גזית גלוב: רווחי אקוויטי וואן עלו 7% ב-Q1 ל-26 מיליון דולר

ה- F.F.O מפעילות נמשכת הסתכם בכ-45.4 מיליון דולר, גידול של כ-11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
לירן סהר |

חברת אקוויטי וואן, זרוע הפעילות של גזית גלוב בארצות הברית, מסכמת את הרבעון הראשון של 2014 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של החברה של כ-26.3 מיליון דולר, זאת לעומת כ-24.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-7%.

ה- F.F.O מפעילות נמשכת הסתכם בכ-45.4 מיליון דולר, לעומת כ-41 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11%. ה- F.F.O מפעילות נמשכת למניה הסתכם בכ- 0.35 דולר למניה לעומת 0.32 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 9%.

ה- F.F.O מפעילות נמשכת ברבעון הראשון של שנת 2014 כלל הכנסות חד פעמיות בגין סיום חוזה של Loehmann s וביטול הפרשות היסטוריות הקשורות למיסים על נכסים בסך כולל נטו של כ- 5.3 מיליון דולר. ה- F.F.O ברבעון הסתכם בכ- 44.7 מיליון דולר, לעומת F.F.O של כ-40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה- F.F.O למניה הסתכם בכ- 0.35 דולר למניה לעומת כ- 0.31 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור התפוסה הכולל בנכסי החברה הסתכם בכ-93.9%, גידול של כ- 1.5% לעומת שיעור התפוסה ליום 31 בדצמבר 2013 וגידול של כ- 2.1% לעומת שיעור התפוסה ליום 31 במרץ 2013.

במהלך הרבעון חידשה, האריכה וחתמה החברה על 127 חוזי שכירות בשטח של כ-64 אלף מ"ר בשכ"ד ממוצע המשקף עליה של כ- 0.9%. בנטרול חוזה חדש עם דייר עוגן בשטח של כ- 5.4 אלפי מ"ר בנכס Park Promenade הגידול בשכ"ד הממוצע עלה בכ- 5.2%.

מתחילת השנה ועד למועד זה מכרה החברה 5 נכסים שאינם נכסי ליבה בתמורה לכ-34.9 מיליון דולר והתקשרה בהסכמים למכירה של 7 נכסים נוספים שאינם נכסי ליבה בתמורה לכ-38.7 מיליון דולר. בנוסף, מכרה החברה נכס נוסף בתמורה לכ- 49 מיליון דולר, הנכס מוחזק באמצעות JV.

החברה השלימה במהלך הרבעון רכישה של חלקים נוספים מ-Westwood Complex ב-Bethesda, Maryland בתמורה לכ-80 מיליון דולר (כולל חוב) וכן חלק השותף ב-JV (52%) לפי שווי כולל לנכס של כ- 23 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה מאשררת את תחזית ה- F.F.O למניה בטווח של 1.23- 1.28 דולר למניה וזאת בנטרול השפעות חד פעמיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.