מאנדיי ערן זינמן ורועי מן
צילום: יחצ

מאנדיי: הנהלת החברה ובעלי עניין נוספים מממשים מניות

תנועות שמבצעים בעלי עניין משמשים במקרים רבים כאינדיקציה למשהו שקורה בחברה שעוד לא נחשף לציבור לטובה או לרעה, כאשר ההנחה היא שלמרות השקיפות הנדרשת והקיימת בחוק, הם הרי אלו שמכירים את החברה הכי טוב
אדיר בן עמי | (7)

מניית מאנדיי מאנדיי אומנם נהנתה מעליות מתחילת השנה, על רקע המשך ביצועים מאוד חזקים ותחזית קדימה טובה, אבל נראה כי בשביל בעלי העניין בחברה הגיע הזמן לממש רווחים. השאלה שנשאלת כעת, שכנראה נגלה את התשובה אליה בהמשך, היא האם מימוש רווחים הוא כל הסיפור או שזו סוג של "המלצת מכירה" מוסוות שמבטאת את ההערכה של המוכרים שהמחיר כבר גבוה. 

למרות שהמימושים התכנסו לחודש דצמבר, על פי דיווחים שונים מדובר היה במכירות עיוורות. מנכ"ל מאנדיי רועי מן, מכר מניות במספר פעימות, כאשר במצטבר מכר המנכ"ל כ-199,000 מניות בסכום מצטבר של 35,833,250 דולר.

אל מן הצטרפו בכירים נוספים כמו ערן זינמן, המשמש מנכ"ל משותף ואחד ממייסדי מאנדיי שמכר 52,500 מניות לפי שווי מצטבר של 9,441,600 דולר. יוני אושרוב, המשמש כמנהל ההכנסות הראשי במאנדיי מכר כ-10,000 מניות בשווי מצטבר של 1,815,000 דולר ואלירן גלזר, מנהל הכספים הראשי של מאנדיי,  מכר כ-5,000 מניות בשווי מצטבר של 907,500 דולר ועוד מנה קטנה בתחילת החודש של 45 מניות בשווי של 8,032 דולר. שירן נאווי, סמנכ"לית משאבי אנוש מכרה גם היא 4,800 מניות לפי שווי של 863,232 דולר.

גם הקרנות השונות ובעלי עניין נוספים מכרו מניות, כשהמובילה בהן היא קרן אינסייט שמכרה 327,034 מניות לפי שווי מצטבר של 59,193,154 דולר. חברת ניהול ההשקעות DMP מכרה כ-27,990 מניות לפי שווי מצטבר של 5,339,652 דולר. קרן הורייזון, מכרה 39,915 מניות לפי שווי מצטבר של 6,999,893 דולר, קרן PSquared מכרה 39,003 מניות לפי שווי של 7,176,552 וקרן Grace מכרה 13,812 מניות לפי שווי של 2,499,972 דולר. אחת המכירות המעניינות היא של חברת וויקס שמכרה 301,481 לפי שווי של 55,472,504 מיליון דולר.

קרנות נוספות שמכרו: קרן Monarch מכרה 5,619 מניות לפי שווי של 999,915 דולר ו-IG Aggregator שמכרה 159,154 לפי שווי של 28,806,874 דולר.

תנועות בעלי עניין

תנועות שמבצעים בעלי עניין משמשים במקרים רבים כאינדיקציה למשהו שקורה בחברה שעוד לא נחשף לציבור לטובה או לרעה, כאשר ההנחה היא שלמרות השקיפות הנדרשת והקיימת בחוק, הם הרי אלו שמכירים את החברה הכי טוב. בעל עניין נחשב לאדם או גוף המחזיק במעל ל-5% מהון המניות או כוח ההצבעה בחברה מסויימת. בנוסף, בעלי עניין הם אנשים הנמצאים בעמדות כוח שונים, כמו דירקטורים ומנכ"לים. על בעלי עניין קיימת חובת דיווח על תנועותיהם.

נושא המסחר במניות על ידי בעלי עניין הינו רגיש, זאת משום שבמקרים רבים בעלי העניין נמצאים בעמדה המקנה להם מידע רב אודות החברה, זאת כמובן תחת האיסור בחוק לשימוש במידע פנים. למרות זאת, במקרים רבים קיים קושי להוכיח האם אכן נעשה שימוש במידע שכזה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

כמו בכל חברה, גם במקרה של מאנדיי קשה לדעת מהי הסיבה לכל המכירות בחודש דצמבר והאם מדובר בסימן לרעה או שסתם מדובר במימוש רווחים. למרות שבעלי העניין מכרו המון בחודש דצמבר נראה שזה לא ממש עניין את המשקיעים. מניית מאנדיי עלתה ב-14% החודש וב-9% בשבוע האחרון. 

 

הפוטנציאל של מאנדיי

באופנהיימר פרסמו לאחרונה המלצה על מאנדיי וקראו לחברה "סיפור הצלחה ישראלי". למאנדיי יש פלטפורמה אינטרנטית לניהול משימות ומעקב אחר פרוייקטים ולאחרונה במצגת למשקיעים הדגישה הנהלת החברה את כוונתה לשמור על צמיחה בקצב של כ-30%, לאור פוטנציאל שוק עצום ושיעורי חדירה נמוכים. השוק בו החברה פועלת מוערך בלמעלה מ-100 מיליארד דולר.

החברה הוסיפה במהלך השנה האחרונה את פתרונות ה- CRM לניהול מערך מכירות ופתרון DEV לניהול תהליכי פיתוח, בנוסף לפלטפורמת הליבה של Work Management , ניהול משימות עבודה בארגון. בשנת 2024 צפויה החברה להשיק פתרון Service לניהול קריאות שירות. הנהלת מאנדיי מעריכה כי שוק היעד הנוכחי לשלל פתרונות אלה עומד על כ-100 מיליארד דולר, עם צפי לגידול ל-150 מיליארד דולר ב-2026.

הקהל של מאנדיי עומד כ-225 אלף לקוחות, בסיס שצמח בשיעור שנתי של כ-20%, אך מספר לקוחותיה הגדולים עדיין קטן: כ-2,200 לקוחות בעלי ARR של מעל 50 אלף דולר ו-810 לקוחות בלבד בעלי ARR מעל 100 אלף דולר, כאשר מספרם גדל בכ-50% בשנה האחרונה. לחברה נוכחות בכ-60% מחברות ה-Fortune500, אך עם שיעור חדירה של פחות מ-1% מכלל עובדי הארגונים הללו (275 משתמשים בלבד בארגון בממוצע), מצב הממחיש את פוטנציאל השוק העצום לצמיחה עתידית ארוכת שנים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יונתן 21/12/2023 12:38
    הגב לתגובה זו
    הכתב בעצמו מציין שזו מכירה עיוורת, כלומ, כבר לפני חצי שנה היו נושאי המשרה מחויבים לומר כמה מניות ימכרו ללא כל קשר לשער המניה. לפיכך כל הרמיזות המטופשות על שימוש במידע פנים, או עדות על מצבה של החברה הן במקרה הטוב בורות של הכתב ובמקרה הרע שילוב של טיפשות עם רשעות וניסיון עלוב לפגוע ולייצר כותרת. כל זה באתר שמתיימר להיות אתר כלכלי. מביך.
  • 3.
    ניצול מידע פנים בישראל זה ע"פ החוק במדינת המושחתים (ל"ת)
    עופרי 20/12/2023 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 20/12/2023 10:41
    הגב לתגובה זו
    כמה אחוזים ממה שיש להם הם מכרו, יש הבדל בין למכור 10 אחוז ממה שיש להם לבין שמכרו 90 אחוז ממה שיש להם...
  • לירן 23/12/2023 09:23
    הגב לתגובה זו
    המניות של המנכל רועי מן שוות מעל למיליארד דולר. כמה עשרות דולרים זה קמצוץ.בזיון שלכתבה שלא הוזכר בה היחס
  • יש להם 21/12/2023 08:11
    הגב לתגובה זו
    עובד לשעבר
  • 1.
    אם יהיו חדשות רעות 19/12/2023 21:58
    הגב לתגובה זו
    זאת הסתרת מידע במכוון אם יש חדשות רעות שלא דווח עליהם לוול סטריט, יידרשו לחקירה ע"י ה SEC
  • נחמיה 19/12/2023 22:39
    הגב לתגובה זו
    לשיטתך צריך לתבוע כל מי שמוכר....זה חשוד, לא ?
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותאגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיות

למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?

מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה איטליה

איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.

מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח,  מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.

ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו. 

ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים. 


השקעה בנדל"ן באיטליה

למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.

המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.

פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מקאן. צילום יצרן

פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון

השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פורשה

פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.


המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.


אסטרטגיה שנכשלה

הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.


סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.


בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.