חנן פרידמן טראקנט
צילום: יחצ

טראקנט בהסכם להפצת מערכת מיפוי של PTV Group - קופצת 7%

מערכת המיפוי מיועדת לגופים, אתרים ואפליקציות העושות שימוש בשירותי מיפוי מקוונים, לאופטימיזציה של תכנון נתיבי תנועה, סנכרון לוחות זמנים של תנועה ועבודות בכבישים, מערכת מיפוי וחישוב נתיבים הייעודית למשאיות ואוטובוסים

דור עצמון | (3)
נושאים בכתבה טראקנט

חברת טראקנט 2.61% העוסקת בפיתוח מערכת לאופטימיזצית פעילות תחבורה יבשתית, חתמה על הסכם עם PTV Group להפצה בלעדית (Reseller) בישראל של מערכת המיפוי של PTV Group עבור גופים, אתרים ואפליקציות העושות שימוש בשירותי מיפויי מקוונים, לאופטימיזציה של תכנון נתיבי תנועה, סנכרון לוחות זמנים של תנועה ועבודות בכבישים, מערכת מיפוי וחישוב נתיבים הייעודית למשאיות ואוטובוסים. שירותי מערכת המיפוי של PTV יוצעו על החברה באמצעות שילובה בפלטפורמת טראקנט.

חברת PTV Group מספקת פתרונות תוכנה ושירותי ייעוץ, לרבות מיפוי מקוון, בתחומי תחבורה והלוגיסטיקה ללקוחות בלמעלה מ-120 מדינות, לניהול תעבורה חכם ואופטימיזציה של תחבורה. משרדה הראשי של PTV Group הינו בגרמניה והיא מעסיקה כ-900 עובדים ברחבי העולם.

ל-PTV Group שני בעלי מניות מהותיים Porsche Automobil Holding SE וקרן ההשקעות הבינלאומית Bridgepoint. ההסכם הינו לתקופה ראשונית של שלוש שנים וניתן להארכה בכל פעם לשנה נוספת, אלא אם צד הודיע על סיומו בהודעה של 3 חודשים מראש. זכות ההפצה הבלעדית של החברה בישראל כפופה לעמידה ביעדי מכירות שנתיים שנקבעו בהסכם.

ככל שלא תעמוד החברה ביעדים שנקבעו, יבחנו הצדדים את המשך תוקף הבלעדיות וכן את הארכת ההסכם מעבר לתקופה הראשונית של שלוש שנים. פעילות השיווק של החברה תבוצע על חשבון החברה, בתיאום ואישור מראש של PTV Group.

מניית טראקנט עלתה ב-18% מתחילת השנה (לאחר צניחה של 86% ב-2022) למחיר של 2.1 שקל המבטא שווי שוק של 41 מיליון שקל.

חנן פרידמן מנכ״ל החברה: "טראקנט מרחיבה את השימוש במערכת ומתחילה למכור שירותים נוספים אשר נמצאים בבסיס הטכנולוגיה שלנו על מנת להגדיל את הכנסות החברה. מדובר בשוק המוערך בכמה מיליוני דולרים בישראל ונשלט על יד גוגל Maps, הייחודיות שלנו הוא לתת פתרון מיוחד לציי רכב כבדים, משאיות ואוטובסים, שיוכלו להשתמש במידע במקצועי שאינו קיים בגוגל".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שולתתתתת1 02/02/2023 00:01
    הגב לתגובה זו
    נמתן לדוח השנתי מה היו ההכנסות ב 2022
  • 2.
    אין הכנסות וספק שיהיו (ל"ת)
    שמיליק 11/01/2023 14:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חנן לכלא 11/01/2023 13:58
    הגב לתגובה זו
    המנכ"ל מנסה להריץ את המניה. לברוח.
חנן פרידמן צילום אורן דאיחנן פרידמן צילום אורן דאי

ציון דרך לבורסה הישראלית: בנק לאומי הגיע ל-100 מיליארד שקל

במחזור של יותר ב-200 מיליון שקל השווי של לאומי עוקף את ה-100 מיליארד שקל, החברה הראשונה שעושה זאת בבורסת תל אביב

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה לאומי

מניית בנק לאומי לאומי 2.27%  מציינת ציון דרך היסטורי בשוק המקומי - שווי שוק של 100 מיליארד שקל. נכון לכתיבת השורות השווי עקף את ה-100 מיליארד שקל רף סמלי שמציב את לאומי ראשון ברשימה של חברות שמגיעות לשווי השוק המשמעותי. זה רגע שממסגר לא רק את התקופה האחרונה שהייתה חיובית במיוחד לבנקים, אלא גם את שינוי התפיסה כלפי מערכת הבנקאות הישראלית כשכבת היציבות של השוק המקומי.

המניה רשמה שנתיים פנומנליות. חרף המלחמה, מניית לאומי עלתה ביותר מ-160% בשתיים האחרונות ובכ-57% מתחילת השנה. ברקע העליות, מכפיל ההון קפץ לכ-1.5, גבוה משמעותית מהמכפיל ההיסטורי שנע סביב 0.7-0.8. עם זאת, השורה הפיננסית תומכת בשווי. ב-2024 רשם לאומי רווח נקי של 9.8 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 16.9%, והציב יעד לרווח נקי של 9-11 מיליארד שקל בשנים 2025-2026 עם תשואה להון של 15-16% בשנה, לצד חלוקת הון משמעותית לבעלי המניות.

גם בדוחות האחרונים נראית המשמעת התפעולית שמחזיקה את התזה. ברבעון השני דיווח לאומי על תשואה להון של 15.9% ויחס יעילות של 27%, וחילק לבעלי המניות 50% מהרווח, אחרי שבנק ישראל אישר לבנקים להגדיל את החלוקה הודות ליציבות שהראתה המערכת גם בתקופות אי הוודאות של המלחמה.

מול החברות האחרות, ההבדל ניכר בשווי השוק. בנק הפועלים נסחר בשווי של כ-88 מיליארד שקל, גם הוא לאחר ראלי חד בבנקים. מתוך 5 הבנקים הגדולים, 4 ממוקמים ב-7 הגדולות מבחינת שווי שוק בבורסה. זה משקף לא רק גודל, אלא גם הערכת שוק לאיכות תיק, ליעילות ולמדיניות ההון.

ההשבחה של חנן פרידמן

מאז כניסתו של חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל בנובמבר 2019, אז החליף את רקפת רוסק עמינח, שווי השוק של בנק לאומי עלה מכ-30 מיליארד שקל לכמעט 100 מיליארד שקל, עליית שווי של כ-70 מיליארד שקל בתוך שש שנים, המשקפת תשואה שנתית מצטברת של כ-22% רק מעליית השווי. בנוסף, הבנק חילק דיבידנדים בתשואה של כ-4% (למעט 2020 שנת הקורונה). פרידמן, ששימש קודם לכן כיועץ המשפטי הראשי וכראש חטיבת האסטרטגיה, החדשנות והטרנספורמציה של הבנק, הגיע מרקע משפטי וניהולי עשיר שכלל תפקידים בקבוצת הראל ובמשרד ליפא מאיר. מאז כניסתו הוא הוביל שינוי עומק בלאומי, מהתייעלות תפעולית ודיגיטציה נרחבת שתרמו לעלייה ברווחיות ולמיצובו כבנק הגדול בישראל.

עמיקם בן צבי
צילום: אייל פישר

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.73%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.