דוחות חיוביים לנובה: צמיחה של 8% במכירות ותזרים שיא בשנת 2014
חברת נובהמפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2014 - שנת שיא נוספת בפעילות של החברה ובתזרים המזומנים שלה. נובה מייצרת ומשווקת פתרונות מדידה משולבים ועצמאיים עבור תעשיית המוליכים למחצה ומנוהלת על ידי איתן אופנהיים.
בשנת 2014 רשמה החברה הכנסות שיא של 120.6 מיליון דולר - עלייה של 8% ביחס לשנת 2013. תוך שהיא מייצרת 33.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) של החברה בשנה החולפת הסתכם ב-19.2 מיליון דולר, זאת לעומת 14.1 מיליון דולר בשנת 2013. בקופת המזומנים של החברה היו נכון לסוף השנה 123.7 מיליון דולר וללא חוב.
ברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה מכירות של 25.8 מיליון דולר, ירידה של 14% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-2.3 מיליון דולר.
"נובה ממשיכה להציג ביצועים טובים עם תוצאות רווח אשר עקפו את תחזיותינו לרבעון, ועם הכנסות שעמדו בציפיות והובילו לתוצאות שיא בשנת 2014", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "זוהי שנת שיא נוספת בהכנסות כתוצאה מאימוץ גובר של סל המוצרים שלנו ומיצוב טוב יותר של פתרונות המדידה האופטית של החברה בטכנולוגיות הייצור המתקדמות ביותר.
"השקעתנו בהגדלת היצע המוצרים השתלמה באופן מובהק ושיפרה את מיצוב החברה בשוק. מרבית ההזמנות סופקו לטכנולוגיות הייצור המתקדמות ביותר, כאשר 76% מהכנסותינו ב-2014 משויכות לטכנולוגיות ייצור של 20 ננו-מטר ומטה".
מר אופנהיים הוסיף, "עם תוצאות מעודדות אלו אנו ממוצבים היטב לנצל הזדמנויות צמיחה נוספות ב-2015. אנו בטוחים כי המודל העסקי והמבנה הפיננסי היציבים שלנו ימשיכו לתמוך בהגדלת נוכחותנו בקרב מספר רב יותר של לקוחות, בשלבים נוספים בתהליך הייצור ובכל טכנולוגיות הייצור המתקדמות.
בהמשך לדוחות נובה קיבלה המלצה קנייה מבית ההשקעות סטיפל עם מחיר יעד של 14 דולר למניה. האנליסטים מציינים כי החברה ממוצבת היטב לצמיחה בשנת 2015 וחוזים רווח פרופורמה בגובה 74 סנט למניה. בסטיפל מורידים את תחזית ההכנסות לשנת 2015 כלפי מטה בשיעור מתון מרמה של 128 מיליון דולר ל-125 מיליון דולר.
- 2.מצביעה לבוז'י 19/02/2015 15:37הגב לתגובה זוההנהלה לא מאכזבת
- רק בנט בנט יעשה סדר במדינה בוגי ימסור את המדינה (ל"ת)הצלף 19/02/2015 16:17הגב לתגובה זו
- 1.נובה לקראת פריצה משמעותית !!! 20$ יעד סופשנה (ל"ת)הצלף 19/02/2015 15:07הגב לתגובה זו

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
