וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: טסלה עלתה 1.3%, אמזון הוסיפה 0.6%

הפד' פרסם הערב את פרוטוקול הישיבה האחרונה. בואינג השילה 1.3%. טבע עלתה 0.7% במסחר תנודתי. ליפט צנחה 10.7% והשלימה התרסקות של 34% מההנפקה לפני כשבועיים. תשואות האג"חים ירדו
עמית נעם טל | (6)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.7%, כאשר הורגש שוני רב בין המדדים. ברקע למסחר, החלטת הריבית באירופה ופרסום פרוטוקול הישיבה האחרונה של הפד' השפיעו על הסנטימנט. נציין כי בדומה לימים האחרונים, מחזור המסחר היה נמוך במיוחד.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%    

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נסגרה בעליות של 0.7% וריכזה עניין לאחר שנפלה אמש ב-3.2% לשפל קרוב ל-16 חודשים. טאואר (סימול:TSEM) עלתה  ב-0.7% לאחר שהשילה אמש 1% מערכה. פריגו (סימול:PRGO) הוסיפה 0.9% לאחר שאיבדה אמש 1.5%.

ברקע להורדת תחזית הצמיחה העולמית אמש ע"י קרן המטבע העולמית (IMF) והחששות מהאטה כלכלית בעולם, הודיע הבנק המרכזי באירופה כי הוא מותיר את הריבית באיחוד האירופאי ברמה אפסית "לפחות עד סוף 2019". "הסיכונים לכלכלה האירופאית ממשיכים להיות מוטים כלפי מטה", טען היום יו"ר הבנק, מריו דראגי. יחד עם זאת דאגו בבנק להבהיר כי "הסיכויים למיתון בהמשך השנה נמוכים". דראגי הוסיף כי הבנק בוחן כעת את ההשפעות של הריבית השלילית על סקטור הבנקאות, ובודק האם צריך לבצע פעולות שימתנו את ההשפעה השלילית על סקטור הבנקאות (לכתבה המלאה).

הפד' פרסם הערב את פרוטוקול הישיבה האחרונה שנערכה בחודש שעבר (לכתבה המלאה). כזכור, הבנק הודיע כי הוא מתכנן לסיים את תהליך צמצום המאזן באוקטובר הקרוב, ולהתחיל בשינוי תמהיל האחזקות לאחר מכן. בנוסף, הבנק חתך את צפי העלאות הריבית לשנתיים הקרובות, וכעת הוא צופה 0 העלאות ריבית במהלך 2019 והעלאת ריבית במהלך 2020 (לכתבה המלאה). נציין כי בשווקים מעריכים בסבירות גדולה כי הבנק יחל להוריד את הריבית כבר במהלך 2019.

התשואות בשוקי האג"ח ירדו הערב, כאשר עקומת האג"ח ממשיכה להיות הפוכה בטווח של 1-7 שנים. התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת כעת על 2.47%, התשואה לתקופה של 5 שנים עומדת על 2.27%, והתשואה לתקופה של שנה נסחרת ברמה של 2.41%.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים לצרכן שפורסם היום ממשיך להצביע על ירידה בקצב האינפלציה. מדד הליבה עלה בחודש האחרון ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.2%, ונזכיר כי המדד אכזב גם בחודש הקודם. בחישוב שנתי, האינפלציה בארה"ב ירדה לרמה של 2%. המדד הרגיל (בלי ניכוי של מחירי הנפט שזינקו) עלה ב-0.4%.

במרכז

סקטור הבנקאות עמד הערב במרכז ברקע להודעת הבנקים המרכזיים, וברקע לירידות החדות שנרשמו אמש בסקטור. נוסיף כי המנכ"לים של הבנקים הגדולים העידו הערב בפני הקונגרס. בהקשר זה נציין את מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), מניית גולדמן זאקס (סימול:GS), ג'יי פי מורגן (סימול:JPM), סיטי בנק (סימול:C) ומורגן סטנלי (סימול:MS).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    השוק ימשיך לשבור שיאים למעלה (ל"ת)
    בראל 10/04/2019 23:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    100 10/04/2019 16:28
    הגב לתגובה זו
    לא ממושמעים....סופה של האימפריה קרוב מהרבה מובנים!!!! נקווה שלא באסונות ומלחמות חלילה..
  • איך בדיוק ארה"ב אמורה להעלם .באיזה סרט אתה חי אדוני ? (ל"ת)
    ציפורה 10/04/2019 21:35
    הגב לתגובה זו
  • לציפורה ערב טוב. 10/04/2019 21:57
    נראה לי שפיספסת את המידע והמסר..לגבי הסרט? זהו סרט נפלא על אושר ועושר ומשפחה ענקית ואוהבת ואלפי חברים ועוד ועוד..
  • 1.
    השוק בגרך למטה או לשבירת שיא? (ל"ת)
    בקיצור העסק לא ברור 10/04/2019 16:08
    הגב לתגובה זו
  • שאל את דב שהוא למעשה עכבר!!!!!!! (ל"ת)
    בני בום בום 10/04/2019 19:30
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: