אתי אלישקוב ליברה
צילום: אבי מועלם
דוחות

ליברה: שיא ברווח - 51 מיליון שקל; התשואה להון: 54%

הפרמיות ברוטו בשנת 2024 צמחו בכ-28% לכ-788.6 מיליון שקל לעומת כ-613.8 מיליון שקל בשנת 2023; הרווח הכולל לפני מס בשנת 2024 הסתכם בכ-78 מיליון שקל בהשוואה לכ-13 מיליון שקל בשנת 2023

אביחי טדסה | (1)
ליברה ליברה -0.69%  , חברת הביטוח הדיגיטלית, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2024 ולשנה כולה. הפרמיות ברוטו ברבעון הרביעי צמחו בכ-25% והסתכמו בכ-182.2 מיליון שקל לעומת כ-146.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו בשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-788.6 מיליון שקל לעומת כ-611.5 מיליון שקל בשנת 2023. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה - שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו בשנת 2024 הסתכם בכ-13.1% לעומת כ-14.1% בשנת 2023 ולצד רווחי השקעות בסך של כ-5.8 מיליון שקל בתיק הנוסטרו של החברה ברבעון הרביעי של 2024.


הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הרביעי של שנת 2024 זינקו בכ-33.5% והסתכמו בכ-203.4 מיליון שקל  לעומת כ-152.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו בשנת 2024 זינקו בכ-34.9 והסתכמו בכ-728.2 מיליון שקל לעומת כ- 539.7 מיליון שקל בשנת 2023. הפרמיות שהורווחו בשייר בשנת 2024 זינקו בכ-78.6% הפרמיות שהורווחו בשייר ברבעון הרביעי לשנת 2024 זינקו בכ-62.6%. הגידול לעומת התקופות המקבילות אשתקד בפרמיות שהורווחו בשייר, נובע בעיקר מהקטנת חלקו של מבטח המשנה בענף רכב רכוש בשנת 2024 בהשוואה לשנת 2023.


החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון הרביעי לשנת 2024 שהסתכם בכ-23.7 מיליון שקל לעומת כ-10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם בכ-15.5 מיליון שקל לעומת כ-7.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח ברבעון הרביעי נובע מהמשך שיפור חיתומי בענף רכב חובה ורכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת, כשמנגד ברבעון זה קיים גידול בעלות התביעה הממוצעת ברכב רכוש לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעקבות כך שבתקופה המקבילה אשתקד פרצה מלחמת חרבות ברזל שהובילה לירידה בעלות התביעה הממוצעת. בנוסף, הגידול נובע מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהסתכמו בכ-5.8 מיליון שקל לעומת כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


בשנת 2024 החברה הציגה רווח כולל לפני מס של כ-78 מיליון שקל לעומת כ-13 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-51.1 מיליון שקל לעומת כ-9.2 מיליון שקל בשנת 2023. הגידול נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב חובה ורכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וכן מירידה בשכיחות הגניבות בענף רכב רכוש בהשוואה לשנת 2023. כמו כן, הגידול נובע מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהסתכמו בשנת 2024 בכ-21.6 מיליון שקל לעומת כ-9.2 מיליון שקל בשנת 2023. היקף תיק הנוסטרו של החברה מסתכם בכ-550 מיליון שקל למועד פרסום הדוח. בנוסף, בשנת 2024 נמשכה ההתייעלות התפעולית של החברה.


ההון של החברה הסתכם ביום 31 בדצמבר 2024 לסך של כ-110.4 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-69.3 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון העצמי נובע מרווח כולל לאחר מס של כ-51.1 מיליון שקל בשנת 2024 ולאחר חלוקת דיבידנד בסך כ-10 מיליון שקל . התשואה להון בשנת 2024 עמדה על 54% במונחים שנתיים. 


אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "אנו גאים לסכם שנת צמיחה חזקה, הבאה לידי ביטוי בגידול חד בפרמיות וברווח נקי מרשים. זאת, בעיקר בעקבות הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי, תוך התמקדות בביטוחי פרט בלבד, לצד המודל התפעולי היעיל של החברה. עם מותג חזק וסל מוצרים מורחב, המודל העסקי של ליברה מוכיח את עצמו. Chik, המוצר החדשני שלנו לביטוח נהגים צעירים מזדמנים, שהושק לפני כשנה, שבר את המוסכמות בענף וזכה להצלחה גדולה בקרב הציבור. בסוף השנה חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם סוכנות מעלות מקבוצת לאומי ואנו מצפים לגידול בביטוחי משכנתא (חיים + מבנה). הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב והגידול המתמשך בתיק הנוסטרו מהווים עבורנו עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 24/03/2025 14:13
    הגב לתגובה זו
    מה זה הדוח הזה מעבר לים היא הייתה טסה 20% בקלות.רק בארץ מניות לא עולות שצריך ומתפרקות בלי הגיון.פשוט בורסה בדיחה.
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.