למה כדאי לסטרט-אפ לגייס בהשקעות המונית?
גיוס המונים הינה השיטה היעילה ביותר לגייס תקציב
עד לא מזמן לא היו הרבה אפשרויות גיוס לסטארט-אפ. זה היה יכול לגייס באמצעות מעט משקיעים פרטיים או אם היה לו מספיק הון, לגייס בעזרת הציבור דרך פנייה לבורסה. עם התפתחות הטכנולוגיה והתרת הרגולציה נפתחה בשנים האחרונות גם האפשרות לגייס באינטרנט באמצעות מספר רב של משקיעים בלי ההליך המייגע של פנייה לבורסה - מימון וגיוס המונים.
גיוס ומימון המונים הן שיטות המסייעות ליזמים בתחומים שונים לגייס כספים כדי לקדם את מטרותיהם. קיקסטארטר ואינדיגוגו היו הפלטפורמות הגדולות הראשונות אשר הקפיצו מדרגה את התחום כאשר אפשרו לגולשים מכל העולם לתמוך ולסייע בקידום והפצה של מוצרים חדשים ושל רעיונות אשר היו קרובים לליבם. הרעיון הוא לאסוף סכומים קטנים מהרבה אנשים וכך להגיע לסכומים גדולים.
אט אט החלו לקום אתרים, פלטפורמות וקהילות שמטרתם לגייס עבור השקעות במניות, בהן פיפלביז, טוגד'ר, פאנדאיט ועוד. המשותף להן שהמשקיעים מקבלים מניות או איגרות ולא מוצר – אקוויטי.
פרטים והרשמה לפיפלביז פלטפורמת השקעות הממונים הראשונה והמובילה בישראל >
מגייסים משקיעים לא שותפים
היתרון המרכזי של גיוס המוני לסטארט-אפים הוא שכל אחד יכול להשקיע כל עוד הוא מעל גיל 18. הפלטפורמות לגיוס המונים גם מאפשרות לגייס מסכומים קטנים ביחס לאלטרנטיבות, וכך להגיע ליותר משקיעים שקטים אשר לא בעלי זכויות במיזם.
בשל הדרישות בתקנות לגובה הכנסה לעומת כמות ההשקעה. הפלטפורמות מבצעות עבורכם בדיקות ובוחנות את המשקיעים ואת רמת מהימנותם
פחות רגולציה
אפיק גיוס ההמונים דורש פחות פיקוח ויש בו הפחתה של דיני ניירות ערך. גם המגבלה שקיימת על סוגי מניות בבורסה אינה קיימת בהשקעות המונים.
בניגוד לגיוס בבורסה, החברות המגייסות בגיוס המונים פטורות מחובת תשקיף וטיוטת תשקיף. כל אלה מזרזים מאוד את הגיוס.
POC מסחרי וקהל לקוחות עתידי
עוד בטרם המיזם החל שיווק למוצר או במידה והוא במהלך חדירה לשוק נעשה לו פרסום בהיקף גדול. פיפלביז, רכז ההצעה הראשון הנה הפלטפורמה היחידה הנותנת מענה מקיף ליזמים הכולל שיווק, מיתוג, גרפיקה והפצה. לאחר הגיוס נוצר קהל של אנשים שיש להם אמון במוצר ואינטרס בהצלחתו ויכולים לשמש סוכנים של הסטארט-אפ בארץ ובעולם.
מגבלות שצריך להכיר
היתרונות אומנם רבים, אבל יש כמה מגבלות שצריך להכיר לפני שמגייסים. חברות יוכלו לגייס סכום של עד 4 מיליון שקל בשנה, ממספר בלתי־מוגבל של משקיעים. סכום הגיוס השנתי המקסימלי לחברה יכול לצמוח עד ל–6 מיליון שקל - ולגדול במיליון שקל נוספים, אם בגיוס יהיה משקיע מוביל שאחראי בעצמו ל–10% מההשקעה. הסכום יכול לגדול במיליון שקל נוספים אם החברה עברה בדיקה ייעודית שנערכת על ידי רשות החדשנות (לשעבר משרד המדען הראשי) במשרד הכלכלה, או על ידי הרשות לעסקים קטנים.
כמו כן כדי לעמוד בדרישות לגיוס ציבורי הסטארט-אפים צריכים לשלוח לפלפטורמות הגיוס בין היתר נתונים על תכנית עסקית, תיאור של ההנהלה ופירוט התוכניות של החברות לשימוש בכסף.
סיכום
גיוס השקעות ההמונים הפך דרך מהירה ויעילה לגייס תקציב בלי הון ראשוני גדול, מקהל רב של משקיעים עם פחות מגבלות על הסכום ופחות סחבת בירוקרטית שיש לעבור. גיוס המונים הוא דרך מצוינת לסטארט-אפים קטנים לגייס כסף גדול ולשווק את עצמם לקהל הרחב.
פרטים והרשמה לפיפלביז פלטפורמת השקעות הממונים הראשונה והמובילה בישראל >
חברה ישראלית פיתחה מערכת למדידת שחקני כדורגל
עם פוטנציאל שוק של 300 מיליון משתמשים Striker החלה לגייס משקיעים
אז כמה שחקני מגרש באמת שווים? הכירו את Striker, מערכת לבישה המודדת את ביצועיהם של שחקני כדורגל, מנתחת את הנתונים ומייצרת דור חדש של שחקנים. בעזרת אפליקציה ייעודית וכן ממשק ניהול למועדון, המערכת מנתחת, חוזה ומציגה את המידע למאמני הקבוצות, לשחקן ולהורים. המכשיר הלביש אוסף נתונים בזמן אמת ובתום המשחק מעביר את הנתונים שנמדדו אל מאגר הנתונים הייעודי של הקבוצה ומאפשר ניתוח, מעקב והשוואה בין שחקנים שונים על פי פרמטרים שונים: שכבת גיל, ליגה, קבוצה כמו כן Striker מהווה גם פתרון בעבור סקאוטרים ומאפשרת צפייה בנתוני שחקן, ביצועיו ורמתו. לפרטים נוספים על ההשקעה בStriker > שוק אביזרי הספורט והאנליטיקה מוערך, נכון להיום בשווי של כ-800 מיליון דולרים בשנה והוא צפוי להגיע לשווי של 15.5 מיליארד דולרים עד שנת 2023. עם כ-2 מיליון קבוצות כדורגל בעולם, ועוד מספר לא מבוטל של קבוצות משחקי מגרש נוספים, פלח השוק המיידי של Striker מהווה כוח רכישה עצום שממתין לפתרון איכותי ומהימן. צפו בראיון עם אייל קארו, המנכ''ל והמייסד של חברת Striker שבמקרה גם שחקן כדורגל לשעבר מסביר מדוע הפיתוח של החברה שלו ישנה את שוק הכדורגל... לפרטים נוספים על ההשקעה בStriker>
