פולצ'ק וריבן מגנים על הקקטוס: "להפסיק עם תירוצים ופחדנות"
לאחר הביקורת וסדרת הפרישות מתחרות הקקטוס, התמונה מתאזנת עם שני פוסטים שפורסמו אתמול על ידי דמויות בכירות בענף: אדם פולצ'ק מנכ"ל לאו ברנט מקבוצת פובליסיס וטל ריבן, סמנכ"ל הקריאייטיב של אדלר חומסקי שיצאו להגנת התחרות ושלחו בתורם חיצי ביקורת כלפי הפורשים והמחרימים.
פולצ'ק שהיה הראשון לפרסם פוסט בפייסבוק, כתב: "יש לי שאלה, 'מתי תעשיית הפרסום הפכה להיות פחדנית?' "מתי הפסקנו להאמין במוצר שלנו? ק ר י - א י י - ט י ב. לא סקירות. לא 'נעימי' בגב לסמנכ"ל השיווק. לא ללחוש לאוזנו של הבעלים. כן רעיונות מדהימים שלוקחים בעיה עסקית של לקוח ופותרים אותה ביצירתיות".
הוא התייחס גם להסברים של המשרדים הפורשים שציינו כי הם מעדיפים להשקיע בלקוחות: "נדמה שבשנים האחרונות נוצרה משוואה מעוותת בענף שלנו "החלטנו לא לגשת לתחרות, מעדיפים להשקיע בלקוחות". ובאמת, כשמציגים את זה כך, ברורה התשובה. כולנו כאן קודם כל בכדי להשקיע בלקוחות שלנו ולקדם את העסקים שלהם. אבל המשוואה הזאת הרסנית, מניפולטיבית ופשוט לא נכונה.
"מה הדרך הטובה ביותר להשקיע בלקוח אם לא לעזור לו לקדם את העסק שלו ולהביא רעיונות שנבחרים להיות הטובים ביותר? איך אפשר להשקיע בו בלי קריאייטיב פורץ דרך שכל התעשייה מכירה בערכו? בכל העולם, תחרויות הן המדד הטוב ביותר לקבוע איכות של תוצר. לסרטים יש את האוסקר. למוזיקה יש את הגראמי. לתיאטרון יש את הטוני. אפילו להיי טק יש תחרות (ובאמת איך קובעים איזו חברת הזנק טובה יותר?) ולנו בפרסום בישראל יש את הקקטוס. התחרות היחידה שמודדת טיב של קריאייטיב ורעיונות".
עוד הוא כותב: "איזה מסר אנחנו מעבירים לעובדים שלנו כשאנחנו, הלכה למעשה, פוחדים להתחרות אחד בשני? ואני מתכוון לתחרות על התוצר שלנו ולא על הכסף והגודל במדיה. האם מישהו עצר ושאל כיצד הדור הבא של הענף הזה יצליח לגייס את האנשים הכי יצירתיים ללא היכולת לתת לרעיונות ולכשרון שלהם במה, הכרה והוקרה?
"קל להגיד ללקוחות שלנו "תהיו אמיצים", אבל לטובת הענף שלנו - זה הזמן להגיד את זה לעצמנו. להפסיק להתלונן שהענף זה לא מה שהיה פעם, להפסיק עם ההחרמות, להפסיק עם התירוצים ולהפסיק עם הפחדנות כי אם יש משהו שהורג אותנו כענף - זו בדיוק האסכולה הזאת. אפשר לחזור ולהיות ענף מנצח, אבל קצת קשה לנצח כשאתה בוחר לא לשחק".
"אוסף של תירוצים שנועדו להסתיר את הפחד להפסיד"
ריבן, שמשרד הפרסום אדלר חומסקי, בו הוא משמש כסמנכ"ל קריאייטיב רושם הצלחה בשנים האחרונות הן בתחרות הקקטוס והן בתחרות האפי, כתב בפייסבוק: "למה צריך קקטוס? למה צריך אוסקר? למה צריך אמי? למה צריך גראמי? למה צריך תחרויות ודירוגים ואת מי זה משרת?
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
"ענף הפרסום הוא תחום יצירתי. כל המהות שלו יושבת על היכולת של אנשים מוכשרים ומנוסים למצוא את האסטרטגיה המדויקת ולספר את סיפור המותג באופן בולט זכיר ואפקטיבי; העבודות הכי טובות של המשרד שלי, ושל כל אחד בענף, אלה שעושות את העבודה הכי טובה ללקוחות, היו ויהיו תמיד אלה שנעשו על ידי אנשים עם הניצוץ הזה בעיניים. אני לא מכיר דרך אחרת לעשות עבודה טובה".
גם הוא לא חסך מהפורשים והמחרימים את דעתו על הבחירה שלא להתמודד. לדבריו: "צריך להגיד את האמת, הסיבות שמשרדים מציגים לפרישה מהקקטוס הן אוסף של תירוצים שנועדו להסתיר את הסיבה היחידה שבגללה הם לא משתתפים - הפחד להפסיד. אף אחד לא רוצה להיות במקום הזה שעבודה של משרד מתחרה מקבלת ציון גבוה יותר. כל משרד עושה את החישובים לפני הקקטוס ומעריך מה יהיה מצבו. הבעיה היא שההסתכלות צרת האופקים והאינטרסנטית הזאת פוגעת בסופו של דבר בכל התעשייה ומנסרת את הענף שהיא יושבת עליו".
עוד הוא מוסיף, כי "גם השנה, כמו בכל שנה הוזמנו כל נציגי המשרדים לדיון באיגוד הפרסום על מבנה הקקטוס ושיטת השיפוט. לכולם ניתנה ההזדמנות לשבת ולהשפיע על התחרות ולהגיע למצב של הסכמה. לצערי רוב המשרדים בחרו שלא להגיע. אפשר וצריך להיפגש ולהגיע להסכמות שיביאו להשתתפות של כולם בקקטוס. אין סיבה שזה לא יקרה".
יש שיאמרו שזהות הכותבים - פולצ'ק וריבן - אינה מקרית. ההסבר בשוק הפרסום הוא שבקבוצת פובליסיס חשים מעין חובה מצפונית לאיגוד הפרסום שעיכב את מועד תחרות הקקטוס על מנת שיוכלו להשתתף ומצידו של ריבן מדובר בתמיכה באמיר גיא, יו"ר איגוד הפרסום - שותף באדלר חומסקי.
- 3.סתם מישהו 02/08/2018 13:34הגב לתגובה זולא צריך להגיד יותר מזה. מבין את אלה שמחליטים לא להשתתף. תחרות פוליטית ולא קראיטיבית
- 2.טקסס 01/08/2018 16:17הגב לתגובה זונכון, תחרות באמת צריכה להוציא ממך את הטוב ביותר. אבל כשאתה ומשרדים נוספים עובדים ללא הפסק יומם וליל על קריאייטיב, ובסוף רואים שמה שלקח מקום ראשון זה מודעת איפה אפי (לדוגמא) - אתה מבין שזה לא הפורמט שיוציא ממך את הטוב ביותר. כבר אין זוכה שהמנהל קריאייטיב מציג את המודעה שלו לצוות ואומר: "תעשו לי משהו יותר טוב מזה". וכשהאתגר תלוי במשתנים אחרים שלא יושבים על קריאייטיב, הוא לא אתגר. סתם טקס (עם הפקה בזבזנית, אווירה מפוהקת וקולה בלי גזים).
- די 01/08/2018 16:48הגב לתגובה זואיזה מודעת איפה אפי?! כל הזכיות שנה שעברה בקקטוס היו מוצדקות ביותר (כנס לאתר ותבדוק). נכון, יש פה ושם איזה סטייה כמו שיש בכל פסטיבל בעולם, כולל הזיות באוסקר. זאת לא סיבה לא להשתתף
- 1.א.ב. 01/08/2018 12:55הגב לתגובה זומקאן הפסידו באפי. למקאן אין סיכוי בקקטוס. מקאן מחרימים. סוד מדינה זה לא.
- יורם 01/08/2018 17:21הגב לתגובה זואני דווקא חושב שלמקאן יש כמה עבודות מאוד יפות לקקטוס, יכול להיות שאדלר יקחו אבל מקאן עובדים יפה
- money talks and bullshite walk (ל"ת)פרסמן פינת פולצ'ק 02/08/2018 13:17
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
