אנליסט: "הימים הטובים של טסלה הסתיימו - המניה תרד 70%"

האנליסט ג'ון לובאלו מבנק ההשקעות מריל לינץ' הוציא היום סקירה שהיא לא פחות ממזעזעת עבור טסלה
מתן בן ברוך | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה

תקופה לא טובה עוברת על טסלה. בעוד המדדים המובילים בוול סטריט רושמים שיא אחר שיא וחברות טכנלוגיה רבות רושמות עליות מסחררות, יצרנית המכוניות החשמליות של אלון מאסק מקרטעת. בחצי השנה האחרונה המניה צללה בלא פחות מ-17% ואם זה לא מספיק היום פירסם בנק ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' סקירה לא מחמיאה בלשון המעטה למניית החברה.

האנליסט ג'ון לובאלו ממריל לינץ' חתך את מחיר היעד שלו למניה לרמה של 65 דולר בלבד. 5 דולר פחות מהסקירה הקודמת שלו. בסקירה מציין לובאלו כי התקופה השורית של טסלה נכון לעכשו הסתיימה. נזכיר, המניה נסחרת כעת סביב ה-210 דולר, כלומר התחזית שלו משקפת ירידה של כמעט 70% בערך המניה. לובאלו הוא בין האנליסטים הדוביים ביותר על מניית טסלה בוול סטריט והוא מדרג את המניה בדירוג "תשואת חסר".

בסקירה נכתב כי האתגר העיקרי שעומד נכון להיום מול טסלה הוא הביקוש הנמוך למכוניות החשמליות אותן היא מייצרת. הנהלת טסלה מצידה מתנערת מהטענה הזו וטוענת כי החברה יכולה לעורר את הביקוש כרצונה וכי האתגר האמיתי הוא יכולת האספקה והייצור.

עוד כתב לובאלו בדו"ח כי כי מאסק שנאבק במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 להצדיק את שווי השוק המנופח של המניה (כיום 27 מיליארד דולר) וחזר ואמר כי לחברה אין בעיות ביקוש. לובאלו מצידו מבקש לדייק - החברה לא מסוגלת לבנות מספיק מכוניות כדי לעמוד בביקוש ולא רוצה שהביקוש יצא מכלל שליטה מתוך חשש שמא הלקוחות יאלצו לחכות למכוניות זמן רב מידי. יש לציין כי מאסק בעצמו מצפה לעלייה ברמת ייצור המכוניות בשנת 2015. ב-2014 טסלה ייצרו 35 אלף מכוניות והצפי הוא לייצור של 55 אלף מכוניות בשנת 2015.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיני 25/02/2015 22:11
    הגב לתגובה זו
    המניה אכן לא נוסקת בהשוואה ל18 חודשים לפני ספטמבר 2014, בהן עלתה מ-30 ל-286, היא אף ירדה כ25% מהשיא. אבל אין קשר ליציבות והצלחת החברה. רוב ה"אנליסטים" מדרגים את טסלה בשווי פוטנציאלי גבוה מערכה $200-$400. רק אנליסט אחד מדרג אותה נמוך מאוד מאוד $65! יש לציין, גם לאורך כל הנסיקה. מה שמעורר תמיהה האם מדובר באג'נדה שקופה או בגאונות נדירה. כמו שהכתבה ציינה, החברה מוכרת מראש את כל המכוניות שהיא מסוגלת לייצר עם 3-12 חודשים המתנה. החברה מכרה מראש כ15000 מכוניות מהדגם החדש שיוצא השנה. החברה בנתה בארה"ב 170 תחנות טעינה מהירה, מספר דומה באירופה וכ50 בדרום מזרח אסיה. זמן הטעינה - 450 ק"מ בשעה!! חינם לבעלי טסלה!! עם מטען תואם. החברה עומדת להוציא ב2017 רכב חשמלי עממי בחצי מחיר. החברה התחילה שנה שעברה בבניית המפעל הגדול בעולם לייצור סוללות ליתיום, בעלות של 5 מיליארד דולר. הדגם הקיים - "מודל ס" מדורג מאז השקתו כרכב הטוב בעולם ע"פ מגזיני רכב מובילים וסקרי שביעות רצון. הרכב קיבל את ציוני הבטיחות הגבוהים ביותר בארה"ב ואירופה. החברה משקיעה חלק גדול מהכנסותיה באופן טבעי בפיתוח הדגמים הבאים,קוי ייצור חדשים,

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.