סקר

נוימן ושלמה שרף - קבלו: מחצית מחובבי הספורט חושבים שהפרשנים אינטרסנטים

46% העלו אסוציאציות שליליות כלפי פרשנים, ורבע מאמינים כי רמתם נמוכה. סקר שערך אתר הספורט Kick חושף מה אנחנו באמת חושבים עליהם
אלכסנדר כץ | (4)

על מה אתם חושבים כשמדברים איתכם על פרשני ספורט? סקר חדש של אתר שיתוף הגולשים בתחום הספורט Kick, שהגיע לידי אייס, קובע כי לחלק גדול מחובבי הספורט עולה אסוציאציות שליליות בהקשר זה.

הספורט הישראלי הפופולארי לא מצליח לרשום הצלחות יוצאות דופן בזירה הבינ"ל, וענפי הספורט הבכירים - כדורגל וכדורסל, חווים מפחי נפש. בשנים האחרונות גם גוברת הביקורת על איכות השידור - למשל בערוץ 1, ושל איכות הפרשנות, כשדני נוימן מערוץ 1 עומד בראש המבוקרים. מספיק להציץ בטוקבקים באתרי הספורט, בקבוצות ההיתוליות בפייסבוק שהוקמו כדי ללגלג על השדרנים והפרשנים, או למשל בטורים של שלמה מן בהעין השביעית, כדי להבין שהמצב בתחום הפרשנות, לא שונה מאד ממצבו של הספורט הישראלי.

ובמה מתמקדת הביקורת? הסממנים הבולטים בשיח הזה הן התחושות של חובבי הספורט כי השדרנים לא מקוריים, לא מקצועיים דיים וחברי פאנלים - גם בטלוויזיה וגם ברדיו - מונעים מאינטרסים ומקשרים אישיים, ולעתים אף תורמים בעצמם לאווירה האלימה בספורט הישראלי, בחילפי הצעקות בינם לבין עצמם. בקיצור, מצבם של פרשני הספורט בישראל לא מזהיר כלל.

ב-1 בדצמבר קיים מכון הסקרים רושינק בבעלותו של אושיק רושינק, סקר אינטרנטי בקרב 502 נשאלים באוכלוסייה היהודית הבוגרת דוברת העברית בישראל, על סוגיית פרשני הספורט. סטיית התקן בסקר שבוצע עבור אתר kick, עומדת על פלוס-מינוס 4.3%.

"אינטרסנטים, משעממים"

מהסקר עלה כי האסוציאציות השכיחות ביותר שעלו בהקשר לפרשנות הספורט, הייתה "רמה נמוכה", "קשקשת", "אינטרסים", "צעקות" ו"משעמם". בסך הכל, כ-46% מחובבי הספורט העלו באופן ספונטני אסוציאציות שליליות כלפי פרשני הספורט, לעומת פחות מ-4% שהעלו הקשרים חיוביים.

כמו כן, מרבית הנשאלים הסכימו באופן מסוים עם הטענה כי רמת פרשני הספורט בישראל, נמוכה, וכי הם עצמם, חובבי הספורט, מסוגלים לפרשן אירוע ספורטיבי לא פחות טוב מהפרשנים.

44% מחובבי הספורט מרגישים במידה רבה או במידה מוחלטת שיש פרשני ספורט רבים בטלוויזיה וברדיו, שהפרשנות שלהם נגועה באינטרסים ושהם אינם תמיד מביעים דעה נקייה ואובייקטיבית. מנגד, 30.4% מסכימים עם טענה זו בצורה חלקית, והיתר בצורה מועטה או כלל לא.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בסוף אוגוסט עלה לאוויר אתר תוכן הגולשים Kick שמציע לחובבי הספורט, לשמש פרשנים בעצמם. הגולשים מוזמנים לכתוב טורים, פרשנויות, ניתוחים ודעות, הנערכים ומשובצים באתר על ידי עורכים מנוסים מתחום תקשורת הספורט.

עם השקתו החל גם שיתוף פעולה עם אתר ynet במסגרתו חלק מהתכנים אף מועלים באתר מבית ידיעות אחרונות. מאז השקתו, התקבלו במערכת האתר כ-2,000 טקסטים שנכתבו על ידי כ-500 גולשים שונים. בחודש השלישי להשקתו זכה Kick ל-232 אלף ביקורים ייחודיים, 541 אלף כניסות וזמן הביקור הממוצע שעומד על יותר מ-6 דקות.

מוני ברוש, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת התקשורת אימג'ין מדיה, שהקימה את האתר, מסביר כי "האתר הפך מהר מאוד למקום בו אוהדי וחובבי הספורט מוכיחים בכל יום שהיכולת לעניין, לרגש, להצחיק ולרתק בכתיבה וניתוח אירועי ספורט אינה נחלת הגופים המסורתיים בלבד, וכי באינטרנט הישראלי מסתובבים אלפי חובבי ספורט בעלי ידע, הבנה ויכולת כתיבה וניתוח ספורטיביים שלא נופלים מאלה של הפרשנים המקצועיים".

לדבריו, "הבמה של Kick מאפשרת לחובבי הספורט להפסיק להתלונן על פרשני הספורט ולהוכיח כי הם מבינים לא פחות. היינו כותבים שהאוהדים בעצם 'מדברים במגרש', אבל את הקלישאות נשאיר לפרשני הספורט המקצועיים".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שלמה שרף-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 11/12/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    א 10/12/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    יושבים נימני ושרף ביציע העיתונות, שניהם מרוויחים ממכירת שחקנים איך הם בכלל יכולים לפרשן שחקנים אחרים באופן אובייקטיבי?
  • 2.
    אייל 10/12/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    אין פרשן ספורט אמיתי וטוב, וזה מאד עצוב
  • 1.
    טלעד 10/12/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.