אתי אלישקוב ליברה
צילום: אבי מועלם
דוחות

ליברה: שיא ברווח - 51 מיליון שקל; התשואה להון: 54%

הפרמיות ברוטו בשנת 2024 צמחו בכ-28% לכ-788.6 מיליון שקל לעומת כ-613.8 מיליון שקל בשנת 2023; הרווח הכולל לפני מס בשנת 2024 הסתכם בכ-78 מיליון שקל בהשוואה לכ-13 מיליון שקל בשנת 2023

אביחי טדסה | (1)
ליברה ליברה -0.42%  , חברת הביטוח הדיגיטלית, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2024 ולשנה כולה. הפרמיות ברוטו ברבעון הרביעי צמחו בכ-25% והסתכמו בכ-182.2 מיליון שקל לעומת כ-146.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו בשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-788.6 מיליון שקל לעומת כ-611.5 מיליון שקל בשנת 2023. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה - שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו בשנת 2024 הסתכם בכ-13.1% לעומת כ-14.1% בשנת 2023 ולצד רווחי השקעות בסך של כ-5.8 מיליון שקל בתיק הנוסטרו של החברה ברבעון הרביעי של 2024.


הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הרביעי של שנת 2024 זינקו בכ-33.5% והסתכמו בכ-203.4 מיליון שקל  לעומת כ-152.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו בשנת 2024 זינקו בכ-34.9 והסתכמו בכ-728.2 מיליון שקל לעומת כ- 539.7 מיליון שקל בשנת 2023. הפרמיות שהורווחו בשייר בשנת 2024 זינקו בכ-78.6% הפרמיות שהורווחו בשייר ברבעון הרביעי לשנת 2024 זינקו בכ-62.6%. הגידול לעומת התקופות המקבילות אשתקד בפרמיות שהורווחו בשייר, נובע בעיקר מהקטנת חלקו של מבטח המשנה בענף רכב רכוש בשנת 2024 בהשוואה לשנת 2023.


החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון הרביעי לשנת 2024 שהסתכם בכ-23.7 מיליון שקל לעומת כ-10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם בכ-15.5 מיליון שקל לעומת כ-7.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח ברבעון הרביעי נובע מהמשך שיפור חיתומי בענף רכב חובה ורכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת, כשמנגד ברבעון זה קיים גידול בעלות התביעה הממוצעת ברכב רכוש לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעקבות כך שבתקופה המקבילה אשתקד פרצה מלחמת חרבות ברזל שהובילה לירידה בעלות התביעה הממוצעת. בנוסף, הגידול נובע מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהסתכמו בכ-5.8 מיליון שקל לעומת כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


בשנת 2024 החברה הציגה רווח כולל לפני מס של כ-78 מיליון שקל לעומת כ-13 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-51.1 מיליון שקל לעומת כ-9.2 מיליון שקל בשנת 2023. הגידול נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב חובה ורכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וכן מירידה בשכיחות הגניבות בענף רכב רכוש בהשוואה לשנת 2023. כמו כן, הגידול נובע מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהסתכמו בשנת 2024 בכ-21.6 מיליון שקל לעומת כ-9.2 מיליון שקל בשנת 2023. היקף תיק הנוסטרו של החברה מסתכם בכ-550 מיליון שקל למועד פרסום הדוח. בנוסף, בשנת 2024 נמשכה ההתייעלות התפעולית של החברה.


ההון של החברה הסתכם ביום 31 בדצמבר 2024 לסך של כ-110.4 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-69.3 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון העצמי נובע מרווח כולל לאחר מס של כ-51.1 מיליון שקל בשנת 2024 ולאחר חלוקת דיבידנד בסך כ-10 מיליון שקל . התשואה להון בשנת 2024 עמדה על 54% במונחים שנתיים. 


אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "אנו גאים לסכם שנת צמיחה חזקה, הבאה לידי ביטוי בגידול חד בפרמיות וברווח נקי מרשים. זאת, בעיקר בעקבות הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי, תוך התמקדות בביטוחי פרט בלבד, לצד המודל התפעולי היעיל של החברה. עם מותג חזק וסל מוצרים מורחב, המודל העסקי של ליברה מוכיח את עצמו. Chik, המוצר החדשני שלנו לביטוח נהגים צעירים מזדמנים, שהושק לפני כשנה, שבר את המוסכמות בענף וזכה להצלחה גדולה בקרב הציבור. בסוף השנה חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם סוכנות מעלות מקבוצת לאומי ואנו מצפים לגידול בביטוחי משכנתא (חיים + מבנה). הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב והגידול המתמשך בתיק הנוסטרו מהווים עבורנו עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 24/03/2025 14:13
    הגב לתגובה זו
    מה זה הדוח הזה מעבר לים היא הייתה טסה 20% בקלות.רק בארץ מניות לא עולות שצריך ומתפרקות בלי הגיון.פשוט בורסה בדיחה.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.