אתי אלישקוב ליברה
צילום: אבי מועלם
דוחות

ליברה: שיא ברווח - 51 מיליון שקל; התשואה להון: 54%

הפרמיות ברוטו בשנת 2024 צמחו בכ-28% לכ-788.6 מיליון שקל לעומת כ-613.8 מיליון שקל בשנת 2023; הרווח הכולל לפני מס בשנת 2024 הסתכם בכ-78 מיליון שקל בהשוואה לכ-13 מיליון שקל בשנת 2023

אביחי טדסה | (1)
ליברה ליברה 0.39%  , חברת הביטוח הדיגיטלית, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2024 ולשנה כולה. הפרמיות ברוטו ברבעון הרביעי צמחו בכ-25% והסתכמו בכ-182.2 מיליון שקל לעומת כ-146.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו בשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-788.6 מיליון שקל לעומת כ-611.5 מיליון שקל בשנת 2023. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה - שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו בשנת 2024 הסתכם בכ-13.1% לעומת כ-14.1% בשנת 2023 ולצד רווחי השקעות בסך של כ-5.8 מיליון שקל בתיק הנוסטרו של החברה ברבעון הרביעי של 2024.


הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הרביעי של שנת 2024 זינקו בכ-33.5% והסתכמו בכ-203.4 מיליון שקל  לעומת כ-152.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו בשנת 2024 זינקו בכ-34.9 והסתכמו בכ-728.2 מיליון שקל לעומת כ- 539.7 מיליון שקל בשנת 2023. הפרמיות שהורווחו בשייר בשנת 2024 זינקו בכ-78.6% הפרמיות שהורווחו בשייר ברבעון הרביעי לשנת 2024 זינקו בכ-62.6%. הגידול לעומת התקופות המקבילות אשתקד בפרמיות שהורווחו בשייר, נובע בעיקר מהקטנת חלקו של מבטח המשנה בענף רכב רכוש בשנת 2024 בהשוואה לשנת 2023.


החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון הרביעי לשנת 2024 שהסתכם בכ-23.7 מיליון שקל לעומת כ-10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם בכ-15.5 מיליון שקל לעומת כ-7.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח ברבעון הרביעי נובע מהמשך שיפור חיתומי בענף רכב חובה ורכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת, כשמנגד ברבעון זה קיים גידול בעלות התביעה הממוצעת ברכב רכוש לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעקבות כך שבתקופה המקבילה אשתקד פרצה מלחמת חרבות ברזל שהובילה לירידה בעלות התביעה הממוצעת. בנוסף, הגידול נובע מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהסתכמו בכ-5.8 מיליון שקל לעומת כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


בשנת 2024 החברה הציגה רווח כולל לפני מס של כ-78 מיליון שקל לעומת כ-13 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-51.1 מיליון שקל לעומת כ-9.2 מיליון שקל בשנת 2023. הגידול נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב חובה ורכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וכן מירידה בשכיחות הגניבות בענף רכב רכוש בהשוואה לשנת 2023. כמו כן, הגידול נובע מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהסתכמו בשנת 2024 בכ-21.6 מיליון שקל לעומת כ-9.2 מיליון שקל בשנת 2023. היקף תיק הנוסטרו של החברה מסתכם בכ-550 מיליון שקל למועד פרסום הדוח. בנוסף, בשנת 2024 נמשכה ההתייעלות התפעולית של החברה.


ההון של החברה הסתכם ביום 31 בדצמבר 2024 לסך של כ-110.4 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-69.3 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון העצמי נובע מרווח כולל לאחר מס של כ-51.1 מיליון שקל בשנת 2024 ולאחר חלוקת דיבידנד בסך כ-10 מיליון שקל . התשואה להון בשנת 2024 עמדה על 54% במונחים שנתיים. 


אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "אנו גאים לסכם שנת צמיחה חזקה, הבאה לידי ביטוי בגידול חד בפרמיות וברווח נקי מרשים. זאת, בעיקר בעקבות הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי, תוך התמקדות בביטוחי פרט בלבד, לצד המודל התפעולי היעיל של החברה. עם מותג חזק וסל מוצרים מורחב, המודל העסקי של ליברה מוכיח את עצמו. Chik, המוצר החדשני שלנו לביטוח נהגים צעירים מזדמנים, שהושק לפני כשנה, שבר את המוסכמות בענף וזכה להצלחה גדולה בקרב הציבור. בסוף השנה חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם סוכנות מעלות מקבוצת לאומי ואנו מצפים לגידול בביטוחי משכנתא (חיים + מבנה). הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב והגידול המתמשך בתיק הנוסטרו מהווים עבורנו עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 24/03/2025 14:13
    הגב לתגובה זו
    מה זה הדוח הזה מעבר לים היא הייתה טסה 20% בקלות.רק בארץ מניות לא עולות שצריך ומתפרקות בלי הגיון.פשוט בורסה בדיחה.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.