מובילאיי סיכמה עם יצרן רכב גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה
מובילאיי מובילאיי של אמנון שעשוע הודיעה היום כי סיכמה עם יצרן רכב מערבי גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה במספר מותגי רכב.
בנוסף ציינה החברה כי מספר מותגי רכב גלובליים צפויים להטמיע את הפתרונות החדשים של מובילאיי לנהיגה אוטונומית באמצעות שלוש הפלטפורמות של החברה –SuperVision, Chauffeur ומובילאיי Drive - ב-17 דגמי בעירה פנימית ורכבים חשמליים אשר יחלו להימכר ב-2026.
כזכור בשבוע שעבר פרסמה החברה אזהרת רווח חמורה לשנת 2024 - החברה צופה שההכנסות יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 2.58 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי צפוי להסתכם בטווח בין 378-468 מיליון דולר, כאשר ההפסד התפעולי ברבעון הראשון צפוי להסתכם בטווח בין 242-257 מיליון דולר. מניית החברה ירדה ב-30% לאחר ההודעה. מחיר המניה עומד כיום על 30.49 דולר ושווי שוק של 24.564 מיליארד דולר.
פרויקטים חדשים
בחברה הסבירו היום כי הפרויקטים עליהם סוכם כוללים שימוש בכלי התוכנה החדשני והייחודי של מובילאיי, המאפשר לכל מותג רכב להתאים ולעצב את חוויית הנהיגה בהתאם לבחירותיו. מערכות ה-ADAS והפתרונות האוטונומיים צפויים להיות משולבים בפלטפורמות רכב מרובות במגוון גיאוגרפי רחב וסוגי מערכות הנעה שונות, וניתן יהיה להרחיב אותם בקלות לדגמים נוספים על פי דרישה.
"הפרויקטים האלו מהווים אבן דרך היסטורית בפיתוח נהיגה אוטונומית, וירחיבו מאוד את זמינותה לבעלי רכבים בכל רחבי העולם", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "ביצוע תוכניות הייצור הללו יכתיב את הסטנדרט לנהיגה חכמה מונעת תוכנה, תוך מינוף המומחיות של שתי החברות, בהיקף שיוכל לשרת לקוחות בכל רחבי העולם".
- הפחד של המשקיעים: אי וודאות שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית
- בואינג באזהרת רווח: צפויה לדווח על הפסד של 4 מיליארד ד' לעומת צפי למיליארד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מובילאיי תעבוד עם מותגים שונים על מנת לפתח שירותים חדשים לנהיגת "hands-off, eyes-on" על פלטפורמת ה- SuperVisionשל החברה, תוך מינוף ראיית מחשב היקפית מופעלת בינה מלאכותית ורדאר המאפשר ניווט אוטונומי בכבישים מהירים, כבישים עירוניים ודרכי כפר באזורים מוגדרים. כעת, שירותים אלה צפויים במספר שווקים ואזורים ב-2026.
בנוסף, תעבוד מובילאיי גם עם מותגי הרכב כדי ליישם את פלטפורמת ה-Chauffeur, המציעה פתרונות נהיגה מתקדמים "eyes-off, hands-off" באזורים מוגדרים בתוך דגמים מובחרים. מובילאיי מאפשרת את מערכת ה-Chauffeur באמצעות הוספה לפלטפורמת ה-SuperVision מערכת חישה נוספת ועצמאית הממנפת חיישני רדאר ולידאר, כמו גם כוח חישוב נוסף לפי הצורך. כך היא יוצרת עבור יצרניות הרכב נתיב שדרוג שניתן סקלבילי באופן טבעי.
בין שתי החברות הוסכם גם להביא כלי רכב אוטונומיים מלאים לייצור סדרתי. תוכנית זו נועדה לייצר כלי רכב ייעודיים לשם תפעול MaaS ורובוטקסי, אשר מופעלים על ידי פלטפורמת מובילאיי Drive. כלי הרכב התומכים ב-Drive ממנפים ראייה ממוחשבת, לידאר ורדאר (imaging radars) של מובילאי, כשפריסה ראשונית של השירות ללא נהג מיועדת ל- 2026.
- נוירולינק של אילון מאסק תפרסם את המחקר הראשון שלה על בני אדם
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול-סטריט: מה צופים האנליסטים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
שעשוע הוסיף כי "מאז הקמתנו, התמקדנו באספקת יתרונות הנוחות והבטיחות של טכנולוגיית הראייה הממוחשבת בכל רחבי העולם", אמר שעשוע. "קצב החדשנות ללא ספק גדל והיקפו של הסכם זה משקף את הסקלביליות והמודולריות של פורטפוליו המוצרים שלנו, כאשר מערכת הSuperVision- משמשת כגשר למערכות אוטונומיות מלאות הן עבור שוק כלי הרכב הפרטיים והן עבור שוק ה-MaaS".
אזהרת רווח חמורה
באזהרת הרווח שפורסמה בשבוע שעבר ציינו בחברה כי עיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון - היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.
הסיבה להורדת התחזית הזו, לדברי החברה, היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה.
החברה גם פרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות לרבעון הרביעי של 2023 - החברה צופה שההכנסות יסתכמו בטווח של בין 634-638 מיליון דולר, זאת לעומת תחזית החברה שצפתה הכנסות של בין 623-648 מיליון דולר. הרווח התפעולי דווקא צפוי להיות גבוה יותר מהתחזית, כאשר החברה צופה שהוא יסתכם בין 67-73 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת של 27-44 מיליון דולר.

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות?
וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן. הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.
זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.
בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%. חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.
באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- ברקשייר האת'וויי קרובה לרכישת היחידה הפטרוכימית של אוקסידנטל ב-10 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך. אתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות?
וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן. הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.
זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.
בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%. חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.
באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- ברקשייר האת'וויי קרובה לרכישת היחידה הפטרוכימית של אוקסידנטל ב-10 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך. אתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".