פייסבוק מכה בענק: הכנסות של 1.81 מיליארד ד', המניה טסה 19% ב'אפטר'

הרשת החברתית הגדולה בעולם מדווחת על תוצאותיה הכספיות ל-Q2 ומציגה זינוק של 21% במס' המשתמשים בהשוואה לשנה הקודמת
סהר אביב | (2)

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (סימול: FB), מדווחת הערב על תוצאותיה הכספיות לרבעון ה-2 של שנת 2013. החברה מציגה עלייה בהכנסות ל-1.81 מיליארד דולר מ-1.12 מיליון דולר כאשר 30% מהן מגיעות מפרסום בסלולר. בנוסף, מציגה רווח (מתואם) של 19 סנט למניה לעומת הפסד של 8 סנט למניה בשנה הקודמת. בעקבות פרסום הדו"חות מזנקת המניה ב-19% במסחר המאוחר.

בנוסף, הציגה פייסבוק רווח של 333 מיליון דולר, זאת בהשוואה להפסד של 157 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התחזיות המוקדמות העריכו כי פייסבוק תציג רווח של 14 סנט למניה בממוצע, והכנסות בסך 1.62 מיליארד דולר.

ההכנסות

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    HO 25/07/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    הרבה מבני ה20 עד 40 גם יעזבו השנה. תוך שנתיים פייסבוק זה בית אבות. ראו מייספייס.
  • 1.
    אורי 25/07/2013 06:53
    הגב לתגובה זו
    כך שתגובות בהרבה אתרים מקושרות לפייסבוק. בפועל אין בליון איש שפעילים בפיסבוק זה מידיה מת. העובדה שבכל פעם שאני כותב באיזה אתר זה מחייב אותי להרשם לפיסבוק ומופיע שם יוצר את הרושם שאני פעיל כשזה לא מעניין אותי.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.