עדי צפדיה מנכל גילת
צילום: גילת

גילת עם הזמנות נוספות בהיקף של מעל 13 מיליון דולר

מתחילת השנה דיווחה החברה על הזמנות בהיקף של מעל 43 מיליון דולר
רוי שיינמן | (3)

גילת רשתות לוויין  גילת 2.34% גילת (US) הודיעה כי זכתה בהזמנות מצטברות בהיקף של למעלה מ-13 מיליון דולר ממספר מפעילות לוויין להרחבת רשתות התקשורת הלוויינית הגלובליות שלהן, באמצעות פלטפורמת ה-SkyEdge IV של גילת הפועלת במספר מסלולים ומאפשרת ריבוי שימושים ומינוף התאימות עם מודמים בפלטפורמת SkyEdge II-C.

החברה ציינה כי ההזמנות הינן הזמנות המשך הנובעות מהשותפויות האסטרטגיות שנרקמו עם בחירת פלטפורמות ה-SkyEdge של גילת על ידי מפעילות לוויין מרכזיות. פלטפורמות ה-SkyEdge ממלאות תפקיד מרכזי ביכולת לאפשר קישוריות בטיסה, תקשורת ימית, תמסורת סלולרית ושירותי נתונים נייחים.

"אנו רואים ביקוש הולך וגובר לפלטפורמות ה-SkyEdge של גילת בעת בה מפעילות לוויין מרחיבות את הרשתות שלהן ומספקות מגוון רחב יותר של יישומים למספר הולך וגדל של משתמשים", אמר חגי כץ, סמנכ"ל שיווק ומוצרים בגילת. "עם SkyEdge IV, למפעילות לוויין יש את היכולת להתרחב בקלות בהתבסס על צורכי הקיבולת של לווייני VHTS ו-NGSO בזמן אמת, להרוויח מתאימות לאחור עם מודמי SkyEdge II-c וליהנות מהמעבר החלק ביותר לענן ול-5G NTN בעתיד."

לרבעון הרביעי של 2023 החברה דיווחה על הכנסות של 18.8 מיליון דולר, גידול של כ-78% ביחס לכ-10.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר לרווח נקי קל של 715 אלף דולר בהשוואה להפסד נקי של כ-956 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה עמד בסוף הרבעון על כ-3.8 מיליון דולר (20.3% מההכנסות), עליה של כ-36% ביחס לכ-2.8 מיליון דולר (26.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה מעבר לרווחיות של כ-1.3 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-180 אלף דולר ברבעון האחרון של 2022.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    dw 02/04/2024 15:31
    הגב לתגובה זו
    הפעם בטחוני אמריקאי, בהיקף 12M$
  • 1.
    אילון מאסק 02/04/2024 08:41
    הגב לתגובה זו
    ואז יחשבו מסלול מחדש
  • dw 02/04/2024 11:48
    הגב לתגובה זו
    הציוד של גילת אמור לתמוך בכמה שיטות ומכאן ציפיות הצמיחה העתידיות שלהם. משקיעי ונושי חלל למשל סבורים שיהיה שימוש בלויין עמוס 17 האמור לשרת מדינות באפריקה. yes של בזק צפויה להמשיך להיעזר בלויין עד 2026 ואז לעבור לסיבים, כי אנחנו מדינה קטנה וצפופה. אין פה את המרחקים העצומים של אפריקה.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.