נחת לרמי שביט: מחזיקי האג"ח הגיעו להסכם למיזוג 'מועדון 365'

הנושים הגיעו להבנות שיובילו למיזוג לתוך החברה האם; בכמה זינקה מניית המשביר מאז הדיווח באוגוסט על השקעה זרה בחברה?
אבי שאולי | (3)

רמי שביט, הצליח ככל הנראה להסיר מטרד גדול שליווה את עסקיו בחודשים האחרונים - הגיע להסכמות חדשות עם מחזיקי האג"ח של 'מועדון 365' שצפויים לאשר בתמורה את המיזוג של החברה לתוך החברה האם 'המשביר 365 החזקות'.

חברת המשביר 365 החזקות, שהנפיקה מניות, היא החברה האם של מועדון 365 אגח ב, שהנפיקה אג"ח ושל רשת ניו-פארם הפרטית. מועדון 365 מפעילה את רשת הסופרמרקטים שנקראת 'המשביר לצרכן' ואת חברת התיירות 'קשרי תעופה'.

שלומי ברכה ורועי ורמוס הובילו את התנגדות מחזיקי האג"ח

היום פורסמו התוצאות של ההצעה הקודמת התנגדות ברוב של 75.5%. את המהלך האגרסיבי נגד רמי שביט הובילו שלומי ברכה ורועי ורמוס, מנכ"לי פסגות לשעבר, השותפים בקרן הגידור נוקד קפיטל, שרכשה אג"ח של החברה הבת, מועדון 365.

מחר תתכנס אספה חדשה בה ינסה שביט שוב להעביר את הצעתו החדשה והמשופרת, הכוללת כאמור שיעבודים לטובת מחזיקי האג"ח. בהצעה הקודמת ניתנו שיעבודים חלשים בחברה הבת קשרי תעופה.

המהלך יביא לחיזוק בסיס ההון של החברה האם, המשביר 365 החזקות

עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את החברה, הגיע להסכמות חדשות עם מחזיקי האג"ח, במסגרתה הם יקבלו שלושה שיעבודים וכרית ביטחון. המיזוג אמור להיטיב עם כל המשקיעים בכל הפירמידה כיוון שיש סינרגיה בין החברות, ניתן לחסוך בעלויות, והפירמידה של רמי שביט תושטח.

המהלך חשוב לרמי שביט בעיקר לצורך חיזוק בסיס ההון. החברה האם נקלעה לקשיים תזרימים בעקבות רכישות כושלות של הרשתות אופיס דיפו וג'אמפ. למרות הבטחות שביט ללחוץ על הברקסים עם השקעות חדשות, הוא הקים בשנת 2012 רשת מזון מוזלת שנקראת 'קוסט 365'.

מניית המשביר 365 החזקות זינקה ב-269% מאז חודש אוגוסט

למרות ההשקעות הגדולות, החברה האם, שבקצה הפירמידה, המשביר 365 החזקות, התייצבה משמעותית בחודשים האחרונים. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה עם הכנסות של 1.9 מיליארד שקל ורווח נקי של 35 מיליון שקל. הרווח הנקי בזכות מכירה מוצלחת של רשת ההסעדה סיבוס שיצרה תזרים של 67 מיליון שקל.

נקודת אור חיובית נוספת - בחודש אוגוסט חתמה המשביר 365 החזקות עם חברת השקעות פרטית בארה"ב בשם Nashone על הסכם השקעה של 134 מיליון שקל בחברה, אך הוא עדיין לא יצא לפועל עד היום. מה שכן קרה מאז הוא שהמנייה זינקה מאז ב-269%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמוכן לעזור 06/01/2014 13:49
    הגב לתגובה זו
    ג.נ. מחזיק באג"ח. להערכתי תוך ימים יגיע לשער 107. רק למבינים.
  • מינימום פארי והסיבה: 06/01/2014 18:40
    הגב לתגובה זו
    המהלכים שרמי שביט עושה הולכים לשפר את המשביר בצורה משמעותית מבחינה הונית ותזרימית. בנוסף, היה ועסקת NASHONE תיסגר, אין ספק שהאג"ח יחזרו להיות מדורגים - וסביר שבדירוג השקעה - מה שמצד אחד יכניס אליהם כסף חדש (של מוסדיים מסורתיים, להבדיל מקרנות גדיורף שכרגע לא נוגעים בחוב הזה) ומצד שני גם יכניס את האג"ח למדדי הבורסה, מה שלעצמו יוביל לגל נוסף של כניסת כסף חדש...
  • 1.
    רמי שביט בחור רציני, גם אם לא הכל מצליח לו (ל"ת)
    תגידו מה שתגידו 06/01/2014 13:22
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.