SUV DACYA
צילום: DACYA

איך רוכשים רכב חדש ונשארים עם פלוס בחשבון הבנק?

רכב חדש הוא הוצאה גדולה. לרובנו אין את הכסף הנזיל הנדרש בשביל הקנייה. אז איך רוכשים רכב חדש בלי להיכנס למינוס ובלי להיפרד מכל החסכונות שלכם? ננסה להכיר את כל הדרכים הרלוונטיות
נושאים בכתבה רכב חדש

הגיע הזמן שלכם לרכוש רכב חדש, ואתם רוצים לבצע את התהליך הזה בצורה החכמה ביותר מבחינה כלכלית. לא מדובר במשימה פשוטה כל כך – רכב חדש הוא הוצאה גדולה מאוד, ולרובנו אין את הכסף הנזיל הנדרש בשביל לקנות את הרכב במלואו, מבלי לפגוע בחשבון הבנק שלנו באופן ניכר. אז איך רוכשים רכב חדש בלי להיכנס למינוס ובלי להיפרד מכל החסכונות שלכם? ננסה להכיר את כל הדרכים הרלוונטיות

רכב חדש הוא תמיד הוצאה משמעותית

רכישת רכב חדש אינה עניין של מה בכך בהיבט הכלכלי. גם כשמדובר בדגמים פשוטים ובסיסיים יחסית מפסי הייצור העדכניים יותר של עולם הרכב, המחירים יגיעו לעשרות אלפי שקלים לכל הפחות. אצל רבים מאיתנו, לא מדובר בכסף נזיל שאנחנו יכולים פשוט להוציא בבת אחת. רכבים משוכללים ואיכותיים יותר, החל מרכבי קרוסאובר, דרך רכב SUV וכלה ברכבי ספורט ורכבי מנהלים – יתבעו הוצאה משמעותית עוד יותר. עם זאת, מדובר גם בהוצאה הכרחית – הקידמה הטכנולוגית דורשת מאיתנו להשקיע ברכב, והשימוש התכוף שלנו בו גם מוביל לכך שנרצה להשקיע ברכב איכותי ומשוכלל. אז איך אפשר להשקיע ברכב כזה בלי להוציא כסף שאין לנו? ננסה להכיר את האפשרויות הקיימות כיום.

 

ליסינג ומימון לרכב נותנים לנו הזדמנות שכדאי לבחון

האפשרויות הברורות ביותר לרכישה של רכב חדש בלי לפגוע בצורה קריטית בחשבון הבנק הן על ידי מימון חיצוני עבור הרכב – באמצעות חברות מימון לרכב או חברות ליסינג. מימון לרכב מספק לנו הלוואה שאותה מחזירים לאורך זמן, בתנאים שמתאימים לנו. לעומת זאת, ליסינג מאפשר לנו לשלם תשלומים חודשיים קבועים על הרכב לאחר השקעה של הון עצמי ראשוני, כשבסוף תקופת התשלומים ניתן להחזיר את הרכב לחברת הליסינג ולקבל רכב חדש בתנאים איכותיים. האפשרויות הללו מספקות לנו הזדמנות, לשים את הידיים שלנו על הגה של רכב חדש תוך התחייבות להוצאה חודשית קבועה שלא תהיה גבוהה מדי – וכך גם להשאיר את חשבון הבנק שלנו במצב שפוי.

 

טרייד אין על הרכב הישן – האם זה משתלם?

אם אין לכם צורך ברכב הישן שלכם עם רכישת הרכב החדש, בהחלט כדאי לבחון אפשרות של טרייד אין. גם אם הרכב שלכם הוא ישן יחסית והערך שלו כבר לא גבוה כל כך, בהחלט יתכן שתוכלו לחסוך כמה עשרות אלפי שקלים מההון העצמי הנדרש עבור הרכב החדש שלכם באמצעות טרייד אין על הרכב הישן. עם זאת, לא תמיד מדובר בצעד משתלם – לעיתים ההצעה שתקבלו על הטרייד אין נמוכה מזו שתוכלו לקבל על הרכב במכירה ליד שנייה, ולעיתים גם עדיף להשאירו כרכב שני בבית.

 

חשוב לתכנן את ההוצאות הרכב בהתאם להוצאות החודשיות

אם החלטתם לבחור בהסדר מימון כלשהו לרכב בתשלום חודשי קבוע, חשוב לתכנן את ההוצאות שלכם בהתאם. סכמו את סך ההוצאות החודשיות הממוצעות שלכם אל מול ההכנסות, והבינו כמה כסף "נזיל" קיים לכם להוצאה על תשלומי הרכב מדי חודש. חשוב לא לשכוח, בשלב זה, גם את ההוצאות על דלק, טיפולים שוטפים, ניקוי הרכב ועוד. לאחר שהבנתם כמה תוכלו להשקיע ברכב מדי חודש, תוכלו לחפש אפשרויות מימון או ליסינג שמתאימות להיקף ההוצאה הנחוץ לכם, ולהשיג את הרכב החדש שעליו חלמתם.

רכב הוא מרכיב שירות חשוב ביותר בחיי היום יום, ולא כדאי להתפשר על האיכות שלו ושל השימוש בו. כיום, ניתן לרכוש רכב חדש ולא לפגוע בצורה קשה בחשבון הבנק שלכם – אם רק מתנהלים בצורה חכמה ומנצלים את ההזדמנויות הקיימות בשוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.