לא מבזבזים זמן: לא תאמינו היכן האמריקנים רוצים להשקיע עוד השנה?

"אנחנו רוצים את הסיכון, אנחנו מחפשים את הסיכון" כך אמר בעל הקרן שאמורה להשקיע באי קובה
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה קובה

לא עוצרים. לאחר ההכרזה על התחממות היחסים בין ארה"ב לאי קובה מלפני חודשיים, המשקיעים החלו לזרום אל האי. אחד מן הגדולים שבינם הוא תומס הרצפלד בעל קרן ההשקעות שמשקיעה באיים הקריבים והסימול שלה הוא CUBA. היום, בעל קרן הההשקעות הסגורה מגייס כסף בכדי לאגור מספיק הון ובשעת כושר להשקיע באופן ישיר באי. 

על פי ראיון שהעניק לרשת החדשות CNBC, הרצפלד מעריך כי שתי הקרנות שבניהולו מכילות בין 10 ל-20 מיליון דולרים. אלו סכומים קטנים כאשר מסתכלים דרך הפריזמה של וול סטריט, אבל הון עתק מבחינתה של קובה. הרצפלד טוען שההון יזרום אל תחומים תיירות, תשתיות, הובלה ימית ורפואה. 

הרצפלד סירב לחזות או לחשוף את הערכותיו לתשואה שמובטחת על ידי השקעה באי, אך אמר כי הוא מודע לסיכון ולחוסר הוודאות הגבוהה ולכך שהתשואה על ההשקעה חייבת להיות גבוהה. "אנחנו רוצים את הסיכון, אנחנו מחפשים את הסיכון", כך אמר. 

מאז השינויים בהתייחסותה של ארה"ב ובמדיניותה אל קובה, ההשקעה בעסקים קטנים אשר מנוהלים על ידי המקומיים באי הפכו פשוטים יותר. עם זאת, זה עדיין בלתי חוקי בארה"ב לעשות עסקאות שיכללו השתתפות ממשלתית, אלא אם כן העסקה כוללת אוכל, טלקום וציוד אינטרנט. 

"המסחר בין שני הצדדים - קובה ופלורידה יהפוך להיות תעשייה ענקית" אומר הרצפלד. האחרון מוסיף "ישנו חוסר אדיר במלונות בקובה, ודאי כאשר התיירות תגדל לאורך קווי השיט. לכן אנו מתכוונים להשקיע באנויות קרוז שיוכלו בשנים הראשונות להכיל את העלייה בכמות התיירים שלא ימצאו מלונות. כמו כן נשקיע במזון כאשר בתחום זה ישנו היתר מן הממשלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.