ישראכרט
ישראכרט

בנק ירושלים שוב משפר את ההצעה לישראכרט

אתמול כבר נחתם ההסכם בין ישראכרט לדלק, אבל בנק ירושלים לא מוותר ומגיש הצעה שלישית - האם יש לו עוד סיכוי?

רוי שיינמן | (4)

בנק ירושלים לא מוותר על ישראכרט ישראכרט -0.57%  . ההצעה הראשונה נבלעה בצל ההצעה של דלק דלק קבוצה  לרכישת ישראכרט לפי שווי של 3.56 מיליארד שקל וגם ההצעה השניה של בנק ירושלים לא זכתה כל כך ליחס, אולי גם בגלל שמבנה ההצעה של בנק ירושלים שמבוסס על מיזוג והחלפת מניות קצת יותר קשה להבנה, אבל הבנק לא מוותר, הוא מאמין שהסינרגיה בינו לבין ישראכרט תהיה גדולה יותר מאשר בדלק והוא מאמין שהוא יכול להביא יותר ערך לבעלי המניות, ולכן בבנק הגישו הצעה משופרת.


יאיר
 קפלן
יאיר קפלן - קרדיט: רמי זרנגר



הבנק העלה את יחס ההחלפה ל-1:1.15, כלומר על כל מניה שיקבלו בעלי המניות של בנק ירושלים בחברה החדשה, יקבלו בעלי המניות של ישראכרט 1.15 מניות והם יחזיקו 60.1% מהמניות. הדיבידנד המיוחד עדיין יעמוד על בין 950-1,050 מיליון שקל, ולפי הערכת השווי הגבוהה ההצעה של הבנק מציבה לחברה הממוזגת, כלומר ישראכרט וירושלים ביחד, שווי של 3.9-4.5 מיליארד שקל.


בבנק ירושלים שבו והדגישו את היתרונות במיזוג של ישראכרט אליה על פני מיזוג שלה לחברה אחרת. "בנק ירושלים הוא רוכש אסטרטגי בעל רישיון בנק מסחרי מלא ומומחיות בתחומים הרלוונטיים, ובין היתר בנושאי אשראי ופיקדונות, נושאים המהווים נדבך מרכזי באסטרטגיה של ישראכרט, לצד נושאים של תשתיות תפעוליות והיבטי ציות וניהול סיכונים כגון סיכוני שוק ונזילות, הקשורים קשר הדוק לאפשרותה של ישראכרט להרחיב את תיק האשראי שלה ולגייס פיקדונות מהציבור", כתבו בבנק.


"החיבור בין ישראכרט לבין בנק ירושלים צפוי להביא לגידול מוערך בתיק האשראי המצרפי של למעלה מ-160%- בטווח המיידי, ובתחום האשראי הצרכני בו אתם מתמקדים גידול מוערך של בין 15%-20%" הוסיפו בבנק.


האם לבנק ירושלים עדיין יש סיכוי?

למרות השיפור בהצעה של בנק ירושלים, ההצעה עדיין נחותה כלכלית ביחס להצעתה של קבוצת דלק, בראשות יצחק תשובה, הן מבחינת פרמיות הערך למניה והן מבחינת תנאי הדיבידנד המיוחד, כאשר דלק צפויה לחלק דיבידנד של 1.2-1.3 מיליארד שקל, המעניק פרמיה של כ- 25.8% על מחיר מניית ישראכרט, בהתאם לממוצע מחירי הסגירה בתקופה שקדמה להצעה.


עקרונית כנראה שלבנק ירושלים באמת יכולה להיות סינרגיה גבוהה יותר עם ישראכרט מאשר לדלק, אבל גם למנורה מנורה מב החז -1.2%  . על בסיס תחומי העיסוק של החברות וביצועי העבר אפשר להניח, אבל רק להניח, שגם ירושלים וגם מנורה ידעו להשביח טוב יותר את ישראכרט מאשר דלק, אבל בעסקה כזו מה שצריך לעמוד בראש הוא בעלי המניות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


וכמובן שגם יש את הרגולטור - לפי הדיווחים דלק כבר בשיחות מתקדמות עם הרגולטורים שמביאים אותה להערכה כי המיזוג איתה יאושר. קשה לדעת אם המיזוג של בנק ירושלים וישראכרט היה מאושר, מצד אחד רק לפני קצת פחות מ-10 שנים הופרדו חברות האשראי מהבנקים כדי לעודד תחרות. מצד שני התחרות היום בתחום הבנקאות כמעט ולא קיימת והרגולטור רוצה שחברות האשראי יהפכו ל"מיני בנקים" שיתחרו בבנקים הגדולים. בנק ירושלים הוא מהבנקים הקטנים יותר, כך שמההיבט הזה יכול להיות שהמיזוג היה מאושר.


נכון שהשבחה עתידית היא גם עליית ערך לבעלי המניות, אבל אף אחד לא יודע באמת מה בנק ירושלים או מנורה וגם דלק יעשו עם ישראכרט בעתיד, מה שוודאי היום הוא התמורה המיידית שמקבלים בעלי המניות. כבר ביקרנו כאן את דירקטוריון ישראכרט שהמליץ לקבל את הצעת מנורה הראשונה, לפי שווי של 3.15 מיליארד שקל, שהייתה ללא פרמיית שליטה והייתה גרועה לבעלי המניות. נכון שלא היו אז הצעות אחרות, אבל היה ברור שהעסקה הזו נמוכה ושישראכרט יכולה לעשות מאמץ בשביל למצוא הצעות נוספות. זו הייתה עסקה מעולה לארי קלמן ומנורה, עסקה גרועה לבעלי המניות של ישראכרט. ישראכרט בקצב רווחים של כ-300 מיליון שקל בשנה, תוך שנתיים היא יכולה להגיע לקצב של 500 מיליון שקל בשנה, וזה עוד לפי מה שההנהלה אומרת.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אין להם סיכוי מול דלק (ל"ת)
    כלכלן 06/01/2025 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יחזקאל 06/01/2025 10:51
    הגב לתגובה זו
    שבעלי המניות של ישראכרט יאשרו הצעה עם פוטנציאל עתידי מזומן כאן ועכשיו זה מה שבעלי המניות רוציםולא 2 ציפורים על העץ.תציעו כסף שילוב של דיבידנד ומזומן תמורת 100% מהמניות ואז אולי תכנסו למשחק. המשחקים האלה של החלפת סוס בחמור לא מדברים אל בעלי המניות של ישראכרט.
  • 2.
    טוליפני 06/01/2025 09:18
    הגב לתגובה זו
    למה הם לא מעלים את ההצעה שלהם
  • 1.
    מה הקשר בין דלק לשליטה על פרטיים אישיים של רוב המדינה. (ל"ת)
    חיישן 06/01/2025 08:27
    הגב לתגובה זו
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -0.39%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


דן פרנס. קרסו נדל"ן. קרדיט: לני בן בשטדן פרנס. קרסו נדל"ן. קרדיט: לני בן בשט

מכירות דירות והרחבת פעילות הייזום הזניקו את רווחי קרסו נדל"ן

למרות האתגרים בשוק, רשמה חברת הנדל"ן נתונים מרשימים ברבעון שעבר. קרסו נדל"ן הציגה גידול בהיקף העסקות, הרחבת מלאי הפרויקטים בהקמה וקידום מיזמים גדולים ברחבי הארץ. במקביל, נרשמה יציבות בהכנסות מהנכסים המניבים ושיפור בשיעור הרווח הגולמי

עוזי גרסטמן |

קרסו נדל"ן פרסמה היום את הדו"חות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025, שמהם עולה תמונת מצב אופטימית יחסית לענף הנדל"ן למגורים, שנמצא בשנים האחרונות תחת תנודתיות ואתגרי מימון. מהנתונים עולה כי הגידול במכירות דירות היה גורם מרכזי לשיפור בהכנסות וברווחיות, לצד הרחבת מערך הייזום והתקדמות במספר פרויקטים משמעותיים.

לפי הדו"חות, הכנסות החברה ממכירת דירות עלו ב-9% והגיעו לכ-324 מיליון שקל בתקופה שבין ינואר לספטמבר השנה, לעומת 298 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מאחורי העלייה עומדות 159 דירות שנמכרו במהלך התקופה בהיקף כספי של כ-556 מיליון שקל (לפני מע"מ), וכן עוד 21 דירות שנמכרו לאחר סוף תקופת הדו"ח ו-20 התקשרויות לרכישה שנחתמו ממש לאחר מכן. בסך הכל, יותר ממחצית ממלאי הדירות שבשיווק כבר נמכר.

שיעור הרווח הגולמי ממכירת מקרקעין ובנייה עלה לכ-21% והסתכם בכ-67 מיליון שקל - נתון שמשקף שיפור בתמהיל המכירות וביעילות הביצוע בפרויקטים שבשלבי הקמה. גם תחום הנכסים המניבים הציג יציבות עם NOI של 57 מיליון שקל - עלייה מתונה של 3% לעומת השנה שעברה.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-27 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2025. מנגד, החברה ממשיכה להציג איזון פיננסי שמאפשר לה לתחזק את היקף פעילותה הגדל: ההון העצמי הגיע לכ-1.51 מיליארד שקל והוא מהווה 27% מהמאזן, יחס הנזילות עומד על הגיע ל-1.34, והנדל"ן להשקעה מסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל.

במקביל לעלייה במכירות, החברה הרחיבה באופן משמעותי את היקף פעילות הייזום והביצוע. מתחילת השנה החלה קרסו בביצוע שישה פרויקטים חדשים בירושלים, קריית אונו, חולון, בת ים ותל אביב, בהיקף כולל של כ-900 יחידות דיור. בנוסף, החברה מקדמת הקמת מרכז מסחרי בפורדיס ומרכז לוגיסטי גדול באזור התעשייה באופקים במסגרת פרויקט קרסו יוקה פארק, שבו נמכרו כבר 18 יחידות לוגיסטיות תמורת 38 מיליון שקל.