מוטי בן משה
צילום: אניה בוכמן

פסגות מציעה לרכוש את פעילות התחבורה הציבורית של רבוע כחול לפי שווי של 338 מיליון שקל

הצעת חברת התחבורה הציבורית פסגות משקפת שווי הגבוה פי 5 משווי פעילות אקסטרה תחבורה ציבורית כפי שהעריכה רבוע כחול בדוחותיה הכספיים האחרונים, מה שיתן לבן משה רווח של מאות אחוזים על השקעתו

חיים בן הקון |

קבוצת פסגות - קבוצה העוסקת בהפעלת תחבורה ציבורית (שלא להתבלבל פסגות בית השקעות) - הגישה הצעה מחייבת לרכישת מלוא החזקותיה של אלון רבוע כחול באשכול חברות אקסטרה תחבורה ציבורית – וזאת לפי שווי כולל של 338 מיליון שקל. ההצעה, שנשלחה השבוע לעו"ד רענן קליר, מגלמת עבור מוטי בן משה אקזיט משמעותי, שכן רבוע כחול עצמה העריכה את פעילות התחבורה הציבורית שלה בדוחות הכספיים האחרונים בשווי של 41 מיליון שקל בלבד – כחמישית בלבד מהשווי המוצע כעת.


לפי ההצעה, קבוצת פסגות תרכוש את כל מניות רבוע כחול (60%) ואת כלל זכויות השליטה וההלוואות שהעמידה לחברות התחבורה הציבורית – הכוללות את אקסטרה תחבורה ציבורית בע"מ, אקסטרה תחבורה ציבורית ירושלים בע"מ, אקסטרה א.ר.צ. טרייד סחר וליסינג בע"מ ואקסטרה טרייד שותפות מוגבלת – בתמורה כוללת של 202 מיליון שקל.

 

מהלך לסיום הסכסוך ולהיפרדות עסקית 


ההצעה הוגשה כחלק מניסיון לפתור את הסכסוך המתמשך בין רבוע כחול לבין פסגות וציר הסעות, המחזיקות יחד 40% מהחברות. בשנים האחרונות ניטש בין הצדדים מאבק משפטי חריף, הכולל טענות לעושק, קיפוח וניהול חד-צדדי מצד בן משה. כעת מבקשות פסגות וציר לרכוש את מלוא אחזקותיו – ולסיים את השותפות. 


הזדמנות לצאת ברווח מהעסק

 

הצעת הרכישה נחשבת בעיני גורמים בענף לאחת העסקאות החריגות בענף התחבורה הציבורית בשנים האחרונות. מעבר לפוטנציאל רווחי יוצא דופן עבור בן משה, העסקה עשויה לשחרר חסמים תפעוליים וניהוליים, למנוע הזרמות הון עתידיות, ולהחזיר את פעילות אקסטרה למסלול של יציבות והתמודדות במכרזים – מהם נעדרה החברה מאז 2021. 


אם תאושר, העסקה תאפשר סיום מכובד לשותפות רבת השנים – ותספק קרקע יציבה להמשך פעילות החברות בשוק התחבורה הציבורית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה