מייסיז
צילום: טוויטר
דוחות

מייסי'ז עוקפת את הצפי - אבל האנליסטים עדיין סקפטיים

רשת הכלבו הענקית סירבה לפני מספר חודשים להצעת רכש בגובה 5.8 מיליארד דולר, פרמיה של 11% על המחיר הנוכחי של המניה, אבל החברה סירבה מכיוון שרק הנכסים בהם היא מחזיקה שווים הרבה יותר
רוי שיינמן |

רשת חנויות הכלבו מייסיז  MACY'S INC דיווחה על הכנסות של 4.84 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ירידה של 2.7% בהשוואה לשנה שעברה, אך מעט מעל ההערכות של וול סטריט שעמדו על 4.81 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-0.27 דולר ועלה על הציפיות של 0.14 דולר. המכירות בחנויות זהות ירדו ב-1.2%, פחות מהירידה של 2.78% שחזו האנליסטים בוול סטריט.

"אף שמדובר בראשית הדרך, ההשקעות שלנו במוצרים, תצוגה והחוויה הקמעונאית צוברות תאוצה ומחזקות את האמונה שלנו בכך שבטווח הארוך, מייסי'ז יכולה לחזור לצמיחה בת קיימא ורווחית", אמר המנכ"ל טוני ספרינג.

זהו הדו"ח הראשון מאז שספרינג, שמונה למנכ"ל בתחילת השנה, השיק את היוזמה "פרק חדש נועז". האסטרטגיה הכללית כוללת תוכניות לסגירה של 150 חנויות לא רווחיות, שיפוץ של חנויות והשקעה בתחום הקמעונאות הדיגיטלית.

החברה צופה כעת לסיים את 2024 עם הכנסות נטו בטווח שבין 22.3 מיליארד דולר ל-22.9 מיליארד דולר. המכירות בחנויות זהות צפויות לנוע בין ירידה של 1.0% בשנה לשנה לבין עלייה של 1.5%. זאת בהשוואה לציפייה הקודמת לירידה של כ-1.5% עד עלייה של 1.5%. גם הרווח המתואם צפוי לעלות, כאשר החברה צופה סיום שנה בטווח של 2.55 דולר עד 2.90 דולר, לעומת 2.45 דולר עד 2.85 דולר בתחזית הקודמת.

האנליסטים עדיין סקפטיים

האנליסטים צופים ירידה מתמשכת במכירות החברה, לצד שיפור קל יחסית ברבעון האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

האנליסט ג'יי סול מ-UBS הטיל ספק ביעילות היוזמות החדשות של החברה, וציין כי "אינן צפויות להשפיע באופן מהותי". היוזמות כוללות בין היתר את "Macy's Backstage" - מחלקת עודפים ופתיחת חנויות קטנות. סול מציין כי מאז 2012, איבדה מייסי'ז 25% מנתח השוק שלה, בעיקר לטובת רשתות עודפים, מותגים עצמאיים ואמזון.

אנליסט אחר, זכרי וורינג מ-CFRA, צופה ירידה מתמשכת במכירות החברה בשיעור חד ספרתי נמוך במהלך חמש השנים הבאות. החברה לא התייחסה בדו"ח להצעת הרכש בת 6 מיליארד דולר שהגישה קרן Arkhouse Management ושותפתה Brigade במטרה להפוך את החברה לפרטית. כבר אז כשמייסיז סירבה לעסקה, כתבנו כאן שזה כנראה המהלך הנכון מבחינתה, בעיקר בגלל שרק שווי הנכסים שברשות החברה גבוה בהרבה מהסכום הזה.

מייסיז מחזיקה ב-320 מתוך 784 החנויות שלה, כולל סניף הדגל בבניין Herald Square בניו יורק, כאשר לפי ההערכות רק הדל"ן שבבעלות החברה שווה 8.5 מיליארד דולר, 46% יותר מהצעת הרכש. 

קיראו עוד ב"גלובל"

מייסיז אמרה בהודעה שהיא לא תפסול הצעות נוספות, מה שמרמז על כך שבעלי השליטה באמת מחפשים למכור. "זה רק מוכיח שיש ביקוש לחברה", אמר ריץ' טאוב ממשרד עו"ד Smith, Gambrell & Russell בשיקגו. "ההצעה אומנם נמוכה, אבל ההצעות הבאות הולכות לעלות בהדרגה".

מנית מייסי'ז נסחרת במחיר של 19 דולר למניה לפי שווי שוק של 5.25 מיליארד דולר. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה ב-28% ומתחילת השנה ירדה ב-3%.

מנית מייסיז ב-12 החודשים האחרונים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social