בואינג
צילום: רוי שיינמן באמצעות Copilot
אזהרת רווח

בואינג באזהרת רווח: צפויה לדווח על הפסד של 4 מיליארד ד' לעומת צפי למיליארד

שיערוכים של פרויקטים מפסידים, שביתות והוצאות הקשורות בפיטורי עובדים יביאו להפסד גבוה ב-300% מהציפיות בוול סטריט, גם בשורת ההכנסות החברה מאכזבת; מנכ"ל החברה קלי אורטברג: "נקטנו בצעדים חשובים לייצב את העסק"

גיא טל | (4)

חברת  בואינג The Boeing Co 1%  פרסמה אזהרת רווח לאחר המסחר, לפיה תדווח על הפסד של כ-4 מיליארד דולר ברבעון האחרון בעוד בוול סטריט ציפו להפסד של מיליארד דולר בלבד. גם השורה העליונה מאכזבת. החברה מצפה לדווח על הכנסות של 15.2 מיליארד דולר, בעוד בוול סטריט ציפו ל-16.6 מיליארד. לחברה תזרים מזומנים שלילי בגובה 3.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון. הנתון הזה דווקא מגיע מעט מעל הציפיות. עסקי הביטחון של החברה צפויים לדווח על הפסד של 1.7 מיליארד דולר שקשורים לפרויקטים מפסידים כגון הפרויקט להחלפת המטוס הנשיאותי איר פורס 1. החטיבה המסחרית תדווח על הפסד של 1.1 מיליארד דולר. ברבעון הקודם דווחה החברה על שיערוכים שהובילו להפסד של 5 מיליארד דולר. סך הכל החברה צפויה לדווח על הפסד שנתי של 12 מיליארד. החברה צפויה לפרסם את הדוחות המלאים ביום שלישי הקרוב.

ההפסד הענק נובע מהפסדי שיערוכים של פרויקטים מפסידים שהחברה מבצעת עבור הפנטגון וכן הפסדים בחטיבת המטוסים המסחריים.  בשנה האחרונה התמודדה החברה עם שביתות מכונאים שהשביתו את הייצור ברוב המפעלים. בנוסף, התגלו בעיות איכות בפרויקטים רבים, הן בתחום המסחרי והן בתחום הבטחוני. ההסכמים שנחתמו לבסוף עם המכונאים הובילו להוצאות חד פעמיות גבוהות, בנוסף להעלאות שכר קבועות. 


קלי אורטברג, מנכ"ל החברה, אמר כי "למרות שאנחנו מתמודדים עם בעיות בטווח הקצר, נקטנו בצעדים חשובים כדי לייצב את העסק שלנו, והצוות שלנו נשאר ממוקד בעבודה הקשה שלפנינו לבנות עתיד חדש עבור בואינג".

מניית החברה הגיבה בירידות מתונות יחסית במסחר המאוחר של כ-2%. ב-12 החודשים האחרונים ירדה מניית החברה בכ-17%, ובמהלך 5 השנים האחרונות הפסידה מניית החברה מעל 40%. בפברואר 2019 נסחרה המניה בשיא של כ-440 דולר למניה, וכעת היא נסחרת תמורת 175 דולר למניה. 


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרון 28/01/2025 17:47
    הגב לתגובה זו
    אך רוצים ביטחון יחסי לכו לאיירבוסבואינג עוד הרבה שנים תהיה תנודתית כולל מנכל זה או אחר!
  • 2.
    שי.ע 24/01/2025 10:21
    הגב לתגובה זו
    בגלל ניהול רשלני ביותרבינתיים איירבוס מרוויחים מזה בענק.
  • 1.
    מפריח השערוריות 24/01/2025 07:49
    הגב לתגובה זו
    בסוף בואינג תשתקם ותפרח.להערכתי עד סוף הקדנציה של טראמפ . אין אפשרות אחרתמבחינת מטוסים בואינג ואיירבס לצד כמה קטנות.
  • שי.ע 24/01/2025 10:24
    הגב לתגובה זו
    רק יותר גרוע
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.