למה כדאי לסטרט-אפ לגייס בהשקעות המונית?
גיוס המונים הינה השיטה היעילה ביותר לגייס תקציב
עד לא מזמן לא היו הרבה אפשרויות גיוס לסטארט-אפ. זה היה יכול לגייס באמצעות מעט משקיעים פרטיים או אם היה לו מספיק הון, לגייס בעזרת הציבור דרך פנייה לבורסה. עם התפתחות הטכנולוגיה והתרת הרגולציה נפתחה בשנים האחרונות גם האפשרות לגייס באינטרנט באמצעות מספר רב של משקיעים בלי ההליך המייגע של פנייה לבורסה - מימון וגיוס המונים.
גיוס ומימון המונים הן שיטות המסייעות ליזמים בתחומים שונים לגייס כספים כדי לקדם את מטרותיהם. קיקסטארטר ואינדיגוגו היו הפלטפורמות הגדולות הראשונות אשר הקפיצו מדרגה את התחום כאשר אפשרו לגולשים מכל העולם לתמוך ולסייע בקידום והפצה של מוצרים חדשים ושל רעיונות אשר היו קרובים לליבם. הרעיון הוא לאסוף סכומים קטנים מהרבה אנשים וכך להגיע לסכומים גדולים.
אט אט החלו לקום אתרים, פלטפורמות וקהילות שמטרתם לגייס עבור השקעות במניות, בהן פיפלביז, טוגד'ר, פאנדאיט ועוד. המשותף להן שהמשקיעים מקבלים מניות או איגרות ולא מוצר – אקוויטי.
פרטים והרשמה לפיפלביז פלטפורמת השקעות הממונים הראשונה והמובילה בישראל >
מגייסים משקיעים לא שותפים
היתרון המרכזי של גיוס המוני לסטארט-אפים הוא שכל אחד יכול להשקיע כל עוד הוא מעל גיל 18. הפלטפורמות לגיוס המונים גם מאפשרות לגייס מסכומים קטנים ביחס לאלטרנטיבות, וכך להגיע ליותר משקיעים שקטים אשר לא בעלי זכויות במיזם.
בשל הדרישות בתקנות לגובה הכנסה לעומת כמות ההשקעה. הפלטפורמות מבצעות עבורכם בדיקות ובוחנות את המשקיעים ואת רמת מהימנותם
פחות רגולציה
אפיק גיוס ההמונים דורש פחות פיקוח ויש בו הפחתה של דיני ניירות ערך. גם המגבלה שקיימת על סוגי מניות בבורסה אינה קיימת בהשקעות המונים.
בניגוד לגיוס בבורסה, החברות המגייסות בגיוס המונים פטורות מחובת תשקיף וטיוטת תשקיף. כל אלה מזרזים מאוד את הגיוס.
POC מסחרי וקהל לקוחות עתידי
עוד בטרם המיזם החל שיווק למוצר או במידה והוא במהלך חדירה לשוק נעשה לו פרסום בהיקף גדול. פיפלביז, רכז ההצעה הראשון הנה הפלטפורמה היחידה הנותנת מענה מקיף ליזמים הכולל שיווק, מיתוג, גרפיקה והפצה. לאחר הגיוס נוצר קהל של אנשים שיש להם אמון במוצר ואינטרס בהצלחתו ויכולים לשמש סוכנים של הסטארט-אפ בארץ ובעולם.
מגבלות שצריך להכיר
היתרונות אומנם רבים, אבל יש כמה מגבלות שצריך להכיר לפני שמגייסים. חברות יוכלו לגייס סכום של עד 4 מיליון שקל בשנה, ממספר בלתי־מוגבל של משקיעים. סכום הגיוס השנתי המקסימלי לחברה יכול לצמוח עד ל–6 מיליון שקל - ולגדול במיליון שקל נוספים, אם בגיוס יהיה משקיע מוביל שאחראי בעצמו ל–10% מההשקעה. הסכום יכול לגדול במיליון שקל נוספים אם החברה עברה בדיקה ייעודית שנערכת על ידי רשות החדשנות (לשעבר משרד המדען הראשי) במשרד הכלכלה, או על ידי הרשות לעסקים קטנים.
כמו כן כדי לעמוד בדרישות לגיוס ציבורי הסטארט-אפים צריכים לשלוח לפלפטורמות הגיוס בין היתר נתונים על תכנית עסקית, תיאור של ההנהלה ופירוט התוכניות של החברות לשימוש בכסף.
סיכום
גיוס השקעות ההמונים הפך דרך מהירה ויעילה לגייס תקציב בלי הון ראשוני גדול, מקהל רב של משקיעים עם פחות מגבלות על הסכום ופחות סחבת בירוקרטית שיש לעבור. גיוס המונים הוא דרך מצוינת לסטארט-אפים קטנים לגייס כסף גדול ולשווק את עצמם לקהל הרחב.
פרטים והרשמה לפיפלביז פלטפורמת השקעות הממונים הראשונה והמובילה בישראל >
חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר את האינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים
שלוש חברות בארה"ב משלבות את מערכת הפניית המטופלים הניתנת להתאמה דינמית של Well-Beat והתערבויות מותאמות אישית כדי לשפר את ההקפדה על תוכנית הבריאות, היעילות התפעולית והכנסות CPT. בימים אלו Well-Beat מאפשרת להצטרף אליה כבעלי מניות החל מ-100,000 שקל.
סטארט-אפ ישראלי שמביא AI התנהגותי לטיפול שוטף של חולים, נבחר על ידי שלושה ספקי ניטור מטופלים מרחוק (RPM) חדשניים וספקי שירות וירטואלי כדי לעזור להם להתאים אישית אינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים. בנוסף לשיפור המעורבות ועמידה בתוכניות הטיפול, החברות בארה"ב שואפות להפחית עלויות ולהגדיל את ההכנסות נטו על ידי שילוב ההנחיות הרב-ערוציות של Well-Beat בתקשורת עם המטופלים. לפרטים והשקעה ב-Well-Beat החל מ-100,000 שקל >> Well-Beat מספקת לשותפיה החדשים המלצות ותסריטים ספציפיים למטופל עבור אינטראקציות טלפונית ובריאות טלפונית, כמו גם התראות מותאמות אישית לתזכורות דיגיטליות אוטומטיות. על ידי התאמת התקשורת לאישיותו, הדמוגרפיה, תוכנית הטיפול וערוץ התקשורת של כל מטופל. הפתרון הידידותי למשתמש מאפשר לרכזי טיפול ב-RPM ובחברות טיפול וירטואלי לספק תמיכה שוטפת יעילה יותר. הפתרון של Well-Beat תומך בצורה חלקה בזרימה היומית בקנה מידה גדול של אינטראקציות RPM ו-Telehealth עם התראות והמלצות פרו-אקטיביות ואוטומטיות לחלוטין. כתוצאה מכך, ללא קשר למספר האנשים שהם משרתים, ספקי שירותי הבריאות יכולים לשלוח תקשורת אישית למטופלים והדרכה למטפל בדיוק מתי ואיפה הם נחוצים. בנוסף, הרכזים, האחיות וספקי הרפואה הטלפונית מקבלים הדרכה בזמן אמת והדרכה מתמשכת על שילוב התובנות החזקות של Well-Beat בשגרת יומם. ד"ר דיוויד נאש, דיקן מייסד אמריטוס ממכללת ג'פרסון לבריאות האוכלוסין, עורך ראשי של ניהול בריאות האוכלוסייה וחבר במועצת הייעוץ העולמית של Well-Beat, הסביר, "טיפול נכון בחולה הוא הרבה יותר מסתם הבנת מידע קליני . זה להבין את המטופל. Well-Beat נותנת ל-RPM ולספקי שירותי בריאות וירטואליים את הכלים שהם צריכים לעשות בדיוק את זה. העתיד עוסק בסוגים אלה של שיתופי פעולה, המשלבים טכנולוגיה, נתונים ואנשים לקבלת טיפול יעיל יותר". עבור שותפים בארה"ב, תאימות מוגברת של המטופלים למשטרי בריאות והיענות להפניות ימקסמו את ההכנסה מקודי CPT. בנוסף, זה יקטין את ההוצאות הכרוכות במאמצים הקודמים, גוזלים יותר זמן ומשאבים, בעידוד היענות של מטופלים. ייעול והתאמה אישית של זרימות העבודה של תקשורת שירותי בריאות עם אוטומציה של Well-Beat משפרת את היעילות הכוללת ואת יעילות הטיפול, מגדילה את שיעורי שימור העובדים והורדת עלויות הטיפול הכוללות. לפרטים והשקעה ב-Well-Beat החל מ-100,000 שקל >> "אנו נרגשים מאוד להרחיב את מעגל השותפים שלנו בהוספת מגע אנושי לבריאות", אמרה רוית רם בר דעה, מנכ"לית ומייסדת שותפה ב-Well-Beat. "מעורבות אינטליגנטית של מטופלים הופכת יותר ויותר קריטית, לאור הדרישה הגוברת לגישה לשירותי בריאות, התקדמות בתחום הטלקומוניקציה והחיסכון הברור הקשור לבריאות טלפונית ולניטור מטופלים מרחוק." על פי מחקר חדש שפורסם על ידי ResearchandMarkets™, שוק ה-RPM העולמי צפוי להגיע ל-175.2 מיליארד דולר עד 2027 לעומת 53.6 מיליארד דולר ב-2022. Well-Beat משתמשת למידת מכונה כדי לנתח באופן הוליסטי כל מטופל, בהתבסס על נתונים אנונימיים לחלוטין (כגון עוקבה, רמת סיכון, הסתברות לנטישת טיפול, דבקות, דפוסי אורח חיים וסטטיסטיקות חיוניות), ומפתחת תובנות דינמיות ומסתגלות לאינטראקציה מיטבית. תוצאות. ההתאמה האישית של המטופלים כוללת תקשורת עקבית ומאוחדת בין ערוצים ומטפלים, בכל קנה מידה, עם אינטגרציה מלאה במערכות שבהן משתמש כל ספק שירותי בריאות. על Well-Beat Well-Beat מביאה את האנושות לבריאות עם פתרון לשינוי התנהגותי של הדור הבא המאפשר לארגוני בריאות להגביר באופן דרמטי את מעורבות המטופלים ודבקות במשטר הטיפול בכל קנה מידה. עם הבנה עמוקה של אינטראקציות בריאות וטכנולוגיה קניינית מונעת נתונים, Well-Beat מספקת התאמה אישית דינמית לפגישות פנים אל פנים יעילות יותר עם מטופלים, התערבויות דיגיטליות חכמות ותובנה לגבי תוכנית הבריאות המתאימה ביותר לכל מטופל. ארגוני בריאות המשתפים פעולה עם Well-Beat מגבירים את היעילות התפעולית שלהם, מגדילים את ההכנסות ומפחיתים עלויות ארוכות טווח, תוך שיפור חווית המטופל והבטחת תקני הטיפול שלהם. החברה מגייסת באמצעות הסכם השקעה SAFE כך שלמצטרפים תינתן הנחה משמעותית בהמרה למניות בסבב העתידי. לפרטים והשקעה ב-Well-Beat החל מ-100,000 שקל >>