אייקון גרופ: הרווח קפץ ב-65% ל-14.5 מיליון שקל
ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-19% ל-498.2 מיליון שקל; הרווח הסתכם ב-14.5 מיליון שקל לעומת 8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
חברת אייקון גרופ אייקון גרופ -0.22% מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2024 ולשנה כולה. הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי של 2024 עלו בכ-19% לכ-498.2 מיליון שקל, לעומת כ-418.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. הרווח
הנקי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-64.6% לכ-14.5 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-9.7% לכ-48.4 מיליון שקל (כ-9.7% מסך ההכנסות), בהשוואה לכ-44.1 מיליון שקל (כ-10.5%
מסך ההכנסות) ברבעון הרביעי של 2023. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-33.7% לכ-22 מיליון שקל, לעומת כ-16.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעלייה ברווח הגולמי, בתוספת הקיטון בהוצאות תפעוליות ובקיזוז הגידול בהוצאות
אחרות. ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) ברבעון הרביעי הסתכם לסך של 22.5 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
במבט שנתי, הכנסות הקבוצה בשנת 2024 גדלו בכ-10.6% לכ-1.6 מיליארד שקל, לעומת כ-1.4 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול בהכנסות מיוחס לשני מגזרי הפעילות ונבע בעיקר מעלייה במכירות מוצרי ,Apple מוצרי Lenovo ומוצרי ה-Security. הרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2024 עלה בכ-10.5% לכ-36.2 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ב-2023. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווח התפעולי, כאמור, וכן מירידה בהוצאות המימון, נטו.
במגזר הקמעונאות צמחו ההכנסות ב-2024 בכ-8.9% לכ-476.4 מיליון שקל, לעומת כ-437.5 מיליון שקל ב-2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות אייפונים, מכירות בחנויות החדשות, מכירות בחנויות
זהות ומכירות ללקוחות עסקיים. ההכנסות מחנויות זהות גדלו בשנת 2024 בכ-6.1% לעומת שנת 2023. הרווח התפעולי במגזר הסתכם בכ-22 מיליון שקל, עלייה של כ-12.7% לעומת כ-19.5 מיליון שקל ב-2023. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהעלייה בהכנסות.
- מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"
- אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר ההפצה צמחו ההכנסות ב-2024 בכ-11.4% לכ-1.1 מיליארד שקל, לעומת כ-1 מיליארד שקל ב-2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מוצרי Lenovo ו-Apple, וכן מוצרי ה-Security דוגמת Checkpoint. הרווח התפעולי הסתכם בכ-43 מיליון
שקל, לעומת כ-44.3 מיליון שקל ב-2023. עיקר הירידה נובעת משינוי בתמהיל ההכנסות.
הרווח הגולמי של הקבוצה בשנת 2024 עלה בכ-2.9% לכ-168 מיליון שקל (כ-10.5% מסך ההכנסות), לעומת רווח גולמי של כ-163.2 מיליון שקל ב-2023 (כ-11.3% מסך ההכנסות).
הרווח התפעולי של הקבוצה בשנה 2024 עלה בכ-2.4% לכ-63.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-62.2 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) בשנת 2024 הסתכם לסך של כ-66.0 מיליון שקל לעומת סך של כ-63.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההון העצמי של הקבוצה, נכון ל-31 בדצמבר 2024, הסתכם בכ-262.7 מיליון שקל ומהווה כ-31.1% מהיקף המאזן.
דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "אנו מסכמים שנה מוצלחת, עם הכנסות שיא וגידול דו ספרתי ברווח הנקי, וכל זאת בסביבת מאקרו מורכבת לאור
השפעות המלחמה על שרשרת האספקה. במהלך השנה החולפת ואל תוך 2025 אנו פועלים באינטנסיביות לחיזוק שתי זרועות הפעילות, הקמעונאות וההפצה, זאת בין היתר באמצעות צמיחה במכירות והתייעלות תפעולית. בהקשר זה אנו פועלים לבסס את העלייה במכירות בחנויות זהות שצמחו השנה בכ-6.1%
,פתיחת חנויות חדשות, שדרוג חנויות קיימות וכן פועלים להגדלת נתח השוק במגזר ההפצה. כמו כן אנו עוסקים בשילוב יכולות דיגיטליות ואופטימיזציה של תהליכים בשני המגזרים, דוגמת הקמת אתר סחר חדש לצרכן הסופי במגזר הקמעונאות שתתמוך בצמיחה מהירה תוך שיפור השירות והקמת פורטל
B2B חדשני במגזר ההפצה לייעול תהליכי מכר שיובילו להגדלת ההכנסות. אנו מעריכים שצעדים אלו ואחרים בהם אנו נוקטים, יבואו לידי ביטוי בתוצאות הקבוצה בשנים הבאות, תוך שאנו ממשיכים לפעול על מנת לייצר חוויית לקוח ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו".
- 1.מנכל אליפות (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 13:52הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

אלטשולר שחם מתרחבת “בונים תמהיל חדש - יותר רגליים שמייצרות יציבות”
אלטשולר מנסה להשאיר מאחור את המשבר שנוצר מפיזור גיאוגרפי בעייתי, ומציגה רבעון יציב לצד מיקוד בזרועות פעילות חדשות - אשראי ואלטרנטיבי. בשיחה עם ביזפורטל מנכ"ל אלטשולר שחם פיננסים יאיר לווינשטיין מדגיש: "כשבוחנים לאורך 30 שנה, אנחנו עדיין בין הגופים הכי
טובים ואנשים מעריכים עקביות."
הרבעון האחרון של אלטשולר שחם אלטשולר שחם פנ -2.26% מגיע אחרי תקופה לא פשוטה עבור בית ההשקעות. בשלושת השנים האחרונות בית ההשקעות ניתב חלק גדול מהתיק לשווקים בינלאומיים, במיוחד אירופה ואסיה, בזמן שהשוק האמריקאי רשם ראלי יוצא דופן. וזה גרם לפערים בביצועים, לשחיקה בדמי הניהול ולגל של יציאות עמיתים.
אבל משהו בשנה וחצי האחרונות מתחיל להסתדר. באלטשולר לקחו מסקנות, המערך המקצועי עודכן, התחומים חולקו מחדש, והפיקוח על אסטרטגיית ההשקעות התחדד. בשיחה עם המנכ"ל יאיר לווינשטיין הוא מדגיש שוב ושוב שהמבט היום הוא קדימה. "בחינה שוטפת של מה נכון לעשות עכשיו", הוא גם מזכיר שצריכים לבחון אותם בראיה ארוכת טווח ושם המצב טוב בהרבה “כשבוחנים לאורך 30 שנה, אנחנו עדיין בין הגופים הכי טובים. היו שנתיים וחצי פחות טובות, אבל אם מנתחים 15-20 שנה, אנחנו הגוף המוביל. אנשים מעריכים את העקביות הזאת.”
במקביל, אלטשולר מרחיבים את התיק, הם רוצים להפסיק להסתמך רק על ליבת הגמל והפנסיה. שתי זרועות פעילות שהחלו כפרויקטים צדדיים הופכים בשנים האחרונות למנוע צמיחה משמעותי: האשראי וההשקעות האלטרנטיביות.
בתחום האשראי אלטשולר כבר מנהלת תיק של כ-300 מיליון שקל, רובו מגובה נדל״ן ובנוי כך שיתקרב במאפיינים שלו לאשראי בנקאי. אבל הצמיחה המהירה בתיק לא באה על חשבון איכות האשראי לדברי לוינשטין“אנחנו מאוד סולידיים ובוחנים כל עסקה. אנחנו הולכים לסגמנט שקרוב לבנק אשראי מגובה ביטחונות, ברמות סיכון נמוכות יותר.” מבחינתו, זה מה שיאפשר לחברה להרחיב את הפעילות אבל גם לא לגרום לתנודתיות בתוצאות.
- אלטשולר שחם בדרך לעסקת בעלי עניין: הפעילות הפרטית עשויה להימכר לחברה הציבורית
- רבעון שלישי בקרנות מעורבות: הפערים הגדולים, המנצחת המפתיעה והמפסידה הלא צפויה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, ההשקעות האלטרנטיביות מתקבעות כאחד התחומים שבית ההשקעות בונה עליו לשנים הקרובות. אלטשולר מציגה רצף של רווחיות במגזר הזה, בין היתר בזכות פלטפורמת iFunds, שמנגישה ללקוחות בישראל השקעות בקרנות ענק בינלאומיות דרך מודל של כרטיסי כניסה נמוכים יותר. “יש עסקאות בעשרות מיליוני דולרים, והפיזור גדל. ככל שהצבר מתרחב, השערוכים נהיים יותר ליניאריים.” לדבריו, זה אחד המהלכים שיאפשרו לחברה לבנות בסיס יציב של הכנסות שאינו תלוי רק בתנודתיות של הגמל.
