טסלה שוב מורידה מחירים בארה"ב בניסיון לעמוד ביעד המסירות
טסלה TESLA INC מורידה מחירים למודל 3 ומודל Y בארצות הברית וממשיכה את הנוהל בו נקטה מספר פעמים בחודשים האחרונים. הורדת המחיר האחרונה מגיעה כאשר החברה שואפת להגיע ליעד מסירות של 476 אלף רכבים בשלושת החודשים האחרונים של 2023 וכך לעמוד ביעד השנתי של 1.8 מיליון כלי רכב.
מחיר מודל 3 בעל ההנעה האחורית יעמוד כעת על 38,990 דולר, לעומת 40,240 דולר לפני כן. המחירים של מודל 3 Long range וגרסת הביצועים עומדים על 45,990 דולר ו-50,990 דולר בהתאמה. מחיר מודל Y בגרסת ה-Long range ירד ל-48,490 דולר מ-50,490 דולר. מחיר גרסת הביצועים ירד ל-52,490 דולר.
טסלה דיווחה השבוע על נתוני המסירות שלה לרבעון השלישי ואמרה כי מסרה 435 אלף רכבים ופספסה את צפי האנליסטים של 455 אלף רכבים. הפספוס מגיע בחלקו מהשבתות של מפעלים שנמצאים בתהליך שדרוג. למרות זאת, הפספוס במסירות העלה חששות לגבי הביקוש והורדת המחירים לא עזרה לחששות הללו. מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר בשיחת הרווחים ביולי כי טסלה רואה את הביקוש בזמן אמת, מה שמאפשר לה לקבל החלטות ייצור בזמן אמת. החברה מקבלת את ההזמנות שלה דרך אתר האינטרנט של החברה ובכך משמשת גם כיצרנית וגם כסוחרת.
"אנחנו מתאימים את המסלול לפי מצב הרוח של הציבור. קניית מכונית חדשה היא החלטה גדולה עבור הרוב המכריע של האנשים", אמר מאסק. "בכל פעם שיש אי ודאות כלכלית, אנשים בדרך כלל חושבים טוב לפני קניית רכב חדש ומחכים לראות מה קורה".
- טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות
- האם הפרמיה על "אפקט אילון" תעבור מטסלה ל-SpaceX?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הריבית האטה את הכלכלה ויקרה רכישת רכבים. הורדת המחירים של טסלה, נועדה במידה מסוימת לקזז את זה. בחודש דצמבר האחרון מחירו של מודל 3 עם הנעה אחורית החל ב-47 אלף דולר וכעת מחירו הגיע ל-39 אלף דולר. ירידה של 17%. רכביה של טסלה לא זכו אז לזיכוי מס רכישה פדרלי בסך 7,500 דולר, אם נוסיף את זה למשוואה, העלות נטו של דגם 3 עומד כעת על 32 אלף דולר. מחירו של מודל Y גרסת ה-Long range היה בדצמבר 67 אלף דולר. כעת הוא עומד על 48,500 דולר, ירידה של 28%. כולל זיכוי המס, העלות נטו עומדת על 41 אלף דולר, ירידה של 39%.
הורדות המחירים הגדולות משפיעות על שולי הרווח. ב-2022 שולי הרווח התפעולי עמדו על כ-17%. בוול-סטריט צופים ששולי הרווח יעמדו ב-2023 על 10% וב-2024 על 15%. טסלה תצטרך להפסיק להוריד מחירים על מנת שתוכל להגיע ל15%. עם זאת, החברה לא רק הורידה מחירים השבוע. טסלה הוציאה גרסה חדשה של מודל 3 עם מחיר גבוה יותר בסין ואירופה, אך לא בצפון אמריקה. משקיעים ולקוחות רבים ממתינים להגעה של הגרסה החדשה, מה שיכול להוות עוד סיבה לביקוש חלש והורדת מחירים לדגמים הישנים.
החברה דיווחה לאחרונה גם על מודל Y חדש וזול יותר בארה"ב תחת פרופיל נמוך וזאת במטרה להעלות את הביקושים לרכבים שלה, אחרי שפספסה את צפי המסירות לרבעון השלישי ורשמה ירידה מהרבעון השני. בדוח הרבעון השני דיווחה טסלה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר.
- מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה
- המתחרה הגדולה של אינוויז פושטת רגל: האם זה טוב או רע לחברה הישראלית?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- 3.מודל T 08/10/2023 00:21הגב לתגובה זותכלס זה העתיד
- 2.כמה צפוי. זוכר את הספסרים אצלנו. אכלתם אותה (ל"ת)נא האג 06/10/2023 23:06הגב לתגובה זו
- 1.סטש 06/10/2023 21:48הגב לתגובה זומה זה משנה מה ציפיות האנליסטים? טסלה מובילה את שוק הרכב החשמלי בכל העולם, עם המכונית הכי נמכרת (חשמלית ולא חשמלית) באירופה. אני מציע לכם לשתות מים ולהירגע, טסלה פה לעוד הרבה שנים

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה
הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026
נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.
בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה.
מסחר מסביב לשעון
המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.
במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.
- וולמארט עוברת לנאסד"ק במהלך היסטורי - המניה טסה ב-6%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.

אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה
הנפקה אפשרית ב־2026 לפי שווי חסר תקדים, חזון מאדים שממשיך להניע את מאסק, ושאלות פתוחות לגבי פיזור הכוח בין אימפריית החברות שבשליטתו
בהודעה של חברת SpaceX, שנחשפה על ידי בלומברג ביום שישי, מסרה SpaceX כי היא מתכוננת להנפקה אפשרית לציבור בשנת 2026 שתשמש למימון "קצב טיסה מטורף" עבור טילי ה-Starship שהיא מפתחת, מרכזי נתונים של בינה מלאכותית בחלל ובסיס על הירח. מאסק, כמנהגו, עושה זאת שוב, SpaceX, החברה שהקים ב-2001 במטרה להסיע אנשים להתיישבות במאדים (הרבה לפני טסלה ושאר ששת החברות המופלאות שהוביל מאז), שמייצרת רקטות ולווייני תקשורת, תונפק במהלך 2026, בשווי של כ-800 מיליארד דולר, מה שעשויה להיות ההנפקה הראשונית לציבור הגדולה ביותר בכל הזמנים. מאסק אגב, כאשר ייסד את החברה, אמר שמטרתו בחיים ליישב אנשים על מאדים ולדעתי כל מה שעשה מאז 2001 זה צעדים בכיוון, כולל טסלה.
כל מה שאני יכול לומר כרגע הוא שחבל שנותק בזמנו ההסכם בינו לבין מובילאיי שהיה קושר אותו יותר מכפי שהוא קשור כיום לישראל. 800 מיליארד לחברה בת 24? והרי ברור לכל ברוקר בוול סטריט ומחוצה לה שאם השוק ימשיך בעוצמתו יחצה ערך החברה טריליון דולרים כבר ביום המסחר הראשון. מחיר המניה הצפוי יהיה בהנפקה 421 דולר. כמעט פי 2 ממחירה ביולי האחרון (אז 212 דולר) כשגייס בפרטי. מאסק עצמו, לפי בלומברג, חוזה שהחברה תיסחר לפי ערך של 1.5 טריליון. תחשבו לרגע שזה ערך שני בגודלו לחברת ארמקו הסעודית בעת הנפקתה וכמה כסף עושה החברה הסעודית בהשוואה לספייסX.
- האם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?
- X של מאסק מראה סימני התאוששות - ההכנסות עולות, אבל הדרך לאיזון עוד ארוכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לתמונה נכנסת כמובן גם טסלה. אחרי הכול, מאסק שכנע את מועצת המנהלים של טסלה להעניק לו, על בסיס הצלחה במהלך העשור הבא, מניות TSLA בשווי טריליון דולרים. הסיבה העקרית, לצד האמונה הגדולה ביכולותיו של האיש, הייתה שזה יחייב את מאסק להתמקד בטסלה בעשור הבא אבל מאסק הוא היו"ר, המנכ"ל וגם המנהל הטכנולוגי של ספייסX אז איך זה מסתדר? ומה עם החברות האחרות שבבעלותו כמו חברת הבינה המלאכותית xAI, פלטפורמת המדיה החברתית X, חברת ממשק המוח-מחשב Neuralink וחברת בניית המנהרות The Boring Company, שכל אחת מהן יהלום בפני עצמו?
