שלמה רודב בזק
צילום: דוברות בזק

עסקת סרצ'לייט-פורר: רכישת בזק תושלם עד סוף החודש

חברת בי-קום המחזיקה בבזק הבהירה כי בכוונתה לסיים את העסקה עד ה-31.10, לאחר שביום חמישי האחרון הבורסה לניירות ערך נתנה אישור עקרוני להעברת השליטה לסרצ'לייט; מניית בזק עולה בלמעלה מ-2%
ארז ליבנה | (8)

חברת בי קומיוניקיישנס -0.49% , בעלת השליטה ב בזק -0.8% הודיעה כי להערכתה עד סוף החודש תושלם עסקת מכירת בזק לחברת סרצ'לייט. לפי הדיווח שניתן לבורסה, המועד המתוכנן להשלמת העסקה הוא ה-31.10. המשמעות פשוטה – לאחר תקופה קשה במיוחד, חברת התקשורת הגדולה צפויה לעבור לידיים חדשות. המניה קופצת ב-2.2%

 

נזכיר כי אינטרנט זהב בעלת השליטה בבי קומיוניקיישנס נכנסה להליך של הסדר חוב בתחילת השנה, כשבמקביל לה הרעה גם בבי קומיוניקיישנס על רקע החולשה בבזק - חולשה שמיוחסת לעסקים השוטפים וכן למחיקות חד פעמיות גדולות שגרמו להפרה של אמות מידה פיננסיות בחברת אינטרנט זהב ויצרו כדור שלג של בעיות.

סרצ'לייט וקבוצת זאבי התמודדו על רכישת השליטה בבזק, כאשר מחזיקי האג"ח תמכו בסופו של דבר בהצעת סרצ'לייט שמבטאת מחיקה של קרוב ל-50% מהחוב. 

ההודעה של בי קומיוניקיישנס על עיתוי סגירת העסקה היא הערכה בלבד, אם כי לא סביר שהחברה תעריך בלי שיש בידיה סיבות מוצקות. בשלב זה נראה שהאישור העיקרי שהחברה עדיין מחכה לו הוא אישור ממשרד התקשורת, כשבשלב הבא מחזיקי האג"ח יצטרכו לאשר באופן סופי את ההסדר. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אנונימי 29/10/2019 12:40
    הגב לתגובה זו
    לדעתי הנייר מתחמם לפני טיסה כלפי מעלה
  • 6.
    אריה ריינהולד 07/10/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שבזק תגיע תוך שנה וחצי ל500 הבעלים החדשים עשו את עסקת חייהם מכרו להם מכרה זהב במחיר נחושת
  • 5.
    אברהם 06/10/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
    אני ממש לא מבין לפני שנתיים בזק ניסחרה בשער של 810. כיום בזק ירדה ב 2 מיליארש שקל בחוב נטו , בזק ביצעה התייעלות וצימצמה כ 2000 עובדים. בזק צימצמה שיטחי משרד ואף עברה למשרדים זולים יותר ולמרות כול זאת נסחרת בשער של רבע מלפני שנתיים 230 נקודות.
  • תשובה 06/10/2019 16:30
    הגב לתגובה זו
    האמת איפשהו באמצע - 810 תמחור יתר. 230 תמחור חסר. אל תשכח שעד לפני שנה בזק הייתה פרת דיבידנד ולאור כך משכה הרבה כספי מוסדיים בארץ ובחו"ל. כמו כן ריבוי כותרות שליליות (אלוביץ') ומחיקות חשבונאיות (רודב) לא הועילו.. ולהוסיף את המגמה הכללית של שוק התקשורת בארץ ושל הנטישה של קווי הטלפון הקווי. כיום בזק בפועל חברה גירעונית. אם ימשיכו שנה - שנתיים במגמה הנוכחית של הפחתת החוב ויחזרו לחלק דיבידנד אני מאמין שתוכל לחזור לשער של 450-500 תוך כשנתיים.
  • 4.
    יצחקי - כנסו 06/10/2019 14:02
    הגב לתגובה זו
    בהמשך לעובדה כי ייצגנו חברת השקעות גדולה בעשרות מונים מסרצלייט אז בהנהלה הבכירה בבזק כיוונו לסרצלייט . כאשר בתחילת המכירה סיידוף הציע 1.1 מיליארד שקל על אינטרנט זהב ומתוך בזק שכנעו אותו שהוא יפסיד עד שדחקו אותו החוצה. האחים נוימן הציעו קרוב למיליארד שקל על בי קומיוניקיישנס כמו גם גד זאבי , קרן יורק , ואלשטיין. שלא לדבר על הקרן שאנחנו ייצגנו. את כולם דאגו לנופף במסרים שקריים , מצגי שווא והפחדות מתוך הניהול הבכיר של בזק ושימי לב שמסכום של 1.1 מיליארד שקל בעבור 55% מניות אינטרנט זהב הביאו את המכירה לסרצלייט בסכום של 485 מיליון יקבלו 75% מחברת בי קומיוניקיישנס שזה 20% שליטה בבזק כאשר אלוביץ שלט בקושי ב 10% מבזק כאשר כול הכסף של סרצלייט מובטח באגחים של בי קומיוניקיישנס ואין להם סיכון בכלל. מאז תחילת המשא ומתן לפני שנתיים שער המנייה של בזק עמד על 805 ומאז בזק החזירה וירדה בחוב נטו מעל ל 2 מיליארד שקל שכן היא מרוויחה לפחות מיליארד שקל נטו בשנה ולמרות זאת היא נסחרת בשער של 225 כמעט רבע. כאשר כולם רואים שכול רבעון יורד החוב נטו ב 250 מיליון נטו. דרך אגב את כול ההפסדים האחרונים רשמו בשל הורדות
  • 3.
    יוני 06/10/2019 12:27
    הגב לתגובה זו
    דרושה בדיקה
  • 2.
    ערן 06/10/2019 11:32
    הגב לתגובה זו
    נותנים את השליטה בבזק במתנה וגם עושים תספרות של יותר מ50 אחוז באינטרנט זהב על חשבון החוסכים פשוט חסרי אחריות מחיקה של מאות מיליונים מכספי ציבור
  • 1.
    רו"ח 06/10/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    מחזקי האג"ח לא צריכים לאשר, הכל אושר, מחכים רק למשרד התקשורת.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.