחזקות הדרמטית של טראמפ בסקרים אבל הירידות היו מתונות מאוד. בשיחה עם Bizportal התייחס זיו פניני מ-IBI לסיטואציה בשוק ערב הבחירות, ולאפשרויות של הסוחרים. 

תגובות לכתבה(38):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דן 03/11/2016 06:59
    הגב לתגובה זו
    ממש תענוג לשמוע
  • :) תודה. (ל"ת)
    זי"פ 03/11/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    עכשיו הסטייה כבר לא זולה... מה עכשיו? (ל"ת)
    סמי 02/11/2016 21:39
    הגב לתגובה זו
  • זי"פ 03/11/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
    אתה צודק.. מסכמים ביום נתון מצלמים יום אחרי ומפסרסמים עוד יום.. ככה זה -זה לא LIVE .. בכול זאת ביז הוציעו את הכתבה בזמן כשעדיין היה שקט והסטייה נמוכה... כעת יש גם אסטרטגיות אחרות (ולא ממונפות) המבוססות על כתיבה וגאמא שלילית...(וגם שם מתאים לגידור תיק מניות או חשיפה אל השוק...)
  • 11.
    avi 02/11/2016 08:09
    הגב לתגובה זו
    למה ירד חזק אתמול עם פרסום הסקר שטראמפ מוביל מה תחזיתך לגבי הדולר בשבוע הקרוב אודה לתשובתך
  • זי"פ 02/11/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    אין אני אמור לתת תחזיות (לא לפי ההגיון ולא לפי הרגולציה) בכתבות מסוג זה.. בטח לא ברמת הנכס הבודד...אני מניח שאתה מתכוון שקל דולר... וכאן זה מאוד מאוד מורכב..בעיית פער ריביות/ אחזקת גופים רבים שורט כגידור/אחזקה מסיבית של בנק מרכזי/ תחושה ארוכת טווח ומשרשת שהשקל הוא בין המטבעות החזקים בעולם... פערי אינפלציה סמויה שיש ויכוח על דרך המדידה שלה והשלכות על הריבית הראלית... מסובך אמרתי?? ככלל אם הריבית תעלה ראשונה בארה"ב.. נראה מעניין...כמובן כחלק מאלוקציה בתיק (בדר"כ מגיע עם אחזקת אג"ח בחול או ניירות בעליי תשואה פנימית.. - ולא מחליף את החובה בקבלת ייעוץ ספציפי ללקוח...)
  • 10.
    אמיר 01/11/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    רק דירות וגם זה כבר לא משהו.
  • זי"פ 01/11/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    ראשית איני יכול לתת יעוץ מעל במה זו... ללא קשר והיות ואיננו יודעים מתי יגיע אותו תמחור אגרסיבי בנכסי הסיכון.. אנו יכולים לקנות אג"ח בשיטת הסולם.. חלק לשנה, שנתיים, שלוש, ארבע.. וכו של אג"ח קונצרני של חברות טובות (עדיף צמוד - לריבית הראלית ייקח יותר זמן לעלות..) וכול שנה להעלות את הסולם חזרה בכסף שנפדה.. ע"י כך נקבל תשואה...ו"נשב" לפדיון במקרה של עליית תשואות... לגבי מניות עדיף להשקיע פחות הון במניות אגרסיביות מאשר יותר הון במניות "סולידיות".. וגם שם לבצע ניהול וגידור סיכונים ע"י מכשירים נגזרים בצורה מדודה...
  • 9.
    סוחר 01/11/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    ולהיפך? זה מראה שאין כאן שוק והעצם מווסטים אותו. עדיף לסגור את הבורסה.
  • זי"פ 01/11/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    מעבר לכך שלכל סקטור (תרופות.. בנקים..) יש את הסיבות שלו להגדלת התנודתיות.. הסיבה פשוטה הרבה יותר.. אחרי שהתרופות באדיבות הילרי+ שווקי חול או הבנקים באדיבות הרגולטור המקומי+ ריבית אפס נעים לכיוון מסוים באגרסיביות אולם החוזה הגלום באופציות לא זז באותה האגרסיביות זה רק עניין של מתמטיקה ומכונות שסקטור אחר יזוז לכיוון נגדי כדי שהמדד הגלום באופציות ישווה למדד עצמו וליהפך...
  • 8.
    תמיד מעניין ומרתק לשמוע את פניני (ל"ת)
    צ'ארי זארד 01/11/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
  • תודה. (ל"ת)
    זי"פ 01/11/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משקפיים? ממתי?? (ל"ת)
    אחד שמכיר 01/11/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
  • זי"פ 01/11/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    די מזמן.. אני מתפלא שאתה מתפלא...גיל ומסכים...
  • 6.
    איציק 01/11/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    לאט לאט יורדים שערי המניות בבורסה בתל אביב ופיזפוטל לא מדווח על זה בכלל. כנראה המפולת במניות מתקרבת מהר.
  • זי"פ 01/11/2016 18:20
    הגב לתגובה זו
    ראשית אתה צודק בירידות בהילוך איטי.. שנית כן מדווחים בביז ואף חלק טוען שבמרץ רב מידי.. :).. לגבי תזמון המפולת שנבנית כאן לאורך זמן באדיבות ריבית אפס לא לי הפתרונים...
  • האחד 01/11/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    מה עדיף רעידת אדמה אחת גדולה ? או כמה רעידות משנה קטנות , לפעמים בכדי לשחרר לחץ עדיף שיהיו ירידות מתונות ולא שכל העדר יקפוץ ביחד לתהום.
  • זי"פ 01/11/2016 18:23
    אתה בהחלט צודק אולם ההיסטוריה מוכיחה שתנודות בורסאיות לכיוון אחד לא יכולות להימשך בצורה אחידה ובתנודתיות קטנה... תמיד מגיעים המאחרים הממונפים והלחוצים...כשכדור קופץ מגיעה למדרגה .. הקפיצות גדלות תמיד.. זה פיזיקה...
  • 5.
    סוחר ותיק 01/11/2016 14:24
    הגב לתגובה זו
    זה לא ראבטראז? זה יכול להיות כ"כ נמוך כאן?
  • זי"פ 01/11/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
    בסטייה וקניית פרמיה יש 2 אלמנטים... אחד- תנודתיות ושני -ריצה ממושכת לאחד הכיוונים... בנושא של תנודתיות - אין מה לעשות בעולם הנכסים תנודתיים וכאן(בינתיים) לא - סוג של כשל שוק... בנושא של ריצה לאחד הכיוונים אני אכן מסכים כי לא ייתכן שבעולם תהה תנודה גדולה מתמשכת וכאן לא יגיב.. באמת מעניין לקנות כאן ולמכור שם.. אבין צריך להתייעץ לפני כן...
  • אברהם 01/11/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    הסטייה קטנה מאחר ומספר חודשים הכתיבות נתנו יפה, אי בהירות מנפחים שבוע לפני נחזור לכתיבות
  • זי"פ 01/11/2016 18:18
    אכן יש משהו במה שאתה כותב...ראה את תשובתי מעלה..
  • 4.
    עמי 01/11/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    נשק להשמדה המונית.. ראו דויטשבנק
  • זי"פ 01/11/2016 18:14
    הגב לתגובה זו
    כשאתה פועל במינוף ויש לך יותר אופציות בתיק מאשר מזומנים במונחי נכס בסיס - אתה בפירוש צודק (וההסטוריה מגבה אותך...) כשאתה משתמש בכלים אלו ללא מינוף וכאסטרטגיות גידור או חשיפה מוגבלת - אתה לומד כי אי אפשר בלעדיהם... למעשה הכלים הם כלים.. הבעיה כתמיד היא במשתמש.. בעוצמתו.. ובתאוות הבצע שלו...
  • לא לגמרי מדוייק (ל"ת)
    סוחר 01/11/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
  • זי"פ 01/11/2016 18:14
    אתה צודק...
  • 3.
    משקיע 01/11/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    אבל באמת..
  • זי"פ 01/11/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    בדוק את התשובה ל - 1.
  • 2.
    פרפר , אוכף , הפעם הצלחת לבלבל אותי ! (ל"ת)
    קוקי 01/11/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
  • זי"פ 01/11/2016 18:10
    הגב לתגובה זו
    מתנצל - לא התכוונתי, נראה שאתה מתבלבל בקלות מידי...מכירת פרפר זו אסטרטגיה דומה לקניית אוכף אך פחות אגרסיבית...(אתה בעצם קונה פרפר בכסף ומוכר כפרמיה משנית שוקת מחוץ לכסף - ממליץ על קורס בנושא...
  • התכוונת לקניית אוכף ומכירת שוקת =פרפר. (ל"ת)
    אבשלום קור 01/11/2016 20:35
  • הסוס מת (ל"ת)
    נשאר רק האוכף 01/11/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
  • גם את האוכף הם יקחו לך... (ל"ת)
    סוחר 01/11/2016 19:02
  • 1.
    שאלה לפניני 01/11/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    לא הרגילות משהו יותר מתוחכם... ושנית מה לגבי הדולר.. גם שם יש נגזרים., תודה.
  • זי"פ 01/11/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    ראשית איני יכול לייעץ כאן ואתה צריך ייעוץ ספציפי העונה לצרכייך... ללא קשר מעניין למכור מעט CALLים וPUTים באיזור הכסף ולקנות פי 2 PUTים קטנים מחוץ לכסף.. בצורה זו אם השוק יציב אתה כתוב.. אם נופל מטה - יש הגנה מלאה על תיק המניות ואם רץ מעלה.. חצי מהתיק ב COVERED CALL וחצי חשוף ומרוויח... לגבי הדולר.. ניתן לחשוב על צילינדרים בריסק רוורסל במקום למכור חוזים מלאים על ההגנה המטחית בתיק...בצורה זו אתה חוסך את הפיפסים השליליים ואת עלות הגידור ואף יכול להרוויח מעליית הדולר עד שלב מסוים...
  • דן 01/11/2016 21:12
    האם כדאיי להשקיע עד שיתברר הצמב הפולטי בארצות הברית תודה
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע 0%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.