לאחר 25% נפילה: לאומי מעדכן המלצה ומחיר יעד למניית לרמי לוי
בשנת 2014 נפלה מניית רמי לוי בחדות (21%-) נוכח הרעה בתוצאות החברה ותנאי שוק מאתגרים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, עלו המכירות בחנויות הזהות בשיעור של 2.2% בעוד שהרווח הנקי המתואם ירד ב-23%. שוק קמעונאות המזון בישראל מתמודד עם סביבה עסקית שמאופיינת באתגרים רבים, הן בצד הביקוש והן בצד היצע. לפי לאומי שוקי הון, במבט לשנת 2015 מרבית הווקטורים השליליים עתידים להישאר על כנם ולהעיב על הסנטימנט סביב המניה.
בלאומי שוקי הון מעדכנים את המלצתם על המניה על רקע הירידות האחרונות במניה, לאחר שב-29 ביוני המליצו על מחיר יעד של 164 שקל בתשואת חסר. המחיר העדכני למנייה הינו 158 שקל עם העלאת המלצה לתשואת שוק (דאונסייד של 1% ביחס למחיר השוק של 160 שקל).
גיל דטנר, אנליסט לאומי שוקי הון, אומר: "השינוי המשמעותי שהתרחש לאחרונה, זו התוכנית האסטרטגית של שופרסל להורדת מחירים אגרסיבית - במאמץ לבלום את הנסיגה בנתח השוק. רמי לוי הגיבה למהלך של שופרסל על ידי הורדת מחירים נגדית, דבר שהקטין את שיעור הרווח הגולמי המתואם ברבעון השלישי - מרמה של 21.2% ברבעון המקביל לכדי 19.7% (מותאם)".
"השאלה כעת היא מי ימצמץ ראשון"
"השאלה כעת היא מי ימצמץ ראשון, כאשר ראוי לציין בהקשר זה, כי נוכח אורך הנשימה הגבוה יחסית של רשת רמי לוי - כתוצאה מיחסי יעילות גבוהים ומבנה מאזן חזק - הנהלת החברה משוכנעת כי שופרסל תתעשת מהר ותבצע "פניית פרסה". שופרסל גם תיפגע יותר מהעלאת שכר המינימום (מ-4,300 ל-5,000 שקל בשלוש פעימות עד ינואר 2017), אך למרות זאת, אנו מעריכים כי שופרסל לא תוכל להרשות לעצמה להרפות לפני שהיא בולמת את נטישת הלקוחות, שכן לדעתנו לא מדובר במאבק שיגרתי על נתח שוק - שופרסל נלחמת להישאר רלוונטית".
- מניות הביטוח ימשיכו לזנק: "תשואה של 20%-40% בשנתיים הקרובות"
- פז מקבלת אפסייד של 25% מלאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דטנר מסביר כי עד כה רמי לוי הצליחה לשמר (אם לא לשפר) את המכירות למ"ר על ידי הקרבת הרווחיות )שיעור הרווח התפעולי נחתך בכ 50%- בחמש השנים האחרונות), "מה שתומך בתזה המקורית שלנו, לפיה המכירות למ"ר הגבוהות של הרשת הינם הפרמטר עליו נשען המודל העסקי. נציין כי המכירות למ"ר של רמי לוי גבוהות בכמעט פי שלוש מהממוצע בענף, כך שעובדה זו מהווה במידה מסוימת מקור לסיכון וחשיפה".
קיטון בביקושים
לפי לאומי שוקי הון, שוק מוצרי הצריכה קטן בשנת 2014 ב-1.7% (במונחים כספיים), לאחר גידול של 3.2%, 3.5% ו-6.6% בשנים 2013, 2012 ו-2011 בהתאמה. במונחים כמותיים, השוק התכווץ בשיעור של 0.6% בשנת 2014 לאחר קיטון של 1.9% ב-2013. הירידה הכמותית חריפה עוד יותר, כאשר לוקחים בחשבון את הגידול באוכלוסייה.
דטנר מוסיף כי המיקוד הצרכני על יוקר המחייה סייע לרשתות הדיסקאונט להגדיל את נתח השוק שלהן בשנים האחרונות, אולם לאחרונה גם הן סובלות מהשינויים בהרגלי הצריכה "הצרכן היום זהיר יותר, ומקטין את היקף הקניות הגדולות לטובת קניות קטנות יותר במרכולים השכונתיים. הצריכה הפרטית צפויה להשתפר מעט בשנה הקרובה, אך אנו מצפים כי שוק המזון המקומי ימשיך לצמוח מתחת לממוצע ההיסטורי שלו".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 5.משה ראשל"צ 31/01/2015 22:02הגב לתגובה זולא צריך להגזים ולהעיף את מניית רמי לוי לשמים
- 4.amer 28/01/2015 17:10הגב לתגובה זוצריך לעודד אותו ולרכוש את המניה...המניה שווה בחסד....פשוט תנודיות בשוק ומנסים להפריע -הקנאה הורגת....המניה עוד תמריא לשיאים...רמי לוי לא עומד לשנות את המדיניות שלו והאסטרטגיה המסחרית המטיבה עם העם...אני קונה רק אצל רמי לוי!
- 3.קובי 28/01/2015 13:33הגב לתגובה זועדיף שווי נייר הוגן ולא מורץ היזהרו
- תראה איזה בתי השקעות וקרנות מחזיקים כולם דפוקים (ל"ת)עדי 28/01/2015 15:30הגב לתגובה זו
- יקיר 28/01/2015 15:02הגב לתגובה זוקובי תחזיק ואל תפחד
- 2.טלי 28/01/2015 13:28הגב לתגובה זושימו לב למה שנאמר החזיקו כמה שיותר
- 1.מה עם הקרנות הזרות שקנו רמי לוי הם טעו? (ל"ת)רמי לוי 28/01/2015 13:23הגב לתגובה זו
- יקיר 28/01/2015 15:01הגב לתגובה זוכל הספוקלנטים הולכים לאכול את הכובע עם המניה הזאת
- יקיר 28/01/2015 15:01הגב לתגובה זוהם יודעים דברים שמתבשלים שהציבור לא יודע

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
