אנליסט: "הימים הטובים של טסלה הסתיימו - המניה תרד 70%"

האנליסט ג'ון לובאלו מבנק ההשקעות מריל לינץ' הוציא היום סקירה שהיא לא פחות ממזעזעת עבור טסלה
מתן בן ברוך | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה

תקופה לא טובה עוברת על טסלה. בעוד המדדים המובילים בוול סטריט רושמים שיא אחר שיא וחברות טכנלוגיה רבות רושמות עליות מסחררות, יצרנית המכוניות החשמליות של אלון מאסק מקרטעת. בחצי השנה האחרונה המניה צללה בלא פחות מ-17% ואם זה לא מספיק היום פירסם בנק ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' סקירה לא מחמיאה בלשון המעטה למניית החברה.

האנליסט ג'ון לובאלו ממריל לינץ' חתך את מחיר היעד שלו למניה לרמה של 65 דולר בלבד. 5 דולר פחות מהסקירה הקודמת שלו. בסקירה מציין לובאלו כי התקופה השורית של טסלה נכון לעכשו הסתיימה. נזכיר, המניה נסחרת כעת סביב ה-210 דולר, כלומר התחזית שלו משקפת ירידה של כמעט 70% בערך המניה. לובאלו הוא בין האנליסטים הדוביים ביותר על מניית טסלה בוול סטריט והוא מדרג את המניה בדירוג "תשואת חסר".

בסקירה נכתב כי האתגר העיקרי שעומד נכון להיום מול טסלה הוא הביקוש הנמוך למכוניות החשמליות אותן היא מייצרת. הנהלת טסלה מצידה מתנערת מהטענה הזו וטוענת כי החברה יכולה לעורר את הביקוש כרצונה וכי האתגר האמיתי הוא יכולת האספקה והייצור.

עוד כתב לובאלו בדו"ח כי כי מאסק שנאבק במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 להצדיק את שווי השוק המנופח של המניה (כיום 27 מיליארד דולר) וחזר ואמר כי לחברה אין בעיות ביקוש. לובאלו מצידו מבקש לדייק - החברה לא מסוגלת לבנות מספיק מכוניות כדי לעמוד בביקוש ולא רוצה שהביקוש יצא מכלל שליטה מתוך חשש שמא הלקוחות יאלצו לחכות למכוניות זמן רב מידי. יש לציין כי מאסק בעצמו מצפה לעלייה ברמת ייצור המכוניות בשנת 2015. ב-2014 טסלה ייצרו 35 אלף מכוניות והצפי הוא לייצור של 55 אלף מכוניות בשנת 2015.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיני 25/02/2015 22:11
    הגב לתגובה זו
    המניה אכן לא נוסקת בהשוואה ל18 חודשים לפני ספטמבר 2014, בהן עלתה מ-30 ל-286, היא אף ירדה כ25% מהשיא. אבל אין קשר ליציבות והצלחת החברה. רוב ה"אנליסטים" מדרגים את טסלה בשווי פוטנציאלי גבוה מערכה $200-$400. רק אנליסט אחד מדרג אותה נמוך מאוד מאוד $65! יש לציין, גם לאורך כל הנסיקה. מה שמעורר תמיהה האם מדובר באג'נדה שקופה או בגאונות נדירה. כמו שהכתבה ציינה, החברה מוכרת מראש את כל המכוניות שהיא מסוגלת לייצר עם 3-12 חודשים המתנה. החברה מכרה מראש כ15000 מכוניות מהדגם החדש שיוצא השנה. החברה בנתה בארה"ב 170 תחנות טעינה מהירה, מספר דומה באירופה וכ50 בדרום מזרח אסיה. זמן הטעינה - 450 ק"מ בשעה!! חינם לבעלי טסלה!! עם מטען תואם. החברה עומדת להוציא ב2017 רכב חשמלי עממי בחצי מחיר. החברה התחילה שנה שעברה בבניית המפעל הגדול בעולם לייצור סוללות ליתיום, בעלות של 5 מיליארד דולר. הדגם הקיים - "מודל ס" מדורג מאז השקתו כרכב הטוב בעולם ע"פ מגזיני רכב מובילים וסקרי שביעות רצון. הרכב קיבל את ציוני הבטיחות הגבוהים ביותר בארה"ב ואירופה. החברה משקיעה חלק גדול מהכנסותיה באופן טבעי בפיתוח הדגמים הבאים,קוי ייצור חדשים,
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.