SUV DACYA
צילום: DACYA

איך רוכשים רכב חדש ונשארים עם פלוס בחשבון הבנק?

רכב חדש הוא הוצאה גדולה. לרובנו אין את הכסף הנזיל הנדרש בשביל הקנייה. אז איך רוכשים רכב חדש בלי להיכנס למינוס ובלי להיפרד מכל החסכונות שלכם? ננסה להכיר את כל הדרכים הרלוונטיות
נושאים בכתבה רכב חדש

הגיע הזמן שלכם לרכוש רכב חדש, ואתם רוצים לבצע את התהליך הזה בצורה החכמה ביותר מבחינה כלכלית. לא מדובר במשימה פשוטה כל כך – רכב חדש הוא הוצאה גדולה מאוד, ולרובנו אין את הכסף הנזיל הנדרש בשביל לקנות את הרכב במלואו, מבלי לפגוע בחשבון הבנק שלנו באופן ניכר. אז איך רוכשים רכב חדש בלי להיכנס למינוס ובלי להיפרד מכל החסכונות שלכם? ננסה להכיר את כל הדרכים הרלוונטיות

רכב חדש הוא תמיד הוצאה משמעותית

רכישת רכב חדש אינה עניין של מה בכך בהיבט הכלכלי. גם כשמדובר בדגמים פשוטים ובסיסיים יחסית מפסי הייצור העדכניים יותר של עולם הרכב, המחירים יגיעו לעשרות אלפי שקלים לכל הפחות. אצל רבים מאיתנו, לא מדובר בכסף נזיל שאנחנו יכולים פשוט להוציא בבת אחת. רכבים משוכללים ואיכותיים יותר, החל מרכבי קרוסאובר, דרך רכב SUV וכלה ברכבי ספורט ורכבי מנהלים – יתבעו הוצאה משמעותית עוד יותר. עם זאת, מדובר גם בהוצאה הכרחית – הקידמה הטכנולוגית דורשת מאיתנו להשקיע ברכב, והשימוש התכוף שלנו בו גם מוביל לכך שנרצה להשקיע ברכב איכותי ומשוכלל. אז איך אפשר להשקיע ברכב כזה בלי להוציא כסף שאין לנו? ננסה להכיר את האפשרויות הקיימות כיום.

 

ליסינג ומימון לרכב נותנים לנו הזדמנות שכדאי לבחון

האפשרויות הברורות ביותר לרכישה של רכב חדש בלי לפגוע בצורה קריטית בחשבון הבנק הן על ידי מימון חיצוני עבור הרכב – באמצעות חברות מימון לרכב או חברות ליסינג. מימון לרכב מספק לנו הלוואה שאותה מחזירים לאורך זמן, בתנאים שמתאימים לנו. לעומת זאת, ליסינג מאפשר לנו לשלם תשלומים חודשיים קבועים על הרכב לאחר השקעה של הון עצמי ראשוני, כשבסוף תקופת התשלומים ניתן להחזיר את הרכב לחברת הליסינג ולקבל רכב חדש בתנאים איכותיים. האפשרויות הללו מספקות לנו הזדמנות, לשים את הידיים שלנו על הגה של רכב חדש תוך התחייבות להוצאה חודשית קבועה שלא תהיה גבוהה מדי – וכך גם להשאיר את חשבון הבנק שלנו במצב שפוי.

 

טרייד אין על הרכב הישן – האם זה משתלם?

אם אין לכם צורך ברכב הישן שלכם עם רכישת הרכב החדש, בהחלט כדאי לבחון אפשרות של טרייד אין. גם אם הרכב שלכם הוא ישן יחסית והערך שלו כבר לא גבוה כל כך, בהחלט יתכן שתוכלו לחסוך כמה עשרות אלפי שקלים מההון העצמי הנדרש עבור הרכב החדש שלכם באמצעות טרייד אין על הרכב הישן. עם זאת, לא תמיד מדובר בצעד משתלם – לעיתים ההצעה שתקבלו על הטרייד אין נמוכה מזו שתוכלו לקבל על הרכב במכירה ליד שנייה, ולעיתים גם עדיף להשאירו כרכב שני בבית.

 

חשוב לתכנן את ההוצאות הרכב בהתאם להוצאות החודשיות

אם החלטתם לבחור בהסדר מימון כלשהו לרכב בתשלום חודשי קבוע, חשוב לתכנן את ההוצאות שלכם בהתאם. סכמו את סך ההוצאות החודשיות הממוצעות שלכם אל מול ההכנסות, והבינו כמה כסף "נזיל" קיים לכם להוצאה על תשלומי הרכב מדי חודש. חשוב לא לשכוח, בשלב זה, גם את ההוצאות על דלק, טיפולים שוטפים, ניקוי הרכב ועוד. לאחר שהבנתם כמה תוכלו להשקיע ברכב מדי חודש, תוכלו לחפש אפשרויות מימון או ליסינג שמתאימות להיקף ההוצאה הנחוץ לכם, ולהשיג את הרכב החדש שעליו חלמתם.

רכב הוא מרכיב שירות חשוב ביותר בחיי היום יום, ולא כדאי להתפשר על האיכות שלו ושל השימוש בו. כיום, ניתן לרכוש רכב חדש ולא לפגוע בצורה קשה בחשבון הבנק שלכם – אם רק מתנהלים בצורה חכמה ומנצלים את ההזדמנויות הקיימות בשוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: ChatGPTצילום: ChatGPT

דמוגרפיה פוגשת את הכסף הגדול: Longevity נדל״ן


מה מושך את ההון הגדול לענף הדיור המוגן, מי הם השחקנים המרכזיים בתחום, אילו רשתות מובילות את השוק, ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים 


נושאים בכתבה דיור מוגן

בישראל של השנים האחרונות, תחום הדיור המוגן הפך מאפיק נדל"ני נישתי למוקד משיכה חזק עבור חברות הענק במשק וגופים מוסדיים. עם ביקושים הולכים וגדלים, תשואות יציבות, ותמיכה של מגמות דמוגרפיות ארוכות טווח, קרנות, בנקים וחברות ביטוח מתחרות על מקום בחזית הענף. מה מושך את ההון הגדול לענף? מי הם השחקנים המרכזיים? אילו רשתות מובילות את השוק? ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים? 

מה מניע את שוק הדיור המוגן בישראל?

השקעה בדיור מוגן בישראל מתבססת על שלושה מנועי צמיחה מרכזיים: ביקוש יציב, דמוגרפיה צפויה ומודל הכנסות רב שכבתי.
הזדקנות האוכלוסייה:  לפי הדיווח של משרד הממשלה ומשרד הבריאות, בשנת 2022 כבר נמנו בישראל כ-1.2 מיליון בני 65 ומעלה שהם כ-12.4% מהאוכלוסייה והתחזיות מצביעות על גידול משמעותי עד 2035. אז צפוי מספרם להגיע ליותר מ-1.6 מיליון, כמעט 14% מהאוכלוסייה
תוחלת חיים גבוהה: כיום עומדת תוחלת החיים בישראל על כ-80.7 שנים בקרב גברים וכ-84.8 שנים בקרב נשים. נתון זה ממקם אותנו במקום גבוה יחסית, ומעיד על מגמת התארכות חיים שפועלת כיום במדינה. הביקוש למגורי איכות עם שירותי קהילה ותמיכה רפואית צפוי להמשיך ולגדול.
מודל הכנסות יציב: הרשתות פועלות בשיטה המשלבת פיקדון ראשוני (לעיתים של מאות אלפי עד מיליוני שקלים) עם דמי אחזקה חודשיים היוצרים תזרים חודשי בטוח לצד רווחי הון בשלב החתימה והאכלוס. בנוסף, שיעורי התפוסה ברשתות המובילות גבוהים גם בתקופות כלכליות מאתגרות.

רשתות הדיור המוגן המושקעות והמובילות בישראל 

בישראל פועלות כ־11 רשתות גדולות ועוד עשרות קטנות, המפעילות יחד כ־93 בתי דיור מוגן עם כ־14,500 יחידות דיור.

מי הם המשקיעים הגדולים?

הענף הישראלי ראה בשנים האחרונות כניסה של משקיעים מגוונים- מבנקים ועד חברות ביטוח וקבוצות נדל"ן ענק:

יתרונות ההשקעה לשכבות הביניים

כניסת החברות הגדולות והגופים המוסדיים לתחום הדיור המוגן אינה רק מהלך עסקי. היא גם מנוף משמעותי להרחבת הנגישות עבור שכבות הביניים. היקפי ההשקעה הגבוהים מאפשרים לרשתות להקים מתחמים בקנה מידה רחב, לשלב מספר רמות שירות ומחירים, ולהציע יחידות דיור בגדלים שונים. כך, שגם מי שמחזיק בהון מוגבל יחסית יכול למצוא מענה מתאים. בנוסף, לגופים גדולים יש יכולת לנצל יתרונות לגודל: מימון זול יותר, ניהול תפעולי יעיל, ורכישת שירותים בהיקפים גדולים ולהוזיל חלק מהעלויות לדייר הסופי. במודלים אלה, הפיקדון הראשוני מוחזר ברובו ליורשים, והדיירים בוחרים את סל השירותים שמתאים להם.
התוצאה היא שלזוגות פנסיונרים מהמעמד הביניים נפתח חלון הזדמנויות ליהנות ממגורים בסביבה מוגנת, עם שירותי בריאות וקהילה פעילה.