האייסמול באילת צילום: Avi1111 dr. avishai teicher
האייסמול באילת צילום: Avi1111 dr. avishai teicher

נתקלה בדלת השקופה בחנות ושברה את האף - האם מגיע פיצוי?

בית משפט השלום בחיפה קבע כי חנות פקטורי 54 בקניון אייסמול אילת התרשלה כשסגרה את דלתותיה שעה לפני הזמן, בעוד שלקוחות עדיין בתוכה. אחת הרוכשות, שחזרה לחנות כעבור דקות אחדות ומצאה את הדלתות השקופות סגורות, נחבלה באפה ונגרם לה שבר. בית המשפט חייב את הזכיינית לפצותה ביותר מ-50 אלף שקל וקבע: “על בעל המקום לצפות את הסכנה ולמנוע אותה, לכל הפחות באמצעות סימון ברור של הדלתות"

עוזי גרסטמן |

הערב באילת היה שקט. בקניון אייס מול, שבדרך כלל שוקק תיירים וקונים גם בשעות המאוחרות, התהלכו בני זוג שבילו בחופשה קצרה בעיר. השעה היתה סמוך ל-22:00 - שעה שבה רוב החנויות עדיין פתוחות, והם בילו בחנות מותגי הביגוד פקטורי 54, מהבולטות במתחם. האשה, בת 52 אז, יצאה מן החנות לכמה דקות כדי לענות לשיחת טלפון. היא לא יכלה לשער שכשתחזור אל החנות שבה בעלה עדיין עומד בין הקולבים, יסתיים הערב הזה בחבלה קשה ובפסק דין שיקבע אחריות ברורה לרשלנות.

כשהיא פנתה לשוב פנימה, הדלתות השקופות, שבדרך כלל פתוחות לרווחה, נסגרו. היא לא הבחינה בהן כלל - לא היתה מדבקה, לא סימון, לא ידיעה מוקדמת שהחנות נסגרה. ראשה נחבט ישירות בזכוכית, והיא נפלה לאחור כשהיא אוחזת באפה, שממנו החל לזלוג דם. “עובדי הנתבעת הושיבו אותי על כיסא ונתנו לי מים”, סיפרה אחר כך בבית המשפט, “ואחר כך שלחו אותי לחובשת של הקניון".

השופטת טלי מירום מבית משפט השלום בחיפה קיבלה את גרסתה של התובעת במלואה. לפי פסק הדין, התאונה אירעה ב-11 במאי 2021, בחנות המותגים שבבעלות אל שרד - הזכיינית של פקטורי 54 באילת. התובעת, שהיתה אז בשיא חייה המקצועיים ועבדה ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י), טענה כי החנות נסגרה מוקדם מהרגיל, ב-22:00, שעה לפני המועד שבו היא נוהגת להיסגר, וזאת משום שעובדיה מיהרו לאירוע פרטי.

"לא ציפיתי שהדלת תהיה סגורה"

“לא ראיתי את הדלת הסגורה,” היא העידה. “היא היתה שקופה לגמרי, ללא מדבקות אזהרה, ולא ציפיתי שתהיה סגורה, הרי זה עתה יצאתי מהחנות, ובעלי עוד היה בפנים”. גם בעלה מסר גרסה תואמת, והשופטת ציינה כי, “עדויותיהם היו עקביות, נחרצות ומהימנות… לא קרסו בחקירה הנגדית, ונתמכו בתיעוד הרפואי ובתמונות המקום".

התיעוד הרפואי שהציגה התובעת אישר את טענתה. רופא המשפחה רשם כי היא נחבלה באף לאחר ש"נתקלה בזכוכית שקופה", ובדיקת אף־אוזן־גרון שנערכה ימים לאחר מכן גילתה שבר באף. מומחה בית המשפט, פרופ’ אבישי גולץ, קבע כי נגרם לה, "שינוי קל בצורת האף המתבטא בגבנון קל ובצלקת עדינה מעל האף", וכן סטייה קלה של מחיצת האף עם הפרעה מסוימת בנשימה. נכותה הרפואית הוערכה ב-10%. עם זאת, השופטת מירום הדגישה כי, “נכותה התפקודית נמוכה באופן משמעותי מנכותה הרפואית”, שכן השפעת הפגיעה על עבודתה של התובעת - שהמשיכה לעבוד באותו מקום מאז ועד היום - היתה מזערית. היא לא הציגה ירידה בשכרה או מגבלות בעבודה, אך הנזק האסתטי, השבר והכאב שנלוו לו זיכו אותה בפיצוי של עשרות אלפי שקלים.

משרדי עורכי הדין שזוכים להרבה חשיפה ומי המאכזבים
אתר ביזפורטל וחברת הדאטה והמחקר Makam, משיקים מדד שמדרג את החשיפה של משרדי עורכי הדין בתקשורת המקומית - הנה עורכי הדין המדוברים ביותר; וגם מי המשרדים הגדולים ביותר?

בבסיס ההכרעה עמדה קביעת אחריותה של החנות. השופטת קבעה כי על פי דיני הנזיקין, מחזיק במקרקעין חב חובת זהירות כלפי המבקרים במקום, ובמקרה זה - חובת זהירות מוגברת. היא הזכירה פסקי דין קודמים, שבהם נקבע כי דלת זכוכית שקופה שאינה מסומנת מהווה סכנה ממשית. כך למשל, צוטט בפסק הדין דבריו של שופט העליון לשעבר, צבי זילברטל, שקבע בעבר כי, “פתחים המאפשרים מעבר אדם, שבהם קבועות דלתות העשויות זכוכית שקופה, עלולים להוות מוקד לסכנה ממשית… על בעל המקום לנקוט באמצעי זהירות של סימון הדלת במדבקה או בכל אמצעי אחר אשר יבליט את העובדה שהפתח חסום על ידי זכוכית שקופה.”

מירום הוסיפה כי, “לא ניתן לראות בידיות המתכת האנכיות שהותקנו על הדלת משום סימני אזהרה… על הנתבעת היה לוודא סימון ברור ובולט, והדבר לא נעשה". היא ציינה בפסק הדין שפורסם כי גם אם החוק אינו מחייב במפורש סימון דלתות בחנויות שאינן מוגדרות כבניין ציבורי, הרי ש“חובת הזהירות בנסיבות אלו מתקיימת גם בהיעדר תקן מחייב או חובה חקוקה ספציפית, זאת מכוח דיני הרשלנות הכלליים ועל יסוד ההיגיון והשכל הישר".

קיראו עוד ב"משפט"

הכשל המרכזי: סגירת הדלתות שעה לפני הזמן

נקודת הכשל המרכזית בעיני בית המשפט היתה סגירת הדלתות שעה לפני הזמן. “עיקר אחריותן של הנתבעות מתמצית בכך שסגרו את דלתות הכניסה שעה לפני שעת הסגירה הרגילה, כאשר הקונים עדיין נמצאים בתוך החנות", נכתב בהכרעת הדין. “כאשר מי שמגיע מבחוץ אינו מצפה למצוא דלתות סגורות, במיוחד התובעת, שיצאה מהחנות דקות ספורות קודם לכן במטרה לשוב אליה".

הנתבעות - אל שרד וחברת הביטוח הפניקס - טענו מנגד כי דלתות הזכוכית בחזית החנות היו מסומנות במדבקות מזה שנים, אך הן לא הביאו ראיות לתמוך בכך. לא הוצגו תמונות, לא מסמכים על רכישת המדבקות ולא עדויות של עובדי החנות. “הן לא הביאו כל ראיה לתמוך בטענה זו”, הדגישה השופטת בהכרעתה, “לא את מנהלי החנות או עובדיה… לא תמונות של המקום סמוך לאחר התאונה, ולא מסמכים כלשהם".

באחת הפסקאות הבולטות, השופטת מירום הוסיפה כי היא עצמה מכירה את החנות המדוברת. “אני מכירה את המקום בעצמי, שכן ביקרתי בו מספר פעמים בעבר”, היא כתבה, וציינה כי החנות משווקת בין היתר את מוצרי טומי הילפיגר, וכי חזיתה עשויה כולה מזכוכית. אף שהתמונות שהוגשו היו בשחור־לבן, ניתן היה לראות בבירור כי אין סימוני אזהרה על הדלתות.

עם זאת, בית המשפט לא פטר את התובעת לחלוטין מאחריות. השופטת קבעה כי יש לייחס לה רשלנות תורמת בשיעור של 35%. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהתובעת התרחקה מהחנות למשך 10 עד 15 דקות ולא נשארה בסמוך אליה. “במצב דברים זה היה לה די זמן להבחין בכך שהדלתות סגורות ולהיזהר יותר בלכתה”, קבעה מירום בפסק הדין שלה.

לאחר שניכתה את האשם התורם, פסקה השופטת לתובעת פיצוי בסכום כולל של 51,350 שקל, בתוספת שכר טרחת עורך דין והחזר הוצאות משפט, לאחר ניכוי הרשלנות התורמת. הפיצוי כלל 30 אלף שקל בגין כאב וסבל, 45 אלף שקל בגין הפסדי שכר וגריעה מכושר ההשתכרות (לפני הניכוי), ועוד סכומים קטנים בגין עזרת הזולת והוצאות רפואיות. השופטת ציינה כי הפיצוי משקף “נזק ממשי אך מוגבל”, וכי התובעת “הוכיחה את עיקרי גרסתה, ואילו הנתבעות לא הציגו ראיות לסתור".

במקרים דומים הוטלה אחריות על בעלי הנכסים

פסק הדין חיזק עיקרון רחב יותר בדיני הנזיקין, שלפיו גם בהיעדר תקן ספציפי, מחזיק במקום מסחרי חייב לנקוט אמצעי זהירות בסיסיים. “חובת הזהירות אינה רק הוראה שבדין", כתבה השופטת מירום, “אלא מתבקשת מן ההיגיון והשכל הישר". היא הזכירה כי במקרים דומים - בבתי עסק, במבני ציבור ואפילו בבתים פרטיים - הוטלה אחריות על בעלי הנכסים שלא סימנו דלתות זכוכית. “מדובר בסכנה ממשית, שניתן למנוע בהשקעה מזערית", היא הוסיפה, “והימנעות מכך מהווה הפרה של חובת הזהירות".

“החנות סגרה את דלתותיה שעה לפני שעת הסגירה הרגילה, כאשר הקונים עדיין בתוכה", כתבה השופטת. “מי שמגיע מבחוץ אינו מצפה למצוא דלתות סגורות, במיוחד כאשר מדובר בזכוכית שקופה שאינה נראית לעין". ובמלים אחרות, הסכנה לא טמונה רק בשקיפות הזכוכית, אלא גם בהתנהלות הבלתי זהירה של מי שמפעיל את המקום. “מכל האמור לעיל", סיכמה השופטת מירום, “אני מוצאת כי הנתבעת נושאת באחריות לאירוע התאונה מכוח רשלנותה, עקב הפרת חובת הזהירות המוטלת עליה כמחזיקת המקרקעין, ועל כן עליה לפצות את התובעת בגין נזקיה".


האם היו מצלמות אבטחה בקניון שיכלו לתעד את התאונה?

לא הוזכרה עדות של מצלמות אבטחה, והצדדים גם לא הציגו תיעוד כזה. לו היה קיים סרטון, הוא יכול היה לשפוך אור על מה בדיוק קרה - אבל נראה שהראיות בתיק הסתמכו רק על עדויות, מסמכים רפואיים ותמונות.


למה לא העידו העובדים שהיו בחנות בזמן התאונה?

אף אחד מהעובדים לא הובא לעדות מטעם הנתבעות, וגם לא מנהל החנות. בית המשפט הדגיש את זה ואמר שמדובר בחיסרון משמעותי בגרסת ההגנה, כי דווקא הם היו האנשים שיכלו להסביר מה קרה ומדוע הדלתות נסגרו מוקדם.


החנות טענה שהיו מדבקות על הדלתות. אז למה בית המשפט לא האמין לה?

מכיוון שלא הוצגה שום הוכחה לכך - לא תמונות, לא מסמכים ולא עדויות. השופטת אמרה במפורש כי, “הנתבעות לא הביאו כל ראיה לתמוך בטענה הזו”. היא גם ציינה שבתמונה שצורפה לתביעה לא רואים שום מדבקות, ולכן היא קיבלה את גרסת התובעת.


אם האשה ראתה שהחנות ריקה, למה היא לא שמה לב שהדלת סגורה?

היא העידה שהיא לא ראתה שום דבר שמרמז שהדלת סגורה - לא סימון, לא הבדל בצבע והזכוכית היתה שקופה לחלוטין. מעבר לזה, בעלה עוד היה בפנים, כך שלא היתה לה שום סיבה לחשוב שסגרו את המקום.


למה בית המשפט קבע לה אשם תורם?

מכיוון שהתברר שהיא התרחקה מהחנות ל-15-10 דקות, ולא רק “יצאה לשנייה”. השופטת אמרה שבזמן כזה אפשר היה לשים לב שהדלתות סגורות, ולכן היא הטילה עליה 35% אחריות לתאונה.


כמה זמן אחרי התאונה היא פנתה לטיפול רפואי?

מיד אחרי שחזרה הביתה מהחופשה באילת - יומיים אחרי האירוע. הרופא בקופת החולים כבר אז רשם שנחבלה “מדלת זכוכית שקופה”. בהמשך גם נעשה צילום שאישר שבר באף.


האם היא הפסיקה לעבוד בעקבות הפגיעה?

לא. היא המשיכה בעבודתה ברשות מקרקעי ישראל, שם היא מועסקת כבר יותר משלושה עשורים. בית המשפט ציין שלא הוצגו ראיות לפגיעה בשכר או בקידום, ולכן הפיצוי בגין הפסד השתכרות היה מתון יחסית.


מה היה הנזק האסתטי שעליו דיבר בית המשפט?

לפי המומחה שמונה מטעם בית המשפט, נותר לה גבנון קטן וצלקת עדינה מעל האף - שינוי קל בצורתו. הנזק הזה לא גרם לפגיעה תפקודית ממשית, אבל הוא נחשב נזק קבוע ולכן נכלל בחישוב הנכות.


האם החנות יכלה למנוע את התאונה בצורה פשוטה?

כן, לגמרי. בית המשפט אמר שדי היה במדבקה ברורה או סימון בולט על הדלת, כדי למנוע מהאשה להתנגש בה. מדובר באמצעי זהירות כמעט אפסי, ובכל זאת הוא לא נעשה.


האם יש חובה בחוק לסמן דלתות זכוכית?

יש תקנים שממליצים על כך בבניינים ציבוריים, אבל החנות טענה שהיא לא מחויבת בהם. השופטת אמרה שגם אם אין חובה ספציפית, “ההיגיון והשכל הישר” מחייבים סימון ברור של דלתות זכוכית במקומות שבהם מסתובבים אנשים.


אז למה הפיצוי היה “רק” 51 אלף שקל?

מפני שבית המשפט שקל את כל הנתונים - הפגיעה לא היתה חמורה מאוד, הנכות לא פגעה בכושר העבודה, והאשה עצמה נשאה בחלק מהאחריות. לכן נפסק לה פיצוי מתון יחסית, שמתמקד בכאב, סבל ונזק אסתטי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הלוואה חשבונות
צילום: freepik

המלווה דרש כמעט מיליון שקל - ביהמ"ש הכיר רק בכ-60 אלף

פסק דין בפרשה של הלוואות במינימרקט ממודיעין קובע כי מלווה חוץ־בנקאי, שדרש מהלווה כ-900 אלף שקל בטענה לחוב תופח וריביות, הצליח להוכיח רק שבריר מהסכום. לאחר שנים של התדיינות, בית משפט השלום בפתח תקווה ביטל את ההסכם החוץ־בנקאי וקבע כי יש להשיב למלווה רק את סכום הקרן שנמצא כמשולם חלקית. השופטת הזהירה מהיעדר תיאום מסמכי הלוואה ומהסתמכות על צ'קים שנועדו לשמש בטוחה בלבד

עוזי גרסטמן |

הסיפור הבא, שהגיע אל שולחנה של השופטת לימור חלד-רון בבית משפט השלום בפתח תקווה, נוצר מתוך מצוקה כלכלית יומיומית, כזו שמוכרת היטב לעסקים קטנים בישראל. בין מדפי מינימרקט צנוע במודיעין התפתח קשר שהחל כעזרה לכאורה בין מכרים בבית הכנסת, והסתיים בשורה ארוכה של תיקי הוצאה לפועל, טענות על ריבית נשך, האשמות הדדיות וחוב נטען שהתנפח עד לכ-900 אלף שקל. אלא שבית המשפט קבע בסופו של דבר כי כל שניתן להוכיח הוא יתרה של כ-60 אלף שקל בלבד.

ההליך המשפטי, שכלל שתי תביעות שטריות (תביעות להוצאה לפועל על סמך שטר, למשל צ'ק) שאוחדו, עסק ביחסי מלווה־לווה שנמשכו שנים. התובע, חיים אוזן, טען כי העניק לנתבע, ישראל מיכאל אביב, הלוואות חוץ־בנקאיות בהיקפים גדולים, וכי כנגד אותן הלוואות הופקדו בידיו צ'קים שנועדו להבטיח את ההחזר שלהן. לטענתו, מרגע שהנתבע הפסיק לפרוע את החוב, פנה לביצוע הצ'קים בלשכת ההוצאה לפועל. אלא שהנתבע טען מנגד כי מדובר במערכת יחסים אחרת לגמרי, שבה המינימרקט שבו עבד הוא זה שנזקק לעזרה תזרימית, וכי התובע הוא שפעל לאורך השנים בניגוד לדין, ללא כל הסכם הלוואה מסודר ומתוך גביית ריביות מופרזות.

במרכז הסיפור עמדו שלושה תיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגד הנתבע, בסכום מצטבר של 670,400 שקל. לאחר פתיחת התיקים ביקש הנתבע, ב-2018, להכריז עליו חייב מוגבל ולהיכנס להליך איחוד תיקים. רק כארבע שנים מאוחר יותר הגיש התנגדות לביצועי השטרות - ובית המשפט, בהחלטה מוקדמת של רשם בכיר, העניק לו רשות להתגונן. כשהתיק הגיע לשלב ההוכחות, הציג התובע גרסה שלפיה הכיר את הנתבע בבית הכנסת, שם סיפר לו האחרון כי הוא בעליו של מינימרקט עם מחזורי פעילות נרחבים. התובע סיפק לו שירותי פריטת המחאות, הפנה אותו לאדם נוסף שעסק בצ'יינג', ואף טען כי שימש ערב להלוואות שקיבל הנתבע מאותו גורם. לדבריו, החוב תפח והלך עם השנים, ובעת פתיחת ההליכים הגיע לסכומים גבוהים מאוד.

המשיך להחזיק צ'קים של בטוחות גם אחרי ביצוע התשלומים

מנגד, טען הנתבע כי תחילה פנה אליו התובע כדי לסייע למינימרקט בתקופת קושי, כשבעליו הקודמים של העסק הם אלה שעמדו במרכז העסקה. רק מאוחר יותר הוא רכש את המינימרקט לעצמו ונטל על עצמו גם חלק מחובותיו, אך לטענתו הוא החזיר לתובע סכומים משמעותיים, בעוד שהתובע המשיך להחזיק צ'קים שניתנו לו כביטחונות ולא השיב אותם גם לאחר שהתשלומים בוצעו. בנוסף, הוא טען כי התובע גבה ממנו ריביות העולות בהרבה על המותר בחוק.

אחד הכלים המשפטיים הבולטים בתיק היה תחולתו של חוק הסדרת הלוואות חוץ־בנקאיות. התובע טען כי החוק אינו חל, משום שההלוואות ניתנו כביכול לתאגיד שהוא המינימרקט, אך השופטת קבעה כי קו טענתו מנוגד לגרסתו שלו לאורך ההליך, שבה הדגיש כי ההלוואות ניתנו לנתבע כאדם פרטי. מאחר שהלווה אינו תאגיד, החוק חל במלואו.

תאונת דרכים תאונה רכב התנגשות
צילום: Istock

המבוטחת הודתה ששיקרה - ועדיין זכתה בכיסוי ביטוחי

אשה שהודתה לחוקר הביטוח כי שיקרה וטענה שבעלה נהג ברכב, הצליחה להוכיח כי למרות השקר, לא היתה לה כוונת מרמה. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעור איילון, שקבעה שאין כיסוי ביטוחי בשל "הודעה כוזבת". השופטים קבעו כי חששה של המבוטחת מתשלום ההשתתפות העצמית אינו שקול לכוונה להונות, והזהירו את חברות הביטוח מפני שימוש מרחיב מדי בטענת "מרמה"

עוזי גרסטמן |

בבוקר חורפי אחד בינואר 2023 התרחשה תאונת רכב פשוטה בנתיבות. רכב של פסיפיק רכב ותחבורה נפגע מרכב פרטי שיצא מחניה בנסיעה לאחור. לכאורה מדובר בעוד תיק ביטוחי שגרתי, אך מה שנראה תחילה כעניין טכני נהפך לפרשה משפטית עקרונית, שבמרכזה השאלה: האם שקר אחד קטן, גם אם נובע מחשש כלכלי, יכול לשלול מהמבוטח את צדקו? הנהגת, סיון פרץ, לא הכחישה כי הייתה מעורבת בתאונה, אך בהמשך שינתה את גרסתה וסיפרה לחוקר מטעם חברת הביטוח איילון כי בעלה הוא זה שנהג ברכב. מה שנראה בעיני חברת הביטוח כניסיון להונות, התברר בבית המשפט כמעידה אנושית שנבעה מחשש לשלם את ההשתתפות העצמית.

בפסק הדין שניתן בבית משפט השלום בתל אביב על ידי השופט אבי שליו, תיאר בית המשפט כיצד התגלגלה הפרשה. פרץ, שבאותו יום חזרה מטיפול רפואי עם בנה בן השלוש, יצאה מהחניה ופגעה ברכב החונה של פסיפיק. נהג הרכב הנפגע העיד כי ראה את פרץ יוצאת ממושב הנהג ומחליפה עמו פרטים, ואף חתמה לו על אישור שבו הודתה באחריותה. גם עובדת החברה אישרה בהקלטה סמוכה לאירוע כי פרץ היא זו שנהגה.

בחקירה הראשונה שקיימה עם חוקר חברת הביטוח, אישרה פרץ את הדברים במפורש. אלא שבחלוף זמן קצר יזמה שיחה נוספת, שבה שינתה את גרסתה וטענה כי בעלה היה מאחורי ההגה. היא הודתה מאוחר יותר כי עשתה זאת מחשש שתיאלץ לשלם את ההשתתפות העצמית, בעוד שבעלה, שעבד אצל המעסיקה שביטחה את הרכב, היה פטור מכך. בית המשפט התרשם מכנות דבריה. "נחזה שתכלית ההודעה הכוזבת היתה חששה לשאת בהשתתפות עצמית", כתב השופט שליו בפסק הדין שפורסם, והוסיף כי גרסתה נתמכת בהודעת ווטסאפ ששלחה לבעלה מיד אחרי התאונה, שבה תיארה כיצד בנה הקטן בכה והסיח את דעתה. גם בעלה העיד כי לא היה ברכב בזמן התאונה, והדברים נראו אמינים בעיני בית המשפט.

"העובדה שהתברר בדיעבד שהמבוטחת כן זכאית לכיסוי אינה רלוונטית"

באיילון ראו את הדברים אחרת. מבחינתם מדובר במעשה חמור של מסירת פרטים כוזבים "במטרה להוציא כספים שלא כדין", כהגדרתם. לטענתם, ברגע שהמבוטחת הודתה ששיקרה, אין לה עוד זכות לקבל כיסוי ביטוחי, גם אם בדיעבד הוכח שהיא דווקא זו שנהגה ברכב. החברה הסתמכה על סעיף 25 לחוק חוזה הביטוח, שקובע כי אם מבוטח מוסר עובדות כוזבות "בכוונת מרמה", המבטח פטור מחבותו. איילון טענה כי שלושת התנאים הדרושים לסעיף מתקיימים: נמסרו עובדות כוזבות, המבוטחת ידעה שהן אינן נכונות, והדבר נעשה כדי להפיק רווח כספי. "העובדה שהתברר בדיעבד שהמבוטחת כן זכאית לכיסוי אינה רלוונטית", טענה החברה, "משום שתכלית הסעיף היא להרתיע מפני מרמה ולהגן על מערכת היחסים בין מבטח למבוטח".

בית משפט השלום לא קיבל את טענותיה. השופט שליו קבע בהכרעתו כי, "אין מקום להפעיל את חזקת השקר נגד הנתבעת", מכיוון שהמניע שלה לא היה מרמה אלא בלבול וחשש כספי. בעקבות כך, הוא חייב את איילון לשלם את מלוא הפיצוי בגין הנזק - 4,954 שקל, בצירוף ריבית, הצמדה ושכר טרחת עורך דין בסכום כולל של 2,500 שקל.