המספרים בחוץ: אפל רשמה גידול מזערי במכירות האייפונים - ותראו את התחזית

אפל הציגה מכירות של 74.8 מיליון אייפונים, מול צפי למכירות של 75.5 מיליון אייפונים
אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה אפל

ענקית הטכנולגיה אפל פרסמה הלילה, מיד לאחר סגירת המסחר, את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי הראשון של השנה. בשורה התחתונה אפל אמנם עקפה במעט את התחזיות עם רווח של 18.4 מיליארד דולר אך נתון מכירות האייפונים אכזב במעט ובהסתכלות קדימה לרבעון הנוכחי החברה כבר צופה ירידה בהיקף מכירות האייפונים.

התחזית שסיפקה אפל לרבעון הנוכחי (Q2 של אפל) עומדת על הכנסות של 50-53 מיליארד דולר, זאת מול תחזיות להכנסות של 58 מיליארד דולר.

אפל הציגה מכירות של 74.8 מיליון אייפונים, מול צפי למכירות של 75.5 מיליון אייפונים. עם זאת, הרווח למניה עמד על 3.28 דולר מול תחזיות לרווח של 3.23 דולר למניה.

המניה מאבדת 0.4% במסחר המאוחר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנשים פשוט נמאס להם ממכשירים מעצבנים (ל"ת)
    תום 27/01/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    yvgeny82 27/01/2016 08:27
    הגב לתגובה זו
    שכל החברות בעולם יהיו באכזבות כאלה. אתם אתר רכילותי ולא כלכלי אתם מבישים את עצמכם עם הטיות של נתונים וסילוף המציאות. הרי ידוע שהרבעון הבא של השנה שהוא הרבעון הראשון של השנה הוא רבעון עם מכירות יותר נמוכות לאפל כיוון שהכרזת האיפון היא מזה כמה שנים בספטמבר הרבעון האחרון שעכשיו פורסמו אליו הנתונים וגם הוא רבעון של חגים בארה"ב ובכל העולם שבוא קונים הכי רבה מתנות וביניהם גם איפונים. אז מן הסתם שברבעון הקרוב יהיו פחות מכירות מברבעון הקודם כך זה כל שנה אז אין כאן שום הפתעה. ההשוואה אם כבר אז כבר זה לרבעון המקביל של שנה שעברה כך עושים השווה בכל חברה ובטח ובטח באפל. ולהגיד שיש אכזבה כאשר הרווח למנייה רק עולה זה פשוט חרטות. תפרסמו נתונים של כמה שנים של רבעונים ותבינו שאפל היא לא סתם החברה הכי גדולה בעולם ולא סתם הכי רווחית לאורך הדרך!
  • 2.
    לכתב החמוד 27/01/2016 00:44
    הגב לתגובה זו
    אפל רשמה גידול מזערי בשורת הרווח ולא במכירות של האייפונים,שכאן היא פיספסה
  • 1.
    שעה00:32 יורדת 1.2 אחוז (ל"ת)
    מסחר מאוחר 27/01/2016 00:34
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.