התפוח רקוב: מה גורם לאפל לרכוש חברות ואז לסגור אותן?

אלמוג עזר | (1)

משתמשי אפליקצייית HopStop האמריקניים קיבלו בשורה מפתיעה לאחרונה על סגירתה של אפליקציית הניווטים בחודש הבא (אוקטובר). ההודעה התקבלה שנתיים בלבד לאחר שהחברה נרכשה על ידי ענקית הטכנולוגיה אפל רכשה את אותה חברה. 

סגירתה של האפליקצייה לניווט, מצטרפת לכשלון עבר של חברת אפל להוציא שירות מפות בשנת 2012. האפליקצייה שנחשבה בזמנו למתחרה פוטנציאלית של אפליקציית WAZE והיום נצורה היטב במסדרונות הההיסטוריה. 

מניית אפל: APPLE

הסגירה של האפליקציה, מהווה תהליך עסקי רחב יותר מבחינת אפל שמבקשת להשבית את כל פעילות הניווט של החברה. מערכת הניווט של אפל נחשבת עדיין מפגרת משמעותית אל מול המתחרה גוגל.  

מניית גוגל: GOOGLE

לדעת פרשנים טכנולוגיים, הקנאה העסקית היא לא היחידה שמובילה את אפל "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע לטכנולוגיית הניווט. לטענתם, אפל דווקא מנסה להעמיק את פעילותה בתחום, לאור רצונה להיכנס לתחום המכוניות ללא נהג.

המכונית ללא נהג תהיה מחוברת לשירות ניווט שיהיה חייב להיות ברמה הגובהה ביותר. על פי סקירה של חברת jeffries אפל עשויה להציג דגם רכב שכזה כבר בשנת 2019. 

מאז שנת 2009, אפל רכשה לא פחות מ-11 אפליקציות ניווט שונות, אם כי רוב האפליקציות נרכשו בשנתיים האחרונות. בחודש האחרון אפל רכשה את MapSense בשווי של בין 25 ל-30 מיליון דולר. אם כי הוטסטופ היא כבר סיפור אחרי לגמרי כאשר על פי אנליסטים לטכנולוגיה (PrivCo) אפל רכשה את חברת HopStop בשווי של 1.1 מיליארד דולר. 

אפל פועלת למעשה הפוך מגוגל. בעוד אפל רוכשת חברות ואז מפרקת אותן, גוגל מאמינה ברכישה של חברות ולהותירן כמעט ללא שינוי. כך עשתה ברכישת waze וברכישת אתר נוסף בשם youtube. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    "וברכישת אתר נוסף בשם youtube"? טוב שלא שמתם במרכאות (ל"ת)
    דודו 28/09/2015 22:12
    הגב לתגובה זו
בפוקוס

לקראת שבוע מקוצר בניו יורק, האם ביום ו' יתחיל הראלי הגדול של סוף השנה?

בשבוע החולף מדד ה-S&P500 רשם עלייה של 1.16% וסגר בשיא כל הזמנים (צפו בגרף המדד), הנה מה שצפוי בשבוע הקרוב
מערכת Bizportal |
המדדים המובילים בוול סטריט יפתחו את שבוע המסחר כאשר הם ניצבים בשיא כל הזמנים, וזה לא לא יהיה סתם עוד שבוע. עונת החגים בארה"ב מתחילה באופן רשמי עם Black Friday שיחול לאחר חג ההודיה (Thanksgiving) וכמובן יש גם את ה-Cyber Monday. במילים אחרות, מבחן ראלי סוף השנה בוול סטריט מתחילת השבוע. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל חג ההודיה וביום שישי המסחר יהיה מקוצר וינעל כבר בשעה 20:00 שעון ישראל. למאמר על ההשפעה הצפויה של עונת החגים על וול סטריט - לחץ כאן לפי פדרציית הקמעונאים בארה"ב, המכירות בעונת החגים, שמוגדרת פחות או יותר מתחילת נובמבר ועד תחילת ינואר (כלומר לקראת הקריסמס ועד אחרי ערב השנה החדשה), צפויות לטפס השנה ב-4.1% לסכום דמיוני של 616 מיליארד דולר, זאת מול עלייה שנתית ממוצעת של 2.9% בעשור האחרון. כלומר הקמעונאים רואים עוצמה אצל הצרכן האמריקני. ההערכה, שהירידה החדה במחירי הדלק בתחנות (בשל הנפילה במחיר הנפט) תתמוך במכירות חזקות יותר, שכן לצרכן נשאר יותר כסף בכיס. עוד לפני אקורד הפתיחה של עונת החגים בארה"ב, המשקיעים בוול סטריט ממתינים לקריאה השניה לנתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי שיפורסם ביום ג'. הצפי הוא לצמיחה בקצב שנתי של 3.3%. עוד ביום שלישי, נתון קייס שילר למחירי הדירות יפורסם כחצי שעה לפני פתיחת המסחר. מוקדם יותר באותו היום (ג') המשקיעים צפויים להמתין לנאומו של ראש ממשלת יפן. ביום ה' לא יתקיים מסחר בוול סטריט, אבל באירופה ובמזרח יפורסמו מספר נתוני מאקרו מעניינים. ביפן יפורסם מדד המחירים לצרכן ובגרמניה יפורסם שיעור האבטלה. ביום שישי יפורסם נתון מקדמי של האינפלציה בגוש האירו. מדד ה-S&P500 מתחילת השנה: