מובילאיי סיכמה עם יצרן רכב גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה
מובילאיי מובילאיי של אמנון שעשוע הודיעה היום כי סיכמה עם יצרן רכב מערבי גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה במספר מותגי רכב.
בנוסף ציינה החברה כי מספר מותגי רכב גלובליים צפויים להטמיע את הפתרונות החדשים של מובילאיי לנהיגה אוטונומית באמצעות שלוש הפלטפורמות של החברה –SuperVision, Chauffeur ומובילאיי Drive - ב-17 דגמי בעירה פנימית ורכבים חשמליים אשר יחלו להימכר ב-2026.
כזכור בשבוע שעבר פרסמה החברה אזהרת רווח חמורה לשנת 2024 - החברה צופה שההכנסות יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 2.58 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי צפוי להסתכם בטווח בין 378-468 מיליון דולר, כאשר ההפסד התפעולי ברבעון הראשון צפוי להסתכם בטווח בין 242-257 מיליון דולר. מניית החברה ירדה ב-30% לאחר ההודעה. מחיר המניה עומד כיום על 30.49 דולר ושווי שוק של 24.564 מיליארד דולר.
פרויקטים חדשים
בחברה הסבירו היום כי הפרויקטים עליהם סוכם כוללים שימוש בכלי התוכנה החדשני והייחודי של מובילאיי, המאפשר לכל מותג רכב להתאים ולעצב את חוויית הנהיגה בהתאם לבחירותיו. מערכות ה-ADAS והפתרונות האוטונומיים צפויים להיות משולבים בפלטפורמות רכב מרובות במגוון גיאוגרפי רחב וסוגי מערכות הנעה שונות, וניתן יהיה להרחיב אותם בקלות לדגמים נוספים על פי דרישה.
"הפרויקטים האלו מהווים אבן דרך היסטורית בפיתוח נהיגה אוטונומית, וירחיבו מאוד את זמינותה לבעלי רכבים בכל רחבי העולם", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "ביצוע תוכניות הייצור הללו יכתיב את הסטנדרט לנהיגה חכמה מונעת תוכנה, תוך מינוף המומחיות של שתי החברות, בהיקף שיוכל לשרת לקוחות בכל רחבי העולם".
- הפחד של המשקיעים: אי וודאות שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית
- בואינג באזהרת רווח: צפויה לדווח על הפסד של 4 מיליארד ד' לעומת צפי למיליארד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מובילאיי תעבוד עם מותגים שונים על מנת לפתח שירותים חדשים לנהיגת "hands-off, eyes-on" על פלטפורמת ה- SuperVisionשל החברה, תוך מינוף ראיית מחשב היקפית מופעלת בינה מלאכותית ורדאר המאפשר ניווט אוטונומי בכבישים מהירים, כבישים עירוניים ודרכי כפר באזורים מוגדרים. כעת, שירותים אלה צפויים במספר שווקים ואזורים ב-2026.
בנוסף, תעבוד מובילאיי גם עם מותגי הרכב כדי ליישם את פלטפורמת ה-Chauffeur, המציעה פתרונות נהיגה מתקדמים "eyes-off, hands-off" באזורים מוגדרים בתוך דגמים מובחרים. מובילאיי מאפשרת את מערכת ה-Chauffeur באמצעות הוספה לפלטפורמת ה-SuperVision מערכת חישה נוספת ועצמאית הממנפת חיישני רדאר ולידאר, כמו גם כוח חישוב נוסף לפי הצורך. כך היא יוצרת עבור יצרניות הרכב נתיב שדרוג שניתן סקלבילי באופן טבעי.
בין שתי החברות הוסכם גם להביא כלי רכב אוטונומיים מלאים לייצור סדרתי. תוכנית זו נועדה לייצר כלי רכב ייעודיים לשם תפעול MaaS ורובוטקסי, אשר מופעלים על ידי פלטפורמת מובילאיי Drive. כלי הרכב התומכים ב-Drive ממנפים ראייה ממוחשבת, לידאר ורדאר (imaging radars) של מובילאי, כשפריסה ראשונית של השירות ללא נהג מיועדת ל- 2026.
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- אלפאבית מתחזקת, OpenAI נחלשת: המשקיעים משנים כיוון במרוץ ה־AI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
שעשוע הוסיף כי "מאז הקמתנו, התמקדנו באספקת יתרונות הנוחות והבטיחות של טכנולוגיית הראייה הממוחשבת בכל רחבי העולם", אמר שעשוע. "קצב החדשנות ללא ספק גדל והיקפו של הסכם זה משקף את הסקלביליות והמודולריות של פורטפוליו המוצרים שלנו, כאשר מערכת הSuperVision- משמשת כגשר למערכות אוטונומיות מלאות הן עבור שוק כלי הרכב הפרטיים והן עבור שוק ה-MaaS".
אזהרת רווח חמורה
באזהרת הרווח שפורסמה בשבוע שעבר ציינו בחברה כי עיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון - היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.
הסיבה להורדת התחזית הזו, לדברי החברה, היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה.
החברה גם פרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות לרבעון הרביעי של 2023 - החברה צופה שההכנסות יסתכמו בטווח של בין 634-638 מיליון דולר, זאת לעומת תחזית החברה שצפתה הכנסות של בין 623-648 מיליון דולר. הרווח התפעולי דווקא צפוי להיות גבוה יותר מהתחזית, כאשר החברה צופה שהוא יסתכם בין 67-73 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת של 27-44 מיליון דולר.
משקיעים עובדים AIשבוע של הורדת ריבית - האנליסטים נערכים לפתיחת המסחר בוול-סטריט
כולם סבורים שהפד' יוריד ריבית השאלה היא מה הסיבות למהלך הזה וגם איך יראה התוואי קדימה - 3 כלכלנים, 3 הסתכלויות; מלבד הריבית נקבל גם תוצאות כספיות מאורקל, אדובי, סינופסיס ואחרות - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת פתיחת שבוע המסחר
"שבוע המסחר הקרוב צפוי להיות אחד המשמעותיים של הרבעון", תודו ששמעתם את זה לא מעט השנה, אבל גם הפעם כנראה שלהצהרה כזאת יש בסיס גדול על מה לשבת. גובה הריבית של הפד' זה נתון שמשפיע מאוד על השווקים, המשקיעים ממתינים עכשיו בדריכות לראות אם הפד' יעשה את הצעד שהשוק כבר תימחר כמעט לגמרי.
קשה לפרש את תמונת המצב במשק האמריקאי. הוא משדר אמביוולנטיות. מצד אחד יש רצף של נתונים שמרמזים על האטה. נתוני ה-ADP האחרונים הראו ירידה במספר המשרות, ממש צניחה במספר העובדים. גם מדדי ה-ISM בשירותים ובתעשייה מצביעים על התכווצות ברכיבי התעסוקה, מה שמראה שהמעסיקים מהססים יותר בגיוסים. גם נתוני הצריכה הריאלית מראים מגמה של התמתנות, וההוצאה הפרטית גדלה בקצב איטי יותר חודש אחר חודש.
אבל מהצד השני, יש נתונים שלא מתיישרים עם התמונה הזאת שכאילו משדרת
לנו שהכלכלה האמריקאית מאבדת גובה. התחום השירותי עדיין מתרחב, ורכיב הפעילות ב-ISM נשאר מעל 50, כלומר אין עדיין נסיגה בפעילות עצמה. מספר דורשי העבודה החדשים ירד לשפל של 191 אלף בלבד, רמה שבדרך כלל משויכת לשוק עבודה הדוק. האינפלציה, למרות הירידה בקצב, עדיין נעה
סביב 2.8 אחוז בליבה של ה-PCE, שזה רחוק ממצב שבו הפד' ירגיש דחיפות להפחית ריבית בגלל הלחץ של המחירים.
זה מה שגורם לאנליסטים לחלוק בהסתכלות שלהם על השוק, כולם עדיין סבורים שהפד' יוריד ריבית, אבל הסיבות שמאחורי הקלעים כמו גם התוואי קדימה - בכלל לא אחיד אצל כולם.
- אינטל עלתה 2.2%, נטפליקס איבדה 3%; המדדים נסגרו בעליות עד 0.3%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; מניות הקוונטים זינקו, אינטל נפלה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הלוח הכלכלי של השבוע: הפד', נתוני תעסוקה ואינדיקציות ראשוניות למצב הצרכן
ביום שלישי יתפרסמו נתוני ה-ADP השבועיים, אחרי ירידה של 13.5 אלף משרות בקריאה האחרונה. בהמשך אותו יום ייצאו נתוני ה-JOLTS, עם צפי ל-7.14 מיליון משרות פנויות, מספר שנשאר יציב יחסית בחודשים האחרונים.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
