דוחות

צים מכה את הצפי בשורה העלינה והתחתונה ומעלה תחזיות; המניה קופצת

ענקית הספנות מסכמת רבעון חזק נוסף עם הכנסות של 2.77 מיליארד דולר לצד רווח מתואם של 9 דולר למניה; צופה לסיים את 2024 עם EBITDA מותאם של  3.3-3.6 מיליארד דולר

איתן גרסטנפלד | (3)

ענקית הספנות צים צים הכתה את צפי האנליסטים עם הכנסות של 2.77 מיליארד דולר לצד רווח מתואם של 9 דולר למניה. על רקע התוצאות החזקות העלתה החברה את תחזיותיה לשנה כולה, אותה היא צופה לסיים עם EBITDA מותאם של  3.3-3.6 מיליארד דולר. בעקבות הדוחות מניית החברה מזנקת בכ-9% במסחר המוקדם בוול סטריט.

הכנסות החברה ברבעון השלישי עמדו על כ-2.77 מיליארד דולר, עלייה של 117% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל צפי האנליסטים המוקדם להכנסות של 2.41 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר לרווח נקי של 1.13 מיליארד דולר (9.3 דולר למניה), לעומת הפסד נקי של 2.27 מיליארד דולר (הפסד של 18.9 דולר למניה) ברבעון השלישי של 2023, ומעל לצפי האנליסטים לרווח של 7.21 דולר למניה.

ה-EBITDA המתואם עמד על 1.53 מיליארד דולר, עלייה של 626% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) המתואם עמד על 1.24 מיליארד דולר, בהשוואה להפסד של 213 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023.

על רקע התוצאות החזקות החליטה החברה להעלות את תחזיותיה לשנה כולה, אותה הם צופים לסיים עם EBITDA מתואם של 3.3-3.6 מיליארד דולר ורווח תפעולי מתואם של 2.15-2.45 מיליארד דולר.

התוצאות החזקות של צים לא אמורות להפתיע את מי שקרא והתעניין בפעילות של החברה. בראיון לביזפורטל לאחר פרסום הדוחות, העריך אלי גליקמן, מנכ"ל החברה, שהעתיד של החברה בטווח הקרוב צפוי להיות טוב. "אנחנו יכולים לומר שהתוצאות במחצית השנייה יהיו חזקות מהמחצית הראשונה. יחד עם הזהירות, מה שאנחנו רואים היום הוא שהתוצאות לטווח הקצר יהיו חזקות יותר מהתוצאות שראינו מתחילת השנה", סיפר גליקמן.

מי שהקשיב לדברים של גליקמן, היה רושם רווח נאה, שכן מאז פרסום הדוחות עלתה מניית החברה בכ-21.5% (עוד לפני הזינוק במסחר המוקדם) תוך שהיא משלימה זינוק של כ-171% מתחילת השנה. בעקבות הזינוק נסחרת מניית החברה במחיר של 26.8 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-3.2 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כמה אמורה לחלק דבידנד? (ל"ת)
    רפי 20/11/2024 15:16
    הגב לתגובה זו
  • 3.65 (ל"ת)
    רון 20/11/2024 16:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנכ"ל ששווה כל שקל! (ל"ת)
    משקיע 20/11/2024 14:54
    הגב לתגובה זו
פלנטיר אלכס קארפפלנטיר אלכס קארפ

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?

המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה

אדיר בן עמי |

מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -1.1%  צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.


אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.


פלנטיר לעומת OpenAI

חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.


אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.


שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.


שוק שבדרך לרוויה

רכבים תחבורה מכוניות
צילום: תמר מצפי

אמזון נכנסת לשוק הרכב: תשתף פעולה עם הרץ למכירת כלי רכב משומשים

ענקית המסחר מרחיבה את שירות Amazon Autos ותאפשר לראשונה ללקוחות לרכוש רכבים מצי ההשכרה של הרץ; המהלך מעניק לאמזון דריסת רגל באחד השווקים הגדולים בארה"ב ומפעיל לחץ על מתחרות כמו קרוואנה ו-CarGurus

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -1.84%  משיקה שירות חדש למכירת רכבים בשיתוף עם חברת השכרת הרכב הרץHertz . 5.96%  . המהלך מהווה צעד נוסף בכניסת אמזון לשוק הרכבים, תחום שטרם כבשה. מניית הרץ עלתה ב-5%, בעוד מניות חברות רכב מקוונות ירדו.


ההסכם הופך את הרץ ללקוחה הראשונה שמוכרת ישירות דרך אמזון. עד כה עבדה הרץ עם קרוואנה מאז 2021, אך שיתוף הפעולה עם אמזון שונה לחלוטין בהיקפו. שירות Amazon Autos כבר פועל עם סוחרי רכב, וההרחבה הנוכחית מוסיפה רכבים משומשים מצי ההשכרה.


דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים

המהלך נועד להעניק לאמזון דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים – אחד השווקים הגדולים בארה״ב שבו עדיין לא ביססה שליטה. לפי הודעת החברה, המטרה היא "לחדש את חוויית קניית הרכב ולהיות נוכחים במקומות שבהם הלקוחות נמצאים". אמזון מתכוונת לפשט את תהליך הקנייה ולהנגישו לקהל רחב יותר.


עבור הרץ, השותפות צפויה לשפר את שולי הרווח, שכן חברות השכרה נדרשות כל העת לחדש את צי הרכב ולמכור כלי רכב משומשים. עד כה הן הסתמכו על סוחרים ואתרי מכירה, בעוד אמזון מציעה גישה ישירה למיליוני לקוחות.


מניות המתחרות ירדו: מניית קרוואנה ירדה ב־3.5%, CarGurus איבדה 2.1%, ו־Cars.com נחלשה ב־0.6%. האנליסט רוברט מולינס מ־Gordon Haskett ציין כי מדובר בהתפתחות שלילית עבור קרוואנה ו־CarGurus, אך העריך שההשפעה תורגש באופן הדרגתי ככל שאמזון תמשוך אליה יותר סוחרים.