אנליסט: "הימים הטובים של טסלה הסתיימו - המניה תרד 70%"

האנליסט ג'ון לובאלו מבנק ההשקעות מריל לינץ' הוציא היום סקירה שהיא לא פחות ממזעזעת עבור טסלה
מתן בן ברוך | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה

תקופה לא טובה עוברת על טסלה. בעוד המדדים המובילים בוול סטריט רושמים שיא אחר שיא וחברות טכנלוגיה רבות רושמות עליות מסחררות, יצרנית המכוניות החשמליות של אלון מאסק מקרטעת. בחצי השנה האחרונה המניה צללה בלא פחות מ-17% ואם זה לא מספיק היום פירסם בנק ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' סקירה לא מחמיאה בלשון המעטה למניית החברה.

האנליסט ג'ון לובאלו ממריל לינץ' חתך את מחיר היעד שלו למניה לרמה של 65 דולר בלבד. 5 דולר פחות מהסקירה הקודמת שלו. בסקירה מציין לובאלו כי התקופה השורית של טסלה נכון לעכשו הסתיימה. נזכיר, המניה נסחרת כעת סביב ה-210 דולר, כלומר התחזית שלו משקפת ירידה של כמעט 70% בערך המניה. לובאלו הוא בין האנליסטים הדוביים ביותר על מניית טסלה בוול סטריט והוא מדרג את המניה בדירוג "תשואת חסר".

בסקירה נכתב כי האתגר העיקרי שעומד נכון להיום מול טסלה הוא הביקוש הנמוך למכוניות החשמליות אותן היא מייצרת. הנהלת טסלה מצידה מתנערת מהטענה הזו וטוענת כי החברה יכולה לעורר את הביקוש כרצונה וכי האתגר האמיתי הוא יכולת האספקה והייצור.

עוד כתב לובאלו בדו"ח כי כי מאסק שנאבק במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 להצדיק את שווי השוק המנופח של המניה (כיום 27 מיליארד דולר) וחזר ואמר כי לחברה אין בעיות ביקוש. לובאלו מצידו מבקש לדייק - החברה לא מסוגלת לבנות מספיק מכוניות כדי לעמוד בביקוש ולא רוצה שהביקוש יצא מכלל שליטה מתוך חשש שמא הלקוחות יאלצו לחכות למכוניות זמן רב מידי. יש לציין כי מאסק בעצמו מצפה לעלייה ברמת ייצור המכוניות בשנת 2015. ב-2014 טסלה ייצרו 35 אלף מכוניות והצפי הוא לייצור של 55 אלף מכוניות בשנת 2015.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיני 25/02/2015 22:11
    הגב לתגובה זו
    המניה אכן לא נוסקת בהשוואה ל18 חודשים לפני ספטמבר 2014, בהן עלתה מ-30 ל-286, היא אף ירדה כ25% מהשיא. אבל אין קשר ליציבות והצלחת החברה. רוב ה"אנליסטים" מדרגים את טסלה בשווי פוטנציאלי גבוה מערכה $200-$400. רק אנליסט אחד מדרג אותה נמוך מאוד מאוד $65! יש לציין, גם לאורך כל הנסיקה. מה שמעורר תמיהה האם מדובר באג'נדה שקופה או בגאונות נדירה. כמו שהכתבה ציינה, החברה מוכרת מראש את כל המכוניות שהיא מסוגלת לייצר עם 3-12 חודשים המתנה. החברה מכרה מראש כ15000 מכוניות מהדגם החדש שיוצא השנה. החברה בנתה בארה"ב 170 תחנות טעינה מהירה, מספר דומה באירופה וכ50 בדרום מזרח אסיה. זמן הטעינה - 450 ק"מ בשעה!! חינם לבעלי טסלה!! עם מטען תואם. החברה עומדת להוציא ב2017 רכב חשמלי עממי בחצי מחיר. החברה התחילה שנה שעברה בבניית המפעל הגדול בעולם לייצור סוללות ליתיום, בעלות של 5 מיליארד דולר. הדגם הקיים - "מודל ס" מדורג מאז השקתו כרכב הטוב בעולם ע"פ מגזיני רכב מובילים וסקרי שביעות רצון. הרכב קיבל את ציוני הבטיחות הגבוהים ביותר בארה"ב ואירופה. החברה משקיעה חלק גדול מהכנסותיה באופן טבעי בפיתוח הדגמים הבאים,קוי ייצור חדשים,

המרוויח הגדול: הנפקת טוויטר תכניס לגולדמן זאקס 20 מיליון דולר

ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של הנפקת הרשת החברתית צפוי להכניס כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקה שתצא לפועל בשישה לנובמבר
יואב כהן |
הנפקת טוויטר הולכת ומתקרבת ומתגלה ומסתמן כי גולדמן זאקס (סימול: Gד) הולך להיות אחד המרווחים הגדולים שלה. ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של ההנפקה צפוי להכניס לכיסו 20 מיליון דולר, כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקת הרשת החברתית. ע"פ הערכות, המניה תונפק במחיר של בין 17-20 דולר והרשת צפויה לגייס כ-1.6 מיליארד דולר. בסך הכל, הבנקים המעורבים בהנפקה ירוויחו 3.25% מהכסף שטוויטר תגייס. כאמור, גולדמן זאקס יקבל את הנתח הגדול ביותר, כאשר שאר הבנקים לא צפוים להרוויח יותר מעשרה מיליון דולר. ההנפקה המסקרנת תתקיים בסופו של דבר בשישה לנובמבר והמניה תיסחר תחת הסימול TWTR. על פי התשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לרשת יותר מ-215 מיליון לקוחות חודשיים ו100 מיליון משתמשים יומיים. המנוע המרכזי של החברה הוא תחום הסלולר כאשר 75% מהמשתמשים החודשיים גולשים לאתר דרך הסמארטפון. הגולשים הללו מהווים 65% מההכנסות של טוויטר מפרסומות בעוד שמהחברה נמסר שתחזית הצמיחה מסקטור זה היא חיובית.