רציו התרסקה ביותר מ-40%: בעלי העניין בשותפות מכרו מניות, "לצורכי מס"
מניית רציו מאבדת גובה במסחר בת"א. המניה אומנם פתחה בעלייה של עד 5% אבל החל משעות הצהריים החלה לאבד גובה במחזורים גדולים ולבסוף סגרה בירידה של 40.7% וריכזה מחזור עצום של 266 מיליון שקלים.
מדובר במחזור המסחר הגבוה אי פעם בנייר וגבוה ביותר פי כמעט 4 מהמחזור הגבוה ביותר שנרשם עד כה בנייר - מחזור שעמד על 77 מיליון שקלים). ב-4 ימי המסחר האחרונים רשמה רציו זינוק של כ-35% ובחודש האחרון זינקה המניה לא פחות מ-55%.
בעלי העניין ברציו ביצעו בשלושת הימים האחרונים (כולל היום) מכירה מתואמת של מניות השותפות בהיקף כולל של 23 מיליון שקלים כאשר כמחצית מהעסקאות בוצעו בבורסה והשאר מחוץ לבורסה. הגיאולוג של רציו, איתן אייזנברג, מכר 4.4 מיליון שקלים ונותר ללא אחזקות ישירות בחברה. המכירות בוצעו בטווח מחירים של 12.4 אגורות למניה (יחידת השתתפות) ועד 14.5 אגורות למניה.
צריך לציין כי ב-15 לדצמבר מימשו בעלי העניין ברציו אופציות שהיו ברשותם. ישעיהו לנדאו, בעל המניות הגדול בחברה, קיבל 50 מיליון יחידות ובימים האחרונים מכר את כל הסכום. בסה"כ מימשו ב-15 לדצמבר 605 מיליון אופציות כאשר מתוך זה 435 מיליון היו שייכים לרציו חיפושי נפט.
מכירת המניות מגיעה בדיוק בזמן בו אמורה הספינה העורכת את הסקרים הסיסמיים לעזוב את אזור הבדיקה. ב-29 בספטמבר דיווחו השותפות במבנה 'לוויתן' על התחלת הסקרים הסיסמיים 3D (תל מימד), זאת באמצעות הספינה הסייסמית Vanguard של חברת PGS. לפי הודעת השותפות הסקרים החלו ב-26 לספטמבר ואמורים היו להימשך כ-3 חודשים. לכן לפי הערכות, ביצוע הסקרים הסתיים או שצפוי להסתיים בימים אלו והנתונים יועברו לשלב הפיענוח שאף הוא אמור להימשך כחודשיים-שלושה.
מימושי כתבי אופציה שביצעו בעלי העניין ב-15 בדצמבר
מכירת מניות שמבצעים בעלי העניין בשלושת ימי המסחר האחרונים
שוויה של שותפות רציו עבר בימים האחרונים את המיליארד שקלים, זאת כאשר בקופתה נמצאים ע"פ הערכות כ-190 מיליון שקלים לפני הוצאות שרשמה ברבעון האחרון. אל החברה זרמו בשלושת החודשים האחרונים כ-136 מיליון שקלים ממימושים של כתבי אופציה המתווספים לסך של כ-55 מיליון שקל שהיו בראשותה בסוף הרבעון השלישי. מכך צריך להפחית את הוצאות השותפות ברבעון האחרון.
המניות נמכרו לצורכי מס
בשעה 16:30 שוחח יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו ואחד מבעלי העניין בה עם Bizportal ואמר, כי העליות במניה היו מהירות מכפי שחזו כולם ומימוש המניות נבע משיקולי מס לקראת סוף השנה. "ההחזקות שלנו היו שוות כבר למעלה מ-300 מיליון שקלים והמימושים שביצענו הם רק טיפה בים וזאת לאחר שרכשנו ממניות החברה רק לפני שבועיים כאשר מימשנו כתבי אופציה".
לנדאו הוסיף כי הוא עצמו לא מכר ממניות החברה וממה שידוע לו בעלי העניין הגדולים לא מתכוונים לבצע יותר מימושים. נציין, כי שותפות הגז, רציו יהש, נמצאת בשליטת לאנדלן השקעות (17.71%) של ישעיהו לנדאו, יאיר רוטלוי, ליגד רוטלוי ודוד רוטלוי ז"ל.
בעלת העניין השניה בגודלה בחברה היא רציו חיפושי נפט (5.53%) - הנמצאת בבעלות דלין (40%, הנמצאים בבעלות יאיר וליגד רוטלוי והעזבון של דוד רוטלוי), חירם לנדאו (40%), צבי צפרירי (10%) ואיתן אייזנברג (10%).
לא רק רציו יהש איבדה גובה היום, גם מניית שותפות זרח העוסקת בקידוחי נפט ב'צוק תמרור' שבים המלח מרכזת היום מחזור מסחר גדול ורשמה ירידה לאחר עליות חדות שנרשמו בימים האחרונים.
עוד בין מניות האנרגיה, ישראמקו יהש נחלשה לאחר שביומיים האחרונים רשמה עליות חדות בעקבות הודעת השותפות בקידוח תמר על חתימה על מזכר הבנות על חברת החשמל.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".