לא מבזבזים זמן: לא תאמינו היכן האמריקנים רוצים להשקיע עוד השנה?

"אנחנו רוצים את הסיכון, אנחנו מחפשים את הסיכון" כך אמר בעל הקרן שאמורה להשקיע באי קובה
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה קובה

לא עוצרים. לאחר ההכרזה על התחממות היחסים בין ארה"ב לאי קובה מלפני חודשיים, המשקיעים החלו לזרום אל האי. אחד מן הגדולים שבינם הוא תומס הרצפלד בעל קרן ההשקעות שמשקיעה באיים הקריבים והסימול שלה הוא CUBA. היום, בעל קרן הההשקעות הסגורה מגייס כסף בכדי לאגור מספיק הון ובשעת כושר להשקיע באופן ישיר באי. 

על פי ראיון שהעניק לרשת החדשות CNBC, הרצפלד מעריך כי שתי הקרנות שבניהולו מכילות בין 10 ל-20 מיליון דולרים. אלו סכומים קטנים כאשר מסתכלים דרך הפריזמה של וול סטריט, אבל הון עתק מבחינתה של קובה. הרצפלד טוען שההון יזרום אל תחומים תיירות, תשתיות, הובלה ימית ורפואה. 

הרצפלד סירב לחזות או לחשוף את הערכותיו לתשואה שמובטחת על ידי השקעה באי, אך אמר כי הוא מודע לסיכון ולחוסר הוודאות הגבוהה ולכך שהתשואה על ההשקעה חייבת להיות גבוהה. "אנחנו רוצים את הסיכון, אנחנו מחפשים את הסיכון", כך אמר. 

מאז השינויים בהתייחסותה של ארה"ב ובמדיניותה אל קובה, ההשקעה בעסקים קטנים אשר מנוהלים על ידי המקומיים באי הפכו פשוטים יותר. עם זאת, זה עדיין בלתי חוקי בארה"ב לעשות עסקאות שיכללו השתתפות ממשלתית, אלא אם כן העסקה כוללת אוכל, טלקום וציוד אינטרנט. 

"המסחר בין שני הצדדים - קובה ופלורידה יהפוך להיות תעשייה ענקית" אומר הרצפלד. האחרון מוסיף "ישנו חוסר אדיר במלונות בקובה, ודאי כאשר התיירות תגדל לאורך קווי השיט. לכן אנו מתכוונים להשקיע באנויות קרוז שיוכלו בשנים הראשונות להכיל את העלייה בכמות התיירים שלא ימצאו מלונות. כמו כן נשקיע במזון כאשר בתחום זה ישנו היתר מן הממשלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.