ATT תקשורת
צילום: ATT

האנליסטים של סיטי אופטימיים לגבי וריזון ו-AT&T: "יכולות לעשות מהפך"

מייקל רולינס של סיטי העלה את הדירוג שלו ל-Verizon ל-קניה במקום נייטראלי, ואת מחיר היעד שלו על המניה ל-40 דולר מ-39 דולר. הוא גם העלה את AT&T ל-קניה אך עם אותו מחיר יעד של 17 דולר. למרות זאת הוא שמר על דירוג 'סיכון גבוה' בשתי החברות. האם החברות יכולות להפתיע?
נחמן שפירא |

לפני חודש הודיעו ענקיות התקשורת AT&T AT&T INC ווריזון VERIZON כי הם יתחילו לבדוק עבור הימצאות עופרת רעילה באתרים שונים ברחבי ארצות הברית.

המניות של שתי החברות ירדו השנה על רקע החשש מפני זיהום בכבלים, תחרות אלחוטית והאטה בצמיחה בתעשייה. השאלה היא כיצד זה ישפיע על הדיבידנדים שלהם?

האנליסטים של סיטי טוענים כי שתי הענקיות יכולות לעשות מהפך ולייצר סיפור אחר השנה באם יתברר כי העלויות של ניקוי כבלים עטופים עופרת יעלו פחות ממה שחששו והתחרות בין ספקי התקשורת האלחוטית תתייצב.

לדברי האנליסטים זה גם יפחית את החששות לגבי תשלומי הדיבידנד שלהן, כאשר תשואות הדיבידנד של החברות עומדות כיום על קרוב ל-8%.

מניית Verizon עולה ב-2.8% ל-34.5 דולר למניה, ומניית AT&T עולה ב-3% ל-14.6 דולר למניה. מניות שתי החברות ירדו השנה עד כה, AT&T ירדה ב-23% ו-Verizon ירדה ב-15%. שתי הענקיות ספגו מכה משמעותית לאחר שהוול סטריט ג'ורנל פרסם דוח ביולי שמצא שיותר מ-2,000 כבלי טלקום עטופים עופרת נותרו נטושים והוזהר מפני סכנות בריאותיות אפשריות הקשורות לכבלים.

 יש סיבה לאופטימיות

מייקל רולינס, האנליסט של סיטי, טוען כי יש סיבה לצפות שהמניות יחזרו מהקריסה. " חשיפה אפשרית של מחיר תיקון הכבלים בכבלים עך סך 15 מיליארד דולר, לפי הגילויים האחרונים וההערכות שלנו, במקום 21 מיליארד דולר, היא סימן טוב", כתב רולינס. המשך ירידת המניות של AT&T ו-Verizon למרות ההערכה של מספר אנליסטים בוול סטריט שהתגובה המיידית לסיפור הכבלים העטופים עופרת הייתה מוגזמת, מצביע על כך שמתמחרים גם דאגות אחרות.

AT&T ו-Verizon יכולות גם להגדיל את תזרים המזומנים החופשי שלהן קדימה כשהן דוחפות סבב של עליות תמחור, תוך השגת קיצוץ בעלויות. העליות הללו מצביעות על כך שהחברות מקלות על תחרות המחירים העזה. "תזרים מזומנים חופשי טוב יותר קדימה אמור לעזור להפחית את מינוף החוב נטו ולתמוך בתשלומי דיבידנד", סיכם.

עם זאת, לא הכל ורוד עבור AT&T ו-Verizon. רולינס אמר שסיטי שומרת על Mobile US TMUS בתור הבחירה המובילה שלה במגזר האלחוטי, וציין כי היא נמצאת בעמדה טובה יותר להוביל את התחום בתשואות מזומנים לבעלי המניות.

 

לפני חודש הגיעה לשפל של 30 שנה

בחודש שעבר AT&T ירדה ב-7% לשפל של 30 שנה בעקבות מחקר של New Street בו נאמר כי החברה היא עם החשיפה הגדולה ביותר לכבלי נחושת מצופים עופרת רעילה, כשאחריה נמצאות וריזון VERIZON  ולומן LUMEN TECHNOLOGIES. מניות הטלקום הגיבו בירידות חדות בזמן שבשוק ניסו להבין כמה זה יעלה להן. חברת המחקר צפתה אז כי העלות להסרת הכבלים הרעילים ברחבי ארצות הברית מסתכמת בכ-60 מיליארד דולר.  "אנחנו לא חושבים שחברות הטלקום יהיו האחראיות הבלעדיות להסרת הכבלים", אמר אז פיליפ ברנט מחברת הטלקום. לפי הערכות אחרות, שנשמעו לפני חודש העלות של AT&T לבדה צפויה לעמוד על 34 מיליארד דולר. 

הירידות במניות הטלקום הגיעו אחרי שנה קשה עבור התעשייה, שרואה האטה בקצב צמיחת המנויים. בזמן הקורונה החברות נהנו מגדילה משמעותית במספר המנויים לשירותי הטלפון והאינטרנט וכעת הצמיחה מתמתנת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.