בואינג באזהרת רווח: צפויה לדווח על הפסד של 4 מיליארד ד' לעומת צפי למיליארד
שיערוכים של פרויקטים מפסידים, שביתות והוצאות הקשורות בפיטורי עובדים יביאו להפסד גבוה ב-300% מהציפיות בוול סטריט, גם בשורת ההכנסות החברה מאכזבת; מנכ"ל החברה קלי אורטברג: "נקטנו בצעדים חשובים לייצב את העסק"
חברת בואינג The Boeing Co -0.03% פרסמה אזהרת רווח לאחר המסחר, לפיה תדווח על הפסד של כ-4 מיליארד דולר ברבעון האחרון בעוד בוול סטריט ציפו להפסד של מיליארד דולר בלבד. גם השורה העליונה מאכזבת. החברה מצפה לדווח על הכנסות של 15.2 מיליארד דולר, בעוד בוול סטריט ציפו ל-16.6 מיליארד. לחברה תזרים מזומנים שלילי בגובה 3.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון. הנתון הזה דווקא מגיע מעט מעל הציפיות. עסקי הביטחון של החברה צפויים לדווח על הפסד של 1.7 מיליארד דולר שקשורים לפרויקטים מפסידים כגון הפרויקט להחלפת המטוס הנשיאותי איר פורס 1. החטיבה המסחרית תדווח על הפסד של 1.1 מיליארד דולר. ברבעון הקודם דווחה החברה על שיערוכים שהובילו להפסד של 5 מיליארד דולר. סך הכל החברה צפויה לדווח על הפסד שנתי של 12 מיליארד. החברה צפויה לפרסם את הדוחות המלאים ביום שלישי הקרוב.
ההפסד הענק נובע מהפסדי שיערוכים של פרויקטים מפסידים שהחברה מבצעת עבור הפנטגון וכן הפסדים בחטיבת המטוסים המסחריים. בשנה האחרונה התמודדה החברה עם שביתות מכונאים שהשביתו את הייצור ברוב המפעלים. בנוסף, התגלו בעיות איכות בפרויקטים רבים, הן בתחום המסחרי והן בתחום הבטחוני. ההסכמים שנחתמו לבסוף עם המכונאים הובילו להוצאות חד פעמיות גבוהות, בנוסף להעלאות שכר קבועות.
קלי אורטברג, מנכ"ל החברה, אמר כי "למרות שאנחנו מתמודדים עם בעיות בטווח הקצר, נקטנו בצעדים חשובים כדי לייצב את העסק שלנו, והצוות שלנו נשאר ממוקד בעבודה הקשה שלפנינו לבנות עתיד חדש עבור בואינג".
מניית החברה הגיבה בירידות מתונות יחסית במסחר המאוחר של כ-2%. ב-12 החודשים האחרונים ירדה מניית החברה בכ-17%, ובמהלך 5 השנים האחרונות הפסידה מניית החברה מעל 40%. בפברואר 2019 נסחרה המניה בשיא של כ-440 דולר למניה, וכעת היא נסחרת תמורת 175 דולר למניה.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.לרון 28/01/2025 17:47הגב לתגובה זואך רוצים ביטחון יחסי לכו לאיירבוסבואינג עוד הרבה שנים תהיה תנודתית כולל מנכל זה או אחר!
- 2.שי.ע 24/01/2025 10:21הגב לתגובה זובגלל ניהול רשלני ביותרבינתיים איירבוס מרוויחים מזה בענק.
- 1.מפריח השערוריות 24/01/2025 07:49הגב לתגובה זובסוף בואינג תשתקם ותפרח.להערכתי עד סוף הקדנציה של טראמפ . אין אפשרות אחרתמבחינת מטוסים בואינג ואיירבס לצד כמה קטנות.
- שי.ע 24/01/2025 10:24הגב לתגובה זורק יותר גרוע
אנליסטים בורסה AIלקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?
הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?
בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.
זה השבוע של אנבידיה.
ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.
ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.
המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.
- הירידות נמשכות - החוזים על וול סטריט בירידה של עד 1.7%
- "מניית אנבידיה תעלה ב-38%" - מה חושבים האנליסטים על אנבידיה ומה קורה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
וויימו של אלפבית הופכת לחברה הראשונה בעולם שמפעילה רכבים אוטונומיים מלאים גם בכבישים מהירים, צעד שמציב אותה צעד לפני טסלה ומפריך בפועל חלק מהטענות של אילון מאסק לגבי מגבלות הטכנולוגיה
המרוץ העולמי לנהיגה אוטונומית מקבל עוד דלק. ווימו, חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.78% , עולה על הכביש המהיר ומתחילה להפעיל נסיעות אוטונומיות מלאות בכבישים מהירים בשלוש ערים מרכזיות: סן פרנסיסקו, לוס אנג’לס ופניקס. מדובר ברגע היסטורי עבור התעשייה: לראשונה בארה״ב ובמערב בכלל, שירות בתשלום ללא נהג מגיע לנתיבי ה-Freeway בארה"C, במה שמשאיר שוב את טסלה מאחור. טסלה Tesla 0.59% מובילה במשך שנים את השיח על נהיגה אוטונומית, אך עדיין לא מפעילה שירות באוטונומיה דומה למתחרה העיקרית.
וויימו מציגה את זה כשלב טבעי בהתבגרות הטכנולוגיה. "הכביש המהיר מסמל חופש ואפשרות בלתי מוגבלת, ואנחנו מביאים את החוויה הזו לעידן האוטונומי", כתבה החברה. מאחורי הניסוח היחצני מסתתרת הנדסה מורכבת במיוחד: נהיגה בכבישים מהירים דורשת תגובה מהירה יותר, קבלת החלטות תחת מהירות גבוהה, ומצבים שבהם טעות אחת עשויה להיות קטלנית. דמיטרי דולגוב, מייסד שותף ומנכ״ל משותף של ווימו , אמר: "השגת יכולת אוטונומית מלאה בכבישים מהירים היא הישג הנדסי עמוק. קל לדמיין, קשה לשלוט בו באמת".
גוגל מוכיחה למאסק שהוא טעה
על הקו שבין טכנולוגיה לבטיחות, החברה מציגה התקדמות ברורה אך גם לוקחת אחריות. טקדרה מוואקנה, המנכ״לית השותפה, אמרה כי החברה אינה מחשבת "כמה תאונות אפשריות", אלא מתמקדת בהגדרת ’הרף הבטיחותי הגבוה ביותר’. כשהיא נשאלה האם החברה מאמינה שהציבור יקבל את זה שבסופו של דבר יהיו תאונות גם עם רכבים אוטונומיים, היא אמרה: "אני חושבת שהאנושות כן תקבל את זה". אמירה כזו עשויה לעורר מחלוקת, אבל מבט על הנתונים מלמד שהשאלה כבר אינה תאורטית: מאז 2021 היו למערכות של ווימו יותר מ-1,250 אירועים שבהם הרכב היה מעורב בהתנגשות, בין אם עם כלי רכב אחרים, משאיות, אובייקטים סטטיים ואפילו שער שנסגר עליהם.
ועדיין, החברה מתקדמת במהירות. ווימו מפעילה כיום כ-250 אלף נסיעות בשבוע, עם צי של יותר מ-2,000 כלי רכב, עם סט חיישנים ייחודי הכולל מצלמות, ליידר ורדאר, שמייצרים יחד תמונה תלת-ממדית רציפה של הסביבה. החשיפה לכבישים המהירים תאפשר לווימו להגיע ליעדים חדשים, בהם שדה התעופה של סן חוזה (SJC), והרחבה משמעותית של השירות לאורך כל חצי האי מהמפרץ הדרומי ועד סן פרנסיסקו. החברה כבר מפעילה שירות מלא בפניקס, לוס אנג’לס, אוסטין ואטלנטה, ועתה מודיעה שתתרחב לערים נוספות ובהן בוסטון, דנבר, מיאמי, סיאטל וניו יורק.
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איפה טסלה בסיפור?
למרות שטסלה מובילה את השיח סביב FSD כבר שנים, בפועל היא רחוקה מלהציע שירות אוטונומי מלא. הפיילוט שמופעל באוסטין עדיין תלוי במעקב אנושי, אינו מוגדר כשירות מסחרי ללא נהג, והמערכת עצמה, המבוססת רק על מצלמות וללא ליידר או רדאר, מתקשה לקבל אישורים רגולטוריים שמאפשרים תפעול מלא. מאסק עצמו טען בעבר שמערכות כמו של ווימו "לא מסוגלות להתמודד עם כבישים מהירים", אך בינתיים החברה המתחרה היא זו שמציגה שירות פעיל ומאושר.
