מניית אינמוד - הפוטנציאל להשבחה מול האתגרים

הנהלה מנוסה, מזומנים בקופה, צפי לחזרה לצמיחה; מנגד שורה של הנמכת ציפיות ועיכוב במשלוחים; לאן הולכת אינמוד מכאן?
גיא אבטליון |

חברת אינמוד נסחרת ב-1.3 מיליארד דולר ויש לה קרוב ל-800 מיליון דולר בקופה. החברה שפועלת בתחום הביוטי עם מוצרי מיצוק העור והפחתת הקמטים, מדווחת בשנה האחרונה על הנמכת תחזית כמעט בכל רבעון לצד ירידה ברווח. הסיבה לפי משה מזרחי, מנכ"ל החברה היא הריבית הגבוהה. אנשים פחות רוכשים מערכות של החברה ומעדיפים לדחות כשהמימון יהיה זול יותר. 

אינמוד היא מהגדולות בתחומה. המערכות שלה משמשים לטיפולים אסתטיים ורפואיים בטכנולוגייה של  תדרי רדיו (RF) ויש לה במצטבר מכירות של מיליארדים. השנה היא צפויה על פי ההערכה המעודכנת למכור ב-410-430 כ-20 מיליון דולר פחות מהתחזית הקודמת, וכ-15% מתחת למכירות בשנה שעברה. רוב האנליסטים ציפו לכך ומניית החברה דווקא עלתה מאז הדיווחה ב-8%. 

 

אינמוד - השקעה אטרקטיבית?

למרות החולשה בתוצאות, סביבת המאקרו המאתגרת, אינמוד יכולה הליות במחיר יחסית אטרקטיבי למשקיעים, אם כי יש גם סיכונים. לאינמוד הנהלה מנוסה - משה מזרחי, עם ניסיון רב בתעשיית המכשור הרפואי והיה שותף באקזיטים בתחום.

בנוסף לכך, אינמוד מציגה מאזן פיננסי חזק, כאשר רזרבות המזומנים שלה עומדות על קרוב ל-800 מיליון דולר. מצב זה מקנה לה גמישות רבה בכל הנוגע להשקעות עתידיות, כולל רכישת חברות נוספות, השקעות במחקר ופיתוח והמשך פיתוח טכנולוגיות חדשות. יתרה מכך, החברה ממשיכה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה, מהלך שנועד להחזיר ערך למשקיעים ולחזק את האמון במניה.

בהתחשב בכך ששווי החברה מוערך בכ-1.3 מיליארד דולר, והרווח השנתי שלה עומד על כ-170 מיליון דולר, הרי ששווי הפעילות הנגזר הוא כ-500 מיליון דולר ומכפיל הרווח עומד על כ-3. מאוד נמוך, אבל זה נובע מכך שהתוצאות כאמור בירידה בשנה האחרונה, וזה השפיע מאוד גם על מחיר המניה.

ירידת הריבית בארה"ב גם היא תורמת לחיזוק הפוטנציאל של אינמוד. מכיוון שהחברה מתבססת על מימון לקוחות לרכישת מכשירים יקרים, ירידה בריביות מאפשרת ללקוחות לקבל תנאים מימוניים נוחים יותר, מה שיכול להגדיל את הביקוש לטכנולוגיות החברה ולשפר את הביצועים העתידיים שלה. אבל זה עוד לא קורה, זה בעצם המבחן של החברה - ברבעונים הבאים האנליסטים ישימו דגש על המכירות והאם הורדת הריבית מחזירה את הביקושים. כמו כן, יהיה להם חשוב לבחון אם המוצרים המתכלים עולים. אינמוד מוכרת מערכות עם מוצרים מתכלים שמשמשים לטיפולים, ככל שהמוצרים המתכלים נמכרים בקצב גבוה יותר זה אומר שיש דרישה למוצרים ושהעתיד הוא צמיחה. 

 

סיכונים ואתגרים בהשקעה באינמוד 

למרות הפוטנציאל של אינמוד, קיימים גם סיכונים שצריך לקחת בחשבון. אחד האתגרים הבולטים הוא תנודתיות בהכנסות. בשנת 2024, נרשמו ירידות משמעותיות בהכנסות החברה ומעבר לכך, בעיות תפעוליות גרמו לעיכובים במסירת סחורה ללקוחות.

קיראו עוד ב"גלובל"

סיכון גדול הוא עניין טכנולוגי. התחום הזה כולל טכנולוגיות שונות כשמדי פעם נכנסות טכנולוגיות שונות שמשנות את התעשייה. בינתיים נראה שמעמדה של אינמוד חזק, אבל השאלה אם כל השנה החלשה הזו, לא גרמה לה גם לקשיים במו"פ. על פניו התשובה היא לא - היקף ההשקעה במו"פ הוא גבוה מאוד. 

 

המבחן של אינמוד

המבחן של אינמוד יהיה כאמור ברבעונים הבאים. הריבית ירדה לאחורנה ל-5% ווצפויה להמשיך לרדת. הציפיה היא שעוד חצי שנה מהיום הריבית תהיה בלפחות חצי אחוז נמוכה יותר. זה אמור להחזיר לקוחות לרכוש מוצרים. מבחן שני הוא מכירות המתכלים שעצרו לצמוח השנה. 

כך או אחרת, התמחור נראה נמוך במיוחד, גם בהשוואה סקטוריאלית, גם ביחס למכפיל הרווח ומכפיל הרווח בנטרול מזומנים וגם ביחס למחיר שהמניה נסחרה בו מאז הנפקתה. אגב, אינמוד שנחרת כעת ב-16.8 דולר, אחרי שכבר ירדה מתחת ל-15 דולר, נסחרה בשיא ב-90 דולר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.