הזדמנות? סרגון החבוטה מזנקת 6%, זכתה בפרוייקטים לרשתות דור רביעי

הפרויקטים יבוצעו בהודו ובצפון אמריקה. פלטפורמת IP-20 מציעה מוצרים התומכים בקצבים של עד 2 גיגה-ביט על ערוץ שידור אחד – פי 4 מן הקצבים הנהוגים כיום בשוק האלחוטי
יעל גרונטמן | (1)

מניית סרגון הדואלית והחבוטה מזנקת היום (ב') בבורסה של ת"א בכ-6% לאחר שצנחה בשנה האחרונה בכ-35% לשפל רב שנתי. הסיבה לעלייה היא הודעת החברה כי זכתה בשני פרויקטים רחבי היקף לפריסת רשתות תקשורת מתקדמות לדור הרביעי, G4/LTE בהודו ובצפון אמריקה.

החברה שהינה ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות Backhaul (תקשורת אלחוטית בין תחנות הבסיס והמתג הראשי), לא נקבה בסכומים, אולם מדובר על פרויקטים גדולים הכוללים פריסה של אלפי עורקים במסגרת הקמת רשתות מסוג LTE המיועדות לרשתות תקשורת דור רביעי, המחייבות שימוש ב-IP-20, פלטפורמת הפתרונות החדשה של סרגון.

פלטפורמת IP-20 מציעה מוצרים התומכים בקצבים של עד 2 גיגה-ביט על ערוץ שידור אחד פי 4 מן הקצבים הנהוגים כיום בשוק האלחוטי.

הפלטפורמה מאפשרת לחברות הסלולר לשדרג את רשתות התקשורת שלהן ולהתאימן ביעילות לשירותי הדור הרביעי (4G/LTE). בנוסף, מוצרי ה-IP-20 מותאמים לאריכטקטורות רשת עתידיות דוגמת SDN (Software Defined Networks) ויוכלו להשתלב בארכיטקטורות אלה כאשר יכנסו לשימוש.

בפרויקט בהודו בה פועלת החברה כבר משנת 2002, תספק סרגון את הפתרון FibeAir IP-20C המאפשר קיבולת גבוהה של מולטי-גיגה ביטים על גבי ערוץ שידור בודד. ההתקנות יתבצעו במהלך 2014, כחלק מפריסה רחבה של רשת 4G/LTE במדינה. במדינת ענק זו הגיע מספר משתמשי הסלולר נכון לנתונים מאפריל האחרון ל-867 מיליון איש וסרגון ביססה לעצמה כבר מעמד של 'ספקית הבית' בקרב מרבית מפעילי התקשורת המובילים במדינה.

במסגרת הפרוייקט עבור מפעיל תקשורת בצפון אמריקה, תפרוס סרגון מאות עורקים אלחוטיים, כחלק מתוכנית כוללת לפריסת רשתות LTE מחוף אל חוף.

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון אמר עם פירסום ההודעה, "אנו מעודדים מן הדרישה הגוברת לפתרונות החדשים שלנו, אשר פותחו במיוחד עבור הצרכים של חברות התקשורת בעולם. הבחירה בסרגון היא הוכחה נוספת ליתרונות הרבים של פלטפורמת ה-IP-20 החדשה שלנו. אלו כוללים קיבולת גבוהה ביותר, גמישות באפשרויות ובתצורות הפריסה ועלות משתלמת. אנו גאים לקחת חלק, במספר הולך וגדל של רשתות 4G/LTE מהגדולות בעולם."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זאביק השועל 13/01/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    זאת חברה עם כל כבוד לפנים קדימה. צועדת ומיתפתחת חזק בדרישות שוק עולמי. לעומת זאת גבעות החרא תמיד נישאר חרא. ועוד יש להם פורום ספציפי בספונסר שהורס את היהש המחורבן הזה עוד ועוד לדעתי כי כל ליצן וגמד יכולים שם להיכנס ולהטיל עליה עוד ועוד חרא. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.