אורביט: הרווח הנקי זינק ב-49% ל-3.3 מיליון דולר
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-18.4 מיליון דולר לעומת 15.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; צבר ההזמנות נכון לסוף רבעון ראשון לשנת 2025 הסתכם לכ-127.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-98.7 מיליון דולר בסוף רבעון ראשון לשנת 2024 ולכ-120.4 מיליון דולר בסוף שנת 2024
אורביט אורביט -2.5% מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2025, ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-18.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-15.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של כ-21%. הגידול במכירות נובע בעיקר מגידול בהכנסות מביצוע עבודות,
בעיקר בשוק המקומי. הרווח הנקי ברבעון גדל בכ-49% לכ-3.3 מיליון דולר לעומת כ-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות נכון לסוף רבעון ראשון לשנת 2025 הסתכם לכ-127.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-98.7 מיליון דולר בסוף רבעון ראשון
לשנת 2024 ולכ-120.4 מיליון דולר בסוף שנת 2024. צבר ההזמנות אינו כולל הסכמי מסגרת בסך של כ-43.5 מיליון דולר אשר להערכת החברה ימומשו בסבירות גבוהה מאוד. לאחר תאריך המאזן החברה דיווחה על הזמנות בסך כולל של כ-13.2 מיליון דולר, כאשר כ-11.2 מיליון דולר מתוכן הן
הזמנות נוספות של משרד הביטחון וכ-2 מיליון דולר מתוכן הן הזמנות נוספות לצי מוביל בנאט"ו.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-7.2 מיליון דולר לעומת כ-5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של כ-28%. שיעור הרווחיות הגולמית הסתכם לכ-39% לעומת
כ-37% ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נובע מגידול יחסי במכירות ומתמהיל מכירות שונה.
הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ-69% והסתכם לכ-3.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווחיות התפעולית הסתכמה לכ-19% בהשוואה לכ-13%
ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי ובשיעורו נובע בעיקר מגידול בהכנסות, שיפור ברווחיות הגולמית ומקיטון בהוצאות מחקר ופיתוח. ה-EBITDA ברבעון צמח בכ-54.5% לכ-4.5 מיליון דולר (מהווה כ- 24.3% מההכנסות) לעומת כ-2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל (מהווה כ- 19.1% מההכנסות).
- "אורביט מילאה תפקיד במלחמה באוויר בים וביבשה" - "נרכוש פעילות בגרמניה"
- אורביט: שיפור בפרמטרים התפעוליים, הצבר עלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דניאל אשחר, מנכ"ל אורביט, מסר: "אנו פותחים את שנת 2025 עם רבעון טוב של המשך צמיחה בכל הפרמטרים והגדלת הצבר, חרף העובדה שבתעשייה, הרבעון הראשון מסורתית נחשב חלש יותר משאר הרבעונים. אנו שבעי רצון מההזמנה הנוספת בסך של
כ- 11.2 מיליון דולר שקיבלנו באפריל האחרון ממשרד הביטחון לאספקת מערכות תקשורת לוויינית לפלטפורמות קרקעיות ניידות ונייחות, זאת בהמשך למכרז שבו זכינו לאחרונה והתמודדנו מול חברות גדולות הנחשבות מובילות בשוק בתחום זה. בנוסף, זכינו לאחרונה במכרזים חשובים מול ציים
מובילים בנאט"ו ובאסיה, אשר מחזקים את מובילותה הטכנולוגית של אורביט במערכות תקשורת לוויינית בכלל ולחילות ים מתקדמים בפרט. אנו פועלים נמרצות מול לקוחות ושווקים חדשים, לצד הקיימים, על מנת להביא לידי ביטוי את היתרונות הטכנולוגיים והניסיון הרב שלנו בתחום הצבאי
הימי, האווירי והיבשתי בדגש למדינות נאט"ו בהן לאורביט נוכחות גבוהה וזאת על מנת לממש את ההזדמנויות הרבות המתגברות על רקע העלייה בתקציבי הבטחון במדינות ברחבי העולם".

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
