טסלה שוב מורידה מחירים בארה"ב בניסיון לעמוד ביעד המסירות
טסלה TESLA INC מורידה מחירים למודל 3 ומודל Y בארצות הברית וממשיכה את הנוהל בו נקטה מספר פעמים בחודשים האחרונים. הורדת המחיר האחרונה מגיעה כאשר החברה שואפת להגיע ליעד מסירות של 476 אלף רכבים בשלושת החודשים האחרונים של 2023 וכך לעמוד ביעד השנתי של 1.8 מיליון כלי רכב.
מחיר מודל 3 בעל ההנעה האחורית יעמוד כעת על 38,990 דולר, לעומת 40,240 דולר לפני כן. המחירים של מודל 3 Long range וגרסת הביצועים עומדים על 45,990 דולר ו-50,990 דולר בהתאמה. מחיר מודל Y בגרסת ה-Long range ירד ל-48,490 דולר מ-50,490 דולר. מחיר גרסת הביצועים ירד ל-52,490 דולר.
טסלה דיווחה השבוע על נתוני המסירות שלה לרבעון השלישי ואמרה כי מסרה 435 אלף רכבים ופספסה את צפי האנליסטים של 455 אלף רכבים. הפספוס מגיע בחלקו מהשבתות של מפעלים שנמצאים בתהליך שדרוג. למרות זאת, הפספוס במסירות העלה חששות לגבי הביקוש והורדת המחירים לא עזרה לחששות הללו. מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר בשיחת הרווחים ביולי כי טסלה רואה את הביקוש בזמן אמת, מה שמאפשר לה לקבל החלטות ייצור בזמן אמת. החברה מקבלת את ההזמנות שלה דרך אתר האינטרנט של החברה ובכך משמשת גם כיצרנית וגם כסוחרת.
"אנחנו מתאימים את המסלול לפי מצב הרוח של הציבור. קניית מכונית חדשה היא החלטה גדולה עבור הרוב המכריע של האנשים", אמר מאסק. "בכל פעם שיש אי ודאות כלכלית, אנשים בדרך כלל חושבים טוב לפני קניית רכב חדש ומחכים לראות מה קורה".
- הירידות נמשכות - החוזים על וול סטריט בירידה של עד 1.7%
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הריבית האטה את הכלכלה ויקרה רכישת רכבים. הורדת המחירים של טסלה, נועדה במידה מסוימת לקזז את זה. בחודש דצמבר האחרון מחירו של מודל 3 עם הנעה אחורית החל ב-47 אלף דולר וכעת מחירו הגיע ל-39 אלף דולר. ירידה של 17%. רכביה של טסלה לא זכו אז לזיכוי מס רכישה פדרלי בסך 7,500 דולר, אם נוסיף את זה למשוואה, העלות נטו של דגם 3 עומד כעת על 32 אלף דולר. מחירו של מודל Y גרסת ה-Long range היה בדצמבר 67 אלף דולר. כעת הוא עומד על 48,500 דולר, ירידה של 28%. כולל זיכוי המס, העלות נטו עומדת על 41 אלף דולר, ירידה של 39%.
הורדות המחירים הגדולות משפיעות על שולי הרווח. ב-2022 שולי הרווח התפעולי עמדו על כ-17%. בוול-סטריט צופים ששולי הרווח יעמדו ב-2023 על 10% וב-2024 על 15%. טסלה תצטרך להפסיק להוריד מחירים על מנת שתוכל להגיע ל15%. עם זאת, החברה לא רק הורידה מחירים השבוע. טסלה הוציאה גרסה חדשה של מודל 3 עם מחיר גבוה יותר בסין ואירופה, אך לא בצפון אמריקה. משקיעים ולקוחות רבים ממתינים להגעה של הגרסה החדשה, מה שיכול להוות עוד סיבה לביקוש חלש והורדת מחירים לדגמים הישנים.
החברה דיווחה לאחרונה גם על מודל Y חדש וזול יותר בארה"ב תחת פרופיל נמוך וזאת במטרה להעלות את הביקושים לרכבים שלה, אחרי שפספסה את צפי המסירות לרבעון השלישי ורשמה ירידה מהרבעון השני. בדוח הרבעון השני דיווחה טסלה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר.
- אחרי 17 שנה תחת שליטה ממשלתית: ביל אקמן מציע מסלול חדש לפאני מיי ופרדי מאק
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
- 3.מודל T 08/10/2023 00:21הגב לתגובה זותכלס זה העתיד
- 2.כמה צפוי. זוכר את הספסרים אצלנו. אכלתם אותה (ל"ת)נא האג 06/10/2023 23:06הגב לתגובה זו
- 1.סטש 06/10/2023 21:48הגב לתגובה זומה זה משנה מה ציפיות האנליסטים? טסלה מובילה את שוק הרכב החשמלי בכל העולם, עם המכונית הכי נמכרת (חשמלית ולא חשמלית) באירופה. אני מציע לכם לשתות מים ולהירגע, טסלה פה לעוד הרבה שנים
אחרי צניחה של 30% - מייקל סיילור ממשיך לקנות ביטקוין
בעוד הביטקוין צונח והסנטימנט בשוק הופך שלילי, סטרטג׳י מגבירה רכישות וממשיכה להעמיס מטבעות, למרות שחיקת הפרמיה במניה וחשש גובר של משקיעים מגל ירידות נוסף
הקריפטו ממשיך לקפוץ לראש הכותרות, אבל לא מהסיבות שמייקל סיילור קיווה להן. בזמן שכמעט כל נכס דיגיטלי נסחר בירידות חדות, מייסד סטרטג׳י MicroStrategy Inc 7.4% דווקא קונה עוד ביטקוין. בעיני מי שעוקב אחריו כבר שנים, זו לא הפתעה. הוא מתייחס לכל ירידה כהזדמנות.
סטרטג׳י, שהפכה את עצמה לגוף שמחזיק ביטקוין בהיקפים חריגים, עדכנה שרכשה מטבעות נוספים בשווי של יותר מ-800 מיליון דולר בתוך שבעה ימים. זה היקף שמזכיר את ימי השיא של 2021. בסיכום עדכני, סטרטג׳י מחזיקה מאות אלפי מטבעות. מבחינת סכום בדולרים, מדובר בעשרות מיליארדים שמונחים על מטבע אחד. כמו במקרים קודמים, גם הפעם הכסף לא הגיע מהרווחים של החברה. במקום זה, סטרטג׳י בחרה במסלול מוכר: גיוס הון במבנה חוב. היא הנפיקה מניות בכורה נקובות באירו, וגייסה מעל שבע מאות מיליון דולר אחרי הוצאות.
הביטקוין צנח כמעט 30% מאז השיא של אוקטובר
הצניחה בביטקוין התרחשה דווקא בתקופה שבה כניסה מסיבית של שחקני וול סטריט, התמתנות ברגולציה ותמיכה פוליטית אמורה היתה ליצור רשת ביטחון למחיר. בפועל, זה לא הספיק כדי לעצור את הירידות. ירידות כאלה פוגעות במיוחד בחברות שבנו את הזהות שלהן סביב החזקת ביטקוין. סטרטג׳י היא הדוגמה הבולטת. מניית החברה מתנהגת כמו גרסה ממונפת של המטבע עצמו. כשהמחיר יורד, השווי שלה יורד מהר יותר.
מדד mNAV, שמשווה בין שווי השוק של החברה לבין ערך נכסי הביטקוין שלה, צנח בחדות. בעבר, המשקיעים היו מוכנים לשלם פרמיה גדולה כדי להחזיק מניה שמגיבה בעוצמה לתנודות המטבע. היום הפרמיה כמעט נעלמה. מאז 2020, כשהחברה נצמדה לביטקוין לראשונה, המניה זינקה 1500%. אבל הגיאות הזו יצרה גם מציאות קשה למי שקנה מאוחר. מהשיא בנובמבר האחרון, המניה איבדה יותר ממחצית מערכה. מי שחשש מדילול ומינוף מוגזם, קיבל בינתיים הוכחה.
- מייקל סיילור רוכש עוד ביטקוין - סטרטג'י קונה במחיר שיא, מחזיקה 3% מהביטקוין שבמחזור
- הפרמיה של מייקל סיילור יורדת, ומה קורה למניית סטרטג'י?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם הזמן, גם המתחרות של סטרטג׳י אימצו מודלים דומים. כולן הציגו עצמן ככלי חשיפה פשוטים לביטקוין. אבל התקופה האחרונה הראתה שהמודל חשוף לאותה מגמה: כשהשוק מתקרר, הערך שלהן מתכווץ כמעט עד ערך הנכסים שהן מחזיקות. אין כרית ביטחון.
ביל אקמן (רשתות)אחרי 17 שנה תחת שליטה ממשלתית: ביל אקמן מציע מסלול חדש לפאני מיי ופרדי מאק
המשקיע המיליארדר מבקש לדחות את תוכנית ההנפקה, למחוק את מניות הבכורה של המדינה ולרשום את החברות מחדש בניו יורק, מהלך שיכול לשנות את שוק המשכנתאות האמריקאי ולהגדיל משמעותית את שווי החברות
ביל אקמן שוב מוצא את עצמו בלב אחת הסוגיות הפיננסיות הרגישות ביותר בארה״ב - עתיד ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק. אבל הפעם הוא לא מציע עוד רעיון תיאורטי. המשקיע מציג תוכנית שלמה שמנסה לשנות את מסלול ההפרטה שמקדם ממשל טראמפ, ובעיקר לדחות את הצעד שכולם דוחפים אליו: הנפקה מהירה.
לפי אקמן, זה לא הזמן למכור את מניות הממשלה. הוא טוען שהאוצר צריך לפעול אחרת: לבטל את מניות הבכורה של המדינה ולהפעיל את כתבי האופציה שמעניקים לה כמעט 80% מהמניות הרגילות. זה מהלך שמאפשר לממשלה לקבל שליטה מלאה ואז להתחיל להזיז את החברות קדימה בלי למהר להנפיק. לפי המשקיע, הנפקה חפוזה תיכשל. לדבריו, השוק לא מוכן. בנקאים אולי לוחצים, והממשל מחפש הישג מהיר, אבל תהליך כזה דורש חודשים של בניית אמון, הצגת נתונים, מציאת משקיעים והערכות שווי יציבות. כרגע זה רחוק משם.
אקמן טוען שהממשל לא צריך למהר להנפקה, אלא לבצע קודם צעד פשוט: להחזיר את פאני ופרדי למסחר מלא בבורסה בניו יורק. לדבריו, זה אפשרי כבר השנה, בתנאי שהאוצר יכריז רשמית שהחזר החילוץ מ־2008 הושלם. מבחינתו, אין בזה מחלוקת: המדינה כבר קיבלה בחזרה את כל הסכום שהשקיעה בחילוץ, ואף גבתה כ־25 מיליארד דולר מעבר לכך.
בזמן שאקמן פרס את התוכנית בשידור חי ב־X, מניות שתי החברות דווקא עלו. פרדי קפצה בכמעט 4%, פאני עלתה מעט גם היא. השוק מבין שהמהלך עשוי לייצר ערך, לפחות בטווח הקצר, בעיקר לבעלי המניות ואקמן הוא אחד הגדולים שבהם.
- ביל אקמן מחייך - הרץ מציגה רווח מפתיע, המניה מזנקת ב-33%
- ביל אקמן מציע מיליון דולר למוסר מידע על רוצח צ'רלי קירק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
17 שנה תחת הממשל האמריקאי
פאני מיי ופרדי מאק עדיין נמצאות תחת קונסרבטורה, משטר מיוחד שבו הממשלה שולטת בחברה ומפקחת על כל צעד. זה התחיל במשבר של 2008, אבל נמשך כבר 17 שנה. אף צד לא רוצה להפיל אותן, אף צד גם לא מצליח לשחרר אותן. ממשל טראמפ מדבר בחודשים האחרונים על הנפקה מהירה, אולי כבר השנה, אולי בתחילת 2026. אבל כל מי שמכיר הנפקות בהיקפים כאלה אומר בפה מלא שזה שאפתני מדי. מדובר בתאגידים שמנהלים טריליוני דולרים של משכנתאות, ולא בסטארט־אפ שמחפש במה.
