
מסכמים מסע בחירות: "ארתור פינקלשטיין הפך ללוזר שעשה כל טעות אפשרית"
שעון החול בורר את גרגיריו האחרונים ומסע הבחירות של מפלגות ישראל לכנסת ה-19 תכף בא על סיומו. רגע לפני שיורד המסך על הסרטונים הויראליים, הממים בפייסבוק ומודעות החוצות הגיע הזמן לסכם את פעילותם של הקמפיינרים מאחורי הקלעים.
אדם פולצ'ק, סמנכ"ל הלקוחות בפובליסיס ישראל מספק לנו את תמונת המאקרו ומגדיר את נתניהו כ"כוכב של מערכת הבחירות". לדברי פולצ'ק, "המהלך המקדים שלו (האיחוד עם ישראל ביתנו) קבע במובנים רבים את האג'נדה וכל המפלגות האחרות התכתבו איתו. כן יושב עם ביבי, לא יושב עם ביבי, ביבי רע, ביבי טוב. ביבי ביבי ביבי...".
ברמת המסרים אומר פולצ'ק: "התוצר המשעמם ביותר של הבחירות היה השלטים של החצי חצי - חצי נגטיב וחצי פוזיטיב. היה נדמה שכולם עובדים עם אותו פרסומאי והתוצאה היא שהשלטים היו לא זה ולא זה - כולם דומים אחד לשני וללא כל משמעות. מהלך האיחוד של הליכוד וישראל ביתנו שהתחיל כצלש והפך כנראה לטרש הוא המשמעותי ביותר וכנראה גם ההרסני ביותר. הוא יוביל לממשלה של שברי מפלגות ולחוסר יציבות שלטונית בעוד שהיה אמור להביא בדיוק את ההיפך".
פולצ'ק מציין לטובה 2 מהלכים ממסע הבחירות החולף: "הראשון הוא של נפתלי בנט, אבל לאו דווקא בגלל כמות המנדטים שהוא כנראה יביא, אלא בעיקר לאור היכולת המופלאה שלו להסתיר את הבעייתיות המאוד גדולה של הרשימה שלו ובכך לאסוף קולות מתונים, מהמרכז ושמאלה, שהלכו שבי אחרי האיש הערכי מהסיירת".
"השני, הוא מוסיף ואומר, "שהוא בעיניי המהלך המדויק ביותר, היה דווקא של מופז. החבר'ה שעבדו איתו היו היחידים שהצליחו ליצור תדמית ברורה לאדם אפור שנתפס כחסר חוט שדרה ומזגזג ולהפוך אותו למעין אנטי גיבור אנטי פוליטיקאי, שיש מעטים מסוגו כיום. שווה בהחלט שני מנדטים".
"ארתור פינקלשטיין הפך ללוזר שעשה כל טעות אפשרית"
על אחד מהיועצים האסטרטגיים המובילים בהיסטוריה הפוליטית של ישראל אומר פולצ'ק: "חוסר ההצלחה של ארתור פינקלשטיין העביר אותו ממצב של אסטרטג על שאי אפשר לעמוד בפני תחבולותיו ללוזר שעשה כל טעות אפשרית תוך חודשיים. יותר מהכול אולי ההישג הכי גדול של הבחירות האלה הוא סיומו של עידן ארתור פינקלשטיין בחייה של המדינה הזו. מערכת הבחירות קרובה לסיומה והתחושה היא שאף מפלגה לא הצליחה ללכד תחתיה מסר כולל המכיל בתוכו תמונה מלאה של מענה הולם ל "רוב הישראלי הדומם". במובן זה אנחנו יותר סקטוריאליים, יותר מרוכזים בעצמנו, פחות קשובים לאחרים ובעיקר המילים - שלום - הסכם - עתיד בטוח לילדינו - לא נשמעו כאן כמעט בכלל. בסוף, אני נשאר עם תחושה מטרידה. האם לילד שלי צפוי עתיד טוב יותר? לא בטוח. כנראה שלא".
במדיה החברתית: "עילגים במקרה הטוב, מביכים במקרה הרע"
בגזרת המדיה החברתית פנינו ל-theysay בבעלותה של לירון בן ארי. לדברי מנהל הקריאטיב של theysay - יאיר קיבייקו "היה חסר בעיקר קריאטיב רציני. רוב המסרים עברו בצורה עילגת במקרה הטוב, ומביכה במקרה הרע". קובייקו מציין לטובה את קמפיין "שמאלנים הביתה" של מרצ, שהיה "הפוך על הפוך מעניין".
"גם הסרטון של נפתלי בנט, שניסה להעביר את החזון שלו בצורה נעימה ומשעשעת עם סטופ מושן, היה יעיל. המפלגות הגדולות אכזבו בענק, וחוץ מניסיונות השמצה הדדיים וחסרי מעוף, לא היה שום דבר מעניין. אף מפלגה לא עשתה פעילות רשת בפייסבוק, ועדיין 'חשו את עצמם אובאמה' רק כי פתחו עמוד. את הדברים הקריאטיביים היחידים עשו דווקא אנשי הרשת והמימים, שלא הפסיקו להעלות תמונות וסרטונים מצחיקים ומגחיכים, שבחלקם גרמו לך באמת לחשוב למי אתה הולך להצביע".
על האפקטיביות בהתאם לגודל המפלגה והתקציב אומר קיבייקו: "יש כאן בעיקר בזבוז כספים מביך. דוגמה טובה היא
- 8.רק הליכוד היא המפלגה החברתית שתוביל את המדינה (ל"ת)אבי 22/01/2013 00:48הגב לתגובה זו
- 7.עמית 21/01/2013 17:37הגב לתגובה זומוחקים וחוסמים אותי, בגלל ששאלתי שאלה לא מתחנפת ומתרפסת בפני הוד כבודה של המועמדת, אני מבין שהם חיים במאה שעברה. אצל בנט שאלתי ועיצבנתי, ולא נחסמתי. מישהו שם מבין ששאלות קשות זה דבר שככה או אחרת יישאל, ושאי אפשר יותר להשתיק אזרחים בפלטפורמה ציבורית. עוד מתבררת החשיבות של "אבנגליסטים", אנשים עם פאי ותשוקה לתנועה שלהם. לשמאל יש הרבה כאלה, ולליכוד יש 3 שאני מכיר. הם יעילים בתשובות וספיגת אש.
- אני 22/01/2013 14:14הגב לתגובה זוהמפלגות שבחרת בחרו בשרלטנים, אין דרך אחרת לתאר את אותם אנשי מקצוע
- 6.ג'וני 21/01/2013 14:55הגב לתגובה זואדם פולצ'ק החליט שפינקשלטיין לוזר. זה באמת יכול לקרות רק באייס.
- 5.ארתור 21/01/2013 14:37הגב לתגובה זומחר הוא כבר יקבל את זה בכתב
- 4.נגב את הנזלת לפני שאתה מעביר ביקורת על ארתור (ל"ת)סופר נאני 21/01/2013 14:19הגב לתגובה זו
- 3.חגי 21/01/2013 13:50הגב לתגובה זואיזה כף לקרוא כתבה שמתחילה בשעון החול בורר את גרגיריו...לייק גדול
- 2.אחת שיודעת... 21/01/2013 13:14הגב לתגובה זואז שידאגו למקום העבודה שלהם ושלא יבלבלו לנו את השכל!!!
- 1.שיר 21/01/2013 12:51הגב לתגובה זו1. יואילו נא שני המרואיינים לספר עם מי הם או המשרדים שלהם (על השלוחות השונות) עובדים במסגרת הבחירות. בסיסי. 2. ארץ נהדרת לא צמחה מ"ויראליות". שטויות. היא צמחה והפכה לאישיו ביום שעלתה במאקו בקמפיין בשווי הסטרי ואת החשיפות לסאטונים השיגו בתשלום.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.