אקסלנס על פרטנר: "הרע עדיין איננו מאחורינו; מחיר היעד 18 שקל"
"הדוחות של פרטנר היו חלשים אבל בצפי", אמר בשיחה עם Bizportal מנהל המחקר של בית ההשקעות IBI, אורי ליכט , בתגובה לדוחות שפירסמה חברת הסלולר הבוקר והצביעו על המשך השחיקה בהכנסות, ירידה בהכנסות המוצעות למנוי ונטישה המונית של לקוחות. לדבריו, "הפירסום המוקדם של דוחות סלקום רמז לנו כיצד יראו גם דוחות פרטנר". ליכט משאיר את המלצתו למניית פרטנר "נייטרלי" עם מחיר יעד של 26 שקל.
למרות שהדוחות עמדו בציפיות מציין ליכט כי "בכל זאת יש כמה איתותים מדאיגים כשמסתכלים לעבר שנת 2013, ובראשם השחיקה בהכנסה ממוצעת למשתמש שירדה ב-10 שקלים ל-87 שקלים. כמו כן תהליכי ההתייעלות בחברה לא מצליחים להדביק את הפגיעה בהכנסות ולכן נרשמה שחיקה חזקה בהכנסות".
בהתייחסו לרווח הנקי של פרטנר שעמד על 102 מיליון שקלים מציין האנליסט כי יש לשים לב כי "הרווח הנקי כלל הטבת מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל והושפע מהוצאות מימון נמוכות מאוד כתוצאה מירידת המדד ברבעון הרביעי".
ליכט מכיר בכך שפרטנר ממשיכה בתהליך התייעלות מאסיבי כשצימצמה את כוח האדם שלה ב-2500 עובדים בשנה החולפת, דבר שבא לידי ביטוי בירידה בהוצאות על השכר. אך מציין כי החברה איבדה במהלך 2012 כ-200 אלף מנויים וברבעון הרביעי לבד איבדה 66 אלף מנויים.
לדבריו, "ברבעון הרביעי קיבלה החברה החלטה אסטרטגית להעלות הילוך במאבק בחברות החדשות שנכנסו לשוק הסלולר המקומי, גולן טלקום והוט מובייל, והשיקה מבצע דרך המותג 012 מובייל חבילה במחיר של 44 שקל לחודש בלבד, דבר שיוביל בשנת 2013 לצד ירידה מתונה יותר בבסיס המנויים - לשחיקה חזקה יותר בהכנסה הממוצעת למנוי".
"נקודת האור בדוחות היא תזרים המזומנים החזק של החברה, אליו גם התייחס מנכ"ל החברה, חיים רומנו. התזרים הגבוה יעזור לפרטנר להתמודד ולהקטין את רמות המינוף וצפוי להיות אחד הדברים העיקריים שיעזרו לה לעבור את שנת 2013, שצפויה להיות לא פשוטה".
"מתחת לקליפות ניתן לראות את הבעיות"
דוב רוזנברג, אנליסט התקשורת והטכנולוגיה בכלל פיננסים ברוקראז' מגיב גם הוא תגובה ראשונית לדוחות פרטנר ואומר, "במבט ראשון התוצאות הכספיות של פרטנר מפיגות במעט את החששות, אך מתחת לקליפות ניתן לראות כי הבעיות של שוק הסלולר ממשיכות להכות בתוצאות והתחרות העזה צפויה להמשיך ולשחוק את הרווחיות גם ברבעונים הקרובים".
"פרטנר דיווחו על רבעון רביעי מעורב עם הכנסות חלשות אך עם רווחיות מעט מעל הצפי. עם זאת, הנתונים התפעוליים היו חלשים ביותר, והם אשר מעידים על הטווח הקרוב. התזה שלנו נותרה ללא שינוי אנו מצפים להמשך השחיקה בטווח הקרוב ושיפור בטווח הבינוני ארוך".
"הופתענו לרעה מהיקף הירידה במצבת מנויי הסלולר"
סבינה פודבל, אנליסטית בלידר שוקי הון , אומרת בתגובה לדו"חות פרטנר: "כצפוי, הדוחות היו חלשים ושיקפו הרעה נוספת בתוצאות העסקיות עקב הגברת הלחצים התחרותיים. הביצועים בפועל היו מתחת לצפי שלנו, ביחוד לאור העובדה כי התוצאות הושפעו לטובה מירידה לא מייצגת בגובה המס וירידה חד פעמית בהוצאות שכירות אתרים".
"הופתענו לרעה מהיקף הירידה במצבת מנויי הסלולר ברבעון, שכן ציפינו לכך שהמותג המוזל שהשיקה פרטנר בספטמבר השנה ימתן בצורה מהותית יותר את קצב הנטישה. אומנם ההודעה של משרד התקשורת בקשר לחישוב נתחי השוק של המפעילים החדשים טובה לסקטור, שכן היא מציבה יעדים פחות שאפתניים ביחס להערכות הקודמות, אך אנו מעריכים כי הדבר לא ישנה מהותית את הדינאמיקה של התחרות בסקטור בטווח הקצר".
בלידר שוקי הון ממשיכים להמליץ על פרטנר ב"תשואת שוק", במחיר יעד של 25 שקל.
תשואת חסר ומחיר יעד של 18 שקל
ליאת גלזר וגלעד אלפר, אנליסטים באקסלנס ברוקראז' מעריכים כי ההידרדרות צפויה להימשך גם ברבעונים הבאים וכי הרע עדיין איננו מאחורינו ולכן מותירים את המלצתם מאז ה-26 בנובמבר על "תשואת חסר" ומחיר יעד של 18 שקלים, צפי לירידה של כ-14%.
"בצד התזרים, ראינו השנה שיפור בתזרים החופשי כאשר הנ"ל עלה לרמה של כ- 1.234 מיליארד שקל לעומת 1.082 מיליארד שקל. עם זאת, יש לזכור כי השיפור נובע משני גורמים עיקריים ירידה משמעותית בהשקעות והון חוזר חיובי כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירת מכשירים. כלומר, ברמה העקרונית, אלמלא השחיקה בהכנסות, היינו אמורים לראות תזרים משמעותית יותר חזק. כלומר, אם נסתכל קדימה, אנו אמורים לראות ב- 2013 תזרים משמעותית יותר חלש ביחס לשנתיים האחרונות".
בהתייחס לתחרות בשוק אומרים האנליסטים כי "אומנם בצד הלקוחות הוט מובייל וגולן טלקום גייסו מספיק לקוחות, אך בצד דקות השיחה וההכנסות עם עדיין נמוכים - ולכן עוד צריכים לגייס השנה לקוחות על מנת להגיע לנתח השוק הרצוי" מה שמבטיח את המשך התחרות הקשה בשוק.
"השוק נמצא כרגע בחוסר שיווי משקל"
אילנית שרף, אנליסטית התקשורת של פסגות על דוחות פרטנר: "לא במפתיע התוצאות שפרסמה החברה היו חלשות בהשוואה לתוצאות עבר, אך בהתאם לתחזית המוקדמת". בפסגות ממליצים "החזק" עם מחיר יעד של 21 שקל.
לדבריה, "ההתפתחות התחרות בענף הסלולר הובילה למלחמת מחירים והפחתה חדה של תעריפי הסלולר. השוק נמצא כרגע בחוסר שיווי משקל והתחרות מובילה לשינויים חדים בתוצאות החברות בענף. אנו מעריכים כי החברה תמשיך במהלכי ההתייעלות במהלך השנה הנוכחית, אם כי לנוכח התחרות החריפה נראה כרגע שהפגיעה בצד ההכנסות תהיה חדה יותר".
"השחיקה החדה ב-ARPU מקורה בהפחתת המחירים על רקע התחרות, תעריפים נמוכים שמציעה 012 מובייל וירידה הנובעת מעונתיות (הכנסות רומינג נמוכות ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון השלישי)".
בהתייחס לרווחיות החברה אומרת שרף, "ברבעון הנוכחי המשיכה פרטנר במאמצי ההתייעלות שהובילו לחסכון של כ- 50 מיליון שקל בהשוואה
- 1.חחחח אחד שזוכר.... 27/02/2013 16:09הגב לתגובה זוהפוך מותק פרטנר זה קנייה חזקה התחרות בסלולר נגמרת בספטמבר 2013....

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
