בואינג באזהרת רווח: צפויה לדווח על הפסד של 4 מיליארד ד' לעומת צפי למיליארד
שיערוכים של פרויקטים מפסידים, שביתות והוצאות הקשורות בפיטורי עובדים יביאו להפסד גבוה ב-300% מהציפיות בוול סטריט, גם בשורת ההכנסות החברה מאכזבת; מנכ"ל החברה קלי אורטברג: "נקטנו בצעדים חשובים לייצב את העסק"
חברת בואינג The Boeing Co 1.83% פרסמה אזהרת רווח לאחר המסחר, לפיה תדווח על הפסד של כ-4 מיליארד דולר ברבעון האחרון בעוד בוול סטריט ציפו להפסד של מיליארד דולר בלבד. גם השורה העליונה מאכזבת. החברה מצפה לדווח על הכנסות של 15.2 מיליארד דולר, בעוד בוול סטריט ציפו ל-16.6 מיליארד. לחברה תזרים מזומנים שלילי בגובה 3.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון. הנתון הזה דווקא מגיע מעט מעל הציפיות. עסקי הביטחון של החברה צפויים לדווח על הפסד של 1.7 מיליארד דולר שקשורים לפרויקטים מפסידים כגון הפרויקט להחלפת המטוס הנשיאותי איר פורס 1. החטיבה המסחרית תדווח על הפסד של 1.1 מיליארד דולר. ברבעון הקודם דווחה החברה על שיערוכים שהובילו להפסד של 5 מיליארד דולר. סך הכל החברה צפויה לדווח על הפסד שנתי של 12 מיליארד. החברה צפויה לפרסם את הדוחות המלאים ביום שלישי הקרוב.
ההפסד הענק נובע מהפסדי שיערוכים של פרויקטים מפסידים שהחברה מבצעת עבור הפנטגון וכן הפסדים בחטיבת המטוסים המסחריים. בשנה האחרונה התמודדה החברה עם שביתות מכונאים שהשביתו את הייצור ברוב המפעלים. בנוסף, התגלו בעיות איכות בפרויקטים רבים, הן בתחום המסחרי והן בתחום הבטחוני. ההסכמים שנחתמו לבסוף עם המכונאים הובילו להוצאות חד פעמיות גבוהות, בנוסף להעלאות שכר קבועות.
קלי אורטברג, מנכ"ל החברה, אמר כי "למרות שאנחנו מתמודדים עם בעיות בטווח הקצר, נקטנו בצעדים חשובים כדי לייצב את העסק שלנו, והצוות שלנו נשאר ממוקד בעבודה הקשה שלפנינו לבנות עתיד חדש עבור בואינג".
מניית החברה הגיבה בירידות מתונות יחסית במסחר המאוחר של כ-2%. ב-12 החודשים האחרונים ירדה מניית החברה בכ-17%, ובמהלך 5 השנים האחרונות הפסידה מניית החברה מעל 40%. בפברואר 2019 נסחרה המניה בשיא של כ-440 דולר למניה, וכעת היא נסחרת תמורת 175 דולר למניה.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.לרון 28/01/2025 17:47הגב לתגובה זואך רוצים ביטחון יחסי לכו לאיירבוסבואינג עוד הרבה שנים תהיה תנודתית כולל מנכל זה או אחר!
- 2.שי.ע 24/01/2025 10:21הגב לתגובה זובגלל ניהול רשלני ביותרבינתיים איירבוס מרוויחים מזה בענק.
- 1.מפריח השערוריות 24/01/2025 07:49הגב לתגובה זובסוף בואינג תשתקם ותפרח.להערכתי עד סוף הקדנציה של טראמפ . אין אפשרות אחרתמבחינת מטוסים בואינג ואיירבס לצד כמה קטנות.
- שי.ע 24/01/2025 10:24הגב לתגובה זורק יותר גרוע
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
משקיעים AIלקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל
גבוה וינדנד את הסנטימנט
שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.
המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.
הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה
יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.
פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.
