לוסיד מורידה את המחירים בעשרת אלפים דולר ומאותתת על בעיות בביקוש
יצרנית הרכבים החשמליים לוסיד LUCID GROUP, מוזילה את המחירים של הרכבים ומאותתת למשקיעים על בעיות ביקוש. לוסיד סיפקה 1,404 כלי רכב בלבד ברבעון השני.
לוסיד הורידה את מחירי מכוניות הסדאן היוקרתיות שלה בכ-10,000 דולר. החברה הורידה את מחיר ה-Air Pure מ-93 אלף דולר ל-82.4 אלף דולר בנוסף הורידה גם את מחירי גרסת ה-Touring מ-107 אלף דולר ל-95 אלף דולר. הפחתה של 12 אלף דולר במחיר. גם בגרסת ה-Grand Touring החברה הפחיתה 12 אלף דולר למחיר של 126 אלף דולר. בחברה טוענים כי המחירים יהיו בתוקף עד לגמר המלאי.
הורדות מחירים אינן חדשות טובות עובר החברה. טסלה TESLA INC כזכור הורידה מחירים משמעותית בתחילת השנה, ובהתחלה לא קיבלה למהלך הזה את אמון המשקיעים שמכרו בהתחלה את המניה שהגיעה לשפל של 52 שבועות בינואר. גם פורד FORD MOTOR הורידה את המחירים עבור טנדרי ה-F-150 Lighting הכל-חשמליים שלה לפני שלושה שבועות ובתגובה מניית החברה ירדה לאחר הצעד ב-6%.
המניה של לוסיד יורדת במסחר ב-3.9% ומחר המניה עוד על 6.3 דולר. שווי השוק של החברה עומד על 14.5 מיליארד דולר.
חלק מהסיבה שמדובר עדיין בירידה מתונה היא העובדה כי המניות כבר ירדו בחודשים האחרונים, בשלושת החודשים האחרונים ירדה המניה ב-14% וב-12 החודשים האחרונים היא צנחה בכ-63%.
לוסיד תפרסם הלילה לאחר נעילת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני כאשר בוול סטריט צופים שולי רווח גולמי של כ-174% שליליים. הורדת מחירים לא תעזור לדחוף אותם גבוה יותר. האנליסטים בוול סטריט מצפים כי החברה תרשום הפסד מתואם של 33 סנט למניה על הכנסות של 175 מיליון דולר.
- מוכר הדירה נסוג ברגע האחרון - ויפצה בכ-400 אלף שקל
- הקבלן נגד החברה המזמינה - איזה הסכם מחייב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית טסלה TESLA INC יורדת כעת ונסחרת במחיר של 246 דולר, עלייה של כ-120% מהשפל שרשמה בינואר. הפחתת המחירים של טסלה עזרה לחברה לספק נתוני מכירות שיא, וכעת גם בלוסיד יקוו לעשות את אותו הדבר.
הביקוש לרכבי לוסיד הלך ונחלש ברבעון האחרון, וזו אחת הסיבות להוזלת המחירים כעת. לוסיד סיפקה כאמור 1,404 כלי רכב ברבעון השני, ירידה משמעותית מהשיא של 1,932 שנרשם ברבעון הרביעי של 2022.
הפחתות המחיר עשויות להשפיע על הביקוש לדגם S סדאן ודגם X היקרים יותר של טסלה, אבל לטסלה כנראה לא כל כך אכפת. בעוד שטסלה מכרה כ-466,000 כלי רכב ברבעון השני, רק 19,000 היו מדגמי מודל S ו-X. טסלה מדווחת על המשלוחים שלה לפי פלטפורמה, כך שהמכירות של המודל S וה-X משולבות, וכך גם המכירות של המודל 3 וה-Y.
- לקראת 2026: שוק המניות האמריקאי בין התלהבות מה־AI לחשש מתנודתיות
- זינקה יותר מ-500% בשנה: כיצד הפכה סנדיסק לאחת המניות הבולטות בוול-סטריט?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
שוק המכוניות שעולות בסביבות 100 אלף דולר אינו גדול כל כך. המחיר הממוצע למכונית בארה"ב עומד כעת על כ-49 אלף דולר, אך רובן עולות פחות מ-40 אלף דולר. דגם S סדאן היוקרתי מתחיל כעת ב-88,490 דולר, לפי הנתונים באתר של טסלה.
לוסיד כזכור חתמה לפני חודש וחצי על הסכם עם יצרנית מכוניות הפאר אסטון מרטין. על פי ההסכם אסטון תיתן נתח של 3.7% מהחברה בתמורה לגישה לטכנולוגיית ה-"ביצועים הגבוהים" של לוסיד. במסגרת העסקה, אסטון תנפיק 28.4 מיליון מניות רגילות עבור לוסיד, בנוסף תשלם לה בהדרגה 232 מיליון דולר.
לוסיד הייתה אמורה להיות המתחרה של טסלה. בכירים בטסלה הקימו את חברת הרכבים החשמליים שאמורה היתה לספק רכבי יוקרה חשמליים. נישה גדולה מאוד שחברות הרכב החשמלי השאירו לשלב הבא. אך לאחר שכבשה את וול סטריט המניה החלה לרדת בצורה משמעותית. בדוחותיה הקודמים רשמה החברה הפסד למניה של 0.43 דולר על הכנסות של 149.4 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים להפסד למניה של 0.4 דולר על הכנסות של 197.8 מיליון דולר. החברה אמרה כי היא מסיימת את הרבעון עם נזילות בגובה של 4.1 מיליארד דולר מה שאמור להחזיק את החברה לפחות עד לרבעון השני של 2024.
- 1.שווי 14 מיליארד לחברה שמכרה 1400 רכבים. חחחח. (ל"ת)כלכלן 07/08/2023 20:43הגב לתגובה זו
וול סטריט, Photo by Keenanוול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?
המשקיעים יעקבו אחר מדד ה- PCE, נתוני הצמיחה לרבעון השלישי וההתפתחויות במניות ה־AI, בתקווה לסיום חיובי לשנה - אך תחת תנודתיות גוברת וספקנות לגבי כיוון השוק
וול סטריט נכנסת לשבוע מסחר מקוצר לרגל חג המולד, אך גם בשבוע דל יחסית בימי מסחר, המשקיעים צפויים לעקוב בדריכות אחר שילוב של נתוני מאקרו, התפתחויות בתחום הבינה המלאכותית ואיתותים משוק האג"ח, שעשויים כולם להשפיע על כיוון השוק לקראת סיום השנה. המסחר בבורסות ניו יורק ייסגר ביום רביעי מוקדם, בשעה 20:00 שעון ישראל, ויישאר סגור ביום חמישי לרגל חג המולד.
ביום שני יתפרסם מדד מחירי הליבה של הוצאות הצריכה הפרטית (Core PCE), מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב. המשקיעים ינסו להבין האם קצב עליית המחירים ממשיך להתמתן במידה שתאפשר לבנק המרכזי לשמר הטיה תומכת בצמיחה גם בשנה הבאה. ביום שלישי צפוי להתפרסם דוח התמ״ג של ארה״ב לרבעון השלישי, לאחר עיכוב בפרסום שנבע מהשבתת הממשל הפדרלי. הדוח עשוי לשפוך אור על חוזק הפעילות הכלכלית לקראת סוף השנה, בצל סימנים ראשונים לריכוך בשוק העבודה.
בהמשך השבוע יפורסמו גם נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא, ייצור תעשייתי ואמון הצרכנים, סדרת פרסומים שעשויה להשפיע על ציפיות הריבית ועל תמחור הסיכון בשווקים.
דצמבר חלש מהרגיל והשוק מחפש כיוון
למרות שנה חיובית בשוקי המניות, דצמבר מתברר כחודש מאתגר. מדדי S&P 500 ונאסד״ק נסחרים בירידות חודשיות, בניגוד לדפוס ההיסטורי שבו דצמבר נחשב לחודש חזק במיוחד. מאז תחילת 2025 עלה ה־S&P 500 ביותר מ־15%, בדרך לשנה שלישית רצופה של תשואה דו־ספרתית. עם זאת, בשבועות האחרונים נרשמת עלייה בתנודתיות, בין היתר על רקע הערכות מחודשות לגבי מדיניות הפד והכדאיות הכלכלית של השקעות עתק בבינה מלאכותית.
- אורקל עולה 5%, נייק צונחת 10%, מה קורה בחוזים לקראת פקיעה מרובעת?
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-1.8%, אנבידיה איבדה 4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות הטכנולוגיה, שהובילו את העליות השנה ונושאות את המשקל הגבוה ביותר במדדים, נמצאות לאחרונה תחת לחץ. המשקיעים מביעים ספקנות הולכת וגוברת סביב היקף ההשקעות בתשתיות בינה מלאכותית והעיתוי שבו הן צפויות להניב תשואה. חששות סביב פרויקטי מרכזי נתונים, ובהם גם פרויקט של אורקל, העיבו לאחרונה על מניות AI וגררו ירידות גם בסקטורים נלווים. לנוכח זאת, נרשמת תנועה של כספים לסקטורים אחרים בהם פיננסים, תחבורה וחברות קטנות ובינוניות.
בינה מלאכותית ארצות הבריתלקראת 2026: שוק המניות האמריקאי בין התלהבות מה־AI לחשש מתנודתיות
ריכוז העליות במניות טכנולוגיה, פחד מהחמצה מול חשש מבועה והמעבר לאסטרטגיות מבוססות תנודתיות מציבים את וול סטריט בפני שנה של חוסר ודאות וניהול סיכונים מוגבר
שוק המניות האמריקאי בדרך לסיים שנה נוספת שבה הבינה המלאכותית ממשיכה להכתיב את סדר היום, אך לקראת 2026 מתחדדת תחושת חוסר הנוחות בקרב משקיעים. העליות החדות במניות טכנולוגיה מרכזיות יצרו רווחים משמעותיים, אך גם חוסר ודאות גובר לגבי היציבות של המגמה והיכולת שלה להמשיך באותו קצב.
במהלך השנה וחצי האחרונות ימי מסחר של ירידות חזקות התחלפו לא אחת בתיקונים מהירים כלפי מעלה. הדינמיקה הזו הפכה את ניהול הסיכון לאתגר מרכזי, במיוחד עבור מי שנמצא חשיפה גבוהה למניות שמזוהות עם מהפכת ה־AI. ריכוז העליות בקבוצה מצומצמת של מניות תרם ליציבות יחסית במדדים הכלליים, אך במקביל הגדיל את הפגיעות של השוק כולו לזעזועים נקודתיים בענף השבבים, החומרה או תשתיות המחשוב.
במילים אחרות, שוק המניות האמריקאי אינו מתנהל כיום כתנועה אחידה של “סיכון מול סולידיות”, אלא כסדרה של רוטציות פנימיות. סקטורים מסוימים נהנים מתיאבון משקיעים גבוה, בעוד אחרים מדשדשים או נסוגים, גם כאשר המדדים עצמם נראים יציבים יחסית. התוצאה היא ירידה מתמשכת במידת הקורלציה בין מניות שונות, תופעה שמקטינה את התנודתיות הנמדדת במדדים כמו ה־VIX. עם זאת, אותה ירידה בקורלציה עלולה דווקא להגביר את עוצמת התגובה כאשר מתרחש אירוע חיצוני משמעותי, בין אם כלכלי, פיננסי או גיאו־פוליטי.
בנוסף, סקרי משקיעים שנערכו לאחרונה מצביעים על כך שהחשש מבועה בשוק המניות תופס מקום מרכזי בשיח. אך במקביל, רבים מהמשקיעים מתקשים לצמצם חשיפה מחשש להחמצת המשך העליות, תופעה שמזינה תנודתיות גם כאשר אין שינוי מהותי בנתוני המאקרו.
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין תמורת 25% מההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תרחיש של חוסר יציבות מתמשך
אסטרטגים בשוק מעריכים כי אם אכן נוצרה בועה סביב ה־AI, היא אינה צפויה להסתיים בתנועה חדה אחת. במקום זאת, ייתכן תרחיש של חוסר יציבות מתמשך: ירידות חדות יחסית שיתוקנו במהירות, כל עוד המשקיעים מאמינים שהשקעות ההון בתשתיות טכנולוגיות טרם מיצו את עצמן. על רקע זה, גוברת ההתעניינות באסטרטגיות השקעה שמבוססות על תנודתיות ולא על כיוון השוק. עבור משקיעים מוסדיים, תנודתיות הפכה לכלי בפני עצמו, כזה שמאפשר התמודדות עם חוסר הוודאות מבלי להמר במפורש על המשך העליות או על תיקון עמוק.
