מייסיז
צילום: טוויטר
דוחות

מייסי'ז עוקפת את הצפי - אבל האנליסטים עדיין סקפטיים

רשת הכלבו הענקית סירבה לפני מספר חודשים להצעת רכש בגובה 5.8 מיליארד דולר, פרמיה של 11% על המחיר הנוכחי של המניה, אבל החברה סירבה מכיוון שרק הנכסים בהם היא מחזיקה שווים הרבה יותר
רוי שיינמן |

רשת חנויות הכלבו מייסיז  MACY'S INC דיווחה על הכנסות של 4.84 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ירידה של 2.7% בהשוואה לשנה שעברה, אך מעט מעל ההערכות של וול סטריט שעמדו על 4.81 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-0.27 דולר ועלה על הציפיות של 0.14 דולר. המכירות בחנויות זהות ירדו ב-1.2%, פחות מהירידה של 2.78% שחזו האנליסטים בוול סטריט.

"אף שמדובר בראשית הדרך, ההשקעות שלנו במוצרים, תצוגה והחוויה הקמעונאית צוברות תאוצה ומחזקות את האמונה שלנו בכך שבטווח הארוך, מייסי'ז יכולה לחזור לצמיחה בת קיימא ורווחית", אמר המנכ"ל טוני ספרינג.

זהו הדו"ח הראשון מאז שספרינג, שמונה למנכ"ל בתחילת השנה, השיק את היוזמה "פרק חדש נועז". האסטרטגיה הכללית כוללת תוכניות לסגירה של 150 חנויות לא רווחיות, שיפוץ של חנויות והשקעה בתחום הקמעונאות הדיגיטלית.

החברה צופה כעת לסיים את 2024 עם הכנסות נטו בטווח שבין 22.3 מיליארד דולר ל-22.9 מיליארד דולר. המכירות בחנויות זהות צפויות לנוע בין ירידה של 1.0% בשנה לשנה לבין עלייה של 1.5%. זאת בהשוואה לציפייה הקודמת לירידה של כ-1.5% עד עלייה של 1.5%. גם הרווח המתואם צפוי לעלות, כאשר החברה צופה סיום שנה בטווח של 2.55 דולר עד 2.90 דולר, לעומת 2.45 דולר עד 2.85 דולר בתחזית הקודמת.

האנליסטים עדיין סקפטיים

האנליסטים צופים ירידה מתמשכת במכירות החברה, לצד שיפור קל יחסית ברבעון האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

האנליסט ג'יי סול מ-UBS הטיל ספק ביעילות היוזמות החדשות של החברה, וציין כי "אינן צפויות להשפיע באופן מהותי". היוזמות כוללות בין היתר את "Macy's Backstage" - מחלקת עודפים ופתיחת חנויות קטנות. סול מציין כי מאז 2012, איבדה מייסי'ז 25% מנתח השוק שלה, בעיקר לטובת רשתות עודפים, מותגים עצמאיים ואמזון.

אנליסט אחר, זכרי וורינג מ-CFRA, צופה ירידה מתמשכת במכירות החברה בשיעור חד ספרתי נמוך במהלך חמש השנים הבאות. החברה לא התייחסה בדו"ח להצעת הרכש בת 6 מיליארד דולר שהגישה קרן Arkhouse Management ושותפתה Brigade במטרה להפוך את החברה לפרטית. כבר אז כשמייסיז סירבה לעסקה, כתבנו כאן שזה כנראה המהלך הנכון מבחינתה, בעיקר בגלל שרק שווי הנכסים שברשות החברה גבוה בהרבה מהסכום הזה.

מייסיז מחזיקה ב-320 מתוך 784 החנויות שלה, כולל סניף הדגל בבניין Herald Square בניו יורק, כאשר לפי ההערכות רק הדל"ן שבבעלות החברה שווה 8.5 מיליארד דולר, 46% יותר מהצעת הרכש. 

קיראו עוד ב"גלובל"

מייסיז אמרה בהודעה שהיא לא תפסול הצעות נוספות, מה שמרמז על כך שבעלי השליטה באמת מחפשים למכור. "זה רק מוכיח שיש ביקוש לחברה", אמר ריץ' טאוב ממשרד עו"ד Smith, Gambrell & Russell בשיקגו. "ההצעה אומנם נמוכה, אבל ההצעות הבאות הולכות לעלות בהדרגה".

מנית מייסי'ז נסחרת במחיר של 19 דולר למניה לפי שווי שוק של 5.25 מיליארד דולר. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה ב-28% ומתחילת השנה ירדה ב-3%.

מנית מייסיז ב-12 החודשים האחרונים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.