הזדמנות? סרגון החבוטה מזנקת 6%, זכתה בפרוייקטים לרשתות דור רביעי

הפרויקטים יבוצעו בהודו ובצפון אמריקה. פלטפורמת IP-20 מציעה מוצרים התומכים בקצבים של עד 2 גיגה-ביט על ערוץ שידור אחד – פי 4 מן הקצבים הנהוגים כיום בשוק האלחוטי
יעל גרונטמן | (1)

מניית סרגון הדואלית והחבוטה מזנקת היום (ב') בבורסה של ת"א בכ-6% לאחר שצנחה בשנה האחרונה בכ-35% לשפל רב שנתי. הסיבה לעלייה היא הודעת החברה כי זכתה בשני פרויקטים רחבי היקף לפריסת רשתות תקשורת מתקדמות לדור הרביעי, G4/LTE בהודו ובצפון אמריקה.

החברה שהינה ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות Backhaul (תקשורת אלחוטית בין תחנות הבסיס והמתג הראשי), לא נקבה בסכומים, אולם מדובר על פרויקטים גדולים הכוללים פריסה של אלפי עורקים במסגרת הקמת רשתות מסוג LTE המיועדות לרשתות תקשורת דור רביעי, המחייבות שימוש ב-IP-20, פלטפורמת הפתרונות החדשה של סרגון.

פלטפורמת IP-20 מציעה מוצרים התומכים בקצבים של עד 2 גיגה-ביט על ערוץ שידור אחד פי 4 מן הקצבים הנהוגים כיום בשוק האלחוטי.

הפלטפורמה מאפשרת לחברות הסלולר לשדרג את רשתות התקשורת שלהן ולהתאימן ביעילות לשירותי הדור הרביעי (4G/LTE). בנוסף, מוצרי ה-IP-20 מותאמים לאריכטקטורות רשת עתידיות דוגמת SDN (Software Defined Networks) ויוכלו להשתלב בארכיטקטורות אלה כאשר יכנסו לשימוש.

בפרויקט בהודו בה פועלת החברה כבר משנת 2002, תספק סרגון את הפתרון FibeAir IP-20C המאפשר קיבולת גבוהה של מולטי-גיגה ביטים על גבי ערוץ שידור בודד. ההתקנות יתבצעו במהלך 2014, כחלק מפריסה רחבה של רשת 4G/LTE במדינה. במדינת ענק זו הגיע מספר משתמשי הסלולר נכון לנתונים מאפריל האחרון ל-867 מיליון איש וסרגון ביססה לעצמה כבר מעמד של 'ספקית הבית' בקרב מרבית מפעילי התקשורת המובילים במדינה.

במסגרת הפרוייקט עבור מפעיל תקשורת בצפון אמריקה, תפרוס סרגון מאות עורקים אלחוטיים, כחלק מתוכנית כוללת לפריסת רשתות LTE מחוף אל חוף.

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון אמר עם פירסום ההודעה, "אנו מעודדים מן הדרישה הגוברת לפתרונות החדשים שלנו, אשר פותחו במיוחד עבור הצרכים של חברות התקשורת בעולם. הבחירה בסרגון היא הוכחה נוספת ליתרונות הרבים של פלטפורמת ה-IP-20 החדשה שלנו. אלו כוללים קיבולת גבוהה ביותר, גמישות באפשרויות ובתצורות הפריסה ועלות משתלמת. אנו גאים לקחת חלק, במספר הולך וגדל של רשתות 4G/LTE מהגדולות בעולם."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זאביק השועל 13/01/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    זאת חברה עם כל כבוד לפנים קדימה. צועדת ומיתפתחת חזק בדרישות שוק עולמי. לעומת זאת גבעות החרא תמיד נישאר חרא. ועוד יש להם פורום ספציפי בספונסר שהורס את היהש המחורבן הזה עוד ועוד לדעתי כי כל ליצן וגמד יכולים שם להיכנס ולהטיל עליה עוד ועוד חרא. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים