אור עופר סימילירווב
צילום: רותם כנעני

המנכ"ל מכר מניות רגע לפני שמניית סימילרווב קרסה ב-15% - צירוף מקרים?

רוי שיינמן | (9)

מניית סימילרווב  סימילרווב נפלה ב-14.8% על רקע תשקיף הצעת מכר של בעל מניות גדול, יהושע אליאנס שמחזיק בכ-16% מהחברה ומתכוון למכור 5% ממנה. מה שהפתיע את המשקיעים היה הדיסקאונט הגדול במכירה - מחיר של 7.85 דולר למניה, דיסקאונט של כ-18%.  את המכירה  בהיקף של כ-28 מיליון דולר, ינהלו גולדמן זאקס וברקליס.

מכירה כזו לא משאירה את השוק אדיש. המניה כצפוי קרסה. החשש אגב שמדובר בסיפתח ומשפחת אליאנס שהיתה מהמשקיעים הראשונים בסימילרווב תממש מניות נוספות.

כך או אחרת, אור עופר, מנכ"ל החברה ומבין המייסדים שלה, מכר בחודש אוגוסט מניות של החברה ב-2 מיליון דולר, רגע לפני תשקיף הצעת המכר שגרם לנפילת המניה. האם זה מקרי? יכול להיות, אולי זה צירוף מקרים, אבל קצב המכירות שלו באוגוסט חריג ביחס לחודשים קודמים. אור עופר מחזיק ב-8% מהחברה בשווי מצרפי של כ-54 מיליון דולר. 

  אור עופר, מנכ"ל החברה - צירוף מקרים נדיר?      (רותם כנעני)

מימושים של בכירים בחברות הן עוד פרמטר שצריך לשים אליו לב בניתוח הכולל של החברה והמניה. זה כבר קרה לא מעט שלפני הודעה שלילית, דוחות חלשים והרעה בעסקים, בעלי העניין מכרו. אבל זה כמובן לא בהכרח.

סימילרווב שפיתחה כלים למדידת תעבורה הנפיקה לפני שלוש שנים לפי שווי של כ-1.6 מיליארד דולר. בתחילת הדרך המניה עלתה לכיוון שווי של 2 מיליארד דולר, ומאז היא צנחה כשהשווי הנוכחי שלה  הוא כ-670 מיליון דולר.

ברבעון השני הכנסות החברה המספקת ניתוח נתונים עבור אתרי אינטרנט, הסתכמו ב-60.6 מיליון דולר, גידול של 13% לעומת 53.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 61.6 מיליון דולר. במהלך הרבעון רשמה החברה מעבר לרווח תפעולי מתואם (Non-GAAP) של 5.3 מיליון דולר (7 סנט למניה), לעומת הפסד תפעולי של 3.5 מיליון דולר (4סנט למניה).

לצד הדוחות החברה העלתה את תחזיות לרבעון השלישי והשנה כולה. כעת צופה החברה כי תסיים את הרבעון עם של 62.5-63 מיליון דולר, לצד רווח תפעולי מתואם (Non-GAAP) של 2.8-3.2 מיליון דולר. את שנת 2024 כול היא צופה לסיים עם הכנסות של 246-248 מיליון דולר, ורווח תפעולי מתואם של 13-15 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    בארצות הברית זה מידע פנים היה יושב עשור בארץ מקבלים פרס (ל"ת)
    אייל 16/09/2024 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זה פלילי , חייב בדיקה.... (ל"ת)
    אילן 15/09/2024 20:41
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    איש פשוט 15/09/2024 14:34
    הגב לתגובה זו
    המנכ"ל ובעל מניות גדול מוכרים את המניה. ממש הזדמנות נפלאה לציבור הרחב לקנות מניות בזול.
  • 6.
    בטח שצרוף מקרים. מה לאיש ולמידע פנימי? (ל"ת)
    צרי 15/09/2024 11:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בטוח צירוף מקרים (ל"ת)
    העורב 15/09/2024 10:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ככה זה כשאין רגולטור (ל"ת)
    אסף 15/09/2024 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבי 15/09/2024 10:01
    הגב לתגובה זו
    הם לא חושבים שהמחיר הנוכחי הוא אטרקטיבי. אז מה יגידו אזובי הקיר?
  • 2.
    ראשית לחקור את הענין הזה שלכאורה היה מידע פנים שני 15/09/2024 09:35
    הגב לתגובה זו
    ראשית לחקור את הענין הזה שלכאורה היה מידע פנים שנית המשקיעים יענישו לדעתי והיברה תקרוס בעוד 30 עד40 אחוז
  • 1.
    יובל123 15/09/2024 09:13
    הגב לתגובה זו
    הכל במדינה זה קומבינות
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.