טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה שוב מורידה מחירים בארה"ב בניסיון לעמוד ביעד המסירות

מחירו של מודל 3 בחודש דצמבר עמד על 47 אלף דולר, כיום מחירו עומד על 39 אלף דולר. מודל Y עלה 67 אלף דולר, כעת הוא עומד על 48.5 אלף דולר
אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה טסלה מחירים

טסלה TESLA INC מורידה מחירים למודל 3 ומודל Y בארצות הברית וממשיכה את הנוהל בו נקטה מספר פעמים בחודשים האחרונים. הורדת המחיר האחרונה מגיעה כאשר החברה שואפת להגיע ליעד מסירות של 476 אלף רכבים בשלושת החודשים האחרונים של 2023 וכך לעמוד ביעד השנתי של 1.8 מיליון כלי רכב.

מחיר מודל 3 בעל ההנעה האחורית יעמוד כעת על 38,990 דולר, לעומת 40,240 דולר לפני כן. המחירים של מודל 3 Long range וגרסת הביצועים עומדים על 45,990 דולר ו-50,990 דולר בהתאמה. מחיר מודל Y בגרסת ה-Long range ירד ל-48,490 דולר מ-50,490 דולר. מחיר גרסת הביצועים ירד ל-52,490 דולר.

טסלה דיווחה השבוע על נתוני המסירות שלה לרבעון השלישי ואמרה כי מסרה 435 אלף רכבים ופספסה את צפי האנליסטים של 455 אלף רכבים. הפספוס מגיע בחלקו מהשבתות של מפעלים שנמצאים בתהליך שדרוג. למרות זאת, הפספוס במסירות העלה חששות לגבי הביקוש והורדת המחירים לא עזרה לחששות הללו. מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר בשיחת הרווחים ביולי כי טסלה רואה את הביקוש בזמן אמת, מה שמאפשר לה לקבל החלטות ייצור בזמן אמת. החברה מקבלת את ההזמנות שלה דרך אתר האינטרנט של החברה ובכך משמשת גם כיצרנית וגם כסוחרת. 

"אנחנו מתאימים את המסלול לפי מצב הרוח של הציבור. קניית מכונית חדשה היא החלטה גדולה עבור הרוב המכריע של האנשים", אמר מאסק. "בכל פעם שיש אי ודאות כלכלית, אנשים בדרך כלל חושבים טוב לפני קניית רכב חדש ומחכים לראות מה קורה". 

העלאת הריבית האטה את הכלכלה ויקרה רכישת רכבים. הורדת המחירים של טסלה, נועדה במידה מסוימת לקזז את זה. בחודש דצמבר האחרון מחירו של מודל 3 עם הנעה אחורית החל ב-47 אלף דולר וכעת מחירו הגיע ל-39 אלף דולר. ירידה של 17%. רכביה של טסלה לא זכו אז לזיכוי מס רכישה פדרלי בסך 7,500 דולר, אם נוסיף את זה למשוואה, העלות נטו של דגם 3 עומד כעת על 32 אלף דולר. מחירו של מודל Y גרסת ה-Long range היה בדצמבר 67 אלף דולר. כעת הוא עומד על 48,500 דולר, ירידה של 28%. כולל זיכוי המס, העלות נטו עומדת על 41 אלף דולר, ירידה של 39%.

הורדות המחירים הגדולות משפיעות על שולי הרווח. ב-2022 שולי הרווח התפעולי עמדו על כ-17%. בוול-סטריט צופים ששולי הרווח יעמדו ב-2023 על 10% וב-2024 על 15%. טסלה תצטרך להפסיק להוריד מחירים על מנת שתוכל להגיע ל15%. עם זאת, החברה לא רק הורידה מחירים השבוע. טסלה הוציאה גרסה חדשה של מודל 3 עם מחיר גבוה יותר בסין ואירופה, אך לא בצפון אמריקה. משקיעים ולקוחות רבים ממתינים להגעה של הגרסה החדשה, מה שיכול להוות עוד סיבה לביקוש חלש והורדת מחירים לדגמים הישנים.

החברה דיווחה לאחרונה גם על מודל Y חדש וזול יותר בארה"ב תחת פרופיל נמוך וזאת במטרה להעלות את הביקושים לרכבים שלה, אחרי שפספסה את צפי המסירות לרבעון השלישי ורשמה ירידה מהרבעון השני.  בדוח הרבעון השני דיווחה טסלה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מודל T 08/10/2023 00:21
    הגב לתגובה זו
    תכלס זה העתיד
  • 2.
    כמה צפוי. זוכר את הספסרים אצלנו. אכלתם אותה (ל"ת)
    נא האג 06/10/2023 23:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סטש 06/10/2023 21:48
    הגב לתגובה זו
    מה זה משנה מה ציפיות האנליסטים? טסלה מובילה את שוק הרכב החשמלי בכל העולם, עם המכונית הכי נמכרת (חשמלית ולא חשמלית) באירופה. אני מציע לכם לשתות מים ולהירגע, טסלה פה לעוד הרבה שנים
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
קרב ענקיות

אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא

החודש הרע של אנבידיה - החודש הטוב של גוגל שכבר מתקרבת לשווי של 4 טריליון ומאתגרת את ההובלה של אנבידיה בוול סטריט; האם היא גם תאתגר את ההובלה בתחום השבבים? וגם - שאלות ותשובות על שבבים ועל מלחמת השבבים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה גוגל

בחודשים האחרונים גוגל Alphabet 6.31%  חוזרת למרכז הבמה ובשבועות האחרונים היא פשוט - "הדבר החם ביותר בוול סטריט". אם עד לא מזמן היא היתה מאוימת על ידי הרגולטור שרוצה לחתוך ממנה חלקים בגלל כוחה המונופוליסטי, הרי שדווקא הבינה המלאכותית שמחלישה בהדרגה את מנוע החיפוש המסורתי, הופכת את התחום לתחרותי ומפחיתה את החשש מהרגולטור. כמו כן, דווקא הבינה המלאכותית שהחלה כאיום מתבררת כמוקד כוח עצום לגוגל. בתחרות מול OpenAI גוגל מצמצת פערים וההשקה של ג'ימיני 3 קיבלה תשבוחות גדולות והזניקה את המניה. גוגל דומיננטית מאוד במהפכת ה-AI והמשקיעים מפנימים שזה לא יפגע בחברה, אלא יוסיף לה. 

בימים האחרונים המניה עולה כאילו היא "מניית יתר קטנה" - בשלושה ימים עלתה מעל 11%, אחרי סגירת המסחר היא עולה בכ-2.7% ובחודש האחרון עלתה ב-25%. השווי שלה נושק ל-4 טריליון (כשלוקחים בחשבון את העלייה אחרי המסחר אתמול היא ב-3.93 טריליון) וכל זה קורה כשמנגד - אנבידיה, מלכת שבבי ה-AI, מאבדת גובה וירדה בשבועות האחרונים כ-15% לשווי של 4.35 טריליון. אחרי המסחר אנבידיה NVIDIA Corp. ירדה ב-3% וזה התמתן ל-2.1% - המגמה בתקופה האחרונה ברורה: גוגל עולה, אנבידיה יורדת וזה המשיך כאמור אחרי סגירת המסחר כשהסיבה היתה הצלחה לשבבי ה-AI של גוגל. כן, גוגל גם מפתחת שבבי AI ואתמול היתה לה בשורה.    


גוגל עומדת לספק למטא שבבי TPU, שהם מעבדים ייעודיים לבינה מלאכותית, כך דווח בתקשורת האמריקאית וזה השפיע על המניות לאחר סגירת המסחר. זו דרמה גדולה, זה מעורר ספקות ראשונים לגבי הדומיננטיות של אנבידיה בשוק השבבים החם ביותר בעולם. מדובר בעסקה פוטנציאלית בשווי עשרות מיליארדי דולרים, שתכלול רכישה של שבבים למרכזי נתונים של מטא משנת 2027, לצד השכרה דרך שירותי הענן של גוגל כבר בשנה הבאה. המהלך הזה, שמגיע בעיצומו של בום AI, מדגיש את הלחץ הגובר על אנבידיה, ששולטת כיום בכ-85% משוק השבבים לאימון ולהרצת מודלים.

השליטה של אנבידיה מתבטאת גם בנתח השוק האדיר וגם ברווחיות יוצאת דופן. אין חברה בשוק תחרותי ובטח שלא בשוק השבבים עם רווחיות תפעולית של מעל 60% וגולמית של כ-74%. ברור לכל שזה עניין של זמן וכשתגיע ותתגבר התחרות והפער הטכנולוגי יצטמצם, המרווחים ירדו. אם זה יקרה כמו שזה קורה בדרך כלל במקביל לירידה בנתח השוק זה יהיה כואב פעמיים - גם פגיעה במכירות (בנתח השוק) וגם פגיעה ברווחיות. 

זה האיום המרכזי על אנבידיה אבל כל עוד היא מובילה, השוק צומח והיא משמרת את היתרונות הטכנולוגיים, היא נותנת "פייט" לאיום. אך הוא מתגבר. אתם לא תראו אותו מחלחל לדוחות הקרובים, אבל מניות נסחרות על סמך ביצועי העתיד. זה פקטור חשוב בהתייחסות של השוק ובביצועי המניה.