אייקון גרופ: הרווח קפץ ב-65% ל-14.5 מיליון שקל
ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-19% ל-498.2 מיליון שקל; הרווח הסתכם ב-14.5 מיליון שקל לעומת 8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
חברת אייקון גרופ אייקון גרופ 5.7% מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2024 ולשנה כולה. הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי של 2024 עלו בכ-19% לכ-498.2 מיליון שקל, לעומת כ-418.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. הרווח
הנקי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-64.6% לכ-14.5 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-9.7% לכ-48.4 מיליון שקל (כ-9.7% מסך ההכנסות), בהשוואה לכ-44.1 מיליון שקל (כ-10.5%
מסך ההכנסות) ברבעון הרביעי של 2023. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-33.7% לכ-22 מיליון שקל, לעומת כ-16.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעלייה ברווח הגולמי, בתוספת הקיטון בהוצאות תפעוליות ובקיזוז הגידול בהוצאות
אחרות. ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) ברבעון הרביעי הסתכם לסך של 22.5 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
במבט שנתי, הכנסות הקבוצה בשנת 2024 גדלו בכ-10.6% לכ-1.6 מיליארד שקל, לעומת כ-1.4 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול בהכנסות מיוחס לשני מגזרי הפעילות ונבע בעיקר מעלייה במכירות מוצרי ,Apple מוצרי Lenovo ומוצרי ה-Security. הרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2024 עלה בכ-10.5% לכ-36.2 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ב-2023. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווח התפעולי, כאמור, וכן מירידה בהוצאות המימון, נטו.
במגזר הקמעונאות צמחו ההכנסות ב-2024 בכ-8.9% לכ-476.4 מיליון שקל, לעומת כ-437.5 מיליון שקל ב-2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות אייפונים, מכירות בחנויות החדשות, מכירות בחנויות
זהות ומכירות ללקוחות עסקיים. ההכנסות מחנויות זהות גדלו בשנת 2024 בכ-6.1% לעומת שנת 2023. הרווח התפעולי במגזר הסתכם בכ-22 מיליון שקל, עלייה של כ-12.7% לעומת כ-19.5 מיליון שקל ב-2023. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהעלייה בהכנסות.
- מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"
- אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר ההפצה צמחו ההכנסות ב-2024 בכ-11.4% לכ-1.1 מיליארד שקל, לעומת כ-1 מיליארד שקל ב-2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מוצרי Lenovo ו-Apple, וכן מוצרי ה-Security דוגמת Checkpoint. הרווח התפעולי הסתכם בכ-43 מיליון
שקל, לעומת כ-44.3 מיליון שקל ב-2023. עיקר הירידה נובעת משינוי בתמהיל ההכנסות.
הרווח הגולמי של הקבוצה בשנת 2024 עלה בכ-2.9% לכ-168 מיליון שקל (כ-10.5% מסך ההכנסות), לעומת רווח גולמי של כ-163.2 מיליון שקל ב-2023 (כ-11.3% מסך ההכנסות).
הרווח התפעולי של הקבוצה בשנה 2024 עלה בכ-2.4% לכ-63.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-62.2 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) בשנת 2024 הסתכם לסך של כ-66.0 מיליון שקל לעומת סך של כ-63.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההון העצמי של הקבוצה, נכון ל-31 בדצמבר 2024, הסתכם בכ-262.7 מיליון שקל ומהווה כ-31.1% מהיקף המאזן.
דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "אנו מסכמים שנה מוצלחת, עם הכנסות שיא וגידול דו ספרתי ברווח הנקי, וכל זאת בסביבת מאקרו מורכבת לאור
השפעות המלחמה על שרשרת האספקה. במהלך השנה החולפת ואל תוך 2025 אנו פועלים באינטנסיביות לחיזוק שתי זרועות הפעילות, הקמעונאות וההפצה, זאת בין היתר באמצעות צמיחה במכירות והתייעלות תפעולית. בהקשר זה אנו פועלים לבסס את העלייה במכירות בחנויות זהות שצמחו השנה בכ-6.1%
,פתיחת חנויות חדשות, שדרוג חנויות קיימות וכן פועלים להגדלת נתח השוק במגזר ההפצה. כמו כן אנו עוסקים בשילוב יכולות דיגיטליות ואופטימיזציה של תהליכים בשני המגזרים, דוגמת הקמת אתר סחר חדש לצרכן הסופי במגזר הקמעונאות שתתמוך בצמיחה מהירה תוך שיפור השירות והקמת פורטל
B2B חדשני במגזר ההפצה לייעול תהליכי מכר שיובילו להגדלת ההכנסות. אנו מעריכים שצעדים אלו ואחרים בהם אנו נוקטים, יבואו לידי ביטוי בתוצאות הקבוצה בשנים הבאות, תוך שאנו ממשיכים לפעול על מנת לייצר חוויית לקוח ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו".
- 1.מנכל אליפות (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 13:52הגב לתגובה זו
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
