17 פרטים שחייבים לבדוק לפני ש'סוגרים חתונה' בגן אירועים

תוכן בחסות | (1)
נושאים בכתבה אירוע חתונה

גני אירועים שנסגרים במפתיע, קלקולי קיבה ודרך בוצית הם רק חלק מהתקלות שיכולות להרוס לכם את היום החשוב בחייכם. כך תוכלו למנוע מכם עוגמת נפש

 

מאת: יערית טרבלסי, אתר מתחתנים

 

חתונה היא אירוע מרגש ומכונן בחיי כל זוג; מעבר לשמחה הגדולה, היא מסמלת גם את הפיכתם של שני אנשים למשפחה אחת. ענף החתונות בישראל מגלגל מיליארדי שקלים בשנה ומגוון האולמות, גני האירועים, הספקים והדילים השונים המוצעים לזוג הצעיר הולך וגודל בכל שנה.

 

לא פעם אנחנו שומעים על זוגות שאיבדו כסף רב בתהליך ההתארגנות לחתונה, לאו דווקא באשמתם, אך אין ספק שזוהי מכה כואבת ומטלטלת עבור כל זוג, בטח בתקופה הלחוצה גם כך לפני החתונה.

 

על מנת לעזור לכם להימנע מ"נפילות", ריכזנו עבורכם, בעזרתו של עמרי חן - מנהל מכירות בגן אירועים 'טרויה', כמה טיפים חשובים שגם ימנעו מכם עוגמת נפש וגם יחסכו לכם כסף לפני שתסגרו עם גן אירועים כלשהו.

 

  1.  רישיון עסק
מקומות רבים בישראל פועלים ללא רישיון עסק או היתר בניה, והדבר האחרון שאתם מעוניינים שיקרה לכם הוא שיבטלו לכם את האירוע זמן קצר לפני המועד. לכן בקשו לראות בעיניכם את רישיון העסק ו/או את היתר הבניה של המקום. אם עדיין לא קיים רישיון, יש להקפיד לקבל אישור בכתב שהרישיון בהתנהלות וכי יש תעודת ביטוח, כיבוי אש ואישור משטרה מסודר.

 

  1.  תשתית
שימו לב לסביבת האולם והגן, בייחוד אם אתם מתחתנים בחורף: בדקו האם החניה סבירה ועשויה מאספלט ולא מכורכר שעלול לגרום להחלקה, בוץ ושלוליות; ודאו שתהיה הכוונה מוארת על ידי סדרנים, בייחוד ביום גשום; בדקו את רמת החימום של האולם - אם מדובר בחלל גדול, חשוב שיהיה חם מספיק, ועם זאת, שלא יהיו ריחות לוואי לא נעימים כתוצאה מהחימום; ודאו כי יש במקום גנרטור, למקרה של הפסקת חשמל.

 

  1.  מפרט צוות
הקפידו לקבל מפרט מסודר של מספר אנשי הצוות באירוע ומספר מלצרים. נהוג שיהיה מלצר אחד לפחות, על כל 24 מוזמנים. כתבו את הדברים והחתימו את מנהל האולם.

 

  1.  סגרו קצוות ופגשו כל איש מקצוע בנפרד
לאחר שסגרתם על האירוע, הקפידו להיפגש עם כל אחד מבעלי המקצוע בנפרד - על האוכל עם השף, על ניהול אירוע עם מנהל האירוע וכדו'. כל איש מקצוע מומחה בתחומו ופגישות נפרדות יבטיחו לכם שהאירוע יתנהל בדיוק כמו שאתם רוצים. היפגשו עם מנהל האירועים שבועיים לפחות לפני יום האירוע ושבו עימו על כל תוכנית האירוע בצורה מסודרת.

 

  1.  כשרות
בדקו מבעוד מועד איזו כשרות יש למקום וודאו שהיא בתוקף.

 

  1. שעות האירוע וחתונות שישי
בדקו מהם שעות האירוע שמאפשר המקום, והאם ישנה הגבלת שעה לסיום. אם בחרתם להתחתן ביום שישי בצהריים, שימו לב שסגירת האירוע היא שעה וחצי לפני כניסת השבת. בחורף זה ממש מוקדם, ולכן יש להקפיד להזמין את האורחים לשעה 11:30 בבוקר ולא לשעה 13:00, כדי שלא תאלצו לחגוג רק שעתיים.

 

  1. דיל "הכל כלול"
אם בחרתם במקום שמציע דיל "הכל כלול", בדקו את שמות נותני השירותים המתלווים לעסקה ובקשו להיפגש עימם באופן אישי ולהגיע לאירועים שלהם. אל תשאירו את זה בידיים של מציע הדיל.

 

 

8. חדר התארגנות וליל כלולות

חשוב מאוד שיהיה לכם חדר מיועד שבו תוכלו להתארגן, לנוח ולאכול ביום האירוע. במקומות המציעים ליל כלולות חינם, בדקו את הכוכביות הקטנות- איפה? מתי? האם יש הגבלה בימים וחודשים? האם ישנה תוספת מחיר? וכו'. בטרויה, למשל, מקבל הזוג 3 סוויטות ביום האירוע לשימושו ולשימוש המשפחה, כולל לינה וארוחת בוקר.

 

9. בדקו בעצמכם את האוכל

קבלו ביקורות אמיתיות על האוכל של המקום - קראו טוקבקים של אורחים שהיו במקום, שאלו אנשים שערכו במקום אירוע, והכי חשוב: תטעמו בעצמכם וודאו שהטעם אכן ערב לחככם.

 

10. צורת ההגשה

לא כל המקומות מגישים באותה הצורה וכדאי לוודא מראש האם המקום מגיש את האוכל לשולחנות (אמריקן סרוויס), כבופה, או בשתי הצורות וניתן לבחור ביניהן.

 

11. התחייבות על מספר המוזמנים

בעת סגירת האירוע, אתם נדרשים להתחייב על מספר האורחים שיגיעו, אך אין לכם שום דרך לדעת במדויק כמה יגיעו וההתחייבות היא על בסיס השערה בלבד. לרוב, הורדה של מספר האורחים לאחר החתימה עלולה להוות בעיה, ולכן כדי שלא תאלצו לשלם על מנות מיותרות, מומלץ להוריד בין 25-15 אחוזים מהברוטו. אם כשבוע לפני האירוע תדעו שיש לכם יותר מוזמנים - הודיעו על כך למנהל האירוע. לרוב לא תהיה עם זה בעיה.

 

12. סגירת דיג'יי

אל תסגרו דיג'יי לפני שראיתם אותו באירוע. דיג'יי טוב הוא זה שיודע לקרוא את הקהל ולהתגמש בהתאם, וזה משהו שתוכלו לראות רק באירוע אמיתי. 

 

13. בדקו את השירותים והמטבח

רמת הניקיון של השירותים והמטבח במקום מעידה על סטנדרטים מסוימים (וכך הם פני הדברים גם לגבי רמת הניקיון, הסדר והאסתטיקה של המקום). בבואכם לראות את המקום לראשונה, בקשו להיכנס גם למטבח, ושימו לב אם הכל נקי ומסודר ושהצוות עובד עם כפפות וכובעים.

 

14. ודאו שעל כל שולחן יש תאורה

הקהל המבוגר יותר רוצה לרוב אור על השולחן, ובמקרים רבים אין תאורה לכל שולחן. בדקו זאת לפני שאתם סוגרים.

 

15. בדקו את איכות הסאונד

חשוב לבדוק שמערכת הסאונד מכוונת למרכז הרחבה; יש לשמוע אותה כשהיא בפעולה בזמן אירוע.

 

16. הכל כתוב!

זה אולי נשמע לכם קטנוני, אבל זה לטובתכם! הקפידו שכל דבר וכל הבטחה תהיה רשומה בחוזה. שימו לב במיוחד לנושא תנאי התשלום והרזרבות. הקפידו לקבל מפרט כתוב וחתום על ידי בעל האולם עבור האקסטרות, וכן מפרט מלא של הבר המשודרג והמשקאות, כולל כמויות, מפרט מסודר של עיצוב המקום והחופה וכו'.

 

17. הקשיבו לתחושת הבטן

לרושם הראשוני והתחושה שקיבלתם כשהגעתם לראשונה למקום יש חשיבות רבה ואל לכם לזלזל בכך. שימו לב ליחס שאתם מקבלים מהצוות ומאיש המכירות עם הגעתכם למקום, וודאו שהמקום משרה עליכם אווירה נינוחה ומרגשת ולא אווירת לחץ מעיקה.

 

 

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דניאל 16/08/2017 11:34
    הגב לתגובה זו
    לדוג' בקפריסין, עם רב או בלי רב, עם כל החברים 3-4 ימים בחול זה כמו חלום שמתגשם. יש גם חברות שחוסכות את כל הכאב ראש ומאפשרות לעושת את זה בכיף כמו www.kafrisin.co.il
אלעד הדר
צילום: קרדיט התמונות: אלעד הדר

תביעה קבוצתית נגד אלעד הדר נמחקה בבית המשפט

בדיון שנערך בבית משפט השלום בת"א בתחילת החודש, נדחתה התביעה הקבוצתית שהוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש נגד אלעד הדר וחברת "סקסס" ונפסקו לנתבעים פיצויים בסכום נכבד.

נושאים בכתבה תביעה ייצוגית

קרדיט התמונות: אלעד הדר טענות התובעים

לקראת סוף שנת 2021, 11 לקוחות לשעבר של חברת ייעוץ העסקי "סקסס" הגישו תביעה משותפת נגד החברה ונגד אלעד הדר בטענה שונות שהחברה מתנערת ממילוי תפקידה המלא כחברת ייעוץ עסקי ועושה זו בדרכים לא דרכים. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש אשר איגדו מספר אנשים לצורך קבלת פיצויים בסך 500 אלף שקל. כתב התביעה היה ארוך ונעשה כל ניסיון להראות שחברת "סקסס" פעלה לא כראוי תוך כדי במהלך התביעה הושמעו מקבץ טענות מופרכות, שקריות ולא קשורות נגד אלעד הדר וחברת "סקסס"  שנועדו להסתיר את מטרת התביעה האמיתית, התברר מהר מאד שמתוך ה-11 תובעים כביכול רובם נתבעים שהיו חייבים כסף לאלעד הדר וחברת "סקסס ייעוץ עסקי" בגין שירות שקיבלו ולא שילמו עליו לא זאת ועוד שהיה כבר דיון שדן בניסיון ההתחמקות שלהם לשלם ובית המשפט פסק שהצד עם חברת סקסס ופסק שעליהם לשלם ואילו חלק אחר של הנתבעים הם קובץ בעלי עסקים שחל בעסק שלהם שיפור משמעותי בהכנסות וברווחים ובמקום לשמוח ולשלם את העמלה על הצמיחה ניסו לחמוק ולא לשלם את העמלה, בחלקם מדובר אף בצמיחה של מיליונים, אך במקום לשבח את החברה ולשלם את העמלה הם בחרו לנסות להתחמק מהתשלום וכאשר נתבעו חשבו שאם יזמו תביעה כקבוצתית כנגד סקסס ואלעד הד יוכלו לחמוק מלשלם את העמלה שהוסכם עליה. גלגלי הצדק טוחנים אמנם לאט אבל כבר בדיון הראשון בבית המשפט נזף בעורך הדין אהב כהן שאמור לדעת מתוקף עיסוקו שהחוק מגדיר "מעשה בית דין" כנושא שבין המשפט כבר דן בוא ופסק בו, בנושא שכזה לא ניתן להגיש תביעה נוספת ולא ניתן לדון בו שנית ולכן כבר בדיון המקדמי נמחקו 5 מתוך 11. ככל הנראה אותם נתבעים צורפו כדי לתת נפח כוזב לכמות הלקוחות בתביעה. חרף עובדה זו הם הוטעו ושוכנעו ע"י עורכי דינם לשלם אלפי שקלים כל אחד כדי להגיש תביעה נוספת. מכאן התיק המשיך עם 6 תובעים והשופט נתן להם זמן ראוי לארגן ולהגיש מחדש את טענותיהם לאחר שכמעט חצי מהם התגלו כבר בדיון הראשון כחסרות שחר.  

התיק נמחק ונפסקו לטובת אלעד הדר וסקסס פיצויים בסכום נכבד

לאחר כשנה ואינספור חלופות של מאות עמודים בין הצדדים שבהן נחשפו אט אט העובדות האמיתיות, החליט השופט שלא רק לדחות את תביעה ולמחוק לחלוטין את התיק נגד אלעד הדר וחברת "סקסס", אלא גם לפסוק תשלום פיצויים בסכום נכבד לנתבעים.