גיוס
צילום: shutterstock

למה כדאי לסטרט-אפ לגייס בהשקעות המונית?

גיוס המונים הינה השיטה היעילה ביותר לגייס תקציב

עד לא מזמן לא היו הרבה אפשרויות גיוס לסטארט-אפ. זה היה יכול לגייס באמצעות מעט משקיעים פרטיים או אם היה לו מספיק הון, לגייס בעזרת הציבור דרך פנייה לבורסה. עם התפתחות הטכנולוגיה והתרת הרגולציה נפתחה בשנים האחרונות  גם האפשרות לגייס באינטרנט באמצעות מספר רב של משקיעים בלי ההליך המייגע של פנייה לבורסה - מימון וגיוס המונים.

גיוס ומימון המונים הן שיטות המסייעות ליזמים בתחומים שונים לגייס כספים כדי לקדם את מטרותיהם. קיקסטארטר ואינדיגוגו היו הפלטפורמות הגדולות הראשונות אשר הקפיצו מדרגה את התחום כאשר אפשרו לגולשים מכל העולם לתמוך ולסייע בקידום והפצה של מוצרים חדשים ושל רעיונות אשר היו קרובים לליבם. הרעיון הוא לאסוף סכומים קטנים מהרבה אנשים וכך להגיע לסכומים גדולים

אט אט החלו לקום אתרים, פלטפורמות וקהילות שמטרתם לגייס עבור השקעות במניות, בהן פיפלביז, טוגד'ר, פאנדאיט ועוד. המשותף להן שהמשקיעים מקבלים מניות או איגרות ולא מוצר – אקוויטי.

פרטים והרשמה לפיפלביז פלטפורמת השקעות הממונים הראשונה והמובילה בישראל >

מגייסים משקיעים לא שותפים

היתרון המרכזי של גיוס המוני לסטארט-אפים הוא שכל אחד יכול להשקיע כל עוד הוא מעל גיל 18. הפלטפורמות לגיוס המונים גם מאפשרות לגייס מסכומים קטנים ביחס לאלטרנטיבות, וכך להגיע ליותר משקיעים שקטים אשר לא בעלי זכויות במיזם.

בשל הדרישות בתקנות לגובה הכנסה לעומת כמות ההשקעה. הפלטפורמות מבצעות עבורכם בדיקות ובוחנות את המשקיעים ואת רמת מהימנותם

פחות רגולציה

אפיק גיוס ההמונים דורש פחות פיקוח ויש בו הפחתה של דיני ניירות ערך. גם המגבלה שקיימת על סוגי מניות בבורסה אינה קיימת בהשקעות המונים.

בניגוד לגיוס בבורסה, החברות המגייסות בגיוס המונים פטורות מחובת תשקיף וטיוטת תשקיף. כל אלה מזרזים מאוד את הגיוס.

POC מסחרי וקהל לקוחות עתידי

עוד בטרם המיזם החל שיווק למוצר או במידה והוא במהלך חדירה לשוק נעשה לו פרסום בהיקף גדול. פיפלביז, רכז ההצעה הראשון הנה הפלטפורמה היחידה הנותנת מענה מקיף ליזמים הכולל שיווק, מיתוג, גרפיקה והפצה. לאחר הגיוס נוצר קהל של אנשים שיש להם אמון במוצר ואינטרס בהצלחתו ויכולים לשמש סוכנים של הסטארט-אפ בארץ ובעולם.

מגבלות שצריך להכיר

היתרונות אומנם רבים, אבל יש כמה מגבלות שצריך להכיר לפני שמגייסים. חברות יוכלו לגייס סכום של עד 4 מיליון שקל בשנה, ממספר בלתי־מוגבל של משקיעים. סכום הגיוס השנתי המקסימלי לחברה יכול לצמוח עד ל–6 מיליון שקל - ולגדול במיליון שקל נוספים, אם בגיוס יהיה משקיע מוביל שאחראי בעצמו ל–10% מההשקעה. הסכום יכול לגדול במיליון שקל נוספים אם החברה עברה בדיקה ייעודית שנערכת על ידי רשות החדשנות (לשעבר משרד המדען הראשי) במשרד הכלכלה, או על ידי הרשות לעסקים קטנים.

כמו כן כדי לעמוד בדרישות לגיוס ציבורי הסטארט-אפים צריכים לשלוח לפלפטורמות הגיוס בין היתר נתונים על תכנית עסקית, תיאור של ההנהלה ופירוט התוכניות של החברות לשימוש בכסף.

סיכום

גיוס השקעות ההמונים הפך דרך מהירה ויעילה לגייס תקציב בלי הון ראשוני גדול, מקהל רב של משקיעים עם פחות מגבלות על הסכום ופחות סחבת בירוקרטית שיש לעבור. גיוס המונים הוא דרך מצוינת לסטארט-אפים קטנים לגייס כסף גדול ולשווק את עצמם לקהל הרחב.

פרטים והרשמה לפיפלביז פלטפורמת השקעות הממונים הראשונה והמובילה בישראל >

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פיפלביז
צילום: פיפלביז

ימים אחרונים להשקיע: סטארט-אפ החסויות הדיגיטליות שישנה את עולם הספורט

שוק חסויות הספורט העולמי ממשיך להתחזק ויגדל לשווי של 89.6 מיליארד דולר בשנת 2027. סטארט-אפ בשם MixZone  פיתח טכנולוגיה ייחודית לפרסום דיגיטלי בראיונות בשידורי הטלוויזיה והדיגיטל. החברה, בעלת הסכמים עם מספר מועדוני והתאחדויות ספורט מהמובילים בעולם, נמצאת כעת בימים האחרונים של גיוס הון ציבורי דרך פיפלביז וההזדמנות להפוך בעלי מניות בחברה עומדת להסתיים.

ראיונות ומסיבות עיתונאים הפכו לחלק בלתי נפרד ממשחקי הספורט. בעבר הם התקיימו רק בסוף המשחק, אך כעת הם מתקיימים לפניו, במהלך המחצית, ובסופו. ראיונות מקבלים לעיתים קרובות את אותו זמן שידור בתוכניות ספורט במהלך הניתוח שלאחר המשחק כמו השידורים בפועל. למרות שזמן הראיונות והחשיפה שלהם גדלו עם השנים בשידורי הטלוויזיה ובדיגיטל, שטח פרסום זה נשאר סטטי ומשעמם אשר לא מייצר הכנסות נוספות לקבוצות ולא נותן ערך מוסף לנותני החסויות הקיימים. לפרטים והשקעה ב-MixZone > ככה כן בונים חומה: קיר חסויות דיגיטלי חי ובועט הטכנולוגיה המהפכנית שפיתחה MixZone משלבת טכנולוגיה חדשנית מבוססת ענן בשילוב מסכי FHD ייעודיים אשר הופכים את גב הראיונות לשטח פרסומי דיגיטלי בעל ערך כספי לקבוצות הספורט. מדיה אטרקטיבית זו מושכת את העין ועונה על הצורך של קבוצות הספורט להגדיל את הכנסותיהן ממפרסמים וספונסרים חדשים, כמו גם לשמר את נותני החסות הקיימים בשידורים החיים בטלוויזיה, בערוצי ספורט, בתוכניות בידור, באתרי חדשות וברשתות החברתיות. לצפייה בסרטון: הסכמים עם קבוצות בינלאומיות לחברה פטנט רשום על הטכנולוגיה במספר רב של מדינות וחתומה כבר על הסכמים ארוכי טווח בישראל עם ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות לכדורגל, מנהלת הליגה לכדורסל בישראל, נבחרת קרואטיה בכדורגל, לגיה ורשה ועוד מספר קבוצות והתאחדויות מהמובילות בעולם. החברה מתכננת המשך הסכמים עם ארגונים גדולים ברחבי העולם, כשפניה לעבר אקזיט או הנפקה בבורסה. כעת החברה נמצאת בימים האחרונים של גיוס משקיעים דרך פלטפורמת פיפלביז ומאפשרת הזדמנות השקעה אחרונה בתמורה למניות בחברה. לפרטים והשקעה ב-MixZone >